[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:48

Meya_, leuk dat je nieuwe zadel je goed bevalt! Grappig dat je dan zonder sporen kan rijden :p
Nouvel, fijn dat je les beter ging en dat je zadelfitter toch een tijdelijke oplossing voor je gevonden heeft.

Ik kan hier niets goed zeggen over mijn zadelpasser. Ben dus (dringend) op zoek naar iemand anders :-)
Zaterdag een balkjes clinic. Vind dat wel meerwaarde bieden aan het gymnasteren van hun lichaam.
Zou het liefst beide paarden willen meenemen maar heb dan uiteindelijk toch maar gekozen voor mijn dressuurpaard.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:13

Leuk zo’n clinic, dat zou ik ook wel eens willen doen, lijkt me heel leerzaam!
Ik weet daar te weinig van...

Balen van je zadelpasser zeg, wat is het probleem?
Ik kan je die van mij wel aanraden, weet niet waar je zit?

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:35

hoi meiden kom mij ook weer eens melden tijdje niet actief geweest op bokt en heel veel veranderingen in mijn leven zo is ehnlay weer verhuist omdat ik bij mijn vriend ben ingetrokken helaas is dit een tijdelijke stal omdat bij het eerste beste buitje de bak blank staat verder staat ze daar lekker maar kunnen trainen is toch wel belangrijk dus nu maar ff rustig verder zoeken wat er hier in de buurt zit. verder heeft het lessen en wedstrijden ook op een laag pitje gestaan en heeft ehnlay 3 weken rust gehad nadat ze der ijzer scheef had getrapt en daardoor een dik been had. nu hebben we het werk weer opgepakt en sinds vorige week een nieuw zadel waardoor ze weer beter kan bewegen aangezien der vorige zadel te krap geworden was. donderdag hebben we ook eindelijk weer les en zondag weer wedstrijd
Afbeelding
Afbeelding

Meya_ schreef:
Nou dat genieten was ver te zoeken _O- Jury had ik laatste x ook, beide afgegroet. Ze kwam uit de auto, wat een ontzettend leuk paard heb jij. Maar ze is zeker ontzettend moeilijk te rijden? Uhm ja.. laatste tijd wel weer :roll: :=
balen zeg maar wel een leuke reactie van de jury
Nouvel schreef:
Oeps!
Volgende keer beter, leuk paard is wel een leuk compliment!

Ik ben even aan het balen, Ferro loopt heel gevoelig. Combi van bekappen en extreme natte wei en paddocks nu ineens weer vermoed ik. Zijn hele imuunsysteem lijkt met de omslag van het weer wel weer van slag, open plekken op zijn benen, ontstekingsplekjes op zijn hoofd, overal reactie op insectensteken...
Bah, baal echt even!
Heb zondag clinic van Herman Wientjes, ben nog stil aan het duimen dat hij morgen beter loopt, ik ben altijd zo blij met die lessen...
vervelend hopelijk kan je iets vinden om hem te ondersteunen tijdens deze periodes
Yom schreef:
Wel fijn dat de jury ook inziet dat het lastig rijden was Meya

Balen he Nouvel als je paard net niet lekker loopt als er een les gepland staat. Hadden wij ook vandaag, paard had woensdag een ei op haar been/kont en liep er echt niet lekker op. Doorgegeven aan stalbaas dat ze donderdag ook even die wond goed moesten verzorgen en de les voor vandaag al afgemeld.

Zegt stalbaas gister van we hebben met 4 gekeken en er is echt niks meer te zien in draf. Nou nam ik dat al met een pot zout, want ze zien niks wat dat betreft, maar ja dan toch maar de les dan.
En ja hoor, ik zag het al meteen paard liep echt niet lekker. Toch wel blijven rijden in hele lichte mate want het been was een beetje dik vh vocht en dat moest toch wegzakken door stappen (instructrice is Ineke Jansen, iemand die hele goede kijk heeft op paard en ruiter en ook paardenmasseur en dry needling doet.) De les is dus geen dressuurles geworden maar een hoe kun je in deze situatie het beste rondstappen/rijden geworden :(

En aangezien het eigenlijk al een hele tijd lastig rijden is, is de lol er af bij mijn dochter. We hebben het leasen dan ook opgezegd per nov tenzij het paard nu na de behandeling vanmiddag nog vd osteo nog wel echt oke te rijden is, dan nog een maandje langer
balen zeg blijft lastig als het een paard van een ander is. gaan jullie hierna een ander paard doen?
Meya_ schreef:
Super zeg Aniek, fijn gevoel!!

