[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 08:07

Dat klinkt fijn en van zulke dingen steek je altijd wat op!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:06

10 pas. Ze zit er maar heel af en toe even op, maar over een paar jaar heeft ze er een leuke wedstrijdpony aan. ALS ik haar dan af wil staan natuurlijk

Fijn, Noukie. Ik herken dat wel dat dat net een andere woordkeuze of invalshoek net dat verschil kan maken.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:47

Haha, ja, das wel de vraag natuurlijk :P Wel heerlijk hoor, een pony waar jij fijn mee rond rijdt en je dochter wellicht straks ook. Goud waard dat soort dieren!

Grappig is dat he? Harro Goudsmit zei ooit eens "binnenbeen diep" ipv "binnenbeen lang" en met die uitleg matchten mijn hersens kennelijk ineens met mijn lijf, waardoor ik m in de hoek mooi om mn binnenbeen kon vouwen ipv focus op een lang been waar ik eigenlijk juist op blokkeerde in mn lichaam. Zo gek. je weet het vaak allemaal wel, maar dan zegt iemand net iets anders en ineens zit je in de flow.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 17:47

Ja soms kan een andere uitleg of benadering ineens heel verhelderend zijn... :D

Brr koud geworden ineens, maar wel prachtig weer, op zich mag het van mij ook zo wel blijven...
Vanmorgen lekker naar strand geweest, misschien ga ik morgenvroeg wel weer, wel even lekker, even opfrissen en beentjes strekken.

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 17:50

Leuk dat de clinic verhelderd was en helemaal bij je paste noukie.

Ja ik heb douwe een dikkere deken opgedaan ik liep al met mijn hoofdband rond zo koud vond ik het.

Leuk al die hindernis foto's. Wij zijn al blij als douwe over een boom stapt in het bos hahaha.

Was een heerlijke dag vandaag.

Nouvel geniet van je strandrit morgen heerlijk als dat om de hoek is. Wij komen er altijd graag om een beetje te poedelen.

Spenk
Berichten: 21766
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 20:29

Allemaal aan het springen!

Lekker strandrit :)

Hier geen concours dit weekend. Is vlakbij Rhino dus we zijn maar thuisgebleven... Even afwachten hoe het zich ontwikkelt.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:29

Afbeelding

Afbeelding

Koud maar heerlijk!

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:00

Geloof zo dat t koud was, maar ook wel echt prachtig!!

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:01

Hier ook om 9 uur op het paard het bos in geweest! Ontzettend koud maar zo lekker voor ons allebeid :D

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:07

Wij waren rond kwart voor tien ook op wandel. Was ook erg blij met de warme douche thuis :=

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:41

Lekker allemaal. Ondanks de frisse temperatuur wel een pracht dag om buiten te zijn. Wij hebben gedressuurd en uitgestapt in het park. Stukje proef gereden tussen de hindernissen door. Misschien toch dit jaar nog 1 hc rondje in het Z2 :=

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:32

*\o/*Ik heb mijn laatste punt voor het Z1 binnen *\o/* proeven waren nogal royaal gepunt met 185 en 192,5, maar dat was vast omdat de jury rekening hield met 5 duiven die als kamikazepiloten de bak in en uit vlogen.

Nu lekker even door oefenen en dan in januari maar eens gaan proberen.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:37

Gefeliciteerd!

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:04

Gefeliciteerd mrijn! Ga je
Meteen over?

Hier lekker in de buitenbak gereden, toch een fris windje (onze buitenbak ligt heel open). En er kwam steeds een koe van de buren vriendjes maken met mijn paard, die denkt vooralsnog, koe = eng.

Stoer hoor op buitenrit haha, ik ben echt ren mega watje daarin, dan gaat mijn paard zich ook als een echt dressuurpaard gedragen, ieder blaadje eng vinden enzo.. kreegvandaag in de bak zelfs een vreugde bok cadeau.. :7

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:29

Wat gaat het hier supersnel!

Doordeweeks maak ik niet echt altijd tijd om hier te reageren.

Maar ik heb me toch een lekker weekje achter de rug! Zowel dinsdag als donderdag heel erg fijn gereden.
Vandaag was hij door de kou toch wat stijfjes in het begin, maar later wel heel erg fijn gereden.
Mede ook omdat we nu weer een volledige bak tot onze beschikking hebben (stonden 2 grote aanhangers in, die zijn er nu uit).

Op het laatst paar appuyementen gereden, en dat ging zo fijn en gelijkmatig. Ik durf voor het eerst in 2 maanden weer eens te denken aan een wedstrijd. Oké, eind januari ofzo.. Maar toch :D

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:01

Dat klinkt heel fijn Janine!
Heerlijk!

Mrijn, wat goed zeg, mooie punten, gefeliciteerd!

Renee, jammer dat je paard moeilijk is op buitenrit zeg, het is zo fijn voor ze even buiten de bak beentjes strekken!
Fijn dat je lekker hebt gereden, gezellig zo’n koe, toch een beetje buiten rijden zo, Haha!

