[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:57

xVera94 schreef:
Ja ik dacht het al, die zichzelf heel knap vond in de spiegel :D
Ik merk dat bij mij het aanspringen rommelig gaat als hij net wat aan mijn binnenbeen plakt, vandaar dat ik het vraag.
27 oktober start ik helaas niet, ik werk op zaterdag. Baal er best wel van dat het er nu naar uit ziet dat heel veel selecties op zaterdagen worden verreden (voor de B) :Y) Heel veel succes dan in ieder geval!!

27 oktober is het wel pas in de avond! Net als het Z afgelopen weekend op zaterdag was. Einde van de dag begint het L1, dan de B. Ik vind het juist fijn want ik werk op zondag :D
Binnenbeen kan het inderdaad ook nog zijn.. Achja we blijven oefenen!

Irocco Bleu <3 B+12


N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:25

Ik meld mij ook weer even. Wel netjes mee gelezen, maar had niets om te plaatsen. 4 nov staat mijn 2de oefenwedstrijd gepland. Alles is helemaal omgegooid van instructie, manier van rijden en zadels. Ben nog steeds bezig met uitvinden en kijken wanneer ze lekker gaat lopen, maar ik heb in ieder geval al zin in 4 nov :D


Er komen echt droompunten en droom debuten voorbij komen <3

Billini❤️❤️

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:30

Inderdaad schitterende punten allemaal !
Dat verkeerd aanspringen is ook een stukje spanning hoor.
Doet de mijne ook alleen maar op wedstrijd ook.
Wij hebben deze zondag ons l1 debuut ben zo zenuwachtig

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:36

@ linda; ik werk juist zaterdagavond :+ Geef les via skype aan kinderen in het buitenland, in Amerika is het dan ochtend. Haha precies, vond dat je een leuk paard had!
@ Lootje; heel veel succes bij je 2e oefenwedstrijd! Geniet ervan. Ook het puzzelen naar wat werkt is een leuke leerweg, vind ik.
@ Little_birdy; heel veel succes aanstaande zondag! Als het B gewoon goed ging en het wijken lukt, dan ben je gewoon hartstikke L1 klaar!

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:39

Lootje1991: Gezellig dat je ook mee komt praten! Veel succes op je tweede wedstrijd. Altijd leuk als er weer iets op de planning staat om naar uit te kijken :)
Little_birdy: L1 alweer, heel veel succes! Ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen :j

Wij hebben gisteren ook weer les gehad en ik voel ons als combinatie echt verbeteren. Er komt steeds meer ontspanning bij, maar er verandert niets aan de energie en impuls tijdens het rijden. Nu nog even in ons, of vooral in mezelf gaan geloven :') Nog 2 weken tot de wedstrijd!

Dakota F12+1 / L1+4

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:33

Ik kom even aan het einde binnen vallen. Heb in 2017 in het topic gezeten maar toen geen startpas meer aangevraagd. Na heel veel BB wedstrijden verder, vorige week onverwachts alsnog een startpas aangevraagd. En vandaag gestart voor het eerst B. Inrijden ging onwijs slecht. Met zweep te druk en zonder zweep te sloom. In 1e proef zelfde probleem en 176.5 punten , 2de proef wel kurnen galopperen maar ovale voltes maar 183.5 punten dus wij zijn officieel B!
Super trots op haar.

30 oktober mogen we weer.

Vanaf nu probeer ik weer actief hier te zijn en zal ik ook proberen op de meesten te kunnen reageren!.

Hier nog een paar foto's van miley:

Afbeelding
Afbeelding

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

ChelseyL

Berichten: 55
Geregistreerd: 15-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:31

Yentaah schreef:
Wauw wat een prachtig debuut! Gefeliciteerd en succes vrijdag :)


@Yentaah

Bedankt beide!
Proef ging hartstikke goed, mooie punten gehaald en belangrijker.. zij vond het fan-tas-tisch leuk! *\o/*

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:58

Wat weer goede verhalen zeg!

