Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:33

Bedankt voor de reacties, ben inmiddels wat gekalmeerd maar dat van vanochtend was gewoon echt een raar verhaal.. Ik kon eerst woensdag langs komen maar toen had ze het toch te druk, en dan kreeg ik vanochtend dat berichtje dat hij verkocht is "Ja maar zij belden als eerste en wilden donderdagochtend komen''. Waarom kon ik dan eerst woensdag komen en dan opeens om donderdag 13:00, klopt van geen kant natuurlijk. Wees dan gewoon eerlijk!
Maar jaaaa, weer een les geleerd. Ik heb besloten om mijn zoektocht nu op een laag pitje te zetten. Een aantal mensen weten dat ik opzoek ben en houden mij op de hoogte. Heb het inderdaad ook liever via via. Ik ga niet meer op FB en sporthorses kijken want daar werd ik echt helemaal leip van, 10x per dag checken en dan razendsnel bellen om maar de eerste te zijn |o Het heeft ook zeker geen haast. Wil graag een jong paard om op te leiden als vervanger voor mijn huidige paard voor wanneer zij met pensioen gaat. En dat duurt nog wel even, hoop ik := Dus als het binnen nu en 1,5 jaar is vind ik prima. Ik wil ook niet halsoverkop moeten beslissen. Ik moet echt een klik hebben met het paard en ook met de oude eigenaar moet het goed voelen.

Duss als jullie ooit iets leuks weten zou ik dat graag te weten komen.

Mijn eisen zijn:
- 3 tot 6 jarig dressuurpaard
- Rond de 170 cm, niet kleiner dan 167cm
- Betrouwbaar (mag wel wat sensibel zijn zo lang het paard maar braaf is), goede basisgangen, veel GO, geen afwijkingen in het exterieur zoals bokhoeven etc.
- Van licht ingereden tot M niveau
- Geen stalgebreken en makkelijk te laden trailer/vrachtwagen
- Fijn na te rijden, licht in de hand
- En natuurlijk: gezond

Wat mijn budget is zet ik niet zo bokt O:)

Voor nu ga ik mij eerst focussen op het halen van mijn studie, na de jaarwisseling begin ik met mijn scriptie dus heb genoeg te doen de komende tijd. :')

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:13

Je zou eens kunnen gaan kijken bij van Norel in Wapenveld. Zo zijn wij ook aan onze huidige topper gekomen. Heeft ook wel gereden paarden, maar ook nog niet zadelmakke. En dus paarden die voldoen aan jou wensenlijstje.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:21

Mijn debuut zit er ook op. Was heel zenuwachtig. Losrijden ging best lekker, op het eind werd ik echter moe (moet nog ff wat testen hoelang losrijden ivm ziekte). In de proef had ik hem net niet fijn genoeg erdoorheen. Toch 55.4% geloof ik, inderdaad als commentaar meer over de rug, wat ik dus al gevoeld had.
Qua gevoel zit ik dus goed, volgende keer minder zenuwen, minder lang losrijden en hopelijk dan ook fijner in de proef.
Maar vond het al best bijzonder, zo'n eerste subtop wedstrijd. Waren maar 4 wp gevallen deze proef :oo

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:37

De kop is eraf, op naar de volgende. Waar was je geweest?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:53

Maasdijk, best druk losrijden :o

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:40

Jammer Mirjamalvaro, vlgd keer beter!!

Paarden kopen, tja je wordt er niet goed van. Ik ben mn zoektocht gestaakt. Afspraken nakomen is voor sommige mensen heel moeilijk, laat staan een eerlijk verhaal erbij vertellen. Wat een rotte peren zitten ertussen zeg BAH!

Ik ga in nov weer van start met mn Golden Girl. had een blokkade zitten en was niet helemaal fit. nu weer dik in orde. Ik organiseer zelf de Fokdag in Zeeuws-Vlaanderen dus ben ik nu nogal druk mee.

Iemand met jonge paarden in de buurt die interesse heeft om mee te doen? is van veulen tm 6 jarige paarden voor alle stamboeken!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:34

Ach ja zo voor de eerste keer best tevreden, geen grote fouten. Alleen jammer dat ik hem dus niet los genoeg had in de proef, komt ook wel als ik wat meer gewend ben. En moet ook even wennen aan het losrijden :=

Is Oud-Gastel fijn starten?

Heb wel 2 jonkies, 3 jarige KWPN en 4 jarige NRPS. Maar denk te ver weg.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:56

peetje82 schreef:
Jammer Mirjamalvaro, vlgd keer beter!!

Paarden kopen, tja je wordt er niet goed van. Ik ben mn zoektocht gestaakt. Afspraken nakomen is voor sommige mensen heel moeilijk, laat staan een eerlijk verhaal erbij vertellen. Wat een rotte peren zitten ertussen zeg BAH!

Ik ga in nov weer van start met mn Golden Girl. had een blokkade zitten en was niet helemaal fit. nu weer dik in orde. Ik organiseer zelf de Fokdag in Zeeuws-Vlaanderen dus ben ik nu nogal druk mee.

