[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:55

Mijn paard is gelukkig heel makkelijk met hoofdstellen en bitten. Alleen gevoelig huidje, maar met mijn Dyon hoofdstel niks aan de hand.

Ik heb vanmorgen in de stromende regen voor de 2e keer Z1 gestart. Veel beter dat de eerste keer en had 2x een 3e prijs met 221 en 215 punten. Super tevreden.

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M


Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:27

Super Merel, gefeliciteerd!

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:29

Gefeliciteerd merel.goede punten zeg!

Janine fijn dat het beter ging vandaag.

Noukie ik heb nu ook anatomisch kopstuk super fijn

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:07

Wow Merel! Lekker bezig! Gefeliciteerd!!!

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:40

Dank jullie wel!

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:35

Zo op wedstrijd geweest maar had beter thuis kunnen blijven. 1e proef weer ruk gereden en 2e beter. Verbazing al om 1e proef hoger gelukt dan de 2e 20 punten verschil.
Soms snap ik het niet meer.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:38

Laura1982 schreef:
Zo op wedstrijd geweest maar had beter thuis kunnen blijven. 1e proef weer ruk gereden en 2e beter. Verbazing al om 1e proef hoger gelukt dan de 2e 20 punten verschil.
Soms snap ik het niet meer.

Wat balen! Soms is er echt geen touw aan vast te knopen

New Hennessy L1+29
Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
Dressuur jurylid M

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:41

Ik had ook een dwars konijn vandaag net niet fijn erdoor te krijgen. En ik moest ook flink eraan rijden had echt mijn handen vol aan hem. Op naar de volgende keer

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8


Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:44

Balen Laura :(:)
Had je nog nuttig commentaar dan? Wat het verschil kan verklaren?

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:47

Uhm ja en nee. Ik kreeg terug dat hij wat minder hoog ingesteld moest worden. En die vind ik lastig want op andere momenten kreeg ik terug moet meer omhoog. Ik merk dat ik nog echt zoekend ben naar wat wil men zien in deze klasse.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:04

Laura1982 schreef:
Uhm ja en nee. Ik kreeg terug dat hij wat minder hoog ingesteld moest worden. En die vind ik lastig want op andere momenten kreeg ik terug moet meer omhoog. Ik merk dat ik nog echt zoekend ben naar wat wil men zien in deze klasse.

Herkenbaar, ik loop tegen precies hetzelfde aan. Sb/travers/app ik heb het idee dat ieder daar een andere uitvoering van wilt zien. Doe je bij de ene te weinig doe je het bij de ander weer te veel :')

    ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
    ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
    ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

    Laura1982

    Berichten: 4070
    Geregistreerd: 23-01-04

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:10

    Bamsy ja dat inderdaad. Ik wist vandaag al dat ik geen winst ging rijden soort van voor gevoel. Het geeft ook niet maar ben wel beetje in de war.

    Douwe z1+5 sportpredicaat.
    Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

    Janine1990

    Berichten: 43802
    Geregistreerd: 13-03-05

    Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:14

    bamsy schreef:
    Laura1982 schreef:
    Uhm ja en nee. Ik kreeg terug dat hij wat minder hoog ingesteld moest worden. En die vind ik lastig want op andere momenten kreeg ik terug moet meer omhoog. Ik merk dat ik nog echt zoekend ben naar wat wil men zien in deze klasse.

    Herkenbaar, ik loop tegen precies hetzelfde aan. Sb/travers/app ik heb het idee dat ieder daar een andere uitvoering van wilt zien. Doe je bij de ene te weinig doe je het bij de ander weer te veel :')


    Ik zat ooit bij een jury te schrijven (reed toen nog L1 geloof ik), die zei: "Schouderbinnenwaarts moet je altijd op 4 sporen rijden. Als jury bij C ziet een SB op 3 sporen er uit als op 2 sporen, omdat je er schuin voor zit." Makes sense to me...
    Kan me voorstellen dat dit met travers ook wel zo werkt. Al is 5 sporen wel erg overdreven lijkt me? :')

    Oprichting heb ik gek genoeg nooit moeite mee, terwijl Wietse best wel een horizontaal paard is. Volgens mij staat dat ook in zijn keuringsrapport.

