[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:07

Die ac-lijn! Verschrikkelijk :x. Maar wat Jikkeee zegt, als je je paard op 2 teugels hebt wordt het al wat makkelijker. Ik wend zelf op de buitenteugel. Met mijn binnenbeen druk ik dan wat naar die buitenteugel zodat ik m'n paard goed opgesloten heb. Ik kan haar makkelijker begrenzen op mijn rechterteugel dan linker dus zorg ik ervoor dat ik mijn proef linksom begin. Oh ja en denk middendraf zonder dat je je paard daadwerkelijk laat vertrekken. Dan trekken ze vaak mooi recht in het lijf.

Ik was mijn laatste proeven heel tevreden over mijn ac-lijnen maar had alsnog maar 7'ens. Is echt heel lastig.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:21

Ik reed de ac zo slecht :+
Dacht echt dat ik m super strak gereden had, ja was ie ook wel. Alleen 2 meter naast de ac :')

Had er een 5 voor, rondje 2 gelukkig een 7 haha

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:31

Mijn B debuut heb ik op 6 oktober mogen rijden. Super spannend en de aanloop er naar toe ging het rijden zo ontzettend bagger |( . Natuurlijk verliep tijdens de proeven ook niet alles vlekkenloos en vloog ik uit de bocht omdat ik te veel focus had om de hoek goed door te rijden :D .
Uiteindelijk wel met 1 winstpuntje naar huis gegaan. Ik was vooral tevreden over het losrijden, daar voelde ze na de moeilijke week prettig aan en de galop deed ze zelfs beter dan ooit. Jammer genoeg in de proeven niet. :P
Naast de zenuwen, heel erg gelachen door de mindere acties/momenten en dat is toch eigenlijk wel het allerbelangrijkst. Aanstaande zaterdag mijn tweede wedstrijd.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Succes voor iedereen die weer een westrijd op de planning heeft. _/-\o_

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:21

_sharonnn schreef:
Zijn er ook nog tips om netjes op de a-c lijn binnen te komen? Wij slingeren nogal :o


Wat meer op tempo rijden wil ook nog wel eens helpen, dus gewoon volle bak rijden, niet gaan twijfelen en door de C heen kijken, zoals mijn instructrice altijd zegt.

Op tijd de wending in gaan is ook goed te oefenen thuis, afhankelijk van je paard/pony heb je een bepaalde plek waarbij je gaat zitten richting de C en kunt gaan wenden.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 23:08

Meiden ik wilde iedereen nog even bedanken voor de tips voor het verruimen! Vanochtend heb ik gereden waarbij ik de tips heb gebruikt en ik moet zeggen dat het verruimen in de stap echt al een stuk beter is! Het is natuurlijk niet in een dag opgelost, maar hij ging in plaats van dribbelen echt zijn stappen groter maken. De draf is een ander verhaal, maar dat kost gewoon tijd natuurlijk. Zondag heb ik weer wedstrijd en ik zal dan even mijn punten voor het verruimen delen :))

Iemand vroeg over de AC lijn, maar dat doe ik altijd maar op goed geluk :+ Slingeren heeft mijn pony nooit echt gedaan, maar ik zat altijd een meter links of rechts naast de AC lijn haha. Inmiddels scoren we meestal eEn 6 en af en toe een 7 als we echt mooi recht op de AC lijn zitten. De enige tip die ik kan geven is de hoek ervoor écht goed inrijden en op tijd naar de overkant kijken en van daaruit meesturen. Succes!

Gefeliciteerd met je debuut Deberley! Jij hebt ook al zo'n gaaf dier :~ De zenuwen en spanning gaan vanzelf weg naarmate je meer wedstrijden rijdt. Op mijn debuut reed ik bijna alles op het verkeerde been en liep mijn pony echt als een giraffe door de bak. De punten waren dan ook erg zuur met 177 en 179,5 :Y) Sindsdien in een stijgende lijn en de laatste proeven waren allemaal boven de 190 punten! Succes in de B!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:46

Gisteren een monster les gereden, wat een werkwilligheid heeft Cadans zeg <3 vandaag een rustdag en morgen ons debuut. Ik moet om 9:30 dus ik maak m vanavond alvast klaar, er zijn 6 die op wedstrijd gaan dus geen gedoe op de wasplaats haha. Ik ben nog niet eens echt zenuwachtig, heb er wel vertrouwen in eigenlijk :j in het ergste geval gaat het slecht en daar kan ik me bij neerleggen :D

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:55

Succes allemaal vandaag! Had vandaag ook graag gewild, maar ga een dagje weg met de vriendinnen.

Volgende week zondag dan maar :)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:56

KirstenHorse schreef:
Op mijn debuut reed ik bijna alles op het verkeerde been en liep mijn pony echt als een giraffe door de bak. De punten waren dan ook erg zuur met 177 en 179,5 :Y) Sindsdien in een stijgende lijn en de laatste proeven waren allemaal boven de 190 punten! Succes in de B!

