Wedstrijddoelen 2018

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken, A_nouk

suikermeisje

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:11

Aangezien ik tot en met het ZZZWAAR versneld door mag met mijn 4 jarige L2 gestart. 2x eerder L1 gestart en 5 winst.
Nu hadden we 3 winstpunten 193,5 en 195, en twee maal een 2e prijs. Jonkie mag vanaf april M. Kijk wel of ie er dan aan toe is, start ik weer eens een keer en zie het dan wel. Heb niet meer een doel voor dit jaar.

Jappeloe is van alle markten thuis: [PP] [VOLG]Het leven van Jappeloe (v. Carrera)
Dakar Utopia (v. Cartano)PSG+1
Jappeloe dr: L2+3 SPR: B+11

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 07:56

Tomorrow schreef:
Mag al een tijdje over naar het M2 maar wil de indoor kampioenschappen in het M1 nog meerijden, op de 1e selectie hebben wij ons al voor de regio geplaatst. Wil in het voorjaar de overstap naar het M2 maken.

Doel voor 2018 is sowieso punten voor het Z behaald hebben. Durf alleen nog niet te zeggen of ik als doel ook Z1 starten erbij wil zetten, voelt nog als een ver van mijn bed show :D

Doel niet gehaald, laatste paar wedstrijden hc gestart. Zijn elkaar op dit moment volledig kwijt in de proeven dus dat moet eerst opgelost worden.. Eindstand blijft voor dit jaar M2+6, had meer kunnen zijn maar hebben verliespunten gereden en een heleboel proeven afgegroet.

Boston-R (v. Verdi) - M2+6

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 08:33

oji schreef:
Ik heb al jaren geen doelen meer gehad omdat ik zelf volledig in de kreukels lag en rondhobbelen het hoogst haalbare was. Inmiddels redelijk uitgedeukt en het paardrijden weer wat serieuzer aan het oppakken.
Toen ik bijna 3 jaar geleden stopte met de wedstrijden was de stand met dit paard L1+4, dus mijn doel voor dit jaar is de L1 uitrijden (ik rijdt meestal door tot + 20), L2 wat punten pakken. Verder na ook ruim 3 jaar weer eens een sprongetje te gaan maken en het zou helemaal super zijn als we volgend outdoor seizoen nog een bb parcoursje kunnen meepakken. Als alles dan helemaal top gaat misschien zelfs weer een cross lesje wagen....maar dat zijn eigenlijk nog dromen ipv doelen.

Dressuur, veel minder gestart als dat de bedoeling was. Wel L2 startgerechtigd maar ga ik dit jaar niet meer doen. Eerst nog een paar keer L1 starten, gewoon weer meters maken en het gehaaste uit de proeven zien te krijgen. Voor volgend jaar willen we uiteraard wel L2 gaan starten.
Tot zover het doel.
De dromen zijn wel uitgekomen...Een aantal keer outdoor BB gestart en ook indoor nu. Eerlijk gezegd toen ik dat een jaar geleden opschreef droomde ik daar wel van, maar geloofde ik niet echt dat springen ooit weer echt zou gaan gebeuren. Nu langzaam naar een B parcours trainen.
Ook 3 crosslessen gehad. Geweldig. Ook zo leuk te merken dat mijn paard het zo verschrikkelijk leuk vind en zo gretig is. Dus volgend jaar een paar oefencrossen en wie weet een keer officieel.

Al met al supertevreden met mijn revalidatie jaar. Heel erg genoten van de dingen die weer konden...op naar 2019!

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 09:12

Ik had mijn 1e doel snel behaald halverwege het jaar (L1 afronden) en toen bijgesteld naar L2 + 5 maar ben geëindigd op L2 + 3 i.v.m. tijdgebrek, geen eigen trailer/trekhaak, wedstrijd locatie is gestopt etc. Heb ook een oefenwedstrijd M1 gereden en dat ging super goed (193 pt) dus dat heeft ze ook al bewezen!

Ik ben erg trots op mijn lieve, trouwe viervoeter <3!
Op naar 2019 (L2 afronden, M1 starten en M2 oefenwedstrijd rijden) en dan gaan we ook een trekhaak plaatsen, dus hopelijk dan zelf meer km's maken!

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Klasse B + 11 | L1 + 11 | L2 + 3
Oefen M1: 193 pt, 2e plaats

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:50

Ook hier niet alle doelen behaald helaas. Dochter heeft kneiterhard gewerkt afgelopen zomer bij de TTC trainingen, maar een klik met de juiste trainers/methoden was even zoeken. Er zat iets teveel diversiteit voor haar in en we moesten op zoek naar instructie die paste bij haar en het paard. Inmiddels hebben we die gevonden en gaan ze met sprongen vooruit. Wel ervoor gekozen om even niet te starten, tot alles goed bevestigd is. Ze zijn nu M1 +2 en dat binnen een jaar, waarvan hij er ook nog eens 3 mnd uit is geweest, dus daar mag ze best trots op zijn.

