[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:29

Ja ik vind het wel een eer dat ik gevraagd ben. De osteo zit in de organisatie en zei is weer eens wat anders om iemand met beperking in de ring te hebben.

Osteo is geweest en de punten waar wij tegen aanlopen in de les en dagelijkse trainen werden bevestigd. Lendenpartij was hij wat strak en dat hij wat vast waardoor hij wat scheef trok. Atlas was ook wat gespannen. Dit heeft ze super fijn kunnen verhelpen. Deze week veel gymnastiseren en dan weekend weer wat oppakken.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:31

Laura1982 schreef:
Ja ik vind het wel een eer dat ik gevraagd ben. De osteo zit in de organisatie en zei is weer eens wat anders om iemand met beperking in de ring te hebben.

Osteo is geweest en de punten waar wij tegen aanlopen in de les en dagelijkse trainen werden bevestigd. Lendenpartij was hij wat strak en dat hij wat vast waardoor hij wat scheef trok. Atlas was ook wat gespannen. Dit heeft ze super fijn kunnen verhelpen. Deze week veel gymnastiseren en dan weekend weer wat oppakken.


Onwijs inspirerend ook voor het publiek!

Fijn dat de osteo jullie 'pijnpunten' heeft aangepakt! :D

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:59

Leuk joh, clinic op horse event! Veel plezier daar!

Janine, ik denk dat die muziek van mijn kür niet zo goed bij mijn huidige paard past. Dus eigenlijk wil ik een andere. Je kunt ieder jaar op Zeeland Outdoor (De Kroo) kür rijden. Dit jaar voor het eerst geweest, maar met M2 natuurlijk geen kür. Wil daar volgend jaar in het Z1 wel graag kür gaan rijden.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:57

Ik heb slechte ervaringen met De Kroo :o

Puur qua kijkerigheid van de zwarte

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:27

Janine1990 schreef:
Gaaf Michelle! Wat voor muziek ga je gebruiken?

Ik ben zon 80s freak. Vind iedereen wel mooi, maar lijkt me erg moeilijk muziek kiezen.


Ik denk dat ik een combinatie van frozen en iets anders mysterieus ga doen. Zoiets doet het altijd wel goed :)

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:28

Ik weet het ook nog niet. Misschien The Hobbit of Hunger Games. Heb ook al eens kür op Game of Theoness gereden.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:05

Oeh, ik heb wat van mijn oude gehobby gevonden!
https://www.youtube.com/watch?v=Zr5Lkjeh_FQ

Athene omgebouwd naar Titanic! Nouja... Titanic??? Ik denk dat dit ergens in 2006 is gedaan door mij :')
Had ook eentje met Moulin Rouge, die wat beter.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:16

Janine, super dat het rijden weer fijn gaat. Dat zijn nog eens positieve berichten!

@laura,wat een brutale aap je veulen. := opfok is dan ook een prima beslissing denk ik.

En op HE meerijden, wat een ontzettend leuke kans. Of het nou leerzaam is of niet, denk dat de ervaring an sich al top is.

@janine:heerlijk wst een mooie omgeving daar hé! Heb daar wel eens endurance gestart.

@michelle: leuk om te doen! Ben ook wle benieuwd naar je uiteindelijke kur/muziekkeuze. Zelf nog nooit gereden in ieder geval.

@yvank: leuke muziek in je kur, ziet er goed uit.

@shirley, wissels zo vroeg al geleerd. Snap het profijt, maar pakte je Jonkie het zo makkelijk op? Kan me voorstellen dat qua kracht en balans dat best een issue is anders. Gewoon nieuwsgierig hoor!

Wissels doen we hier ook veel. Hij moet er nog handig in worden, en ik ook trouwens. Naar links springt hij ze vrijwel altijd vloeiend. Rechts soms in tweeën. Lastige is dst hij vaak achter eerst springt dan.
Verder hoe de mijne het het makkelijkst op pakte, was appuyement op de diagonaal. En dan zeg 15 meter van tevoren om laten springen. Balans technisch vond hij dat het makkelijkst en nieuwe binnenschouder is vrij.
Als hij in tweeën springt, geen probleem. In het begin overdreven belonen tot het kwartje gevallen is dat hij om moet springen. Als hij dat snapt, kan je gaan verfijnen.

Nu kan ik springen waar ik wil. Naar rechts is nog wel een moeilijker puntje, maar denk dat zadelmaker en osteo hierin voor ons wel wat kunnen betekenen.