Ik heb vandaag mn (dag) startpas aangevraagd :)

Rock this day like there is no tomorrow

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:45

Vandaag dus mijn l1 debuut gehad :D
2x 2e met punten boven de 185 zo trots .
Maar als het mag blijf ik graag hier gewoon meelezen en andere tips geven :D

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:18

little_birdy schreef:
Vandaag dus mijn l1 debuut gehad :D
2x 2e met punten boven de 185 zo trots .
Maar als het mag blijf ik graag hier gewoon meelezen en andere tips geven :D


Wat super goed, gefeliciteerd! Wat mij betreft mag je blijven, ik hoop volgende week mijn laatste 2 punten in het B te halen, maar ik ben er nog helemaal niet klaar voor om dit leuke topic te verlaten -O- Zolang we dit maar wel een B topic houden denk ik :)

Nelis M2+1

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:25

Leuk !
Komt vast goed ik merk dat hoe vaker je gaat hoe meer het een routine word

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:42

Goed gedaan zeg!

Over precies een week hebben wij ons B debuut erop zitten :) ik begin nu best zenuwachtig te worden..

Rock this day like there is no tomorrow

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:07

Hoi allemaal, vinden jullie het goed als ik hier meeklets?

Afgelopen voorjaar kreeg ik ineens de vraag of ik het oude wedstrijdpaard van de dochter van mijn instructrice wilde gaan bijrijden. Zij was ZZL met dit paard maar nu ze wordt gebruikt als fokmerrie is dat niveau te hoog dus ze zochten iemand die haar op B/L/M niveau fit wilde houden. Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen en 29 september heb ik mijn officiële wedstrijddebuut gemaakt. Dat was een heel bijzonder moment als je bedenkt dat ik al 25jaar fanatiek paardrij.

Het is absoluut geen makkelijke merrie en ze geeft je helemaal niks cadeau onder het zadel maar in de omgang is ze echt heel fijn. En dan hebben we nog als extra handicap dat ik mezelf een torenhoge druk opleg waardoor ik zo zenuwachtig wordt dat ik helemaal verstrak tijdens de proef maar we doen gewoon ons best en met regelmatig starten wordt het vast beter (nu 3x op pad geweest).

Zo huppelen we rond:

Afbeelding

We zijn inmiddels B+10 maar we blijven dit seizoen in de B omdat ik selecties aan het rijden ben. Het outdoor seizoen verwacht ik niet mee te kunnen rijden ivm haar dracht.

@_sharonnn, die zenuwen zijn dus heel herkenbaar ;)

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:38

Wat een mooie paarden komen hier voorbij! :D

Ik hoop nog een keertje te kunnen starten dit jaar, helaas een dikke maand uitgelegen door een knullige blessure. Nu weer lanzaam opbouwen. Ik dacht dat ik niet meer lekker in het zonnetje kon rijden, maar het is echt nog een dikke week genieten van het mooie weer!

In ieder geval lekker aan het opbouwen en als we weer topfit zijn, dan weer lekker aan de slag.

@Dee_Es; wat een fijne constructie! Heerlijk om zo rond te kunnen rijden, daar leer je wel veel van. Die van mij is ook hoger geklasseerd geweest, maar die straft je ook heel snel af als je het niet goed doet :+

_sharonnn; spannend zeg! Komt vast helemaal goed. Het is een debuut, dus je hebt weinig te verliezen! Ik werd pas zenuwachtig toen mijn naam op de startlijst stond, daarna is het mij erg meegevallen. Daarbij vind ik het zelf belangrijk om lekker te rijden en te genieten en daarna komen de punten pas.


Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 21:53

Wat een goede punten zie ik staan, ik hoop zondag mij hier ook bij aan te sluiten. Heb er tot nu toe nog een goed gevoel over maar durf niets te voorspellen :D

_sharonnn: ik sluit mij volledig aan bij Sakura, gewoon fijn rijden en vooral relaxen! Het belangrijkste in de B is een ontspannen proef kunnen rijden :)

Dee_Es: welkom! Mooi paard rijdt je, ik snap wel dat je zo’n kans graag neemt. 10 winstpunten in 3 wedstrijden is ook wel mega goed!

Dakota F12+1 / L1+4

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:40

Een goed gevoel is het belangrijkste vind ik Yentaah. Knap paard hé! Geen bijzonder kleurtje maar ze is wel chique :).

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 07:12

Dees es leuke kans zeg! :D

Bedankt voor de lieve berichten! De startlijst staat erop. Gisteren les gehad en hij deed t zoooo goed <3 vrijdag mogen we weer! Nu al zin in :)

Rock this day like there is no tomorrow

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:37

Super gaaf Dee es, lekker van genieten van zo'n kans!

