[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:42

Fijn dat er beterschap is Laura!

Nou gisteren gelest. Volgende week is er oefenproef op stal en we hebben t Z2 doorgereden, want die ga ik starten met de zwarte. De zig-zag is nog een dingetje, maar t galopstuk is een eitje.
Daarna t Z1 met Mn vos geoefend, doen we ook es, want ja waarom niet. Gaat prima.
Ruim materiaal op, help stalgenootje met haar l1proef (er is een mooie hoofdprijs en iedereen is superfanatiek) ga nog ff gedag zeggen met een koekje...
Vos languit op zn zij in de stal en maar happen naar zn buik. Koliek dus ...
Vlug da bijgehaald, was gelukkig geen verstopping en enkel maar wat gas. Heeft medicatie rond 20h gehad, rond 22h naar huis gegaan. Was dan al eventjes niet meer gaan liggen.
Deze ochtend om 7h30 al terug oo stal, hij stond vrolijk, had niet veel gelegen deze nacht. Dus die is er ook weer doorheen.
Echt, die vos heeft een goeie engelbewaarder hoor.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:22

En we gaan weer als een dolle in dit topic :D
Nog steeds super gave laarzen die voorbij komen, mooie actiefoto's en kleine pukkies :)
Wat super fijn dat je zelfvertrouwen weer de goede kant op gaat Janine!
Je moet er wel wat voor over hebben om minder pijn te hebben zeg, Laura. Hoe lang blijft het effect van niveau 3 qua pijn?
Wat schrikken Optiwolk! Gelukkig viel het mee en is hij snel weer opgeknapt.

Ik heb na een drukke week vandaag weer even gereden. Hij loopt echt zo ongelooflijk fijn sinds twee weken. Veel meer en beter achterbeen gebruik waardoor hij aan de voorkant super licht is en echt een mooie hals begint te krijgen.
Maandag heb ik weer les en wil ik proberen om wat te filmen zodat ik ook kan zien wat ik voel :)
Laatst bijgewerkt door Mahitri op 21-07-18 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:29

Ik heb ongeveer 4 maanden profijt van de behandeling. Net thuis van les en wat was hij braaf ondanks de warmte deed hij super zijn best hield onwijs veel rekening met mij. Mijn lotje uit de loterij <3

Optiwolk jeetje is vosje koliek gevoelig? Fijn dat hij vandaag weer oke was.

Mahitri lekker gevoel geeft dat he :D
Hoe vaak lessen jullie?
Ik ga nu 1 x in de 2 a 3 weken kost me bijna 4 uur per keer omdat ik daarheen ga en ik zou wel vaker willen maar dan kom ik in de knoop met de normale dingen, huishouden sociale leven enz.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:51

1x per twee weken komt lesgeefster deze richting uit, geeft ze een hele middag les.
Ze vraagt meer voor les, maar als ik met alles naar Nederland moet en tol betalen kost het me uiteindelijk nog meer :)

Niet meer of t gemiddelde paard denk ik. Alleen als hij m pijn doet deze, doet die dat meestal ook goed.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:25

Ik les ook 1x per twee weken. Elke week les vind ik niet prettig omdat ik dan voor mijn gevoel geen tijd heb om mijn huiswerk te oefenen. Ik ga ook altijd naar mijn instructrice toe en dat kost me in totaal ongeveer 3 uurtjes qua tijd.

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:29

Ik dacht ik ga veel te weinig maar dat valt dus wel mee. Ik heb ons debuut gepland 2 sept gaan we kijken waar we staan.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:51

Wat heftig Laura, en wat rot dat je daar elke keer doorheen moet om de pijn een beetje dragelijk te houden. Maar wat fijn om juist dan zo'n heerlijk paard te hebben waar je energie en afleiding kan halen!

Optiwolk: flink stress dus.. Goed dat ie de nacht goed doorgekomen is. Rest van vandaag ook goed gebleven?

Mahitri, mooie berichten! Goede flow pakt door zo te lezen. Video's zijn altijd zo leerzaam (en soms leuk!) om te zien van jezelf. Ook om na een tijdje weer eens terug te kijken..