Dat zijn toch juist hele hoge punten voor een paard dat niet nagevelijk loopt? Of begrijp ik hem verkeerd?

Ik lees hier heel veel positieve berichten, leuk! Ik hoop toch ook ooit nog elke wedstrijd in de 190 te kunnen rijden... we lopen momenteel weer een beetje vast en mijn juf denkt dat het door het zadel komt. Zadelmaker is geweest, maar die mag weer terugkomen geloof ik... altijd zo'n gedoe die zadels.

Vorige week wedstrijd gehad en ik was eg tevreden. We hebben flink geoefend op de trailer en ze ging er zo op! Voor mijn gevoel stond ze tijdens de rit ook rustiger en na mijn proeven lukte het laden ook weer gewoon.
Met het rijden kreeg ik haar rechtsom niet helemaal fijn ingebogen en in de proef liep ze daarvoor scheef. Een terechte 179 punten gescoord met goed commentaar erbij.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:19

Helaas liggen wij er een maand uit. Echt heel erg balen. 2 weken boxrust en aan de hand stappen |(

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:28

Oh jakkes, wat is er gebeurd?! Gelukkig is een maand te overzien maar niet fijn dat er iets met je paard aan de hand is.

Mijn grote vriendin is door de fysio behandeld nu we even geen wedstrijd hebben. Gelukkig geen grote problemen dus maandag gaan we weer vol aan de bak.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:11

Een diepe snee op het kootgewricht.. En is geïnfecteerd geraakt helaas. Dus nu met t pootje in t verbandAfbeelding

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:59

O jakkes wat naar. Goed herstel gewenst Y;(

Annette wat fijn dat er vooruitgang is in het trailerladen, dan ga je ook veel fijner naar een wedstrijd toe.

Was het gezellig lindor?

Kirstenhorse wat fijn dat je wat aan de tips hebt gehad. Mag ik vragen waarom je niet een verzorgpaard zoekt waarmee je ook wedstrijden mag rijden?

Gefeliciteerd debberley *\o/*

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:56

Gefeliciteerd met je debuut Deberley! Jij hebt ook al zo'n gaaf dier :~ De zenuwen en spanning gaan vanzelf weg naarmate je meer wedstrijden rijdt. Op mijn debuut reed ik bijna alles op het verkeerde been en liep mijn pony echt als een giraffe door de bak. De punten waren dan ook erg zuur met 177 en 179,5 :Y) Sindsdien in een stijgende lijn en de laatste proeven waren allemaal boven de 190 punten! Succes in de B![/quote]

Dank je wel!!! Ze is ook heeeeeelll leuk maar geeft het niet cadeau. Er zit wel wat bloed in. Ik merkte vandaag dat de spanning al een beetje minder was. Proeven gingen beter maar had wel mijn handen vol. Winstpunt gehaald maar had naar verhouding van vorige keer iets meer punten gehoopt maar ben tevreden en het was leuk. Fijn dat het verruimen beter ging bij je

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:13

Annetje, dat is natuurlijk waar! Maar dat neemt niet weg dat 179,5 rijden erg zuur is :o (Vooral met het oog op de kosten..)

Linda wat vervelend! Hopelijk gaat het herstel spoedig en voelt je paard zich snel weer goed Y;(

Lootje1991, ik ben vooral zeer gehecht aan deze fantastische pony! Bovendien lease ik hem een paar keer in het jaar een maand en dan gaan we echt met sprongen vooruit. Hij vergeet die trainingen ook niet, dus wanneer ik buiten het leasen er eens in de twee weken op zit kan ik over het algemeen gewoon verder waar we gebleven zijn. Verder is het vinden van een verzorgpaard rondom Amsterdam geen succes en ik ben gewoon gek op de manege waar ik rij :D

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:44

Ja dat kan ook natuurlijk :D

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:09

Is dat bij Keijtenburg Debberley83?

Al een tijdje niet officieel op stap geweest, maar vandaag wel met mijn zoon op pad voor een onderlinge wedstrijd, zijn eerste keer met de pony van mijn zus.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:52

Wauw wat een top paard mag ik rijden!
Ons debuut gemaakt met 180 en 174, hij was nog nooit op vreemd terrein geweest, dus ontzettend tevreden. Wel veel spanning, maar dat komt wel goed de volgende keer hopelijk. Op naar 18 november! :D

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:12

Super om zo’n debuut te rijden!
Ik mag 11 november met ‘mijn’ nieuwe paard een debuut maken in de B! Onderling hebben we al een x L1 gestart en dat ging best goed, dus benieuwd hoe ze het in de B doet. Ook voor haar een eerste keer op vreemd terrein en voor mij ook voor het eerst ergens anders dan in Heteren starten :’)
Een foto van ‘mijn’ topper Afbeelding

En ja ik weet dat ik een enorm gunstig dressuurmatig gebouwd KWPN paard in heb geruild voor een wat minder gunstig gebouwd Fries paard hahaha

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 07:22

Ik ben weer een aantal lessen verder! Het gaat al best goed met Cas en mij:) We beginnen elkaar steeds beter te begrijpen ondanks dat we nog steeds af en toe wat miscommunicaties hebben. Ik denk dat we in de 2 maanden die we hadden (nu nog 2 weken) er al veel uit gehaald hebben en het is ook maar een B proef dus het hoeft niet perfect! Ik heb er heel veel zin in maar ik knijp hem ook een beetje :D

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:48

Wat balen lindamusters.

