[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:45

Hmm, nee, als magnesium normaal niks doet voor m, dan denk ik ook dat het dit nu niet is..
Die booster werkte trouwens voor de mijne ook niet echt moet ik zeggen. Ja, de eerste 10minuten op t voorterrein was ie heel tof, waardoor ik er toen juist niet aan kon zitten en m aan de hulp kon zetten, waardoor ik er achteraf meer last dan plezier van had..

Ik vind t stoer dan je filmpje wil delen en wil opzich ook wel meekijken. Of ik ook iets nuttigs kan zeggen, geen idee, maar..

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:50

Ik stuur ze in PB hoor, zo stoer ben ik nu ook weer niet :')

Hmmm... die booster is dus niet echt een optie, zoals jij het beschrijft.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:53

Super tof dat je een filmpje met ons wil delen. Je hebt van NAF ook van die energie shots,NAF Instant Magic, is dat wat misschien? Ik weet dat een vriendin dit gebruikt voor concentratie. En Superhorse Concentration Impulse gebruikt mijn instructie c
Voor haar paarden zij is er erg tevreden over.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:59

Laura1982 schreef:
Super tof dat je een filmpje met ons wil delen. Je hebt van NAF ook van die energie shots,NAF Instant Magic, is dat wat misschien? Ik weet dat een vriendin dit gebruikt voor concentratie. En Superhorse Concentration Impulse gebruikt mijn instructie c
Voor haar paarden zij is er erg tevreden over.


Concentration Impulse hebben we een jaar of twee geleden al eens geprobeerd... Was helaas ook geen succes :(

Vriendin van mij gebruikt inderdaad ook Magic van NAF. Zal eens kijken naar de instant daarvan! Mocht de EnerG toch niet doen wat het moet doen, overweeg ik ook de Magic te proberen. Maar vrij duur om meteen zo'n emmer te kopen. :o Bedankt voor de tip!

Oh en ik heb je ook de filmpjes gestuurd hoor!

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 21:06

Janine1990 schreef:
Ik stuur ze in PB hoor, zo stoer ben ik nu ook weer niet :')

Hmmm... die booster is dus niet echt een optie, zoals jij het beschrijft.

haha, nee snap ik! Je topproef kan je zelfs nog amper openbaar op bokt gooien zonder afgefikt te worden, laat staan een proef waarin je je grootste dilemma deelt.

Nee, voor de mijne idd niet... Dat zat toch meer in de kop dan in t lijf lijkt t :+

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 21:12

Allereerst diep respect dat je de filmpjes met ons deelt.

Jammer dat de persoon die filmt niet wat dichterbij stond of op een wat meer strategische plek hierdoor zie in je 1e proefje niet alles. Wat ik wel zie is een gespannen ruiter wat meer dan logisch is.

Je 2e proef was beter gefilmd ik zie hele goede stukken maar ook nog wat slordigheden door de spanning. Hij mist wel wat impuls en power voor mijn gevoel. En jij hebt net als ik lange benen en die zitten mij soms behoorlijk in de weg hahaha.

Neem de tijd zet nog wat meer de puntjes op de i en ik zou je overgangen wat meer markeren hij mag voor mijn gevoel nog iets meer op achter.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 21:15

Wat vervelend dat het niet ging zoals gehoopt, Janine. Ik ben ook wel benieuwd naar je filmpjes, bekijk ze graag :j

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 21:19

Doordat hij er zo met de rem op loopt, is het moeilijk stil te zitten inderdaad Laura :j Zeker als je je benen te veel moet gebruiken :')

Mijn mams heeft niet zo heel briljant gefilmd inderdaad :') Maar ze was er weer eens, dat vond ik eigenlijk belangrijker :P

Wat betreft de overgangen, ik zou het inderdaad een stuk beter kunnen markeren. Maar ik moet wel zeggen dat ik voor het eerst geen commentaar heb gehad op het niet tonen van de midden- en uitgestrekte galop :D Wel een paar keer dat hij versnelde ipv verruimen en dat hij meer bodem moet nemen. Maar er is in ieder geval een verschil op gemerkt.

