[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:21

Klinkt lekker! had dat met fayah ook in het begin! Heel veel succes aan komend weekend

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:33

Nouvel fijn dat het de goede kant op gaat!

Murphy super dat het ook weer goed gaat, lekker weer lessen!

Brittjuh gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Wat voor paard is het?
Balen dat je andere paard niet meer de sport in kan. Langdurige blessure?

Gefeliciteerd mywishmax, dat zijn mooie scores!

Haike jammer dat het niet helemaal fijn ging, toch nog wel nette punten!

Brittjuh leuk dat je zo het paard van je zus kan overnemen! Duimen dat de ander goedgekeurd wordt
Wel een reus!
Sterkte met het andere paard, dat klinkt naar..

Josien balen dat er even geen vooruitgang in blijkt te zitten. Misschien eens bij een andere instructie proberen?

Kwie ging afgelopen weekend helaas niet zoals we kunnen. Terrein was erg nat en modderig. 1e proef begon het drafgedeelte wel fijn maar galop werd ze te voorzichtig, daardoor sprong ze een keer, viel eruit etc. Daarna was het fijne gevoel ook weg. 179,5 en 2e proef ging ook niet helaas, daar 175.
Jammer maar volgende keer weer beter.

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:10

@iedereen die er naar vroeg:
Het grootste probleem is dat we momenteel al snel te veel spanning opbouwen. Vooral bij "moeilijke" dingen die we oefenen, vooral als ik er wat meer "aan moet komen" zegmaar. Maar het is heel lastig om af te laten vloeien en daardoor komt het ook vaak bij wat simpelere dingen terug. Daardoor zijn we regelmatig meer bezig met ontspannen kunnen rijden, dan dat we oefeningen oefenen bijvoorbeeld. Ze laat ook regelmatig zien dat ze het wel kan hoor en dat is heerlijk. Maar die stukken uitbreiden is soms nog lastig.
Ik heb op dit moment les van 2 instructrices, een in de clubles en een waar ik privéles van krijg. Van die laatste heb ik pas 1,5 jaar les en in die tijd zijn we veel vooruit gegaan. Alleen de laatste paar maandjes dan wat minder. Maar eens een ander inzicht kan natuurlijk nooit kwaad.

Ze heeft wel regelmatig eens een weekje geen dressuur, maar echt meerdere weken geen dressuur komt zelden voor. Nou rijd ik meestal ook niet meer dan 2x per week dressuur moet ik zeggen.

@Britt; hoe gaat het nu met Fayah?

@Blanca; leuk zeg!!

@Melissa; zonde dat het niet lekker liep, die dagen zitten er helaas ook bij. Wel fijn jurycommentaar gekregen?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:45

@ Melissa; Jammer van je punten, volgende keer weer beter. Slechte bodem werkt niet mee
@ Josien; Krijgt hij spanning als je er veel aan zit (en hij dat dus in z'n lijf voelt) of sowieso veel spanning?

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:18

Marietje35 schreef:
@ Josien; Krijgt hij spanning als je er veel aan zit (en hij dat dus in z'n lijf voelt) of sowieso veel spanning?


Er zit altijd wel wat spanning in, maar het wordt vervelend als ik eraan zit. Vaak als ik dan even terug naar stap ga, ontspanning op zoek en weer probeer is het weer over. Dan lukt het soms ineens wel weer. Dus is heel wisselend. De ene week rijden we de sterren van de hemel en kunnen we alles oefenen, de andere week komen we wat minder ver ;) .
Het is ook het type paard dat nog een minuut lang beledigd is wanneer je een keer een flinke tik met de zweep geeft. :Y)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:47

@ melissa_93 we hebben een 5 jarige KWPN Ruin vader Bon Bravour x tolando gekocht van 1.78. < Zag later dat je het gelezen had, haha het is indd een reus!
Fayah heeft het aan haar longen, en 2x per jaar heeft ze er heftig last van waardoor ik dus niet verder kom.. dus we hebben besloten om haar die druk niet meer te geven en gewoon lekker recreatief verder te gaan, dus gewoon wat doen als het kan en anders laten staan.