Hier gereden.. en beide proeven uitgereden :D De spanning was er nog wel, wel stuk minder.. had iig na 1 of 2 passen de controle weer. En op wat ontploffingsmomentjes na best tevreden met mijn draakje _O-
[ [url=m/rHcP4X.jpg]Afbeelding[/url] ]
gelukkig maar hier vaak het zelfde probleem het zit er wel in maar door de spanning lijkt het in de ring regelmatig nergens op
HiFive5 schreef:
Zo jullie gaan hard zeg!

Rianne_: Dat scherp stellen is wel een dingetje. Gemakkelijk gezegd maar érg moeilijk te doen.

Nouvel: Heb je al eens gedacht aan hoefschoenen? Dat kan je aan en uit doen wanneer je wilt en wanneer het nodig is. Ik heb (helaas) ook eentje op ijzers staan voor de gevoeligheid te verminderen. In de winter hoop ik dat ze er weer vanaf mag :-)
Zou ook beter kijken voor hoefschoenen maar heb er niet echt verstand van :+

Meya_: wat erg voor je! Is het geen oplossing om je zelf een paardje aan te schaffen? Ik heb er misschoen over gelezen...



Veel krachtvoer is inderdaad echt niet nodig. In het begin dat ik wedstrijden reed, gooide ik meer en meer naar binnen omdat ze sloom werd. Dat kwam gewoon door haar leverwaarden die zodanig slecht werden door al dat sportvoer. Ik heb ze nu staan op een handje sportmengeling en een goede vitaminebrok.
Hier nog geen dekens. Ik wacht nog een maand met scheren, afhankelijk van de temperaturen. Nu vind ik het nog erg warm...

Ik heb dit weekend de L2 afgesloten met 181 & 185. Mijn instructrice was mee en ze had mijn punten wel iets hoger verwacht. Diegene die voor me was haar paard sloeg enkele keren op hol en had meer punten >;)
Enfin, ze was erg tevreden met het verschil dat ik 2 maand geleden toonde. Ze plakt niet meer zo erg aan mijn benen en de aanleuning is vele vele vele malen beter. Doet echt deugd dit te horen :o

Ik heb wel wat stress voor ons debuut zaterdag. Heb niet erg het gevoel dat we thuis horen in die klasse, als je de rest ziet rondlopen :')
lekker toch 2 wp die M1 komt wel goed vindt het zelf lekkerdere proeven als de L2
Shelly21 schreef:
Wat gaan jullie hard! Lees wel mee hoor.

Nouvel zeker een uitputtende dag succes haha!

Hifive, soms snap je de punten niet maar wel mooi 2x winst. Dus gewoon M1 proberen succes vast!

Verder iedereen lekker aan het lessen. Kwamen ook leerzame en leuke filmpjes voorbij!

We kunnen ons nu echt op gaan maken voor het M1. Vandaag is mijn Fryso zadel passend bevonden door de zadelmaker. Ben helemaal verliefd. Particulier opgehaald, fryso was best moeilijk te vinden. Na al 3 zadels geprobeerd te hebben eindelijk geslaagd nu.
lekker dat je nu toch een passende gevonden heb
Meya_ schreef:
Haha, ja.. altijd ook merries gereden. Ach ieder heeft zijn gebruiksaanwijzing natuurlijk.

Ja zadel is binnen, gelijk gereden of course. Heerlijk!! :D Best wel groot verschil, en ze deed nu nog normaal ook... *\o/* Mijn schatje <3

Staan sinds weekend in de nieuwe paddock. Hebben 2 gemaakt..


[ [url=m/ShgITU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Happy hoppes :D
wat fijn dat het nieuwe zadel zo'n verschil maakt en de nieuwe paddocks zien er goed uit
Meya_ schreef:
Nee nog niet Nouvel, misschien zondagochtend maar hangt er vanaf hoe ver we met de omheining komen morgen. Wil het lint er eigenlijk wel in hebben... :o
Fijn dat je hoofd even leeg hebt gemaakt en heerlijk zo'n strandrit. Hopelijk gaat nu alles weer de goede kant op :)

Hier vanavond eventjes gereden. Voor mijn gevoel is het een heel verschil. Doen even rustig aan komende weken. Nu de tijd goed benutten en rustig oppakken. Volgend weekend wel de clinic van Laurens van Lieren, maar geef verder even niks op qua wedstrijden oid.
wat leuk clinic van Laurens lijkt mij ook nog wel eens leuk
HiFive5 schreef:
Nouvel, je strand rit heeft misschien al geholpen :-)
Als het even niet lekker gaat, is eens iets anders doen vaak de beste oplossing. Even de focus op het wedstrijd rijden achterwege laten.

