[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:45

Dat is een fijne manier om het Z2 te beginnen!!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:51

Wow wat een fijne punten :D
Katja echt ontzettend knap zeg, wat heerlijk om zo van start te gaan.
Michelle jij ook een top debuut met zulke punten zeg.

Jullie leggen de lat wel lekker hoor :+

Ik heb gister nog een rondje Z1 gestart na haar een jaar niet mee te hebben gehad. Eerste proef was ze opzich wel fijn maar iets achter mn been, waardoor ik sommige onderdelen niet optimaal heb kunnen rijden. Tweede proef ging ze er een paar keer vandoor, want ze schrok ergens van. Daardoor ook de gehele proef veel spanning. Eerste proef waren we eerste (samen met het Z2) met 216 en tweede proef hadden we 200,5.

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:17

Ja echt wel! ik ben zo blij hoe ze eraan bleef trekken ondanks dat ze echt moe was op dag 3!

Jullie ook gefeliciteerd met jullie punten :)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:33

droversrun schreef:
Jullie leggen de lat wel lekker hoor


Daarom ben ik hier, ik verlaag de lat weer :+

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:38

Michelle77 wauw dat lijkt me nou echt een fijne jas zeg!
En spannend, je Z2 debuut.

tamaramt leuk dat je uit je meeleesmodus stapt en actiever komt posten hier. En toch nog winstpunten met dikke onvoldoendes voor de eenvoudige wissels, dan heb je de rest goed gereden zeg.

Katja, wat zuur dat de jury te laat kwam. Gefeliciteerd met je punten. Zal wel echt genieten zijn geweest dat je verder geen grote fouten had.
(Heus niet jaloers hier hoor ;) )

droversrun de kop is er weer af. :D

Lithya ik ondersteun je met de lat verlagen. :+

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:40

Hahaha Lithya, dat waardeer ik zeer misschien dat ik dan ooit hier meld als ik ooit mn debuut ga maken :+

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:46

Wauw wat een mooie resultaten komen er voorbij!

Michelle77 ziet eruit als een fijne jas. Kan me wel voorstellen dat niet elk paard daar van gecharmeerd is :+ . Met de trailer slepen kost altijd veel extra tijd. Ook al is het maar 10minuten rijden je moet toch alles meenemen en daarna ook weer opruimen e.d. Spannend dat je debuut staat. Nog even de puntjes op de i en dan knallen!


Vec verstandige keus om niet bij te schrijven. Het was echt bagger weer -O-

Tamarant nette punten als er toch wat fouten inzaten. Wordt vast wel beter als jullie weer wat meer km in de benen hebben.

Katja wat gaaf dat het zo goed ging! En een super mooi percentage ook zo voor de eerste keer! Mag je zeker trots op zijn. Gefeliciteerd!

Michelle ook al zo`n super debuut. Mooi in de wedstrijd gegroeid dus. Gefeliciteerd!

Droversrun jammer van de spanning in de 2e proef maar 216 zijn toch mooie punten!

Ik ben gister ook weg geweest voor mijn zzlicht debuut. Man wat een weer zeg. Helaas werd het ook niet naar binnen verplaatst dus was finaal verzopen :+ . De banen waren inmiddels ook flink nat en zwaar en mijn paard was flink gespannen omdat er overal mensen met paraplu`s liepen :') Maar goed dat moet ie ook maar leren. Niet mijn beste proeven gereden maar wel alle oefeningen kunnen rijden zonder grote storingen dus ik was gezien de omstandigheden en de 1e keer deze klasse zeker tevreden.
Uitiendelijk beide proeven net geen prijs maar wel 62% en 66% *\o/* De eerste punten zijn dus binnen.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:56

@droversrun, na een jaar toch mooie punten? Ga je nu weer vaker op pad?

Haha Lithya, dat is fijn! :D

Welkom terug dus Tamarant!
Grappig, met jou en Katja in het Flemmingh topic ook gezeten, alleen rijd ik die niet meer :) op naar het Z2 nu dus.

@abs, dat is die zeker. Snap ook echt niet dat die niet meer gemaakt wordt. Heb regelmatig gekeken, omdat hij zo fijn is, maar best een maatje groter mag.


