[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:22

Sanne super knap inderdaad!!
Toppertjes!
Succes in de Z!!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:43

Is er iemand op pad geweest dit weekend?

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:57

Hi! Mag ik mij hier melden. Heb een paar weken de punten voor het M nu, maar wil 10/11 de overstap maken! Afgelopen weekend thuis gestart en toen de 12e punt in het l2 gereden.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:29

HiFive5 schreef:
Is er iemand op pad geweest dit weekend?

Ja ik gister! Het was erg warm en ik had t ineens heel benauwd in eerste proef. In t geheel moest die proef veel actiever. Ze viel me zelfs uit galop en kreeg haar er niet meer in.. op dat onderdeel een 1. Had 169 punten, helemaal terecht. Tussen eerste en tweede proef boos geworden, toen werd zij ook pissig en ineens stuk actiever.. haha. Tweede proef stuk fijner aan kunnen rijden, geen grote fouten. 178... Met een 5 op houding :') Nog nooit gehad en volgens mij ook geen slechte houding. Geen mega hoog puntende jury ook.

Baal wel want ze liep tijdens inrijden en laatste tijd thuis gewoon echt heel fijn. Op de een of andere manier kakt ze in zodra de proef begint ofzo. Thuis maar s laten voorlezen om te kijken of ze dat dan ook doet en ik moet strenger voor haar zijn := Eerst woensdag maar even lesje ingepland bij een nieuwe instructrice. Ben benieuwd!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:57

Hoi allen!
Ik kom met emma mee uit het l2 topic :))
Nu twee keer m1 gestart en alweer halverwege met 5 winstpunten :D
Lijkt me leuk om hier gezellig mee te kletsen.

Viel bij jullie de overstap l2 -> m1 ook mee?
mensen ook al hard aan het trainen voor het m2? Die keertwending krijg ik er maar moeilijk in hoor :+

Ik zal ons ook even voorstellen, ben Eileen, uit Rheden (vlakbij arnhem)
en heb een KWPN ruin van 13, Azrael. Hij is een Nero x Cabochon van 1.72.

We starten vaak rondom Arnhem, Ede, Voorthuizen, Zevenaar. Eigenlijk alles rondom Arnhem wel.

Ga even wat teruglezen om een beeld te krijgen van iedereen hier! :D

Afbeelding

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:04

Welkom nieuwelingen!

Rianne, wat jammer van de punten. Ik heb dat ook dat wanneer de proef begint het niet meer wil de impuls ver te zoeken is. Toen thuis ook eens geoefend met les en zodra de proef begon ging ik zelf waarschijnlijk anders rijden want thuis had ik hetzelfde. Ik denk niet dat een paard denkt, oh nu ben ik in de ring ik doe het niet meer. Denk wel dat ze zich kunnen afsluiten in de ring als ze het spannend vinden. Maar ik maak gewoon veel km en regelmatig op concours blijven gaan.

Ik ga 10e pas weer dressuur starten. Gisteren wel broekelo cross gereden. Was weer gaaf! Een veelzijdig paard is zo leuk <3
Afbeelding
Afbeelding

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:13

xemmafalcon, welkom! ik herinner je me nog vanuit het L2 topic :-)

Rianne_, wat baal punten zeg voor je tweede proef. Misschien zat de jury met je eerste proef nog in gedachten.

Shelly21, ik heb ook zo eentje die stopt zodra ze de ring in komt. Enfin dat dacht ik toch :Y) Ik heb enkele keren mijn instructrice meegenomen en ze heeft er me echt op gehamerd dat ik zelf stop met rijden. Nu rij ik echt super gefocust mijn proefje en let ik zo hard op mijn houding dat het wonder boven wonder ,beter gaat. Het scheelt inderdaad wel dat ze op de meeste plaatsten al meer dan eens geweest is dus als ze zich niet afsluit, ligt het 100% aan mezelf. Kwam hard binnen hoor :').
Gave crossfoto <3

leeneliefje, welkom! Als je al 2x gestart bent en je bent al halverwege dan gaat het wel erg vlotjes zeg :D
Voor mij persoonlijk viel de overstap goed mee, veel beter dan ik had verwacht. De overstap van L1 -> L2 was wel een drama :') Aan de M2 denk ik nog niet echt. Ik neem wel travers enzo mee gewoon om ze soepel te maken en sterker vanachter maar ik heb de proeven ofzo nog niet bekeken. Toen ik starte had ik altijd als doel om in de M te geraken, en nu ik er ben geloof ik het nog zelf altijd niet. Net alsof ik elk moment wakker zal worden uit een droom.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:34

