[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:43

Gave foto's!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:45

@ Xemma; Gefeliciteerd!! Hele stoere foto's zeg!

Gisteren osteo geweest en mijn vermoeden klopte, hij zat zo her en der wel vast. Waarschijnlijk in de wei weer een glijer gemaakt ...Hij kan zo uit z'n dak gaan. %) :roll:

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:24

He chips en nu?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:36

Hij is behandeld, gisteren en vandaag ff rustig aan, morgen mag ik hem rustig weer oppakken.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:49

pfff … mijn vaste wedstrijdlocatie gaat definitief stoppen en waarschijnlijk ook per direct. Ik baal er zó van.
:( was altijd erg fijn rijden daar + veel ruimte.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:21

Balen zeg :-( Heb je nog andere locaties in de buurt Alpha?

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:47

Ja, zeg dat wel :( . Er zijn nu 2 locaties gestopt helaas, dus zou het op dit moment niet 1, 2, 3 weten. Ik moet misschien eerst zelf gaan kijken op locaties voordat ik besluit te starten.
Ik zoek locaties met genoeg ruimte, waar de ringen niet kort op elkaar liggen...wil ook anderen niet tot last zijn omdat mijn paard schrikt/omdraait van tegemoetkomende/passerende paarden. En nu het steeds beter gaat wil ik haar niet ineens in het diepe gooien met de kans dat ik weer vanaf 0 kan beginnen. Stap voor stap de drukte opzoeken en opbouwen werkt veel beter :-).

omgeving Breda/Tilburg, dus als iemand nog iets weet? :-)

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:51

Kom even onder mijn steen vandaan, maar velddriel en Werkendam zijn beide erg fijn. Is wel even wat verder rijden, maar beide hebben een aparte inrijbaan en goede bodems.
Hulten is dus definitief weg als locatie?
Kruip weer onder steen.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:20

Pff, ik blijf het bizar vinden van die zadelmaker HiFive.. Helaas zit ik ook in een totaal andere regio dan jij dus ik kan je verder ook niet helpen aan een ander :o

Ziet er goed uit Shelly! Toch vind ik een sportcoupe hem ook mooier staan. Met name omdat de helft v/d manen zo kort is. Dan liever op één lengte. Hoewel ik ook snap dat je zuinig bent op het lange gedeelte, haha.

Lekker dat de kop eraf is Annika! Je eigen gevoel is het allerbelangrijkste en lekker dat je niet al te zenuwachtig was.

Mooie punten had je vorige week Flevolander! Jammer van de punten afgelopen zaterdag, dat is dan weer een beetje een domper.

banketstaaf punten Meya, die 179.. Wel fijn dat ’t voor je gevoel verder een stuk beter gaat nu, met je nieuwe zadel. Nee huis staat nog niet online. Gaat helaas niet zo snel. Hoop wel deze week nog, duurt me allemaal veel te lang.. :=

Rondje springen ziet er heel netjes en braaf uit Nouvel! Ook daar wordt ie wel vrij lang in zijn hals he?

Gecondoleerd HiFive.. Wel fijn dat je nog met winst thuis bent gekomen, ondanks je gevoel en alles.

Wat fijn dat de KNHS jou in het gelijk heeft gesteld Emma. Dat scheelt weer wat zorgen! Jammer dat je instructrice Syl niet even heeft gereden. Is Syl ook een fjord trouwens, of niet? Gefeliciteerd met je winstpunt! Netjes hoor, die 7’s! Mooie foto’s van de cross ook, erg stoer.

Ah wat zonde Alpha.. T is wel lastig dat je locatie aan een aantal eisen moet voldoen, dan wordt de keuze steeds kleiner. Maar wel begrijpelijk.. Ik kan met Marena eigenlijk overal wel rijden, scheelt enorm. Hoewel sommige locaties in haar ogen heel spannend zijn en ik die dus ook niet heel gauw meer opzoek. Ik zit echt in een totaal andere regio dan jij dus ik heb geen idee waar je nog fijn kunt rijden.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:21

Zo, ben ook weer bij! :)

Hier rijden eventjes op een laag pitje door allerlei drukte en verjaardagen. Vanavond even weer gereden. Ze was eerst weer erg sloom maar uiteindelijk fijn kunnen rijden. Blijft toch wel vreemd hoor, zo weinig energie. Bijrijder gaat haar iig binnenkort nog even scheren. Hopelijk lukt dat nog voor onze volgende wedstrijd.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:58

Emma wat fijn zeg dat je nu van het gedoe af bent zeg. Was een rot situatie.

Pff gecondoleerd hifive sterkte!

Leuk nouvel dat springen. Mijne mag morgen ook weer even mee naar het oefen springen. Hij vind het ook geweldig.

Alpha vervelend zeg. Ik zou het niet weten zit totaal niet in die regio.

Marietje, wist je het maar he wat ze hebben gedaan als ze weer in de kreukels zitten. Hoe gaat het nu?

Xemma gefeliciteerd mooi debuut! Leuk die cross foto’s. Heb ook alweer zin in volgend cross seizoen!


