[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:44

Buxy schreef:
Verder nog steeds heel druk opzoek naar een dressuurzadel..

Ik kan je zeker het Drunens ruiterhuis aanraden. Die komen gewoon langs met een bus vol zadels.
Bij mij was het na 20 zadels passen (ja echt) helaas de conclusie dat alleen ééntje van 2000 euro paste :roll: heb aangegeven dat dit buiten mijn budget lag. 3 weken later werd ik gebeld door de zadelmaker dat hij precies zo'n zadel had gevonden maar 2de hands! Dus ben binnen mijn budget heel goed geslaagd omdat hij zo goed het linkje heeft weten te leggen met mijn wensen. Echt top service :)

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:56

Bedankt leeneliefje, maar komen die door het hele land? Is ver bij ons vandaan :o

2 dagen is voor mij ook voor het eerst hoor, is voor ons heel dichtbij een 3 daags evenement. (3 dagen is me echt te gek) dus dacht lijkt me leuk om eens te proberen. :D
Veel grote namen en ook veel mensen die het paard daar het hele weekend gestald hebben staan dus ben benieuwd

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:59

Buxy schreef:
Bedankt leeneliefje, maar komen die door het hele land? Is ver bij ons vandaan :o

ja zeker.
Ik stond toen met mijn paard in Beek Montferland. Zijn ze gewoon heen gekomen.
Je betaald volgens mij 50 euro voor zo'n consult incl voorrijkosten.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:26

Heeft hij zo'n lastige rug dan Leeneliefje?

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 22:46

Marietje35 schreef:
Heeft hij zo'n lastige rug dan Leeneliefje?

Jep!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:34

Dat is dan balen! Wat maakt het zo lastig?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10403
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:42

Lastig Leeneliefje...

Hier gister de osteo gehad... nu een paar dagen stappen en eind van t weekend weer langzaam op gaan pakken.

Hij was beter dan ze verwacht had :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:31

Dat is fijn Ynskek! Was er iets gebeurd waardoor ze dat dacht?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10403
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:35

Marietje35 schreef:
Dat is fijn Ynskek! Was er iets gebeurd waardoor ze dat dacht?


Ze kent hem nog van voor hij echt van mij was...

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:26

Xemma fijne punten!

Leeneliefje wat leuk! Wanneer is die les?

Vandaag debuut gehad. 2 punten met 189 en 191,5.
Beetje jammer van de vriendjespolitiek, want de 2e plek ging naar iemand waarvan het paard constant in protest ging de en die bepaalde onderdelen niet reed 8)7
Maar zo gaat 't nu eenmaal. Ben tevreden met mijn punten en heb lekker gereden.
A.s. Week komt de osteo en dan 7 oktober herfstconcours.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:52

Marietje35 schreef:
Dat is dan balen! Wat maakt het zo lastig?

Hij heeft een hele poos gelopen zonder ruggebruik daarnaast ook een slecht zittend zadel. Dit heeft de spierontwikkeling niet geholpen natuurlijk. Dit is het duidelijkste aan de zijkanten van de schoft. Hier had hij kuilen i.p.v. wat vulling. Daarom zakte het zadel te diep over de schoft en drukte het juist op het punt waar hij zn spieren moest ontwikkelen. Vicieuze cirkel dus...
uiteindelijk kocht ik azrael en daarbij ook meteen zadelmaker laten komen. Flink stappen gemaakt in het Ruggebruik en een anatomica zadel met extra dikke kussens vooraan. Nu loopt ie als een zonnetje, zonder pijn. :D

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:53

Jinte schreef:
Xemma fijne punten!

Leeneliefje wat leuk! Wanneer is die les.

Volgende week vrijdag


Wel mooie punten! Gefeliciteerd

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 05:58

Gefeliciteerd met de punten!
Zadelproblemen is altijd lastig.

Wij mogen vanmiddag op pad, hopelijk gedraagt het weer zich een beetje.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:15

Hoe is het gegaan Buxy?

Ik laat ook weer even wat van mij horen :D

Een paar weken terug wedstrijd gehad op eigen club terrein. Eigenlijk wisten we al wel dat dit aan 1 kant van de bak altijd een drama is, normaal kan ik Donner wel rondsturen, maar ja nu moest ik aanspringen in galop en dat is precies in de hoek dat hij eng vind. Van achteren kwam er een auto met trailer rammelend aan en hup daar ging Donner :P

Soms kan ik echt enorm teleurgesteld zijn over een wedstrijd, maar hier wist ik het van te voren haast al waardoor ik er alleen maar om kan lachen.
Mijn laatste outdoor wedstrijd staat op 29 september. Daarna hebben we 7 oktober onze eerste indoor wedstrijd en eind oktober hebben we onze eerste selectie wedstrijd. Ik ga gewoon de selecties rijden en zien waar we uiteindelijk eindigen :D


