[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:54

Oké dat is wel fijn, dan is het misschien gewoon een kwestie van wat uitproberen met voer ofzo.

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:02

Ik kom weer onder de steen vandaan

Sterkte higefive!
Nouvel die van jou kan echt leuk lopen je bent er snel doorheen gegaan alweer Z1 startgericht!


Voor de rest zag ik leuke en minder leuke heb ieder geval weer bij gelezen haha

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:12

Als je het medisch wil aanpakken zou ik ook gewoon beginnen met bloedprikken. Daar kan je vaak ook al wel veel uithalen

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:19

Lastig indd dan, zal voornamelijk puzzelen worden!

Hier 2019 hopen op gelijk een goede start, ga mee doen met een clinic van R.ien van der S.chaft. Kwam ik via een collega tegen en ook nog redelijk in de buurt. Hoor er goede verhalen over, dus ben benieuwd.. :j

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:37

Oh wat gaaf zeg, lijkt me super leuk en leerzaam!
Zou ik ook nog wel eens willen!

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:52

Meya_ schreef:
Lastig indd dan, zal voornamelijk puzzelen worden!

Hier 2019 hopen op gelijk een goede start, ga mee doen met een clinic van R.ien van der S.chaft. Kwam ik via een collega tegen en ook nog redelijk in de buurt. Hoor er goede verhalen over, dus ben benieuwd.. :j

Oeh, waar? En is er nog plaats?

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:53

MariekeS_ schreef:
Als je het medisch wil aanpakken zou ik ook gewoon beginnen met bloedprikken. Daar kan je vaak ook al wel veel uithalen

Goeie! Over niet al te lange tijd moet ze geënt worden dus kan meteen wel even vragen of ze bloed willen afnemen..

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:09

Gaaf Meya

Rianne lastig hoor! Hopelijk vind je snel iets.

Brrr wat is het ineens koud zeg!

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:26

annika_s schreef:
Brrr wat is het ineens koud zeg!

Brr echt! :brr:

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:39

Gaaf meya hij komt regelmatig ook bij mij in de buurt nog nooit zelf meegedaan maar we willen volgens mij ook een keer dat ie bij ons op stal komt.


Ja het is echt koud!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:20

Bedankt dat iedereen aan mij dacht gisteren!
Het was een mooie dienst, precies zoals ze zelf had gewild. Y;(

Ik was helemaal vergeten een les te reserveren dus kon last minute gelukkig nog bij haar terecht voor een les zaterdag. Zondag heb ik wedstrijd en zou graag mijn laatste twee puntjes willen halen. Hoe doen jullie dat meestal? Thuis trainen tot de volgende klasse bevestigd is of op wedstrijd blijven gaan tot de volgende klasse bevestigd is? Niet dat ik denk dat ik iets van winstpunten ga binnensprokkelen, mijn hoofd stond er helemaal niet naar en heb amper getraind.
Vanavond komt de zadelmaker opnieuw, deze waar ik mijn zadel bij gekocht heb. Ben eens benieuwd, hopelijk ga ik niet kwaad worden :')

Ik lees hier over voedingssupplementen, inderdaad best even bloed prikken anders kan je meer kwaad doen dan goed als je zomaar wat in je eten gooit. Ik praat helaas uit ervaring.
Siep doet het nu erg goed met een beetje lijnzaadolie bij. Dat is precies net dat tikkeltje laatste energie dat ze nog nodig had. Ofwel beeld ik me het gewoon in :')
Ik geef ook nog pavo vittal bij aan iedereen hier.

Een clinic van Rie.n Van Der S.chaft lijkt me kei interessant. Kan je alleen rijden of moet je je les delen met nog iemand?

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:11

Wat stom dat hij zo uit zijn plaat kan gaan in de wei Marietje.
Aplha, hoe komt het dat ze per direct stoppen? Ik zit helaas niet in die regio.
Jaa klopt Rianne, scheelt een hoop zorgen! Syl is een fjord en Phil komt oorspronkelijk uit Duitsland als ik het goed onthouden heb (afstamming onbekend).
Dat is leuk Meya, die clinic!

Moet eerlijk zeggen dat ik mij helemaal niet bezig houdt met het voer. Hij doet het goed op wat hij nu krijgt, dus waarom dan iets veranderen denk ik dan.