Ook ligt ons Albion zadel al 10 weken in Engeland voor een nieuwe boom en dat werkt ook niet mee. Leenzadel ligt oke, maar is het net niet helemaal. Als het goed is komt ons zadel volgende week terug en dan kunnen we (na een fysio controle) weer lekker aan de slag.

Zelf heb ik hem afgelopen maand 2x meegenomen in het M1 om eens te voelen wat er nu precies gebeurt in de proeven en waar mijn dochter tegenaan loopt. En hij mist soms nog net een stukje kracht en uithouding om 2 hele proeven flitsend te blijven lopen. Zijn voermanagement ook gelijk maar weer onder de loep genomen en een pot M power aangeschaft. Wellicht helpt hem dat een beetje.

Doel voor 2019 is dat mijn dochter het M1 en M2 uit kan rijden en wie weet zelfs al een keer Z1 start. Zelf wil ik volgend jaar toch echt wel een keer Z1 met winst met hem hebben gereden en de wissels bevestigen. Genoeg te doen dus :')

Cokes (Gribaldi x Candyboy x Akteur)
M1 met mijn dochter. Mijn startpas en s&t hangen nu even aan de wilgen ;-) )

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:20

Tierania_ schreef:
Mijn doelen voor 2018:
Springen: een keer Z zijn gestart
Dressuur: een keer M2 zijn gestart
SGW: een keer L zijn gestart

Mijn doelen zijn behaald :) Behalve voor de SGW.
Springen in november voor het eerst Z gestart en gelijk de 1e winstpunt binnen.
Dressuur ging beter als verwacht. Ze pakt het super op. Hoop straks zelfs Z1 te starten.
SGW nog geen L gestart omdat ze het water nog niet inspringt. B gaat wel super lekker.

Denver
Dressuur M2+6 | Springen Z+1 | SGW B+19

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 15:47

Rijd ik potverdorie effe 6 winstpunten vandaag in 2 proeven <3
Dus mag nu l2 starten :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:41

little_birdy schreef:

Da's een hele prestatie! Gefeliciteerd *\o/*

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:53

little_birdy schreef:

Wauw! Wat knap zeg. Gefeliciteerd!

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:55

little_birdy schreef:

Super! Dan gaat het ineens vlot hè :D Ik vond 4 punten per wedstrijd al veel :P

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:09

Voor mij ook even een update :D

xxwienekexx schreef:
xxwienekexx schreef:
We gaan volgend seizoen meedoen aan een hele gave competitie, de DLW Buckle & Saddle Challenge 2018-2019.

De eerste van 6 wedstrijden voor het eerst gehad gisteren.

Grace heeft mn verwachtingen weer ruimschoots overtroffen! <3

De resultaten:
- 1e > In hand trail L2 (subtop);
- 3e > In hand trail L1 (top);
- 1e > Pleasure L2(subtop);
- 1e > Reining L2(subtop);
- Allround champion L2 (subtop).

Met daarbij een totaal van 22 winstpunten gehaald (het aantal winstpunten ligt bij ons aan het aantal starts in het onderdeel)

Volgend seizoen gaan we over moeten naar de topklasse van Nederland (zit boven de 150 winstpunten), dan mag ik geen subtop meer starten voor de prijzen. Dus nog even extra genieten dit seizoen van het dubbel starten :D

En ook wedstrijd 3 is binnen, show 2 niet kunnen rijden. Was even druk enzoo :D

Joy
- Vierde in de pleasure L4
- Derde in de in hand trail L4

Stukje uit de in hand trail:

Grace
- Eerste in de in hand trail L2
- Tweede in de in hand trail L1
- Tweede in de pleasure L2
- Derde in de reining L2
- Tweede in de reining L1

En een fototje tijdens de pleasure:
Afbeelding

Volgende wat er op de planning staat is de Showtime Charity Reining show en de Western Experience (in de brabanthallen) in januari :D
Voor die 2 is het doel om lekker te rijden, het niveau is daar niet alleen torenhoog maar ook nog eens een internationaal deelnemersveld. Dus plezier, lol met knol en dan ben ik blij *\o/*

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:55

Ja was echt geweldig haha .
Het ging ook gewoon super goed :D

Western is ook geweldig leuk .
Ik vind de trail er altijd zo super relaxed uitzien !

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:07

Ons doel was een paard vinden en voor het eerst starten en meteen een puntje halen... ook behaald. Volgende week gaan we voor de tweede keer starten.

Warina (Commandeur x Krawall) 05-05-'80 - †08-09-'09
United (Havidoff x Jazz) 11-05-'01 - †14-06-'17 Z1+12
Jam Session (Don Tango B x Krack C) 02-05-2014 B+2

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:46

_Gerdien_ schreef:
Komend jaar hoop ik winstpunten in de L1 te rijden. Naast de drukte van een nieuwe studie, eigen pensionstal en jong gezin is het best lastig om 1x per maand te starten. Ik hoop dat dat toch lukt

En nu L1+3. Ik hoop komend jaar de punten te rijden om L2 te starten

Two feet move your body. Four feet move your soul

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 16:53

Janine1990 schreef:
Janine1990 schreef:
Zal zelf ook even meedoen!