@shelly, heee een oude bekende van het L2 topic :) keurig debuut! Lekker zo doorzetten :))
@trysteffy, mooi dat je die punten binnen hebt, ik zou inderdaad ook voor je eigen gevoel nog een keertje boven de 190 willen rijden, dat is voor mij altijd een bevestiging dat ik klaar ben voor het volgende niveau.
@Rianne, jeetje he dat is geen fijne ervaring.. Echt onbeschoft dat zo'n jury ongeïnteresseerd daar zit, iedereen neemt er zowat een halve dag vooruit en doet z'n best in de ring. Minste wat je kan doen is de aandacht erbij houden als jury. En ik vind het sowieso altijd zo flauw om zulke lage punten te geven... wat schiet iemand er mee op? 173 bijvoorbeeld heb je ook geen winst maar krijg je niet zo'n k-gevoel van..
@ Karlien wat een leuke schimmel! Kon laatst meedoen aan een clinic van Sonke Rotherberger maar was bijna 100 euro voor 45 minuten! :oo had je niet eens privé les. Lijkt me wel mega leuk zo'n clinic :j
@ Flevolander, super vet Amerika :D
@ HiFive, ik heb het geluk dat mijn vriend tegenwoordig een paardenman is (geworden) die rijdt Azrael ook en is van het springen! Ik totaaaal niet, dus voor azrael fijn dat william dat met hem wil doen. Goed voor de motivatie en de rugspieren
@Meya , 179,5 ook echt :') wat FLAUW
@harvey, net de selecties bekeken bij mij in de kring (oude ijssel) genoeg keuze, kan er 12 rijden als ik wil :') Hoe kom je erachter hoeveel je minimaal moet meedoen? Ik heb het nog nooit gedaan maar m1 gaat ons goed af en de proeven zijn leuk dus waarom niet.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:36

HiFive5 schreef:
leeneliefje, welkom! Als je al 2x gestart bent en je bent al halverwege dan gaat het wel erg vlotjes zeg :D
Voor mij persoonlijk viel de overstap goed mee, veel beter dan ik had verwacht. De overstap van L1 -> L2 was wel een drama :') Aan de M2 denk ik nog niet echt. Ik neem wel travers enzo mee gewoon om ze soepel te maken en sterker vanachter maar ik heb de proeven ofzo nog niet bekeken. Toen ik starte had ik altijd als doel om in de M te geraken, en nu ik er ben geloof ik het nog zelf altijd niet. Net alsof ik elk moment wakker zal worden uit een droom.


Ja had ook niet verwacht dat ik dezelfde punten kon blijven rijden als in het l2.
Mijn theorie is dat Azrael van zichzelf graag wat kort in de hals en vrij hoog in de aanleuning loopt. In de B en L werd dat nog wel eens 'afgestraft' maar in het m1 krijg ik juist complimenten over de oprichting :+
misschien past het totaalplaatje beter, geen idee!

Leuk he? m1 klinkt alweer stukken professioneler, dat vind ik ook :j

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:43

Welkom!
Ja die halshouding is wel echt een voordeel denk nu!
Die van mij is laag en lang en dat wordt steeds lastiger...

Rianne balen van je punten zeg!

Wow Shelly wat gaaf die cross!
Zou ik ook best nog eens willen doen...

Ik start zondag weer en daarna gaan we lekker een paar daagjes weg met de paarden.
Ik hoop dat het toch iets minder warm wordt, anders misschien maar eerder scheren...

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:29

Nouvel schreef:
Welkom!
Ja die halshouding is wel echt een voordeel denk nu!
Die van mij is laag en lang en dat wordt steeds lastiger...

Rianne balen van je punten zeg!

Wow Shelly wat gaaf die cross!
Zou ik ook best nog eens willen doen...

Ik start zondag weer en daarna gaan we lekker een paar daagjes weg met de paarden.
Ik hoop dat het toch iets minder warm wordt, anders misschien maar eerder scheren...


Ja ik moet juist weer alles uit de kast trekken voor 't halsstrekken. Och zo heeft elk paard weer wat. :+

Super leuk met de paarden weg! waar ga je heen?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:40

Dat is altijd het enige waar ik nog een ruime voldoende voor haal _O-

Naar Vaassen, nog nooit geweest, ben benieuwd!