    Noukie
    Berichten: 10939
    Geregistreerd: 27-12-01

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:17

    he Laura, niet je zelfvertrouwen laten crashen door 1 jury hoor! :(:)
    Vorige keer had je supermooie punten en een goed gevoel toch?
    Er zal altijd verschil blijven tussen het beeld wat men wil zien, maar laat je niet gek maken als t 1x verwarrend is. Pas als je elke keer tegenvallende punten hebt, dan moet je gaan twijfelen aan wat je doet :P
    Is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook. Maar je hebt vorige keer bewezen dat jullie t kunnen en t komt een volgende keer ook echt wel.

    Laura1982

    Berichten: 4070
    Geregistreerd: 23-01-04

    Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:22

    Ahh noukie thanks! Maar mijn gevoel zei toen wel wat het eigenlijk niet goed genoeg was. 20 okt ga ik weer vol goede moed starten dan hoop ik meer te weten waar we staan.

    Ik heb vanavond de stoute schoenen aan getrokken en iemand anders voor les benaderd. Niet omdat ik niet tevreden ben maar ik wil graag even een frisse blik op ons rijden wellicht geeft dit meer inzicht.

    Douwe z1+5 sportpredicaat.
    Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

    bamsy

    Berichten: 1118
    Geregistreerd: 21-02-06
    Woonplaats: Steenbergen

    Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:32

    Laura1982 schreef:
    Ik zat ooit bij een jury te schrijven (reed toen nog L1 geloof ik), die zei: "Schouderbinnenwaarts moet je altijd op 4 sporen rijden. Als jury bij C ziet een SB op 3 sporen er uit als op 2 sporen, omdat je er schuin voor zit." Makes sense to me...
    Kan me voorstellen dat dit met travers ook wel zo werkt. Al is 5 sporen wel erg overdreven lijkt me? :')

    Dit is dus wat ik zelf ook vaak denk. Soms heb je een spiegel op de korte zijde dus kun je tijdens je proef goed zien hoe je je sb of travers rijdt en als ik hem op 3 sporen heb als commentaar krijgen dat hij niet op 3 sporen.
    Eigenlijk van de zotte dat je een oefeningen “verkeerd” moet rijden om hem voor de jury goed te hebben. Moet toch niet nodig zijn als een jury goed is opgeleid lijkt me. Die zouden juist bij het zien van 3 sporen op hun positie moeten denken dat hij dan op 4 wordt gereden want zij kunnen eigenlijk maar 2 zien (mijn theorie hierover haha)

    Ik heb me beetje impulsief ingeschreven voor wedstrijd woensdagavond :'), dacht ik heb nu nog vakantie dus dan hoef ik niet te haasten. dinsdagavond nog les dus even wat dingen doornemen. Verwacht niks want hij is nu paar dagen weer aan het werk na zijn vakantie maar wilden gewoon even weer rondje doen om beetje routine erin te houden voor ons beide.

      ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
      ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
      ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

      miicchhellee

      Berichten: 1340
      Geregistreerd: 06-09-11
      Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

      Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 07:54

      Ik heb echt 3 super dagen in Haaksbergen gehad!
      Mijn Z2 debuut met 204 de eerste dag, de 2e dag echt niet fijn gereden door allemaal stomme omstandigheden (iemand die met paard en al net naast mij viel in mijn proef, daarna moeten wachten tot het paard weer rustig was en gevangen was, ja toen kreeg ik haar er niet meer fijn aan helaas) en de 3e dag 214 en 226,5 en 2e en finale kur op muziek mogen rijden!