Eigenlijk was het doel dat ik inmiddels Z1 startgerechtigd zou zijn, niet gelukt. We zijn nog maar M2+3.
Dit jaar gelukkig meer tijd voor mijn eigen rijden (echt véél te weinig les gehad!), dus als alles heel blijft zijn de doelen als volgt.

In Mei Z1 starten, en tegen het eind van het jaar Z2 startgerechtigd.

Iets minder ambitieus dan vorig jaar. En nu maar hopen dat ik ze eerder kan gaan bijstellen...

Dit was mijn doel voor 2017.

Helaas niet gehaald, een eigen huis gekocht, rijden kwam door het klussen wat tussendoor. Wel wat wedstrijden Z1 gestart, en een winstpunt gehaald. Maar nog lang geen Z2 startgerechtigd.
Op dit moment rij ik al een paar weken niet, onze buitenbak is zeer slecht en wordt omgetoverd tot binnenbak. Het is wel goed om een paar weekjes vakantie te hebben. Ik hoop in het nieuwe jaar weer lekker te beginnen met rijden, ons vertrouwen weer terug krijgen in de ring... Dat is voor mij nu het aller belangrijkste.

Ik hoop eind februari/begin maart weer te gaan starten, misschien eerst nog wat oefenwedstrijden. Ergens rond juni/juli hoop ik dat hij een vliegende wissel springt. Om het daarna te kunnen perfectioneren.

Maar goed, ik ben al twee jaar op rij te ambitieus geweest :')

Lol... Ik ben uiteindelijk pas in Augustus voor het eerst weer gestart, zonder succes. In september weer een keer gestart, ook niet echt een succes. Maar wel een winstpunt.
En de eerstvolgende wedstrijd (Z1 dus nog steeds) geef ik op voor januari. Ik moet wel zeggen dat we nu eindelijk weer een team zijn. Er moeten nog heel veel dingen beter, maar ik geloof dat er in de basis een hoop is veranderd, waardoor we weer lekker verder kunnen.

Nog geen vliegende wissel dus :') Wederom te ambitieus :')

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:26

Wat fijn om te lezen dat bij de meesten het een goed jaar geweest is! Het wordt al bijna tijd voor een 2019 topic.

Yentaah schreef:
Ik heb geen idee hoe 2018 gaat lopen met het aantal wedstrijden. Met F10+1 ben ik tevreden wat de FNRS proeven betreft :j
Edit: Ik ben onverwachts KNHS gestart dit jaar en dat is erg goed bevallen. Ik zet er voor nu daarom nog een extra doel bij: einde van het jaar B+6 zijn. Met nog 2 wedstrijden op de planning hoop ik dat dit haalbaar is. We gaan het zien!

Ook dit jaar zijn mijn doelen behaald, tegen eigen verwachtingen in! Met F10+1, B+7 en een goed gevoel gaan we 2019 in. :)

Dakota F10+1 / B+7

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:46

KirstenHorse schreef:
Ik had wel doelen gestelt voor mijzelf in 2017, maar niet in het vorige topic geplaatst.
Dit waren het behalen van het F10 niveau en KNHS starten!

Beide is gelukt *\o/* Ik sluit 2017 af met F10+1 en één (dubbele) start in het B. Helaas geen punten behaald (179,5 en 177), maar wel heel erg trots :j

In 2018 wil ik minimaal f11+1 behalen en minimaal 1x L1 gestart zijn. Hoge doelen, maar we gaan ervoor!

Succes iedereen! +:)+

Het is een succesvol jaar geweest! Ik mag 2018 afsluiten met f11+3 en ben daarmee dus startgerechtigd voor de f12. Daarnaast mag ik 2018 ook afsluiten met L1+2!

*\o/*

Dressuur L1+2 | F12+0
The winner is the one who refuses to give up.

ynskek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:49

ynskek schreef:
ynskek schreef:

We zijn na 4 maanden wedstrijd stop in juni weer gestart, dat liep nog niet fijn, in augustus wel 1 puntje binnen gehaald maar ook nog niet top.

Nu afgelopen weekend weer een keer gestart en nu 2 mooie winstpunten gereden dus t gaat weer de goede kant op.

Ik laat mn doel wel staan op L2+5 want heb dit jaar misschien nog maar 1x dat ik op pad kan...

Suikermeisje gefeliciteerd met je winstpunt en de plaatsing

Hier tussendoor onverwachts op wedstrijd geweest. Tegen mn gevoel in met 3 winst naar huis :) dat maakt de teller L2 +6 nu 4 november nog op pad en dan in het nieuwe jaar weer

Uiteindelijk 4 november niet op pad geweest dus we staan nu op L2+6.

Ik hoop er volgend jaar weer vol tegen aan te kunnen :)

FNRS Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS
KNHS Jury Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+6