Meya, nee elke dag rijden is idd niet rustig aan :’)

Aniek, zo opeens dan?
Succes zaterdag met de pony!

Hier gisteren ons debuut gehad.
185,5 punten en een 7 voor onze contra. Heel blij dus :-)
wat goed gefeliciteerd

Meya_

Berichten: 1431
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:37

Een ander zadel kan wonderen verrichten, hopelijk heb je hier meer plezier mee :)

Ik heb ondertussen ruzie met de laptop, de foto's printscreenen wil op 1 of andere manier niet meer.. :7

Hier een foto foto :P

Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:05

Blij paard zie ik meya!
Mooi zadel, fijn dat het zo goed bevalt!

Wennie, welkom weer en succes met alles weer oppakken!

Ik heb vanmiddag gereden met de leenkussens die er nu onder zitten, bizar verschil, alsof ik op een ander zadel zit, Haha, echt onwerkelijk dat een paar dezelfde kussens dat kunnenv veroorzaken...
Ze blijken voor Ferro aan de achterkant iets teveel gevuld, lichtzijden gaat goed, galop gaat redelijk, doorzitten gaat niet goed, hij wordt gelijk straks achter en voor sterk, dat zit blijkbaar voor hem niet lekker.
Maar goed, we kunnen wat doen.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:38

Wat komt er hier zadelleed voorbij :')

Nouvel, ik woon in Oost-vlaanderen. Ik weet niet of het goed idee is mijn relaas over mijn zadelpasser hier te zetten. Maar ik zit nu met 2 verschillende (ongelijke) singelstoten. Ze gaat er een oplossing voor zoeken maar dat zegt ze onderhand al van begin augustus. Dat en nog wat zaken.
Wat moet ik me voorstellen aan een leenkussen? Is dat iets dat je kan verwisselen aan je zadel?
Leuk dat je zo goed aan Ferro wat hij wel of niet wilt. Dat is je paard kennen!

Meya_, mooie foto!

wennie19, welkom & succes zondag!

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:20

Vervelend HiFive , hopen dat je er een oplossing voor vindt...

Bij Wow kun je alle onderdelen los halen, en verwisselen, ze heeft nu mijn kussens eraf gehaald om te maken en er andere kussens opgezet.
Maar omdat ze het paard er niet bij had heeft ze basis lucht gepomp, en dat blijkt toch net iets ander uit te vallen dan hoe mijn kussens waren gepompt, dus het voelt en zit anders.

Hieronder mijn eigen kussens en de leenkussens:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog mijn lesfilmpjes van zondag met Jan






Meya_

Berichten: 1431
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:36

Balen van die kussens Nouvel.
Maar hé die filmpjes, loopt goed zeg!! :j

Hifive ook balen zeg...

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 07:28

Dat wist ik niet dat je daar onderdelen van kon wisselen :-)

Hij loopt netjes op de filmpjes , goed bezig +:)+

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:14

Sorry dames ik ben niet meer aan het bijlezen/reageren omdat ik er vreselijk van baal hoe het hier gaat.
Instructeur is gister op ons paard gaan rijden en schrok er idd van hoe slecht ze liep. Dat ze enorm vasthoudt en loopt te vervelen
Zijn idee was ook dat ze B en L nog wel aankan maar dat M lichamelijk gewoon niet meer kan
Morgen rijdt mijn dochter weer en als het niet te doen is stoppen we er meteen mee

Wat ik echt erg vind is dat de eigenaren weer een nieuwe leaser zoeken en dan weer gaan verkondigen dat het echt een geweldig Z paard is :(

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:59

Jeetje wat een zadel pech allemaal zeg!

Nouvel; Jan doet goed zijn best zo te zien! Leuke filmpjes!

Yom; Wat balen zeg! Schandalig vind ik het als mensen hun paard aanbieden als geweldig paard, maar het paard lichamelijk eigenlijk op is. Zo sneu.. ;( Weinig respect voor je beesten heb je dan!