Anyhow, als hij daadwerkelijk verzuurt, zoals mijn vermoeden nu is... Dan denk ik dat een hele boel problemen opgelost kunnen worden. Ook al is er rijtechnisch inderdaad nog een hoop te verbeteren!

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 21:23

Dat meer bodem pakken vind ik soms een lastige opmerking ik weet niet altijd wat ermee bedoelt word omdat het voor mij zo anders voelt ik heb dan liever staan dat hij nog ruimer moet of ind niet versnellen.

Ja super leuk als ouders komen kijken en willen filmen.
Is het iets om te kijken naar je voer wellicht is daar voor de verzuring nog winst te behalen?
En nogmaals super stoer dat je het gedeeld hebt met ons.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 21:31

Oh ik vind het wel een heldere opmerking. Meer bodem betekent gewoon grotere afstand, dus meer verruimen.

Qua voer gaan we nu kijken wat we kunnen veranderen. Maar moeten wel even kijken hoe. Thuis lijkt het op het moment gewoon wel redelijk te verbeteren met zwarte haver en NAF EnerG. Maar ik kan me voorstellen dat hij door stress op concours meer verzuurt. Dat kan je thuis niet oefenen.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:59

Yvank_ schreef:
Hoe ging het?

Hier super trots! 3e van Nederland met finale bestgaande haflingers.


[ [url=m/2dL2Qp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Whaaaa super super gaaf!

Mijn pony heeft het voorlopig keur predikaat gekregen, ze was 2e op de Centrale dus mega trots.
Ze heeft al een Sport predikaat (dit of ibop is nodig voor definitief Keur), dus dat maakt haar een Keur Sport merrie.
Met rijden een 1e prijs.
Nu snel slapen want ben kapot :o

Afbeelding

Afbeelding

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:06

Jij ook gefeliciteerd!

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:17

Gefeliciteerd Absque Dubio!!! *\o/* Wat een mooie prestatie!

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:20

Gefeliciteerd!!

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:23

Gefeliciteerd A_d! Mooie foto's!

Janine, lijkt me leuk om mee te kijken. Geen idee of ik iets kan bijdragen qua inzicht alleen :)
Vervelend als hij daadwerkelijk zo verzuurd. Hoezo denk je dat dit het geval is?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:27

mellamoshan schreef:
Gefeliciteerd A_d! Mooie foto's!

Janine, lijkt me leuk om mee te kijken. Geen idee of ik iets kan bijdragen qua inzicht alleen :)
Vervelend als hij daadwerkelijk zo verzuurd. Hoezo denk je dat dit het geval is?


Ik heb je de linkjes gestuurd!

Mijn vermoeden is gebaseerd op meerdere zaken.
- Moeizaam stappen na inspanning, terwijl bij opstappen hij gewoon lekker en ruim doorstapt
- Erg hijgen na inspanning, dit hijgen is er ook niet uit te krijgen door langer uit te stappen
- Als ik hem hulpen geef voor een overgang stap-galop, voert hij deze altijd correct uit. Alleen moeizamer (minder actief aanspringen) en zit er vertraging op de lijn. Je voelt constant wel dat hij wil, maar hij kan het niet bolwerken.

Dit is thuis minder erg dan buiten. Maar ik heb na vandaag het idee dat verplaatsing en vreemd terrein voor hem meer stress oplevert dan ik eerder dacht. Waardoor hij meer verzuurt dan thuis.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 00:10

Ja snap wat je bedoeld. Lastig zeg!
Zeker als dit thuis niet het geval is.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 00:17

Anouk. Ik vond het super gezellig om met je mee te gaan! Passion is super knap en het was een genot om naar je te kijken bij het bestgaand <3

Yvanka jij ook gefeliciteerd met de resultaten 3e bestgaand is super natuurlijk!

Janine. Ik heb je een pbtje gedaan. Morgen kijk ik naar het andere filmpje.

Noekie. Jeetje balen van de auto. Waarborgfonds kan zeker uitkomst bieden.

Ik lees iets over een clinic van van balen en brouwer. Ik heb zelf eens een clinic bij Kirsten Brouwer gereden en dat beviel echt enorm. Ze wist ons echt naar een hoger niveau te tillen in de les. Mega gaaf.