Wow stoer noukie als je straks Z2 kunt starten!

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:10

hahaha, Renee, koeien zijn ook heel eng! :D Mijne is best nuchter, maar koeien en schapen... := :')

Top Janine, klinkt goed weer!

Ook wel spannend hoor Nouvel := Vooral omdat de wissels ongeveer tussen de 2 en 5,5 scoren (of een 1 als ik t gewoon niet aandurf op die lijn _O-) en het dus best nog wel aftasten is allemaal. Maar alleen door te doen ga je t leren zeggen ze, dus... Dan toch maar weer een hc rondje. Kunnen we volgend jaar kijken wat er voor nodig is om het 'echt' te durven :+

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:38

Lekker hoor het strand!!!!

Hiet vandaag eerste keer Z1 proef gereden..... ik geloof dat ik niet meer durf haha.
Alejandro is namelijk ab-so-luut niet uit te zitten in uitgestrekte draf (hobbel stuiter hobbel stuiter) en van die eenvoudige wissels wordt ie mega gefrustreerd. Wie heeft dat bedacht van contra naar contra wisselen op een slangenvolte haha

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:12

Oh die van mij heeft ook wel n handleiding op buitenrit hoor.
Alles is eng, behalve als er een ander paard eerst passeert. Liefst loop je met je hoofd onder de staart van je voorganger maar dat mag je niet van t vrouwtje.
Wil er een ander paard niet voorbij dan stapt vrouwtje af en vrouwtje eerst en dat is ook prima.
Je moet wel kijken waar je loopt want anders struikel je.
Liefst ga je racen en meestal win je ook, tenzij er iets eng is, dan heb je prima remmen.

Nuja. Hij is zo knap B-)

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:26

*valt na heel lang weer eens binnen*

In de Z1 is die tenminste nog via een eenvoudige.... in de Z2 is het vliegend, dat is pas lastig!
overigens zit hij niet in de proef die je deze maand moet rijden :)

Die van mij slooft zich uit buiten. Je kan alleen niet alleen naar buiten, dat is gewoon gevaarlijk. beest staat te stijgeren en bokken op de plaats. Zodra je ergens anders bent loopt ze zo overal heen maar vanaf stal dus niet. Zou ook niet best zijn, dan zou ze ook geen cross kunnen lopen :')

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:21

Nouvel schreef:
Dat klinkt heel fijn Janine!
Heerlijk!

Mrijn, wat goed zeg, mooie punten, gefeliciteerd!

Renee, jammer dat je paard moeilijk is op buitenrit zeg, het is zo fijn voor ze even buiten de bak beentjes strekken!
Fijn dat je lekker hebt gereden, gezellig zo’n koe, toch een beetje buiten rijden zo, Haha!

Wow stoer noukie als je straks Z2 kunt starten!


Paard is hartstikke braaf, ik zit er als een schijterd op, daar wordt ze vanzelf kijkerig van, mijn schuld :o

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 10:03

@renee: nee, in januari denk ik. Alle losse onderdelen gaan best fijn, maar ik heb nog geen proeven doorgereden. Daarbij begin ik per 1/12 met een nieuwe, fulltime, baan dus ik vind het wel fijn die maand niets anders aan mijn hoofd te hebben dan daar wennen.

Heerlijk, al die buitenritten. Bel is best braaf en we genieten er altijd heel erg van,
maar het komt er zo weinig van. Er staan bij ons maar weinig ruiters die verder dan het erf komen en ik moet 20 min stappen door het dorp voor ik in het bos ben. In mijn eentje durf ik dat niet aan...

Gekke vraag, maar weet een van jullie hoe lang je bakstukken van je stang en onderlegtrens zijn ten opzichte van je gewone trens? Ik wil van mijn trens kopstuk een s&t maken en wil proberen de gespen netjes naast elkaar te krijgen op de plek waar nu de gesp van het trensbakstuk zit (volgen jullie het nog?). De bakstukken zijn in 3 maten los te koop dus dat moet het probleem niet zijn...

Spenk
Berichten: 21766
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 10:11

Die zijn net zo lang als de trens bakstukken. Maar ik heb een anatomisch opstuk dus geen losse riempjes.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 10:20

Yvank_ schreef:
Die zijn net zo lang als de trens bakstukken. Maar ik heb een anatomisch opstuk dus geen losse riempjes.


Ik heb ook een anatomisch kopstuk met losse bakstukken. Als de bakstukken gelijke lengte hebben, kunnen de gespen nooit op gelijke hoogte zitten en dat wil ik graag proberen. Miss leg ik het wat l*llig uit en moet ik het maar gewoon gaan proberen ;)

Spenk
Berichten: 21766
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 10:29

Ik vind de gespen op gelijke hoogte bij s&T niet fijn dan gaat het in de ogen zitten. Ik heb ze bij de stang lager hangen anders zit het niet mooi.