Kar_lien

Berichten: 49
Geregistreerd: 06-03-15
Woonplaats: Gemeente Molenwaard

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:26

Heerlijk zo'n veelzijdig paard Shelly, die foto's zijn echt stoer!

Jammer van de punten Rianne, maar wat was het warm he... Ik ben afgelopen zaterdag voor de tweede keer M1 gestart en had ook heel veel last van de warmte. Zeker omdat het indoor was, terwijl wij zelf altijd alleen maar in een buitenbak rijden. 1e proef 187 maar daarna was het klaar, 2e proef ging moeizaam en met 175 punten nog gematst voor mijn gevoel. Volgende keer weer beter, gevoel was verder goed dus hopelijk is het de volgende keer minstens 10 graden koeler :D

Mooi paard Eileen, jullie gaan echt lekker!

Fijn dat de ijzers lijken te helpen Nouvel, super leuk om een paar dagen weg te gaan met je paard, veel plezier vast!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 23:15

Nouvel schreef:
Dat is altijd het enige waar ik nog een ruime voldoende voor haal _O-

Naar Vaassen, nog nooit geweest, ben benieuwd!

Zit boven zwolle toch?
Ik heb daar een aantal klanten zitten, maar kom dan alleen op industrieterreinen helaas. :')

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:47

Ik hoop ook dat de temperaturen gaan zakken. Ben die zomer echt kotsmoe :')
Ik heb Siep eind september geschoren maar ik heb het gevoel dat haar haar volop aan het groeien is want het is precies weer als tevoren. Ik had gehoopt om 5 niet te moeten scheren maar die schiet al in het zweet als ik nog maar afkom met mijn zadel. Ik heb mijn eigen machine dus veel maakt het niet uit maar dat gesleur met die dekens vind ik soms wel beu.

Wij gaan zondag terug op pad. De laatste keer proef 15 & 16. Volgende keer zou 4/11 zijn direct met de nieuwe proeven. Heeft er iemand proeven 17 & 18 al gereden? Vallen die mee?
Donderdag nemen we nog een lesje mee :-)
Gisteren had ik wel iets raars voor, tijdens het inrijden stak ze steeds haar tong uit >;) Ze liep er echt mee te bengelen enzo, raar :') Eenmaal ik de teugels opnam stopte ze er ook mee.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:16

17 18 vind ik zelf beter te doen! :j Heb twee keer gestart en 17/18 was tijdens mijn debuut.
enige bij 17 is dat je middendraf over de lange zijde moet doen ipv diagonaal. Dat je niet perongeluk keihard naar de overkant knalt terwijl je hoefslag moet volgen :')

Ik vind het goed te doen hoor! :j 15/16 gaat veel sneller achter elkaar en is lastiger met die contragalop en dan meteen weer galop bij de C.

Vreemd van die tong, is op wedstrijd teken van protest en kost minpunten helaas.
Vaak is het toch dat ze niet helemaal lekker het bit aannemen.
Wat voor neusriem heb je?

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 14:54

Ben benieuwd dan in november. Inderdaad goed opletten met die middendraf :') Ik heb die al 1,5j op de diagonaal moeten doen en nou opeens op de lange zijde. Zorgt voor verwarring :').

Ik heb een duitse (lage) neusriem. Heb een tijd met een engelse gereden maar op die duitse neusriem loopt ze 10x beter. Dit was echt de 1e x dat ik ze dit deed en dat was ook enkel tijdens het losstappen. Nu je het zegt was mijn aaleuning echt niet goed en stapte ik met een niet zo goed gevoel af gisteren.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:50

Welkom hier leeneliefje! Leuk paard heb je!

Klopt Shelly, ik heb ook niet het idee dat het paard zo kan denken. Marena heeft voor mijn gevoel niet veel spanning maar ik wil zelf te veel doen..
Wat gaaf zeg, die cross! Ik zou dat zelf echt niet durven.. Haha.

Ja dat zou heel goed kunnen Hifive, dat de jury die eerste proef nog in gedachten had. Hoe dan ook, erg jammer. Maar goed, volgende keer beter!

Zo'n lekker vooruitzicht Nouvel. Alvast succes voor zondag en daarna heel veel plezier, geniet!

Pff ja, het was echt warm afgelopen zondag Karlien! Hier hetzelfde inderdaad. Rijd nu ook alleen maar buiten dus dan is die overgang naar binnen wel echt even wennen. Wel fijne punten alsnog gereden dus! Haha ja, die 10 graden koeler mag wat mij betreft tijdens wedstrijd ook wel.