Iemand met jonge paarden in de buurt die interesse heeft om mee te doen? is van veulen tm 6 jarige paarden voor alle stamboeken!

Bedoel je van Bouthoorn? Ik wou graag meedoen met mijn tweejaarse in het vrijspringen maar ben er helemaal niet in thuis :')

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:49

ja klopt, ik organiseer samen met een paar andere fanatiekelingen dit evenement!

@ MIrjam, op zich fijn rijden hoor maar vlgs mij maar 1 proef.
Ik weet niet waar je vandaan komt maar we hebben meer deelnemers uit Brabant.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:08

Wat leuk dat je dat organiseerd!

Hier in Canada is het seizoen weer bijna over.
Op 20 Oktober de Charlotte Dujardin Clinic en van 2 Nov voor 2 weken de Royal Winter Fair in Toronto en dan gaan alle profs weer naar het zonnige zuiden in Florida.

Hopelijk worden er nog wat oefenwedstrijdjes georganiseerd, want anders is er een wedstrijdstop tot Mei :=

Gelukkig kan ik wel van het terrein af voor te springen, maar voor dressuur wordt helaas niet veel georganiseerd.

Ik wist het al even, maar nu dat iedereen het weet mag ik het hier ook delen. Mijn instructrice is zwinger, dus mogen een andere amazon en ik haar hoog opgeleide paarden aan de gang houden :D Sinds dat ik zelf een beetje scheve bekken heb, lijkt het mij ontzettend handig om bij een getraind paard aan de pirouettes naar rechts te kunnen werken zodat ik het goede gevoel krijg en het mijn merrie ook niet verkeerd aan leer :=


Een fokker in de buurt (goede vriendin van mijn moeder) is nu bezig met de aankoop van een ggk KWPN hengst (nadat de afgelopen jonge kandidaat afgekeurd was). Terwijl de sport niet haar prioriteit is, lijkt het haar wel leuk om de hengst af en toe in de spotlight te houden. Hierdoor mag ik daardoor waarschijnlijk in de toekomst af en toe een CDI starten *\o/*

Ik heb 6 jaar geleden mijn laatste FEI wedstrijd gestart, dus ik heb er wel weer zin in. Helaas kan ik het zelf niet veroorloven om >$1000 in een weekend uit te geven, maar als het door de eigenaar betaald wordt is het natuurlijk een ander verhaal *D

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:45

Wat jammer dat alles zo stil ligt in de winter snowwhite! Is natuurlijk ook wel een iets andere soort winter dan wij in Nederland kennen.
Mag jij ook meerijden bij Charlotte Dujardin? Lijkt me echt heel gaaf!

Mirjamalvaro, waar zit jij ongeveer in Nederland? Velddriel is super fijn starten als je iets zoekt. Oud gastel ken ik niet.

Ik ben vandaag naar Ammerzoden geweest, gelukkig lekker vroeg, want het werd toch aardig warm in de binnenbak. Paard liep de hele week eigenlijk heel fijn, ben nog een beetje zoekende naar een fijn bitje voor hem. Maar hij liep vandaag eigenlijk heel fijn, 1e proef zonder grote fouten kunnen doorrijden, 2e proef was hij echt wel een beetje op. We waren in de 1e proef 2e met 62,2% en de 2e proef een 3e prijs met 60,4%.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:00

Gefeliciteerd!

Zuid-Holland zuid, echt op eiland. Ook handig als ze de tunnel weer eens afsluiten. :')

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:27

Liquorice schreef:
Wat jammer dat alles zo stil ligt in de winter snowwhite! Is natuurlijk ook wel een iets andere soort winter dan wij in Nederland kennen.
Mag jij ook meerijden bij Charlotte Dujardin? Lijkt me echt heel gaaf!

Mirjamalvaro, waar zit jij ongeveer in Nederland? Velddriel is super fijn starten als je iets zoekt. Oud gastel ken ik niet.

Ik ben vandaag naar Ammerzoden geweest, gelukkig lekker vroeg, want het werd toch aardig warm in de binnenbak. Paard liep de hele week eigenlijk heel fijn, ben nog een beetje zoekende naar een fijn bitje voor hem. Maar hij liep vandaag eigenlijk heel fijn, 1e proef zonder grote fouten kunnen doorrijden, 2e proef was hij echt wel een beetje op. We waren in de 1e proef 2e met 62,2% en de 2e proef een 3e prijs met 60,4%.


Helaas niet, ik kan het me net veroorloven om te gaan kijken :')
Er rijden eigenlijk alleen Team Canada ruiters mee in de clinic.. Maar het zal evengoed leerzaam zijn om gewoon toe te kijken.

Toch nog nette scores :)

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:34

@mirjam de kop is er in ieder geval van af, goed gedaan :)
@liquorice Gefeliciteerd, mooie scores!
@Snow_white gaaf al die kansen! Woon je al lang in Canada? Clinic meekijken is inderdaad ook super leerzaam!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:48

Gefeliciteerd Liquorice!

