[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:30

schrijver/meelezer meldt zich: Ik vind sporen ook wel fijner rijden dan zweep eigenlijk. Vind zweep in mijn hand en dan mijn handen echt rechtop houden zo moeilijk omdat mn zweep dan langs de schouder v paard loopt...als je dan wilt bijtikken komt er zoveel verstoring in de teugelvoering..
Met Warlock ben ik nu L1+5 dus 'hoor' ik niet meer in dit topic. Nu is mijn leven wat verandert dat ik een nieuw paard onder mijn kont heb: Feara fan d' alde ryd..een echte Friese merrie dus. Hiermee wil ik ook weer gaan starten en dan begin ik weer lekker in de b.

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).


Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:11

Hi, mag ik mij hier ook melden? :)
Ik lees al een tijdje mee en volgende maand gaat het gebeuren: mijn B-debuut! Ik doe dit met een manegepony, Dakota. FNRS gaat ons goed af, dus het is tijd voor de volgende stap. Ben echter wel zenuwachtig, het idee dat ik tussen de eigen paarden moet rijden :wow: Meet Dakota:
Afbeelding

Dakota F12+1 / L1+4

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:15

Yes, super leuk Yent! We gaan er wat van maken met onze manege paardjes *\o/*

Ik mag volgende maand dus ook weer! Ik train momenteel niet veel met de pony waar ik knhs mee start, maar het moet goedkomen.

Nelis M2+1

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:17

Ahh leuk dier ! Komt vast goed met jullie

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:26

Yentaah komt vast goed! Ik ga in september ook voor het eerst sinds 15 jaar (slik) met mijn pony tussen de paarden starten. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:26

Zo! Er is weer een hoop gebeurd zeg... :D Voor iedereen die zijn winstpunt weer heeft gepakt en/of in de prijzen is gevallen... gefeliciteerd *\o/*

Slecht nieuws Ghostattack, hopelijk zien we je binnenkort weer verschijnen in het topic!

Mooi paard heb je Saar88! In jouw geval zou ik gewoon lekker veel KM'ers maken en veel overgangen rijden.. en dan gaat het zeker goed komen ;)

@Sakura789, ik rijd ook zonder spoortje hoor. Ik merk dat hij nog onvoldoende aan mijn been is voor een spoortje. Ik denk ook niet dat dit in de B noodzakelijk is. Ik rijd wel met zweep, maar daar wil ik vanaf als hij niet meer gaat spoken tijdens de proef :)

Spannend Lindor92! Wanneer heb je je eerste wedstrijd gepland staan?

@ Little_birdy, gefeliciteerd! Ben je denk je klaar voor de L1?



En ik ben sinds lange tijd vandaag weer weggeweest. Een van mijn leukste wedstrijden ooit. Voor het eerst tussen de witte hekjes, maar dat was niet zo doodeng als het juryhokje (en het bloemstuk). Was een behoorlijke uitdaging om hem rustig en beheerst langs het hokje te laten lopen. Jammer dat vrijwel alle oefeningen op de volte bij C waren _O- Uiteindelijk gingen we er langs, ik was hartstikke trots! Daar kan ik gewoon echt om lachen.... vooral als we toch nog een winstpunt hebben :o Volgend week mag hij weer!

Gerret <3 (Feitse x Oeds) ... M2+3 Eindstand
Mazzeltov Carl ♥♥ (Trafalgar x Concorde) ... zadelmak
Gipsy ♥♥ (Porthos x Tuskerbister Jarl Haakon) ... M1+6

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:31

Gefeliciteerd Hananass! Dan had je de rest heel goed gereden en als hij dan de volgende keer niets eng vindt dan vliegen die punten omhoog :D

Little_birdy, heb je al plannen voor de L1?

Ik heb nu 2 maanden geen wedstrijd gereden, ook wel eens fijn een tijdje zonder steeds trainen naar een wedstrijd (en met die warmte ook niet erg!) Maar nu begin ik weer zo veel zin te krijgen! Ze loopt de laatste weken echt veel beter dan voorheen dus ben benieuwd of we dat ook op wedstrijd zouden kunnen laten zien. Waarschijnlijk over 2 weken weer en daarna ga ik een selectiewedstrijd proberen want die is op stapafstand en ik ben wel eens benieuwd naar het niveau daar.