Als ik dichtbij ga rijden zet ik Darco altijd gezadeld op de wagen, dus heel veel slepen valt mee. Is een 2p vrachtwagen, dus hoef ook niet aan te koppelen etc. Maar idd, even 10/15 minuutjes rijd je al snel over een klein stukje, en dan 2x, plus de wagen schoonmaken. Maar goed, ik ben ENORM blij dat de eigenaar zo'n wagen heeft en ik dus altijd op pad KAN. Ook al is het wat meer geregel. Is het enorme luxe (zo der e rijbewijs, trailer of geschikte auto is het heel anders)

@nikkie, wat een tof debuut! Jeetje zeg en dat met zulke omstandigheden. Knap hoor! Wanneer ga je weer?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:41

Wat een mooi begin Nikkie!! Gefeliciteerd!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:08

Gefeliciteerd Nikkietjuh!!

Gisteren weer les gehad en eindelijk begint hij weer wat te gaan, zoals hij eind vorig jaar ging. De wissels worden gelukkig wat normaler. Hoef nu niet iedere keer bang te zijn dat ik zijn acties niet uit kan zitten. Appuyeren gaat weer met meer kracht en afdruk. Geen idee waarom we hem niet eerder aan het werk kregen, maar beter laat dan nooit.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:41

Pfff wat een dagen hebben wij gehad.

Gisteren ging ik in de 20*60 baan bij mn vriendin rijden (en gelijk bij kunstlicht, ivm Z2 debuut bij kunstlicht)
Eigenaren waren er niet. Laadde Darco altijd alleen. Liep er altijd zo op, behalve de laatste keer, toen hij dus, zonder dat we het wisten zijn griffelbeentje had gebroken. Toen deed hij ook heeeel lastig.

Kreeg hem niet in de veewagen. Stalgenoot (zij rijdt andere paard vd eigenaar) was zo lief om van het avondeten op te staan en gelijk te komen. Monty Roberts halster om, paar oefeningen gedaan (zij heeft recent dat gedaan met paard, omdat hij wel altijd lastig deed) zij nam hem mee, ik erachter en hij stond er zonder probleem op. Pfieuw.

Heb echt superfijn gereden, hij loopt echt heel goed.

Uitgestapt, naar de wagen en boem. Niet erop te krijgen. Longeerlijn, bezem, blinddoek, andere pony erin. Alles geprobeerd, maar hij wilde pertinent niet. Eigenaar gebeld, maar ook met hem lukte het niet. Lijntje achter zn billen, proberen voetje voor voetje, maar zodra hij zijn been probeerde op te tillen kwam hij gelijj omhoog. Ik zag hem al alle 4 zijn benen breken...

Uiteindelijk op moeten geven. Paard kon blijven overnachten. Vanochtend eigenaar en stalgenoot weer geprobeerd, maar helaas.

Dus, ik moest onder de man. Maar, dat betekent oppas. Schoonmoeder is vanochtend geopereerd, dus schoonfamilie kan nu niet. Man ah werk. Heb alles en iedereen geprobeerd. Uiteindelijk gelukt voor de middag. MAAAAAR Darco is er 1 met karakter... Is stikbraaf buiten, kijkt eigenlijk nergens naar, ZOLANG er maar IETS of IEMAND voor hem gaat. Of het nou een fietser, wandelaar, paard of desnoods een kind op een step is. Zonder voorganger, verzet hij geen poot. Oortjes erop, en lekker blijven staan waar hij staat... Eigenaren waren id middag weg, dus had ik wel oppas, maar geen fietser.

Uiteindelijk Synne bij oom en tante van Ruud kunnen droppen en op naar stal. Spullen ophalen, fiets in de veewagen (die ging er zonder problemen in trouwens haha) en naar Darco.

Gelukkig lekker weer en heel braaf thuis aangekomen. Kleine 5 kwartier. Zelfs een oaar stukjes los van de fiets geweest.

Maandag komt de trailerlaadmeneer. En dan maar hopen dat het wil lukken, maar hij was bang dat ik mijn wedstrijd volgende week op mijn buik kon schrijven...