Rianne mijn paard heeft dat ook wel beetje ene dag fijn aan de hulpen andere dag toch wat sloom.

Grappig dat iedereen sport coupe leuker vind. Is ook wel gaaf hoor hij heeft hele mooie gespierde nek komt dan erg mooi uit. Alleen tja lang hoort ook wel weer bij het ras dus ben zwarte manen aan het sparen. Ze groeien op het moment wel, net zoals zijn voorpluk. Maar kan best zijn als ik er weer klaar mee ben dat het er af gaat een keer weer :+

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 07:52

H55.. sterkte vandaag met de dienst..

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 08:10

roosje78 schreef:
Kom even onder mijn steen vandaan, maar velddriel en Werkendam zijn beide erg fijn. Is wel even wat verder rijden, maar beide hebben een aparte inrijbaan en goede bodems.
Hulten is dus definitief weg als locatie?
Kruip weer onder steen.

Thanks voor de tip! Ga ik eens bekijken!
Ja, het is idd weg, het is echt jammer en zonde!

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 08:44

Sterkte vandaag Hifive!

Alpha89 balen dat je favo locatie stopt, ik weet zo niks kom niet uit die regio.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:31

Wel vreemd toch Shelly? Ik snap dat ze minder energie heeft als het bijv. warm is, maar verder vind ik 't erg lastig. Heb de leverancier van het voedingssupplement even gemaild met de vraag of zij advies kunnen geven. Wellicht is de dosering niet hoog genoeg oid. Wat de manen betreft: bij sommige rassen vind ik lange manen ook erg mooi, maar dan moeten ze wel een beetje gelijkmatig zijn.

Sterkte vandaag HiFive.. Y;(

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:47

Sterkte Hifive!

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:38

Je gevoel klopte dus marietje!
Jammer alpha.. ik ken daar ook geen locaties..
Leuke foto's trouwens Shelly en gefeliciteerd met je punt!!

Hifive sterkte vandaag

Lastig Rianne.. Het kan nu niet meer de warmte zijn zou je zeggen.. Jammer dat het supplement ook niet de werking geeft wat je er van zou verwachten. Wat voor biks krijgt ze dan?

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:36

Nee precies. Lastig! -O- Ik voer haar momenteel Havens sportmuesli. Hiervoor kreeg ze van Mijten en daar deed ze het erg goed op maar wordt steeds lastiger om aan te komen.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:25

Ah, mijten ken ik zo niet..
En pavo condition? Worden ze ook wel energiek van is mijn ervaring

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:58

Ja zou eens een online voedingsadvies op kunnen vragen bij Vitalbix. Ik heb daar toen heel uitgebreid en persoonlijk advies gekregen. Uiteindelijk niks meer mee gedaan ivm beeindigen vd paardensport.
Zij hebben een ruim assortiment en kijken goed naar de energiebehoefte van een paard en dan met name naar stabiele, bruikbare energie en geen 'pieken' zoals je vaak ziet bij andere soorten brok/muesli.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:01

Ik ken mensen die hetzelfde hadden met hun paarden en dit hebben laten doormeten en laten behandelen bij https://www.cngolijf.nl/judith-adriaansens

Die paarden zijn er allemaal beter van geworden gelukkig, terwijl een DA er niet verder mee kwam!

Ze hebben meerdere therapeuten door heel het land.
misschien interessant Rianne :) ?

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:19

Bedankt voor jullie tips, daar ga ik allebei eens naar kijken!

Van pavo gaat ze schuren helaas dus die probeer ik maar niet meer :=

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:29

Ik voer nu vitalbix active plus in verband met dat hij ook niet te veel suikers kan hebben.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:02

Rianne, Ferro heeft een auto immuunprobleem, hij had ook nooit energie ergens voor, lag ook heel veel en veel huidproblemen.
Als we een dag met de trailer weg waren geweest was hij vaak een week moe...

Ik ben uiteindelijk met hem naar Den hoek gegaan, zijn huidproblemen zijn nog niet helemaal onder controle, maar hij heeft wel echt duidelijk meer energie, houd het langer vol met rijden, gaat hard op strand.
Ik voer pure feed, ook helemaal zuiver zonder extra ballast.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:48

Nouvel schreef:
Rianne, Ferro heeft een auto immuunprobleem, hij had ook nooit energie ergens voor, lag ook heel veel en veel huidproblemen.
Als we een dag met de trailer weg waren geweest was hij vaak een week moe...

Ik ben uiteindelijk met hem naar Den hoek gegaan, zijn huidproblemen zijn nog niet helemaal onder controle, maar hij heeft wel echt duidelijk meer energie, houd het langer vol met rijden, gaat hard op strand.
Ik voer pure feed, ook helemaal zuiver zonder extra ballast.

O dat is best wel heftig zeg! Ik zie Marena niet veel liggen en op buitenrit/bos etc heeft ze energie voor 10. Ook niet t idee dat ze na een uitje/wedstrijd moet bijkomen of zo..

Wel fijn dat je verschil merkt bij Ferro! +:)+