Ik was trouwens nog naar de Brabantse kampioenschappen voor de pony's geweest en daar was in de categorie CB iemand en die had gewoon 253,5 punten gehad van een jury! Dat is 85%! Hebben jullie dat wel eens meegemaakt?

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:04

Heb vandaag startpas aangevraagd en me ingeschreven voor een concours op 22 september, is op zand en binnen hekjes. Wil als het kan wel eerder starten, maar is even zoeken naar een soortgelijk concours.

Nog even een foto van ons:
Afbeelding

85% is echt wel heel hoog zeg! Nog nooit eerder gezien geloof ik!

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Zoeterbraake
Berichten: 20
Geregistreerd: 16-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:15

Ik heb vorig weekend in een keer Het B gehad 12 winstpunten in 4 proefen

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 15:47

Zoeterbraake: WOW dat heb je goed gedaan zeg :wow: :wow:

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:38

Lindor92 wat een gaaf paard! Succes op de 22e +:)+

Zoeterbraake, Sprakeloos, wat super knap! Heb je toevallig een filmpje? Ik vind het zo leerzaam om goede proeven te bekijken!

Nelis M2+1

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:04

Ja, ik ben ook wel benieuwd wat nu Echt goed is in de B :D Heel erg knap gedaan!

Die scores zal ik nooit halen maar Vera gaat ook zo goed vooruit! Ben helemaal trots en blij. En volgende week op wedstrijd dus ik heb daar zin in!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 21:29

4 wedstrijden, wauw wat goed!
Succes met de wedstrijden Lindor92 en Fleury :)

Dakota F12+1 / L1+4

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:52

Zoeterbraake schreef:
Ik heb vorig weekend in een keer Het B gehad 12 winstpunten in 4 proefen

Wow! Wat knap!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:53

xVera94 schreef:
Sakura, of het wordt nog beter, hahaha! Ik dacht dat mijn 2e wedstrijd ook wel tegen zou vallen na zijn debuut, maar hij nee hoor. Nu denk ik dat het indoorseizoen dan wel tegen zal vallen :') Ach, zolang het maar leuk is!


Je hebt gelijk gekregen :') Gister tweede wedstrijd, weer twee oranje linten en drie punten. Zat weer met zo’n 194 in de tweede proef. Deze keer echt de eerste plekken niet verwacht, deelnemersveld was echt een stuk beter dan op mn eerste wedstrijd!

Leuke combi zijn jullie Lindor92! Ik heb wel een beetje een zwak voor bonten! Alhoewel ik met wassen voor de wedstrijd blij ben dat ik hier maar twee witte achterbenen heb :D

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:50

Wat goed! Hoeveel winstpunten heb je nu in totaal?

Dakota F12+1 / L1+4


Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 00:33

Inmiddels staat de teller op 5, maar vind het nog wel fijn om even ervaring op te doen. Op één proef na ook allemaal net onder de 195 :')

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:27

Ik heb wat training betreft echt een rotweek gehad waardoor ik twee dagen geleden het roer helemaal om moest gooien dus vandaag kon het met mijn wedstrijd twee kanten opgaan. Of we rijden als kers op de taart verschrikkelijke proeven of de training van afgelopen twee dagen heeft toch nog effect gehad. Ik baalde zo erg want twee weken terug liep hij zo fijn in aanleuning en deze week liep hij de kantjes er compleet vanaf dus moest ik helemaal back to basics.

Uiteindelijk een 2de en een 3de plek (van de 4 hoor)! De eerste proef ging zo ongelofelijk fijn, hij liep echt hele stukken in aanleuning en was nog steeds fijn te bewerken, de tweede proef ging een stuk minder doordat we allebei moe waren maar niet zo slecht als ik verwacht had met oog op deze week. De eerste proef had ik 197 en de tweede had ik 190,5 punten dus ik was echt super blij, ik had ook een 6,5 voor aanleuning dus daar was ik ook verbaast over! Als het goed is heeft iemand foto’s gemaakt dus ik ben heel benieuwd.

Prince Charming: B+13, L+0 <3

"No learning curve could ever bend us too far out of shape"

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:02

Ik zie weer mooie combinaties en top resultaten voorbij komen!