Om even heel wat anders te vragen. Ik wil graag eens proberen om bitloos te rijden tussendoor (hebben we al wel eens gedaan en dit ging goed), gewoon om niet altijd te serieus bezig te zijn met de dressuur en om eens wat anders te doen. Hebben jullie misschien tips met wat voor soort kaptoom je fijn bitloos kan rijden? :)

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:32

Ik ga vandaag denk ik maar snel vergeten.. 1e proef wat rommelig en onnodige foutjes heel terecht 175 punten.
2e proef zoveel beter geen echte fouten en fijn gereden. Bij het ophalen van m'n protocol heb ik 2 keer gekeken of er echt wel mijn naam op stond.. Stonden dingen op die echt niet klopte (dat hij omspringt in de middengalop bijvoorbeeld wat hij nog nooit gedaan heeft, ik niet gevoeld heb en de mensen aan de kant niet gezien hebben) daar 174,5....

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:05

Jeetje wat bizar van die 2e proef Buxy! Nog naar de jury gegaan voor verklaring te vragen? Had iedereen zo laag?

Veertje met kaptooms heb ik geen ervaring. Ik rij zelf m'n draver op een centre hackamore, die bevalt erg goed

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:51

Wat jammer Buxy! Heb je je proef misschien laten filmen? Dan kan je terug kijken of het echt klopt.

Bedankt Jinte! Het mag ook zo iets zijn. Hoeft niet perse een kaptoom of iets zijn. Het moet alleen qua prijs redelijk te doen zijn :)

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 23:43

Nee helaas geen film, normaal gaat m'n vriend altijd mee filmen alleen vandaag toevallig niet.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:05

Fijn Marietje! En ook lekker clinic gaan rijden, georganiseerd bij jullie of ga je naar hem toe?

Leuk cadeau Leenliefje! Vaak kan je gewoon vast losrijden hoor bij iemand anders ook.

Buxy succes! Jammer van de zaterdag, hopelijk vandaag beter gevoel en punten die daarbij passen.
En als zadelpasser ben ik ook tevreden over Drunen, veel keuze en denken goed mee. Hier ook zo'n lastig paard qua zadels en ondanks vele zadelpassers alleen bij hun geslaagd

Jinte gefeliciteerd, mooie punten voor je debuut!

Veertje wat jammer van de wedstrijd op eigen club en dat hij dan zoveel spanning heeft. Is dat op vreemde locaties ook zo of valt het dan mee?
Bitloos kan ik je niet mee helpen

Ynskek, fijn dat de osteo tevreden was!

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:56

Zo vandaag ook weer gehad, heel fijn los kunnen rijden en een fijne 1e proef.
2e proef meteen door en de scherpte was er een beetje af, zijn we toch niet helemaal gewend 2 dagen achter elkaar.
2e proef dus wat diep, struikelfoutjes en slingertjes.
Drunen heb ik al een mailtje gestuurd over zadels, lees ook veel over country mill, iemand daar toevallig ook ervaring mee?

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:37

@Haike
Dit is soms ook op ander terrein, maar dan meer dat hij het niet kent. Met baan verkennen is de eerste keer alles spannend en de tweede ronde dat ik dan baan ga verkennen is de spanning wel bijna weg. Op eigen terrein zijn we iedere week en rijden we in de lengte. Als er wedstrijd is rijden we in de breedte dus we rijden altijd maar aan 1 kant van de bak en de andere kant zien we dus bijna niet.

@Buxy weet je je punten al van vandaag?

MyWishMax

Berichten: 25266
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:08

Mag ik me hier ook.melden? L2 zat al in de planning, maar vond vandaag nog te snel Dus laatste keer L1 en afgesloten met 198.5 en 218 waarmee we op 24 winst komen...

November is er bij ons op stal selectie en dan wil ik L2 gaan starten.

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:09

Welkom MyWishMax, zulke mooie punten in het L1 komt het in de L2 vast ook wel goed!

We hadden 188 en 183,5 punt.
Voor de liefhebbers een filmpje :
https://youtu.be/UuZFMGJAEEs

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:42

@ Jinte; Gefeliciteerd!
@ Leeneliefje; Oh ja, dat kan inderdaad lastig zijn. Fijn dat je nu een goed zadel hebt kunnen vinden.
@ Veertje; Jammer van je wedstrijd, volgende keer weer beter. Bitloos geen ervaring mee.
@ Buxy; Dat is jammer, kon je niet achteraf naar de jury?
@ Buxy; Ging dus beter, gefeliciteerd!
@ Mywishmax; Welkom! :D

Hier een weekendje weg geweest met het paard. := Hij vond het zo spannend, het is een wonder dat ik er niet af gedonderd ben. Was weer erg leerzaam voor hem.

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 15:41

Was ik weer, heerlijk weekje op vakantie geweest wel weer even wennen hier weer hahah week lang 30+ graden gehad :+

@Marietje lekker weekendje weg met paard leuk!
@ Mywishmax; Welkom en weer heerlijke punten ook het L2 komt wel goed bij jullie!