Netjes Sharon! Meteen een punt meenemen is wel fijn:)

Succes Loes!

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:13

Gefeliciteerd Sharon en alvast succes gewenst Loes! Wat fijn dat jullie naar elkaar toe groeien Murphypower, daar gaat het uiteindelijk allemaal om :j

En dan mijn nieuws:
Spoiler:
WE MOGEN NAAR HET L1 *\%/*


Gister 192,5 en 185,5 punten gereden! De eerste proef ging ook fantastisch en hij is voor het eerst niet omgesprongen in de rechtergalop. Alle andere proeven hebben we een 4 gescoord op de volte in de rechtergalop en laatst zelfs een 3, maar gister was dat dus een hele mooie 7! In de andere proef helaas wel een 5, maar hij sprong ook een keer om en ik corrigeerde dat meteen door terug naar draf te gaan en opnieuw aan te springen. Helaas dacht de jury dat pony uit de galop viel en zo ziet het er helaas ook uit op film :Y) In de tweede proef was hij helemaal ingekakt en was de proef rommelig met foutjes zoals die volte dus, vandaar ook de lage punten vergeleken met de eerste proef. Normaal scoor ik ongeveer hetzelfde in beide proeven.

Hierbij nog mijn punten voor het verruimen in beide proeven:
Stap: 5 en 5.5
Draf: 6.5, 5.0 en 5.5

Het is nog niet wat het moet zijn, maar er zit verbetering in dankzij jullie tips en die 6.5 koester ik met heel mijn hart :))

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:03

Mooi debuut Sharon! Zeker voor een eerste keer op vreemd terrein.
Succes Loes! Ach, niet elke dressuurtopper hoeft een KWPN te zijn :j
Super goed Kirsten!! Er is genoeg om aan te werken voor in je lease, ik kom je uiteraard weer helpen en vooral supporten :))

Ik heb gisteren ook weer 2 fijne proeven kunnen rijden en beide zijn beloond met een winstpunt! 189,5 en 192 punten en we gaan eens hard trainen voor de 195+! Het zijn maar kleine foutjes, afgestraft door 4en die ons er nu nog van weerhouden. Ik start op z'n vroegst volgend jaar pas weer, dus genoeg tijd om de puntjes op de i te gaan zetten :j

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:12

Charaz schreef:
Is dat bij Keijtenburg Debberley83?

Al een tijdje niet officieel op stap geweest, maar vandaag wel met mijn zoon op pad voor een onderlinge wedstrijd, zijn eerste keer met de pony van mijn zus.


Klopt Charaz!

Hoe is het met je zoon gegaan?

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:47

Zoo... ik heb het even druk gehad, maar ik ben weer terug! Jullie hebben allemaal wel weer hard gewerkt zeg!! Mooie prijzen en punten zie ik voorbij komen :D

@Lindamusters; Wat een pech zeg, veel beterschap!

@ Lindor; Goed gedaan en wat een mooie punten!

@ Loes1996; Een Fries, ik ben fan :D En ach, er zijn altijd Friezen- en koudbloudenwedstrijden... dat is altijd wel fijn (kan ik vertellen uit ervaring :P )

@_Sharonnn; Wat voor mij altijd goed werkt is na het afwenden recht voor je kijken en dan zo ver mogelijk. Ik geef ook altijd een klein beetje meer gas, zo gaan ze niet slingeren. Pas bij G ga ik naar de wending kijken. Dit heeft mij altijd goed geholpen, ik heb zelden een 6 of lager ;)

Ik ben voor het eerst weer eens op pad geweest met mijn andere paard, dus Gipsy heeft even rust gehad. Afgelopen donderdag ging het alleen even mis. Hij, met een mooi woord, decompenseerde. Ik was net opgestapt en hij ging helemaal verstijven als mijn moeder met haar hand in de buurt van zijn flanken kwam. Op een gegeven moment ging de knop om en toen ging hij full rodeo :P Ik dacht, dat zit ik wel uit. Helaas.... Daarna wel weer kunnen rijden, maar hij was niet zo fijn. Hij was pas vandaag weer lekker los. Aankomend weekend mag hij weer, maar dan voor het eerst indoor. Ben benieuwd!

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:51

Gefeliciteerd Kirsten!

Wij hebben weer pech. Gisteren heel fijn gelest met nieuw zadel. Staat ze vandaag met een wondje in haar koot. Of ze zichzelf aangetikt heeft? Ze loopt er wel kreupel op. Morgenochtend even aankijken. Als het niet goed is kunnen we ons voor morgen afmelden :(