@ Sakura; Gefeliciteerd met je goede resultaat! Zie je wel, hoezo tegenvallen :+
@ Lara; fijn dat je er een goede gevoel aan over hebt gehouden! Hopelijk blijft de aanleuning nu in een stijgende lijn gaan.

Hier hebben we even vakantie gehouden. Nu langzamerhand weer een beetje terug aan het werk. Van de week zadelmaker en tandarts gehad, helaas nog geen passend zadel, hopelijk aan het eind van de week wel. Paardlief staat ook weer lekker overbouwd, ben benieuwd waar hij op uit gaat komen qua hoogte, vind hem eigenlijk al wel groot genoeg :')

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:05

allemaal nog gefeliciteerd wie mooie punten hadden
Canto en ik gaan 6 september weer voor eerst starten na de val van de trap staartbotje is gelukkig weer genezen en ik kan weer paardrijden. mijn dochter heeft Canto voor getraind en is er inmiddels L1 mee gestart en zat drie keer in de prijzen de laatste keer met 197,5 punten dus paard heeft niet stil gestaan.
Woensdag voor eerst weer naar les heb er wel enorm veel zin inhier onder een foto van mijn dochter en Canto Afbeelding

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:39

Leuk dat er mensen zijn die de kans krijgen om met een manegepaard te starten. Veel succes dames!

Ananas hoe ging het dit weekend?

Fleur, loopt ze nu nóg beter? Jullie gingen al zo mooi de baan rond! Ben benieuwd hoe het er de volgende wedstrijd uitziet.


Sakura gefeliciteerd met je prijzen!

Mooie punten lara.

Yfke, mooi plaatje zeg met je dochter. Veel plezier met je les!

Hier dit weekend heel erg teleurgesteld geweest en stiekem ben ik dat nog steeds... Ik heb steeds dat ik halverwege de proef de controle kwijtraak. Paard gaat met de neus de lucht in, ik krijg geen nagevelijk, geen buiging en ze gaat hard. De laatste tijd zijn we hier heel erg mee bezig geweest en het gaat veel beter.
Ik heb mijn eerste proef heel erg fijn gereden. Paard was constant nagevelijk en ik had buiging. De galop blijft wel een groot struikelpunt.
Tweede proef was ze wat tam, maar nog steeds nagevelijk en prima buiging. Helaas wel heel erg grote fouten in de galop.
Heb ik 175 punten voor de eerste proef en 183 voor de tweede... die eerste proef, ik snap het echt niet! Ik heb me laten filmen en ik krijg 5en waar ik andere keren een 7 kreeg.
Een jaar terug reed ik bij deze jury 173 punten met een paard dat nog helemaal niet na wilde geven tijdens de proef en waar ik nog geen hoek mee kon rijden, dan snap ik deze punten niet. Heel erg jammer dit.
Aankomend weekend hebben we weer wedstrijd, benieuwd ben benieuwd wat de jury daar dan van ons vindt. Misschien is het wel beter, maar gewoon nog steeds absoluut niet goed genoeg??

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:59

mijn dochter heeft vorige week ook nog wedstrijd gehad met Canto eigenlijk de zelfde proeven gereden maar zit wel 20 punten tussen ach ja jury sport wat doe eraan je weet waar je aan begint maar je kunt er soms enorm van balen

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:12

Bedankt! :D

Goede punten zijn er gereden zeg!

Balen Annetje! Snap dat het erg teleurstellend kan zijn dat je minder punten krijgt, terwijl het voor jouw gevoel zo goed gaat. Helemaal als er zoveel verbetering is.

Heb 2 juli een clinic van Herman Wientjes. Ben erg benieuwd.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:38

Ja balen is dat als je punten niet net je gevoel kloppen .
Ik had gisteren een heerlijke eerste proef en een wat mindere 2e proef.
1e proef 188 3e plaats 2e proef 192 en 1e
Heel vreemd

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 10:13

little_birdy schreef:
Ja balen is dat als je punten niet net je gevoel kloppen .
Ik had gisteren een heerlijke eerste proef en een wat mindere 2e proef.
1e proef 188 3e plaats 2e proef 192 en 1e
Heel vreemd


Balen van je gevoel, maar neemt niet weg dat dit erg mooie punten zijn! :j

Nelis M2+1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 46 bezoekers