Ben echt beetje verdrietig erom.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 06:17

Michelle77 schreef:
Pfff wat een dagen hebben wij gehad.

Gisteren ging ik in de 20*60 baan bij mn vriendin rijden (en gelijk bij kunstlicht, ivm Z2 debuut bij kunstlicht)
Eigenaren waren er niet. Laadde Darco altijd alleen. Liep er altijd zo op, behalve de laatste keer, toen hij dus, zonder dat we het wisten zijn griffelbeentje had gebroken. Toen deed hij ook heeeel lastig.

Kreeg hem niet in de veewagen. Stalgenoot (zij rijdt andere paard vd eigenaar) was zo lief om van het avondeten op te staan en gelijk te komen. Monty Roberts halster om, paar oefeningen gedaan (zij heeft recent dat gedaan met paard, omdat hij wel altijd lastig deed) zij nam hem mee, ik erachter en hij stond er zonder probleem op. Pfieuw.

Heb echt superfijn gereden, hij loopt echt heel goed.

Uitgestapt, naar de wagen en boem. Niet erop te krijgen. Longeerlijn, bezem, blinddoek, andere pony erin. Alles geprobeerd, maar hij wilde pertinent niet. Eigenaar gebeld, maar ook met hem lukte het niet. Lijntje achter zn billen, proberen voetje voor voetje, maar zodra hij zijn been probeerde op te tillen kwam hij gelijj omhoog. Ik zag hem al alle 4 zijn benen breken...

Uiteindelijk op moeten geven. Paard kon blijven overnachten. Vanochtend eigenaar en stalgenoot weer geprobeerd, maar helaas.

Dus, ik moest onder de man. Maar, dat betekent oppas. Schoonmoeder is vanochtend geopereerd, dus schoonfamilie kan nu niet. Man ah werk. Heb alles en iedereen geprobeerd. Uiteindelijk gelukt voor de middag. MAAAAAR Darco is er 1 met karakter... Is stikbraaf buiten, kijkt eigenlijk nergens naar, ZOLANG er maar IETS of IEMAND voor hem gaat. Of het nou een fietser, wandelaar, paard of desnoods een kind op een step is. Zonder voorganger, verzet hij geen poot. Oortjes erop, en lekker blijven staan waar hij staat... Eigenaren waren id middag weg, dus had ik wel oppas, maar geen fietser.

Uiteindelijk Synne bij oom en tante van Ruud kunnen droppen en op naar stal. Spullen ophalen, fiets in de veewagen (die ging er zonder problemen in trouwens haha) en naar Darco.

Gelukkig lekker weer en heel braaf thuis aangekomen. Kleine 5 kwartier. Zelfs een oaar stukjes los van de fiets geweest.

Maandag komt de trailerlaadmeneer. En dan maar hopen dat het wil lukken, maar hij was bang dat ik mijn wedstrijd volgende week op mijn buik kon schrijven...

Ben echt beetje verdrietig erom.


Jeetje wat heftig! Hopelijk kunnen ze je goed helpen met je trailerlaadprobleem!
Mijn zz licht paard was ook echt niet te laden toen ik hem.kocht, maar met flink wat oefenen loopt hij er nu zo voor me uit in en kan ik zelf de balk erachter doen.
Ik duim voor je!

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:23

nikkietjuh geen dikke prijzen, maar een prachtig debuut wat het helemaal goed maakt! :D

Michelle77 pff kan me voorstellen dat je daar verdrietig van raakt. :(:) Wat zuur zeg.. Hoop voor je dat hij weer snel en makkelijk de trailer op gaat, want dit is niks..

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:35

Wat een ellende Michelle, hopelijk is het snel opgelost.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:17

Ja was echt even balen. Hoop echt dat het snel opgelost is en zijn dominante karakter niet blijft opspelen.

Hij gaat echt zo fijn.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:28

Jeej Michelle wat een ellende. Verstandig om meteen hulp in te schakelen en niet eerst nog een paar x aan te tobben.