Leuk dat jullie ook weer op pad gaan HiFive. Ik vind de proeven 17 en 18 ook makkelijker dan 15 en 16.. Tenminste, als ik het me goed herinner. Ai, hopelijk doet ze dat met die tong niet op wedstrijd!

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:52

Ik heb gister mijn eerste les gehad bij een nieuwe instructrice. Normaal les ik op locatie maar dat kost me iets teveel tijd. Dus nu iemand gevonden die aan huis les komt geven. Erg fijn gevoel aan overgehouden! :) Marena begon steeds meer te sluiten, galop werd fijner.. Ze kwam ook echt met punten die ik nog nooit had gehoord maar wel heel logisch zijn. Kan ik weer mooi aan de slag!

Moet met name ook écht consequenter zijn met been. Marena denkt nog steeds wat te veel terug en ik neem vaak genoegen met minder.. Daarnaast wil ik zelf veel te veel doen waardoor ik Marena onbewust afrem. Dat zal ook het probleem zijn tijdens de proef. Zodra de proef begint wil ik te veel laten zien en haar teveel helpen waardoor ik allemaal gekke dingen doe/hulpen ga geven en Marena helemaal in de war raakt en dus op de rem gaat := Goed om me er bewust van te worden in ieder geval!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:31

Rianne_ fijn dat je een instructrice gevonden hebt die goed bij je past.
Soms zijn de dingen zo logisch he ookal heb je nog nooit gehoord. Dat is pas bijleren!
Wat wil je dan teveel doen? Het tempo opdrijven waardoor ze zich begint af te sluiten?
Het klinkt gemakkelijk maar eigenlijk moet je gewoon blijven ademenen en rijden zoals je thuis rijdt. Niet denken dat er iemand zit te kijken :-)

Nu zelf ook nog toepassen :')

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:43

Gave foto's Shelley! Altijd leuk van die veelzijdige paarden :D

Super leuk een weekendje weg Nouvel! Zal meteen bekennen dat ik niet bekend ben in Vaassen.

Doe mij de zomer maar hoor HiFive :o . Vind het vreselijk die kou. Syl wordt aankomende maandag geschoren, hij zit al redelijk dik in zijn haar en moet nu zo lang wachten totdat hij droog is.

Wat fijn dat je nieuwe instructrice bevalt Rianne! En dat ze op locatie kan komen. Scheelt toch weer tijd voor jou ook.

Voor degene die ons nog niet kennen, Syl is een 15 jarige fjordenruin van 1.43 hoog. Vorig jaar december de f20 uitgereden en dit jaar begin maart KNHS gestart.

Afbeelding

Hier gaat alles zijn gangetje. Syl wordt maandag geschoren en gaat woensdag naar de tandarts. Morgen hebben we crossles bij stal Jacobs en volgende week zaterdag de oefencross. Dressuur staat deze week even op een laag pitje. Ik merk wel dat hij achter sterker wordt. Heel gaaf gevoel!

Gaan er nog mensen op pad dit weekend?

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:42

Ik ben heel erg blij dat de temperatuur vandaag alweer flink is gezakt.
Dat gezweet en daarna eigenlijk weer nét te koud om af te spoelen etc.
Ik merkte gewoon dat paardlief er haast geen kracht voor had allemaal :') drama.

Mijn oma is geopreerd afgelopen week, ze is al flink op leeftijd, 87, dus het was spannend zo onder algehele narcose. Gelukkig is ze er super goed uitgekomen en ben ik deze week dus wat minder vaak naar stal geweest. Vandaag Azrael weer opgepakt maar het heeft hem geen kwaad gedaan even een rustig weekje te hebben gehad. :D

Morgen maar in gaan schrijven voor de selectiewedstrijden!

Rianne wat fijn dat je instructie nu op locatie kan komen, ik heb dat ook al jaren en wat een luxe eigenlijk he? En flinke tijdsbesparing uiteraard.
Fijn dat je gelijk met zo'n eerste les echt al hebt kunnen werken aan wat puntjes, is vaak toch even aftasten.

Gave foto emma! Leuk zo'n veelzijdig dier.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:46

Leeneliefje, sterkte met je oma!

Wow stoere fjord zeg, en gave foto!

Rianne fijn je les!

Ik heb ze toch ook al maar geschoren, eentje vrijdagavond en eentje gisteren.
Temp blijft redelijk hoog en anders zijn ze zo snel en nog zo lang nat.