      Maar echt super super super blij met hoe ze dag 3 bleef werken en gaan, zelfs toen ze doodmoe was in de finale, ik ben echt zo blij! <3

      Golden Magic (voorheen. Coehoorn's Pinksterblom / Princess Of Paradiso); Muchacho; Alcapone MB; Elmo ~ RIP
      Lincom's Celebration; Caretino x Corofino ~ Z1 + 12 ~ Z2 + 11

      Karri 'f' Lee; Fleetwood Mac CL x Caretino ~ geb. 14-03-2015

      MerelV

      Berichten: 1764
      Geregistreerd: 02-01-10
      Woonplaats: Noord-Limburg

      Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:04

      miicchhellee schreef:
      Ik heb echt 3 super dagen in Haaksbergen gehad!
      Mijn Z2 debuut met 204 de eerste dag, de 2e dag echt niet fijn gereden door allemaal stomme omstandigheden (iemand die met paard en al net naast mij viel in mijn proef, daarna moeten wachten tot het paard weer rustig was en gevangen was, ja toen kreeg ik haar er niet meer fijn aan helaas) en de 3e dag 214 en 226,5 en 2e en finale kur op muziek mogen rijden!

      Maar echt super super super blij met hoe ze dag 3 bleef werken en gaan, zelfs toen ze doodmoe was in de finale, ik ben echt zo blij! <3


      Super goed, gefeliciteerd!

      New Hennessy L1+29
      Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
      Dressuur jurylid M

      Laura1982

      Berichten: 4070
      Geregistreerd: 23-01-04

      Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

      Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:06

      Wauw top Michelle gefeliciteerd

      Douwe z1+5 sportpredicaat.
      Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

      bamsy

      Berichten: 1118
      Geregistreerd: 21-02-06
      Woonplaats: Steenbergen

      Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:36

      miicchhellee schreef:
      Ik heb echt 3 super dagen in Haaksbergen gehad!
      Mijn Z2 debuut met 204 de eerste dag, de 2e dag echt niet fijn gereden door allemaal stomme omstandigheden (iemand die met paard en al net naast mij viel in mijn proef, daarna moeten wachten tot het paard weer rustig was en gevangen was, ja toen kreeg ik haar er niet meer fijn aan helaas) en de 3e dag 214 en 226,5 en 2e en finale kur op muziek mogen rijden!

      Maar echt super super super blij met hoe ze dag 3 bleef werken en gaan, zelfs toen ze doodmoe was in de finale, ik ben echt zo blij! <3

      Wauw wat gaaf! Kür op muziek is hier stiekem een pennydroom <3

        ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
        ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
        ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

        absque_dubio

        Berichten: 7843
        Geregistreerd: 19-04-05
        Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

        Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

        Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:56

        Janine, bij je eigen gevoel blijven, en als dat betekent bij je eigen lesjuf, dan ook doen hoor!
        Zuur dat je de verkeerde toeschouwers bij je les had. Ik weet precies hoe je voelt, dat is echt niet leuk. :(:) Toch fijn dat je achteraf veel aan de les hebt gehad en daarna weer positief en fijn hebt kunnen rijden.

        Noukie doe mij ook een wonderbit en een wonderhoofdstel. :+ En watje hoor, niet eens in de regen willen rijden. :D

        Laura1982 deze keer vooral vergeten, en op naar de volgende keer! Leuk eens een keer een les bij iemand anders, ben benieuwd hoe het je bevalt.

        Bamsy lekker toch, even weer tutten en wassen en knotten en doen. En op je gemakje de proef weer eens rijden. Succes alvast!

        Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
        Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
        Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
        Milente’s Past & Present

        Optiwolk

        Berichten: 4783
        Geregistreerd: 22-02-11

        Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

        Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:41

        Toeschouwers in de les is altijd een moeilijke.

        Meestal heb je inderdaad mensen die je niet wil zien net langs de bakrand als je even iets/ je paard aanbotst.