Hmm balen van de natte wetstrijd, Hopelijk gaat het volgende keer beter en mag je weer wat punten mee naar huis nemen!

@josien Vandaag de second opinion gehad bij een andere arts, er is een camera haar luchtpijp in gegaan om te kijken hoe het er van binnen nou uit ziet. er zit geen afwijking maar ze zagen wel veel taai slijm. Ze heeft weer extra medicatie mee, en we moeten opletten dat ze niet hoefbevangen word, dus kleine stukken gras afzetten. ook heeft ze slijmoplosser gekregen ( die ze echt niet lekker vind denk ik.. ) ze heeft veel last van bacteriën die het slijm hebben veroorzaakt.
Dit klinkt dus positief!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:09

Ik wil graag proberen zaterdag iemand te laten filmen met les! Mag ik dat dan hier plaatsen voor tips?

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:39

Tuurlijk!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:20

Natuurlijk Murphy!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:21

Josien_ schreef:
Er zit altijd wel wat spanning in, maar het wordt vervelend als ik eraan zit. Vaak als ik dan even terug naar stap ga, ontspanning op zoek en weer probeer is het weer over. Dan lukt het soms ineens wel weer. Dus is heel wisselend. De ene week rijden we de sterren van de hemel en kunnen we alles oefenen, de andere week komen we wat minder ver ;) .
Het is ook het type paard dat nog een minuut lang beledigd is wanneer je een keer een flinke tik met de zweep geeft. :Y)

Dat is ook lastig, maar toch moet je soms iets over de grens heen om ergens "doorheen" te komen.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:56

Oooh dat ken ik ja.. die van mij is ook zeeeeer snel beledigd.. zo krijg ik mijn hulpen op een of andere manier niet in orde als we van een midden/uitgestrekte stap terug moeten naar arbeids/verzamelde stap. Daardoor laat ik haar teveel op de hand komen en gaat ze ineens compleet in de staak omdat ik het verkeerd doe :') een zweep mag ik alleen maar vasthouden en dan heb ik gas voor 10. Maar aanraken? Oef dat is not done haha.. dan ga ik vliegen denk ik.. zelfs gewoon aanleggen is geen optie bij mijn paard :')

Murphy filmpjes kijken vind ik altijd leuk!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:21

Top! Wat een gezellig topic vind ik dit!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:32

murphypower schreef:
Top! Wat een gezellig topic vind ik dit!


Gelukkig! Ik vind het ook erg gezellig!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:43

Josien ja het commentaar klopte zeker wel bij hoe het ging

Brittjuh wat fijn dat je faya zo de kans geeft om toch nog lekker wat te doen maar zonder teveel druk

Murphy altijd leuk filpmjes!

Afgelopen donderdag een avond wedstrijd gestart, ging een stuk fijner als de week ervoor. 1e proef 187. Kreeg daar voor 4 staponderdelen 4ren en een keer een 5. Vond dat wel extreem laag, ze stapt zeker niet voor een 8 maar onvoldoendes hebben we er nog nooit op gehad, en dan zeker niet 4x over een 4. Jammer want kost ze ca. 10 punten. Andere proef 194,5 :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:22

Melissa, zeker! binnenkort komt haar oude mede-eigenaar langs om te kijken of zij haar toch niet weer terug wil. ik kan het voorlopig ( denk aan 1,5 jaar) niet opbrengen om 2 paarden beweging te geven, en al zou Fayah blijven moet er ook een kleine pony bij omdat ze anders alleen staat :( maar daar kunnen we altijd later nog aan denken!

wel mooie punten! helaas dat ze voor de stap onderdelen zo laag geven! oefening baard kunst, en ooit ja ooit krijg je een 8!

Morgen mijn 2e les met Calice, ben zeer benieuwd.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:28

Melissa mooie punten, jammer van die staponderdelen. Staat er ook commentaar bij zodat je weet wat er beter moet?