Verder, degenen die naf energ noemden. Werelds! Twee dagen gegeven en tweede dag had ik al een fitter paard. Super fijn spul!

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:00

Wauw! Leuke kür-verhalen komen hier voorbij! Heb ik nog nooit gedaan, maar vind het prachtig om te zien!

@mellamoshan, balans was idd een ding! Maar ergens ook een voordeel, want hij sprong zo om. Maar hij wisselde bij het inrijden al zo veel en makkelijk dat we er maar meteen de hulp aan hebben gekoppeld. Dat pakte gelukkig goed uit. Wel onder begeleiding van mijn instructrice hoor, durf dit soort dingen nooit op eigen houtje te doen := Hoewel ik me soms ook bedenk dat het bij 3-jarige springpaarden heel gebruikelijk is om ze dan al te leren wisselen... Dus ja... Welke weg naar Rome de beste weg is?

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:08

Zit zeker wat in! Zeker als hij zelf al zo makkelijk wisselt. Slim slim!

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:13

Zo hebben wij het ook gedaan Shirley!

Hij gebruikt de wissel soms nog steeds om van het binnenachterbeen weg te springen. Ik corrigeer dan wel over stap/ draf maar straf hem niet.

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:46

Ik heb vrijdag debuut met de haflinger ben heel benieuwd! Wel een pokke eind rijden van Drenthe naar Limburg :))

Afbeelding

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:13

Hij is echt tof!

Sorry, verder geen bijlees even. Druk en moe, maar die foto moest ik toch echt even op reageren! :D

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:18

Yvank super gave kür! En ook hele knappe haflinger. Begin je in de B? En waarom helemaal in Limburg?

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:27

Daar de nationale tentoonstelling van het haflinger stamboek :j doen daar B en bestgaand.

Ik ga inderdaad in B beginnen dan kan ze mooi sterker worden. Mag versneld promoveren tm M2 dus kan altijd nog door.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:38

Leuk! Zal vast ook heel gezellig zijn. Wat is je uiteindelijke 'doel' met haar?

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:06

Wat een stoere haflinger! Ja dat is wel een stukje rijden maar dan heb je ook wat hahaha.

Nou het kleine monster is verhuisd. Uiteindelijk besloten niet te gaan klooien en veearts laten komen voor een roesje. Ilias op de trailer gezet en mama terug op stal. Hele reis is goed gegaan en daar heel kalm de Trailer weer af. Hij was behoorlijk onder de indruk van alle grote mannen om hem heen. Staat nu nog in box alleen dit weekend kan hij bij 2 leeftijdsgenoten.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 23:41

Whaaaa, we hebben gewoon gelijk twee keer winst gereden tijdens ons debuut :oo Lekker gereden, geen grote fouten (wel twee proeven lang m’n adem ingehouden vanwege de spanning :+ ). Had 205 en 204 punten, net buiten de prijzen. Wel nipt dus, maar absoluut tevreden. Kan nu alleen maar beter gaan *\o/*

Ik las nog wat over vliegende wissels. Wij pakken ze spelenderwijs wel eens mee. Paard springt ze makkelijk (springpaard, in het parcours is ie gewend te wisselen). Nu moet het alleen nog even netjes als een dressuurpaard :P

Laura: fijn dat de verhuizing goed ging!
Yvank: wat een ontzettend gaaf dier <3

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 00:11

Kanjer! Gefeliciteerd! Van Gogh-powerrr *\o/*

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 06:32

Gefeliciteerd!!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 06:41

Mooie scores voor een debuut! Toppie!

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 07:02

Gefeliciteerd!! Mooie scores!

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 07:41

Sofie gefeliciteerd super debuut

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:26

Gefeliciteerd Sofie!!!!

Ik heb gisteravond nog even uitgebreid gereden. Zaten erg veel fijne stukken tussen. Erg veel zin in zaterdag!
Hij verzuurt nog wel steeds wat. Dus zaterdagmorgen nog maar ff wat extra energ er in.

Morgen nog even een lichte loswerktraining en wassen. Scheren heb ik gisteravond al gedaan gelukkig.

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:34

Gefeliciteerd!

Wedstrijd die ik opgegeven heb is afgelast :+ schiet lekker op dus. Maargoed ik vertrek morgen eerst naar Limburg :D