Ik heb vandaag wedstrijd binnen, dat wordt al zweten vermoed ik en dan een paar daagjes weg, wil ik ze ook niet de hele dag binnen laten staan omdat ze nat zijn...
Jan voor het eerst, die was super braaf!
Ferro gisteren gedaan, die gaat altijd iets moeizamer, hij vindt het nog steeds spannend en hij is zo gevoelig op zijn huid dat hij er steeds mee staat te trekken trillen, scheert niet echt fijn...
Maar het is weer gelukt!
Ik moet vandaag pas om half 5 starten, dus ik heb nog even...

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:27

Hoe is het gegaan op wedstrijd Nouvel? En gaat het met de ijzers nog goed? :)

Hifive haha die van mij heeft altijd looplust en vol energie :o


Jammer Vd punten rianne.. Fijn dat je les goed ging en nieuwe aandachtspunten hebt. Leuk!

Welkom Emma en leeneliefje. Gaat goed dus met de punten! Keertwendingen wel mee bezig geweest en neem ze af en toe nog mee.. Wil zelf te snel te klein doen, dus moest ik vooral op een kleinere volte oefenen ipv gelijk een kw om de achterhand :o

Shelly leuke foto's! Gaaf zeg!

Karlien gefeliciteerd met je punt!

Ik moet proef 17&18 nog doorlezen.. Wel eerder gereden, maar kan het me niet meer herinneren..
Vervelend zeg met die tong.. misschien is het een kwestie van een paar keer... :)

Sterkte met je oma Leeneliefje.

Alweer allemaal paarden geschoren :) Fijn dat de jongste zo braaf was Nouvel!


-----------
Zo.. weer bij geloof ik. Afgelopen week even wat minder op bokt gezeten.

Hier gaat rijden wel fijn! :j Durfde het weer aan om weg te gaan. Ging wel fijn, alleen einde Vd 1e proef gaf ik iets onduidelijk hulp, waardoor ik uiteindelijk 2 onderdelen verprutste. :+ Met mijn kop daar nog bij, ging de tweede proef gewoon weg slordig.
Maar de rust is er verder weer, geen prutsmuts meer. Nu ik zelf nog even bij de les blijven.
Hier minder les op dit moment. Als het thuis en op les goed gaat, en je gaat steeds gaat verder trainen. Maar op wedstrijd wil dat dan niet lukken, wordt het contrast steeds groter. En raak ik des te meer gefrustreerd :+ :o Dus nu lekker thuis bezig en gewoon op wedstrijd en niks poespas of "spectaculair" willen.. Keep it easy :D

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:40

Fijn dat je lekker aan het rijden bent meya, en lekker dat je weer op wedstrijd bent geweest, lekker blijven gaan, komt de rust vanzelf!
Vielen je punten wel mee?

Ferro vandaag ook zijn best gedaan, erg benauwd binnen dus blij dat ik toch al had geschoren!
Eerste proef begon hij wat kijkerig en strak, ook even wennen aan de wat losse bodem, maar gaandeweg voelde het wel beter aan.
Tweede proef liep hij ook naar kunnen, wat kleine dingetjes, maar ik was zelf wel tevreden.
Hij had het goed volgehouden en geen echt rare fouten gemaakt, dus dan is het gewoon afwachten wat de jury er van vindt.
En ik had zowaar toch 2x winst weer deze keer!
184 en 181, dus weer 2 puntjes erbij.
Wel een super leuke jury, ze sprak me na ee prijsuitreiking aan en ze gaf precies de punten aan die inderdaad lastig zijn: wat te lang blijven voor, nog meer moeten sluiten, vooral in de galop, wat moeite met de travers, vooral rechts en dat ik erg vriendelijk rijd, wat te vriendelijk soms, en dat ik ook er nog meer aan moet werken om hem te leren sluiten en omhoog te komen voor, door thuis veel tempowisselingen en overgangen te rijden.
Maar ze vond dat hij wel alles netjes deed en dat het er netjes uit zag, en dat ik dan bij de ene jury voor zulke proeven wel winst zou krijgen en bij de ander niet.
Nou dat hele verhaal klopte helemaal dus dat was wel grappig!

Hij begint aardig aan de ijzers te wennen trouwens, gaat iets meer actie geven in het voorbeen ook maar ook ietsje maaien constateerden we, nou ja, dat is ook geen ramp...