Ik heb gisteren eens wat anders gedaan. Een fotoshoot met een meid die speciaal uit Keulen is gekomen om Nash op de foto te zetten. Ik heb net de eerste foto binnen.

Afbeelding
Ik ben maar een klleeeiiiiinnnnn beetje verlieft denk ik <3 <3 <3

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 08:22

Woooow wat een mooie foto!! Wauw hey!

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 08:50

Knetters wat gaat het weer hard.

Iedereen gefeliciteerd met de mooie resultaten!

Gave foto’s voorbij zien komen!
A_D gefelciteerd!
Janine, ik ben ook benieuwd naar je filmpjes. Klinkt heel erg als Beer. Ik ben ook met voer bezig er meer uithoudingsvermogen in te krijgen. Schrijf vanavond wel even wat meer.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:29

Waaaaauw Peelie... wat een foto!!!! <3

Mahitri, ik ga je pbtje sturen!

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:31

Janine, i.p.v. de verzuring tegen te gaan (symptoom) is het niet beter dat je kijkt naar iets voor de stress (oorzaak)?
Moet even kijken hoe wij dat met onze zwarte gedaan hebben vroeger.
Die kreeg iets natuurlijk bij en werd minder nerveus.
We zijn in de b namelijk nog wel een paar keer niet voorbij x geraakt

Oooh en natuurlijk gefeliciteerd aan de dames met goede resultaten!

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:03

AD Gefeliciteerd!
Peelie fantastisch mooie foto.
Yvank nogmaals gefeliciteerd mooie prestatie.

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:08

Hoi!

Ik heb al heel erg lang niet meer gereageerd Maar ik lees wel alles van iedereen mee!

Ik wil even inhaken op je probleem Janine,

Die van jou is ook fries toch?

Ik herken namelijk jouw probleem en ben daar ook al jaren mee aan het tobben :j inmiddels heb ik ook al zo extreem veel geld verspild aan supplementen :Y)

Tot dat een instructrice van mij met een super goede tip kwam!

Mijn fries heeft extreem snel last van bloedarmoede en het speelt snel en vaak op, ik zie het meteen aan zijn tandvlees en hij is onder het zadel dan echt traag in reacties, net als wat jij beschrijfd! Hij wilt dan wel maar het komt er echt niet uit

In de wedstrijden had ik ook altijd zodra ik de ring in kwam alles als een pudding in elkaar storte en niks meer eruit kwam en ik extreem hard moest werken om er nog iets van te maken

Tegenwoordig voer ik dus redcell, is een legaal supplement ook doping vrij maar is super voor paarden met ijzer tekort en energie tekort en voor ons werkt het echt super

Tuurlijk heeft die nog wel eens zn dagen maar over het algemeen heeft hij wel meer energie en kan die er beter aan blijven trekken,

Toch geef ik voor het inrijden ook altijd nog een enegie spuit van cavalor, en dan moet ik zelfs oppassen dat die niet te heet wordt in mijn proeven :+

Ik hoop dat je ook een oplossing vind! Want er is niks ellendiger dan het probleem wat je beschrijft :n

Zo nu kruip ik weer onder mijn mee lees steen :Y)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:11

Optiwolk schreef:
Janine, i.p.v. de verzuring tegen te gaan (symptoom) is het niet beter dat je kijkt naar iets voor de stress (oorzaak)?
Moet even kijken hoe wij dat met onze zwarte gedaan hebben vroeger.
Die kreeg iets natuurlijk bij en werd minder nerveus.
We zijn in de b namelijk nog wel een paar keer niet voorbij x geraakt

Oooh en natuurlijk gefeliciteerd aan de dames met goede resultaten!


Wat kreeg de jouwe?



Ik moet echt ff mijn ergernis kwijt over het spontaan ontstippen van topics... Ik weet niet wie of wat dat doet, maar ik ben dit topic zo vaak kwijt... -:(- -:(- -:(- -:(-


Gossa, daarvoor voer ik hem nu ook NAF EnerG, in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, is dit ook om ijzertekorten tegen te gaan. :j
Echter denk ik dat hij door stress op concours nog steeds blijft verzuren. En thuis ook enigszins. Dus de vraag is misschien meer... kan hij zijn afvalstoffen niet kwijt? Of...???