Lithya fijn dat het weer fijn gaat met rijden nu. Vraag niet hoe het kan, geniet ervan :D

Hier al 2dagen geen paarden. Lig ziek op bed. :r niet grappig.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:33

Hopelijk knap je snel op. Ik was tijdens mijn vakantie ziek en blijf zo'n naar hoestje overhouden en merk met rijden ook dat ik lucht tekort heb.
Had vandaag een proefje geoefend en moet ik de laatste AC lijn een beetje klikken maar had eigenlijk geen lucht mee om te klikken.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:22

Ja dat is zeker wel de bedoeling Michelle om weer meer te starten. Ik heb eind oktober weer een wedstrijd gepland. In principe Z1 nog, maar ik uiteraard hoop ik stiekem dat ik het om kan zetten naar Z2 ;) .

Wat een heerlijk debuut Nikkie, echt mooie scores voor de eerste keer! Hoe ging je kwart pirouette op de hoefslag? Beterschap trouwens!

Fijn dat je les goed ging Lithya :)

Michelle wat een verhaal :(! Niets frustrerender dan een paard dat niet wilt laden. Hopelijk gaat die trailerlaadmeneer jullie helpen. Wanneer had je je vorige wedstrijd gepland?

Hier gister echt heerlijk gereden in het zonnetje :D Eindelijk een beetje normale wissels, krijg ik weer moed dat het ons ooit gaat lukken :+ Morgen een clinic van Amber den Heyer. Hebben hier mensen nog wedstrijd of andere weekend plannen?

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:36

Michelle wat enorm onhandig! Hopelijk krijg je hem snel weer in een goede stand en wil hij weer graag mee.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:19

Ik heb volgende week zondag wedstrijd. Maar heb er een hard hoofd in of we kunnen gaan. Hangt van maandag af.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 08:14

Ik heb vandaag wedstrijd met eentje en morgen met een andere. Kan met beide best goed gaan maar het is allemaal nog een beetje fragiel dus ik zal blij zijn als het maandag is.
Veel plezier met je clinic Droversrun.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:33

Hoe ben je gegaan van het weekend Katja?

Clinic was echt heel erg leerzaam! Opzich lag het redelijk in lijn met mn eigen instructrice maar we hebben echt even doorgepakt op het sturen van de schouder en het belang ervan. Ook pakte ze me meteen op het feit dat ik heel veel met mn lichaam doe, wat helemaal niet nodig is. Ik ga nu afentoe ook eens bij haar lessen, afwisselend met mn eigen instructrice. Zijn er hier nog meer mensen die bij meer dat 1 instructeur lessen?

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:48

Ik heb heeeeel lang 1 vaste instructrice gehad en af en toe een clinic.
Sinds ik Darco rijd, les ik bij de vaste instructrice van de eigenaar.

Ook wanneer Tonnie Huberts in de buurt is ga ik graag daarheen. En Bob Tenwolde vind ik heel erg fijn.

Ik probeerde dan 1x per zoveel weken daarheen te gaan. Alleen nu met de kleine is dat wel stuk lastiger.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:16

Mooi dat de clinic zo goed beviel droversrun!!

Les ook bij 2 instructeurs, maar dat is vanwege springen en dressuur. Met springen wordt er ook streng naar de basis gekeken. Beide liggen gelukkig niet ver uit elkaar.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:47

Heerlijk als een clinic zo goed aansluit.
Ik heb een vaste instructrice en daarnaast rijd ik wel wat clinics of gastlessen. De laatste tijd komt dat er veel te weinig van maar dat geldt eigenlijk ook een beetje voor mijn gewone lessen. Op het moment ben ik blij dat ik eens in de 6 weken ga lessen.

Wedstrijden gingen super goed. Zaterdag de GP gewonnen (oké bij gebrek aan beter want het was echt geen super proef) en zondag met mijn eigen paard mijn startbewijs voor de GP gehaald. Ik had nooit gedacht dat hij al het GP werk zou gaan leren maar hij deed het zo goed gisteren. Had hele stomme fouten in dingen die hij normaal super goed zoals in de goede galop aanspringen. Maar ondanks die fouten hadden we nog bijna 62% dus ik ben zo onwijs trots!!