        Ik las ook mindere en juist hele goede resultaten op wedstrijd ...
        Ik ga nooit, nooit nooit Mn rijden aanpassen aan een jury. Alle, stel dat ik nu weet dat een jury graag actie vooraan ziet en dat die achterhand er maar mag aanhangen zeg maar, vind ik dat niet een reden om daar naar te rijden.
        Aanleuning daarentegen is al een paar keer teruggekomen bij verschillende jury’s dus daar werken we wel aan.

        Mijn juf zit in tryon dis eventjes stalhouder aangesproken voor les. Die heeft de overgangen even op punt gezet en de aanleuning is al pakje beter.

        Z1+10 :D
        Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

        MerelV

        Berichten: 1764
        Geregistreerd: 02-01-10
        Woonplaats: Noord-Limburg

        Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

        Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:45

        Als ik 1 keer een opmerking krijg van een jury dan zal ik daar niet zo snel iets mee doen. Ik vertrouw op mezelf en mijn eigen instructrice. Krijg ik iedere week te horen dat hij bijvoorbeeld meer op het achterbeen zou moeten, dan ga ik daar natuurlijk mee aan de slag. Ik hoor heel vaak om me heen dat de ruiters maar zeggen dat ze zo geweldig gereden hebben en telkens geen punten rijden. Komt er uiteindelijk op neer dat alle jury's gek zijn. Ze zitten daar natuurlijk niet voor niets ter beoordeling en als je telkens dezelfde opmerkingen krijgt, kun je daar iets mee doen, of accepteren dat je niet het gewenste niveau laat zien.

        Ik heb zelf ook gehad met een eerder paard dat ik vast liep. Mijn toenmalige instructeur zei steeds dat het gewoon heel goed was en dat de jury er geen verstand van had, toch had ik regelmatig lage punten. Uiteindelijk overgestapt naar een andere instructeur op aanraden van zo'n jury en na een aantal maanden en een paar kleine veranderingen een wereld van verschil op wedstrijd.

        New Hennessy L1+29
        Fabulous Faline 17-05-2010 - 25-11-2021, ons sprookje is ten einde
        Dressuur jurylid M

        absque_dubio

        Berichten: 7843
        Geregistreerd: 19-04-05
        Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

        Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:49

        Naar aanleiding van Janine haar toeschouwers. Hebben jullie ook wel eens last van die vervelende wannabe-dubbelgangers?
        Ik 'ken' er eentje die ongeveer alles hetzelfde als mij koopt etc. (wedstrijddekje, jasje, singel, noem het maar. En dat is dan pas het begin.) verschrikkelijk irritant. := Nou heb ik absoluut geen bijzondere spullen, maar het begint nu wel op te vallen dat diegene elke keer toch hetzelfde koopt en er hetzelfde bijloopt als ik doe. Een beetje triest.. }:0

        MerelV ohja dat ken ik. Dat als ze een hele tijd geen punten rijden het altijd de jury/het paard/weet ik het is. Maar als ze dan een sinterklaasjury hebben en eens een punt rijden, dan komt dat omdat ze zelf zo fantastisch rijden (in het L1 bijv). En lopen ze ook graag nog even naast hun schoenen en weten ze het allemaal beter dan menig ander. :j
        Stukje zelfreflectie wat dan ontbreekt..
        Goed dat jij uiteindelijk bent overgestapt!

        Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
        Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
        Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
        Milente’s Past & Present

        Laura1982

        Berichten: 4070
        Geregistreerd: 23-01-04

        Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

        Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:38

        Nee AD gelukkig geen ervaring mee.
        En zelfreflectie is toch wel prettig dan vallen dingen niet tegen als het niet goed gaat of is.
        Ik wil dingen graag leren en goed doen en dat kost tijd.

        Douwe z1+5 sportpredicaat.
        Ilias B+10 pr 200.5 L1+8


        Wie is er online

        Gebruikers op dit forum: Iris_123, Selima, urosa, ynskek en 38 bezoekers