Britt succes met je les vandaag!

Helaas was er niemand die kon filmen, dus ga ik het volgende keer weer proberen!
Even een beetje offtopic, rijden er hier veel mensen met sporen en ook mensen die dat in de B al deden?

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:56

Zooooooo ik had gisteren beter op bed kunnen blijven hahahhaa...

Alle paarden op het terrein waren niet te genieten. De een na de ander vloog over het terrein, een meisje is er zelfs 2x knetterhard af waardoor het paard als een wilde stier heel het terrein over denderde.. niemand kon het dier stoppen totdat het zichzelf vastliep bij het hek.
Ook mijn paard had de verkeerde pet op. Heeeeeeeeel veel spanning, die ze maar niet losliet. Eerste proef vrijwillig beëindigd tweede proef 164 punten :') haha.. dat is wel een all time low hoor.. sjonge! Maar grote kans dat ik daarmee niet eena laatste was. Na mijn proef kwamen er nog zo'n 150 toeterende vrachtwagens in colonne voorbij. Truckrun voor gehandicapte kinderen. Dus toen braken heel veel paarden plots de trailer zowat af.. tis toch wat zo'n dag!

Murphy.. ik rij pas sinds de l2/m1 met sporen. Nu nog regelmatig zonder. Zweep kan ik amper meenemen bij mijn paard. Dan wordt ze echt helemaal gek!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:59

ja het ligt natuurlijk ook aan je paard, maar met mijn verzorgpaard trainen we thuis altijd met sporen aangezien we al L2 niveau trainen, maar ik merk dan thuis altijd al dat als ik mijn spoortjes een keertje vergeet hij veel minder fijn wordt. We rijden op wedstrijd alleen pas B dus vandaar de vraag.

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:22

Oh Keshia, wat een wedstrijd := Die spanning is niet zo gek als alles zo gek is! Volgende keer maar gewoon weer ontspannen!
Murphy ik rijd al sinds de B met sporen. Met gewoon rijden laat ik ze regelmatig een keer af om te controleren dan ze dan ook goed loopt, maar spoortje heb ik maar heel af en toe nodig. Ik heb ze liever om en niet nodig, dan dat ik ze niet om heb en een tik met de zweep moet geven. Ze reageert fijner op spoor dan op zweep. En mijn lijf werkt helaas niet goed genoeg mee om dat zonder zweep of spoor op te lossen. Zolang ik ze maar niet continu nodig heb om voorwaarts te rijden vind ik het geen probleem dat ik ze al om heb sinds de b. :')

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:41

@ Melissa; Stond er geen commentaar bij je onvoldoendes voor stap? Gefeliciteerd met je punten!
@ Keshia; jeetje, dat is ook wat! Maar snel vergeten deze wedstrijd.


Ik rij ook altijd met spoor, gebruik 'm alleen als het nodig is.
Hier lekker aan het trainen, gaat fijn! Hij is alleen wel heel erg aan het verharen, hoop dat ik het scheren tot na mijn vakantie kan uitstellen, geen zin om weer 2 x te scheren. :+

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:44

Zorro is ook alweer een beertje >;)
Afbeelding
Word binnenkort toch weer scheren ben ik bang.

Sporen train ik eigenlijk altijd mee. Vorige week per ongeluk ook de 3 jarige mee gereden. :')

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:48

Een beertje is die van mij nog niet echt, maar ineens heel donker geworden en hoewel zijn vacht dus nog niet echt heel dik is, zweet hij wel snel. (altijd al wel eigenlijk, ook als hij geschoren is) Maar goed, scheren sowieso, zou alleen leuk zijn als het deze winter maar 1 x hoeft. :+

Je hebt toch binnenkort je ZZ Zwaar Mirjam?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:53

Ja zondag %)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:04

Oke meerdere mensen die dus al eerder met sporen begonnen, fijn!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:21

mirjamalvaro schreef:
Ja zondag %)

Leuk! Waar ga je heen?
Zie je er zo tegenop?