@Meya; Jou bak! <3 :oo

Wij gaan gewoon dapper door. Deze week veel lang en laag gelongeerd beetje de spieren opgerekt en heb het idee dat ze stukje bij beetje weer wat soepeler word.

Gisteren heeft de andere bijrijdster twee L1 proefjes gereden op de clubkampioenschappen, ging best goed! Zelf even mn L2 proefjes vast geoefend gisteren, had er nette stukken tussen, maar de galop blijft een dingetje, gaat echt af en toe loeihard haha.

Zaterdag mogen we weer voor het echie!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:45

Yom, wat erg zeg. Ik ga helemaal mee met de mening van annieeek_x.

Ik heb gisteren hard geoefend op het doorzitten. Ik mag van mezelf enkel nog lichtrijden bij het opwarmen. Enja uiteraard gaat dat thuis altijd beter dan op wedstrijd -O-

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:11

HiFive; Heb je er een die moeilijk zit haha? Ik kan de paarden voor mijn gevoel altijd beter aan elkaar houden tijdens het doorzitten :D

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:13

Gewoon dooroefenen HiFive, gaat het vanzelf beter!

Aniek, leuk dat je bijrijdster ook start, succes als je voor het echt moet!

Yom, jullie hadden toch al besloten om te stoppen?
Zonde inderdaad van zo’n paard, zielig ook echt...
Snel afstand van nemen!

Ja Jan gaat echt weer wat beter, wel fijn, hij doet goed zijn best in de les zondag!

Ferro spant erg met doorzitten nu met deze kussens onder mijn zadel. Wordt hij weer enorm sterk en loopt van het achterbeen af voorover op mijn hand, echt balen, want dat werd juist steeds beter, en nu komt er iedere keer iets waardoor hij weer terug valt. Grrrrr!

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:54

Je hebt ook wel echt even donker na domper Nouvel. Balen zeg. Wanneer is je eigen kussen weer klaar dan? Anders toch die tijd even niet er op en aan de longe? Om je fijne gevoel niet weer te 'verpesten.

Meya_

Berichten: 1431
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:06

Wat zuur Yom.. :n

Hifive gewoon doorzetten, oefening baart kunst :D

Aniek thnx.. gaaf he die bak 8-) :o
Succes alvast!!

Grr balen Nouvel! Indd anders longeren?

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:29

Ja we zouden sws stoppen, maar eigenlijk pas in december. Maar de lol is er af, het paard wil niet meer en dan wil ik geen extra geld meer kwijt zijn.

Had gehoopt dat het nog zou lukken om 10-10 de afscheidswedstrijd te rijden op de manege waar het ooit begonnen is, maar helaas ziet het er naar uit dat dat echt niet te doen is

Meya_

Berichten: 1431
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:24

Balen!

Hier fijne les gehad. Moet consequenter, kort maar krachtig zijn van hier blijven = hier blijven :o Zaten wel fijne stukjes tussen en man o man wat zit dit zadel lekker. Maar moet nog meer op mijn kont zitten en in 't paard :')

Omheining zit nu om de bak en het land.
Deden Hope even los in de bak, alleen. Dacht al die gaat het leuk vinden, ze flipte 'm :') Keihard galopperen, sprintjes trekken, omdraaien. Briezen. Staart er op en echt zwevend draven... Toen ik haar riep kwam ze vol gas, vol op de rem en vriend was aan de andere kant.. Ging ze daar heen en daarna als een pingpong bal tussen ons in _O- jooee spoort niet :D

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:35

Haha lekker ding meya!
Fijn dat jullie wel goed aan de slag kunnen nu!

Yom, ik zou inderdaad gelijk stoppen, je zit toch niet lekker op een paard dat pijn heeft...

Ja ik moet even kijken wat ik nu het beste kan doen, misschien gewoon even niet of minder doorzitten, lichtrijden en galopperen gaat wel goed.

Het is echt een rare zomer, nog niet vaak zoveel gedoe achter elkaar gehad...
Nu zit ik trouwens thuis zonder stem, snipverkouden, denk iets van keelontsteking ofzo, kan alleen maar fluisteren, is met een klas met kleuters minder handig...
Ben gisteren na de ochtend toch maar naar huis gegaan...

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 12:35

Yom, ik bewonder je respect om met dit paard te stoppen. Mening mensen zouden het dier toch overvragen.