Hifive, sterkte nog :(:) . Wat betreft het trainen; ik train thuis langzaam door, ben nu ook al bezig met stukjes van het M2 (en dan met name het meer in verbinding lopen en iets opgerichter. De oefeningen pak ik meestal pas mee vanaf het moment dat ik een punt of 6 heb. In dit geval blijf ik werken aan het rechtrichten en de SB. Traver ga ik helemaal niet meenemen tot het moment dat ik het dat ik het moet rijden (dit omdat hij heel graag met zn kont daar binnen loopt).

Verder zit ik te twijfelen om de equestic saddleclip aan te schaffen. Vind het best wel veel geld namelijk. Iemand van jullie ervaring ermee? Heb het topic hier op bokt al gevonden, maar heeft mijn twijfel niet weggenomen.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 18:44

Lijkt me ook gaaf om eens mee te doen aan den clinic van hem!

Gisteren mocht hij even mee een rondje oefen springen. Was weer mooi foutloos. Goed voor de afwisseling en worden ze mooi los van.

Afbeelding

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 08:43

Rianne in Slochteren, maar geloof dat het al vol zit maar werken wel met een wachtlijst :)

Hifive 'fijn' dat het een mooie dienst was... Succes morgen alvast. Gaat vast goedkomen! Tja geen idee eigenlijk, ik ben nu alwel met het M2 bezig, ene week meer dan de andere week. Denk dat als ik de punten van het M1 heb, thuis wat train en dan M2 ga. Het boeit mij even niet heel veel qua punten die ik rij, maar moet echt KM's maken en zelf chill blijven. En Hope moet het hoofd rustig houden. Dus zou zo kunnen dat als ik 10 punten heb, maandje thuis train en dan gewoon M2 opgeef...
Maar goed, is sowieso al verrassing wanneer we hier de laatste 4 punten halen _O- Heb nu al 4 of 5x tussen de 178 en 179.5 gereden.. :roll:

Oh en hifive clinic is met zijn 2en rijden, maar wel 45 minuten.

Ik heb van winter gepuzzeld qua voer.. Hope werd druk en soms wat nuver en 'dwars'.. toen met sereen van voermeesters gevoerd.. nou ze viel bijna om in de trailer, zo werkte dat spul. Maar met rijden niet echt. Later kwamen we er dus ook achter van het zadel, maar heb 6 weken gevoerd? Toen snel terug op het 'oude', en dat nu nog steeds.
1e winter toen ze 4 was kreeg ze soort van bietenpulp bij omdat ze dat gewoon nodig had qua body ook. Nu is het bij ons gewoon keep it simple :')

Emma ben ik niet bekend mee, sorry. Ken ook geen mensen die het wel gebruiken..

Leuk Shelly! Mooie foto ook.


Zo weer bij :)
Zijn hier terug gekomen van vakantie gisteren. 4 daagjes naar Sauerland geweest, de wintersportoord van vroegah opgezocht. Lag dan geen sneeuw, maar heerlijk wezen wandelen en de bergen in gegaan :) Paarden hadden ook beide prima plekje, die komen vandaag thuis van hun 'vakantie'.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 17:43

Trysteffi dank je!
En HiFive sterkte nog...

Stoer Shelly!

Meya, gewoon lekker doortrainen, als je dan je puntjes hebt kun je gewoon door, dat kunnen jullie prima volgens mij!

Fris inderdaad, Brr, maar wel prachtig weer, op zich mag het van mij zo wel blijven, beter dan regen en wind of sneeuw en vorst...

Ferro had gisteren weer een ijzer er af, ben nu al klaar met die ijzers...
Gelukkig een handig stalgenootje die de ander eraf heeft gehaald voor me, kon ik vanmorgen toch nog een rondje naar buiten.
Woensdag komt de smid, ik ben nog in twijfel wat ik doe...

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:58

Ah, thnx! :)

Ach wat vervelend zeg van de ijzers.. Frustrerend!

Hier nog een weekje vakantie, lekker chill :D

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:02

Ah heerlijk, geniet er van!

Vanmorgen vroeg nog een ritje strand gedaan, was mooi strand, heerlijk even een stuk heen en weer kunnen rijden, veel gegaloppeerd, ondanks de kou echt even genieten!


Afbeelding

Afbeelding

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:10

Heerlijk zeg!

Wij hebben morgen weer les. Komende weekjes weer lekker fanatiek. Paar wedstrijden en paar x les gepland.

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 00:29

oh heerlijk ik blijf jaloers op je dat je dat gewoon om de hoek heb haha.

ik zit zelf steeds te twijfelen of ik volgende maand M2 zal starten of pas in januari vind het nog spannend en de keertwending is voor mij nog steeds niet de makkelijste ik blijf zelf veel te veel naar rechts gebogen dat ie niet netjes word en me paard het dan weer niet begrijpt... zal donderdag is met mijn instructeur over hebben

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:02

Meya succes met je les!