Succes Sharon! Ik mag zondag ook weer *\o/*

Heeft er iemand tips voor het verruimen van de stap en draf? In stap is het resultaat altijd 'geen verschil' of 'draaft aan / dribbelt'. In draf is gaat hij alleen versnellen, terwijl ik hem wel wat probeer in te houden en tegelijkertijd been geef. Het is niet mijn pony en ik rij er, met geluk, eens in de week op, maar wat is nou echt een goede tip? :o?

Edit: ik weet nu wel dat je de teugels een klein beetje langer mag laten worden, omdat de pony daardoor beter de kans krijgt om te verruimen?

Nelis M2+1

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:01

In de stap een klein beetje inhouden vlsk voor het verruimen.
Dan je teugels een paar mm meegeven en alleen met je zit voorwaarts rijden niet aan gaan drijven.
Daarna weer iets oppakken zodat je duidelijk verschil krijgt.
Ik draf hand heel iets meegeven wat sneller lichtrijden en rustig aanvullen met been

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:47

In stap maak ik de teugels echt flink langer en laat de hals dalen en verlengen en dan impulsdrijven (dus drijven aan de kant waar het achterbeen omhoog komt, links rechts), goed je bekken kantelen zodat het paard echt onder je door kan stappen. Met springteugels maak ik de teugels 2 stopjes langer.

In draf kan ik het niet zo goed uitleggen. Bekken kantelen, onderbeen eraan, bovenbeen zo los mogelijk (beetje o-benen denken) en eerder langzamer gaan lichtrijden dan sneller, je paard moet verruimen, niet hard. Met losrijden heeeeel veel schakelen en je paard heel scherp aan het been zetten werkt voor mij het best. Dan hoef ik in de proef alleen maar m'n bekken te kantelen en zijn ze weg. Duikt je paard op de voorhand dan kan je een keer je zweepje tegen de schouder leggen/kietelen.

Kan je paard dit al wel? Want met 1x per week oefenen wordt dat best lastig en zou ik er gewoon het beste van maken. Maar vooral je bovenbenen echt zo los mogelijk, dat geeft ze de ruimte om groter te bewegen.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:15

Ik ben vooral bezig gegaan aan de basis van het paard zelf. Hij was met alles heel lang dus dan is er ook geen verschil met verruimen. In stap dus sluiten, "het trapje op denken" in het kleine stap stukje, en dan als je verruimt echt teugels meegeven dat hij mag dalen, en inderdaad om de beurt met de benen been geven. Links, rechts, links, rechts. Twee benen tegelijk is een hulp om naar draf te gaan, om de beurt is sneller in stap.
In draf denk ik juist andersom, daarin wil ik opstijgen in het verruimen in plaats van laten dalen, dan duikt hij totaal op de voorhand.
Vanuit de hoek mooi vloeiend de lijn op draaien, recht maken, handen iets oplichten, buikspieren aanspannen en bekken kantelen en gaan met die banaan!
En wat Dee-Es zegt, in het losrijden veel schakelen, in je training heel erg bezig zijn met je hulpen goed door laten komen en laten reageren op kleine hulpen!

Irocco Bleu <3 B+12

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:22

Goede tips daar heb ik ook wat aan _/-\o_

Billini❤️❤️

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:26

Hele fijne tips inderdaad, toevallig precies wat mn instructrice gisteren ook zei :)

Zijn er ook nog tips om netjes op de a-c lijn binnen te komen? Wij slingeren nogal :o

Rock this day like there is no tomorrow

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:30

_sharonnn schreef:
Hele fijne tips inderdaad, toevallig precies wat mn instructrice gisteren ook zei :)

Zijn er ook nog tips om netjes op de a-c lijn binnen te komen? Wij slingeren nogal :o

Controle controle. Veel draaien verschillende kanten op. Bakrand kan je genoeg van dichtbij zien dus die pakken wij niet mee. Zodra paard netjes druk op de buitenteugel opzoekt draai je de andere kant op. Dan komt als het goed is je paard fijn op 2 teugels. Dan zal je zien dat je een stuk minder slingert.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:52

_sharonnn schreef:
Hele fijne tips inderdaad, toevallig precies wat mn instructrice gisteren ook zei :)

Zijn er ook nog tips om netjes op de a-c lijn binnen te komen? Wij slingeren nogal :o

Ik zit er elke proef naast _/-\o_ :')

Irocco Bleu <3 B+12


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz en 42 bezoekers