Nouvel, hopelijk gaat het komende tijd terug beter :(:)

Bij mij gaat het niet zo goed met mijn andere merrie. Ze heeft in haar leven niet veel moeten doen behalve wandelpaard zijn. Ik heb haar nu bijna 6j en wil graag ook met haar dressuren. Het gaat over een quarter van nu 12j. Ik ben bijna 2j bezig met de basis en het gaat niet voor geen meter :( Zodra ze druk van het bit voelt gaat ze in staking. Ze sleurt je letterlijk uit het zadel. sneut in de grond of in de lucht en kauwen maar. Haar tanden zijn gecontroleerd, ze heeft een passend zadel en ik word er moedeloos van. Met een lange teugel kan je alles doen met haar maar zodra ze ook maar iets of wat druk voelt... Sorry van mijn emo postje maar het had leuk geweest als ze eens de koppige drol niet zou uithangen.

annieeek_x
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-04-18

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 12:50

@Meya; lekker zo'n blij paardje!

@Nouvel; Niet jou zomer dus dit jaar! Gelukkig volgen er nog veel meer zomers! Ai beterschap hoor!
Gaan weer allerlei griepjes rond!

HiFive; Het is natuurlijk ook niet makkelijk om na zolang niets doen je spieren ineens te moeten gaan gebruiken. Hoe reageert ze aan de longe dan? De pony die ik rijd heeft dit ook vaak en die longeer ik dan meestal een paar keer en ga haar daarna rijden in dezelfde houding als aan de longe.

Meya_

Berichten: 1431
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:24

Beterschap Nouvel. Zijn veel grieperig en verkouden geloof ik

Wat aniek zegt, hoe doet ze aan de longe? Zo haar leren kennen met de nieuwe manier van lopen?

Hier weekend, heerlijk :D Super zin in morgen, ben benieuwd hoe het gaat :j Hoop dat hij ook goede tips heeft met zo'n werkwillig/voorwaarts paard. Van te voren weer ff los in de bak, kan ze haar energie weer even kwijt.
Hoop dat we vanaf nu met de stijgende lijn doorgaan :) Zijn al met al al een jaar aan het puzzelen en al 6 maanden qua zadel..

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:50

Kwestie van haar spieren, ik ben al 2 jaar bezig met de omscholing. Veel spierpijn kan ze nu toch niet meer hebben? Aan de longe loopt ze voor geen meter. Ze gaat amper vooruit en als ik dan even klak met de zweep is het direct naar een konijnen galop.
De osteo heeft ze al gecontroleerd maar zag niets eigenaardigs.

Succes vandaag Meya_ fijn dat ze van te voren even los kan in de bak.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 12:19

HiFive, lastig zeg...
Kan ze wel nageven, heeft ze niet ergens een blokkade of artrose waardoor het haar gewoon niet lukt?
Dat zou veel verklaren natuurlijk...
Ik zou haar eens na laten kijken door een goede osteo en het probleem voorleggen en laten zien hoe ze loopt.
Quarters zijn ook al anders gebouwd dan een dressuurpaard, vinden dus al lastiger om aan elkaar van achter naar voren te lopen en ook nog eens rond te blijven en op te richten.

Ik ben vanmorgen vroeg lekker naar strand geweest met Ferro, even lekker uitgewaaid, het was doodstil op strand!
Morgen naar de keuring met het paard waarmee ik geoefend heb, ze was vandaag echt heel opstandig, laten we maar uitgaan van een slechte generale...

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:10

Ze kan het wel, maar op een lange teugel. Dus voorwaarts neerwaarts is haar favo oefening. Misschien moet ik gewoon accepteren dat er geen dressuurcarriere voor haar weggelegd is? Ik ga met haar veel op jumping, dat doet ze als de beste. Misschien moet ik mij daar op focussen met haar?

Naar welk strand ben je geweest? Heel het strand voor jou alleen, dat moet zalig geweest zijn!
Laten we hopen dat ze morgen haar beste hoefje voorzet +:)+

Ik heb vandaag dus de cavalleti clinic gedaan. Was erg tof, eens iets anders en paardlief genoot ook van de afwisseling. De instructrice legde de nadruk op rechtsom over de linker schouder lopen en linksom in travers lopen. Daar zijn we hard aan bezig dus behalve dat het tof was, hebben we niet zoveel bijgeleerd :-)