Trysteffi, het is maar 1 onderdeel he...
Gewoon lekker een keer proberen!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:57

Nouvel: oh wat fijn! Je geeft me ook zin om naar het strand te gaan :-D Echt frustrerend van die ijzers, kan ie niet zonder? Dan heb je dat probleem toch al niet meer.
Meya: fijn vooruitzicht! Heb je vaak les ?
trysteffy: zoals Nouvel zegt is het maar 1 onderdeel... Gewoon doen dus!

Wij hebben gisteren wedstrijd gehad. Siep liep al niet zo lekker tijdens het inrijden. Ze was echt humeurig. Eenmaal in de ring kon ik het helemaal vergeten. Totaal niet aan mijn been en kon er echt niet doorgeraken :-( Hoe zouden jullie dat oplossen?
Met als gevolg dat het doorzitten ook op niets trok ik zat echt te hobbelen als een beginneling. Resultaat: 173,5 & 171. Punten helemaal naar het gevoel.
Ik ben nog aan het twijfelen, volgens mij is ze het even zat om op wedstrijd te gaan. Dus ofwel gaan we 02/12 nog eens ofwel pas in januari. Ik heb tijd tot 24/11 om in te schrijven dus ik kan er nog even over nadenken :-)

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:59

Shelly weer lekker rondje gesprongen

Meya nog lekker vakantie heerlijk hoor!

Nouvell weer lekker genoten van het strand heerlijk :)

Trysteffy net wat Nouvell zegt het is inderdaad maar 1 onderdeel. Maar je moet uiteraard je eigen gevoel volgen.

Hier afgelopen vrijdag weer een fijne les gehad, weer lekker met cavaletti wezen knoeien, ging erg fijn :)

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 09:19

Trysteffy is maar 1 onderdeel indd, zou gewoon gokje wagen.

Jammer hifive! Pff geen idee eerlijk gezegd. Doet ze het thuis ook?
Nee, wisselt. Ene x vind ik het fijn, andere x puzzel ik liever zelf even thuis. Dan helpt mijn vriend me wel wat. Vandaag proefgericht les, dacht even iets anders. En deze week bij mijn andere juf gewoon les.
Maar heb nu vakantie, kan ik echt even tijd in mijn hobby steken. :)

Leuk cavaletti training!

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 10:21

Fijn dat het een mooi afscheid was HiFive! Dat is het belangrijkste.
Hoe ging het met de zadelmaker? Wat het starten in nieuwe klasse betreft zou ik wel willen dat e.e.a. wat bevestigd is, maar verder is het vaak een kwestie van kilometers maken. Ik start niet meer in een lagere klasse zodra ik de punten heb. Vind ik zonde van het geld en de tijd.. Dan train ik liever thuis nog even door om vervolgens de hogere klasse te starten.

Leuk Shelly. Ik durf niet te springen maar 't ziet er goed uit!

Ah jammer dat 't vol zit Meya. Thanks! Lekker even, vakantie zo tussendoor! Handig ook dat je de paarden weg hebt kunnen brengen.
Fanatiek dus. Waar heb je wedstrijden opgegeven?

Vervelend van Ferro's ijzers Nouvel.. Heerlijk, zo'n ritje strand. Jaloersmakend hoor! :wow:

Inderdaad tyrsteffy, het is maar één onderdeel. Als de rest gewoon netjes is, gewoon lekker gaan voor de M2!

Jammer dat je wedstrijd niet lekker ging HiFive.. Succes met beslissen over je volgende wedstrijd!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:16

@ Alpha; ook hier, dat is balen. :(:) Maar geen andere fijne in de buurt? Ik ken bij jou in de buurt allen Rijen.
@ Hifive: :(:)
@ Rianne; Ik zou even bloedje laten trekken
@ Meya; Leuk zeg! Lijkt mij een fijne man
@ Hifive; Ik pak in de training al meer mee van de volgende klasse(s). Ik ga altijd pas over als ik echt dik punten rijdt en weet dat alles ook wel ruim voldoende is voor de volgende klasse.
@ Shelly: Heel erg leuk!
@ Nouvel; Jeetje zeg, hij trapt ze wat af! :(:) Kortere takken een optie? Jaloers op het strand.
@ Hifive; Jammer van je wedstrijd
@ Trysteffy; de rest lukt wel? Want als 1 onderdeel nog niet lekker gaat dan is dat wel te overzien toch?