Ik vind een clinic meerijden waarbij er ook betalend publiek is meestal niet zo fijn dan kun je soms maar beter gewoon kijken.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:07

josje4 schreef:
@mirjam de kop is er in ieder geval van af, goed gedaan :)
@liquorice Gefeliciteerd, mooie scores!
@Snow_white gaaf al die kansen! Woon je al lang in Canada? Clinic meekijken is inderdaad ook super leerzaam!


Ik woon al bijna 7 jaar hier. Ik was in Nederland meer springruiter, maar heb hier het geluk had dat onze huisbaas dressuur connecties had. Ben toen omgeschoold van het "Anky rijden" naar de meer klassieke aanpak en heb toen ook een tijdje een I2 paard van >1.80m kunnen rijden in de PSG. *D

De paardenwereld is hier veel meer op het hunter equitation of western rijden gefocust, dus ik heb echt geluk gehad om in de kleine dressuur wereld direct connecties te hebben kunnen opbouwen :j

Afbeelding

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 21:57

Hoe is het niveau daar?
Ik heb in Amerika LT gereden en dat was echt niet te vergelijken met hier. Niet eens altijd slechter maar vooral heel anders wat er gewaardeerd werd.

Leuk dat je een omgeturnde springruiter bent. Dat ben ik ook.

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:03

Ik ben van allebei een beetje. Gister gesprongen met m'n jonkie in de B. 4e wedstrijd en hadden nu zelfs met 1 weigering een 3e prijs. Stond best een leuk parcours. Tweede parcours foutloos en dus een winstpuntje. Gelijk maar even een foto spammen :P vorige week lag ik er nog naast in het springparcours van de cross...
Afbeelding

De ander mag binnenkort weer mee :) zin in!

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:02

ik heb ooit vroeger wel gesprongen maar dat is laaaaaaang geleden!

Ik mag 7 nov een clinic meerijden met Rien van der Schaft. Geen idee wat ik ervan mag en kan verwachten. Werd gekozen op basis van resultaten in de sport enz dus wel leuk!

Ik ga mss 26e Oud Gastel starten, ze loopt echt weer fijn dus weer eens proberen.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:33

Dat is gaaf! Ik mocht ook bij Rien rijden, was ik op vakantie grrrrrr

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:44

Gaaf snowwhite! Mooie kansen!
Leuk zo'n jonkie suikermeisje, er naast liggen is alleen wat minder :P
Leuk peetje! Ik heb een paar keer bij zijn dochter gelest en Rien vond die van mij heel knap (is ze ook natuurlijk O:) ). Hartstikke aardige vent!

Ik heb vroeger met de pony's ook altijd gesprongen en in de bossen wat gecrosst. Met die ik nu heb, heb ik dat de eerste 6 maanden ook gedaan maar haar talent is toch echt dressuur. Hoe leuk ze het ook vindt :+

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:33

Ik heb zondag foto's laten maken in het bos en heb al wat mogen ontvangen. Ik moet ze hier echt even delen want ik vind ze zo gaaf geworden! Het oppakken van de training gaat eigenlijk heel fijn, ze heeft alleen een verkoudheid opgelopen dus doen het lekker rustig aan :+

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49211
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:42

Oh wat een lekker ding is het toch. Ze lijkt sprekend op de Wynton x Kennedy merrie die ik had.

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:27

hele mooie foto's!! Suzanne, die van jou was een heeeeeele knappe!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:58

peetje82 schreef:
ik heb ooit vroeger wel gesprongen maar dat is laaaaaaang geleden!

Ik mag 7 nov een clinic meerijden met Rien van der Schaft. Geen idee wat ik ervan mag en kan verwachten. Werd gekozen op basis van resultaten in de sport enz dus wel leuk!

Ik ga mss 26e Oud Gastel starten, ze loopt echt weer fijn dus weer eens proberen.


Ik heb laatst met een jonge merrie bij Rien in een clinic mogen meerijden. Ik vond hem erg goed zicht hebben op wat er fout ging en ook goed uitleggen waarom en hoe ik het moest verbeteren. Erg veel geleerd!


Katja schreef:
Hoe is het niveau daar?
Ik heb in Amerika LT gereden en dat was echt niet te vergelijken met hier. Niet eens altijd slechter maar vooral heel anders wat er gewaardeerd werd.

Leuk dat je een omgeturnde springruiter bent. Dat ben ik ook.

[/quote]

Het niveau is een behoorlijk stuk lager :')
Ivm de afstanden en de kosten per wedstrijd ($500 minimum) hebben ze hier geen winstpunten systeem. Ruiters kunnen dus upgraden wanneer ze maar willen en dat komt het niveau niet ten goede.
Mijn coach is een van de weinige Canadese dressuurruiters met een Olympische medaille, maar zij heeft 15 jaar in Duitsland gewoond/getraind.
Het topdressuurniveau ligt nu dus een stuk lager dan wanneer zij reed en zij denkt ook dat dit ligt aan het feit dat de meeste ruiters alleen in Canada en Florida starten. Wil je echt mee kunnen draaien op topniveau moet je helaas toch echt in Europa zijn.