Ik les om de week normaal gesproken, dus 2x per maand. Ga dan naar mijn instructeur, in totaal denk ik 2,5u mee zoet (incl naverzorgen enzo), dus dat is te overzien.
Leste hiervoor bij van Silfhout. Was fantastisch, maar al met al rekende ik dan wel 4u. Langer reizen, meer kans op file, dus meer speling nemen, etc etc. Werd een beetje veel naast een toen 40 urige werkweek.
En soms les ik dan nog op stal als t zo uitkomt bij een andere instructrice. Zij komt nu en dan een paar lessen geven en mocht dat in mijn schema passen dan doe ik mee.

Verder vanmorgen weer lekker rondje gesprongen met m. Moest wel longeren voor ik erop kon, omdat ie ineens niet meer zadelmak was :D Maar ach, daarna weer zo kuikenmak als altijd :)

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:54

Noukie hahaha eeuwige jeugd jou paardje. Springen super leuk! Douwe doet al moeilijk bij een takje in het bos waar hij overheen moet stappen hihi.

Ik ben deze warmte wel zat hoor wil graag een week lang snachts regen lijkt me heerlijk en goed voor de natuur.

Spenk
Berichten: 21766
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:56

Heftig Laura!

Wat fijn dat het zo goed gaat Janine :)

Ik les meestal wekelijks :j

Ik heb er een nieuw projectje bij :D 4 jarige hele grote haflinger merrie! Ga er over een maand B dressuur en bestgaand starten op de nationale keuring.


Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:57

Yvank wat leuk al die verschillende soorten en typen paarden die je rijd. Iedere keer weer anders om met een paardje te starten en de klassen te rijden.

Spenk
Berichten: 21766
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 21:04

Ja! Nou heb ik eerder altijd haflingers gehad hoor dus ik was wel altijd van de koudbloeden :D maar 4,5 jaar terug heb ik na inslapen van haflinger mijn paard gekocht.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 21:09

Knap ding! Daar kan je wel mee aan komen!

Laura, die regen mag van mij ook wel inderdaad. Hoeft t echt niet gelijk weer een week non stop te regenen, maar inderdaad zo 's nachts een verfrissend buitje...
Merk aan de andere kant wel dat ik stukken beter tegen deze droge warmte kan, maar alsnog, voor de natuur is wat vocht wel nodig.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 21:20

Jeetje Laura, wat heftig zeg... Maar als ik het goed begrijp echt de moeite waard, die behandelingen! En wat super dat je zo'n schoonzusje hebt die hem dan kan rijden in de tijd dat jij het ff niet trekt...

Optiwolk, wat naar dat je vos zo gevoelig is voor koliek zeg! Kan me wel voorstellen dat het weer van de afgelopen weken zo z'n steentje bijdraagt. Het gras in de wei is echt anders dan anders.

Mahitri, die twee weken is sinds S&T? Mooi dat het kwartje bij Beer is gevallen!!! *\o/*

Yvank, prachtige haf zeg!! Als ik dat zo zie, dan gaan jullie straks als een speer! Hoe groot is groot?

Hmmm... regen... ja... ik gun de boeren echt heeeeeeeeeeel veel regen... Maar ze zijn natuurlijk al anderhalve maand kwijt... :( Ik heb hier nu ook de eerste boer gespot die aan het sproeien is... Nouja... het lijkt meer op een complete blusinstallatie :+ En dan is hier alles nog relatief groen!
Alleen in de nacht regen vind ik ook wel oke :j
Maar ik geniet echt enorm van dit weer!! Nog wat minder wind en dan is het helemaal compleet.. Oké, op de dagen dat ik thuis van de tuin kan genieten :P Verder mag het best waaien als ik ga rijden, lekker fris! :D

xKylian
Berichten: 41
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Ermelo

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:12

Super dat je les zo fijn ging Janine, ga zo door!

Hopelijk heb je lang profijt van de behandelingen Laura.

Super Mahitri!

Mooie Haflinger Yvank_! Leuk dat je die gaat starten.

Ik had nog 1 winstpunt nodig om Z te mogen starten en heb gisteren 2 winstpunten gereden! *\o/*
Helemaal blij. Ons debuut op 4 augustus gaat dus door, ik heb er zin in!

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:49

Hallo allemaal,
ik kom ook even kennismaken: 12 augustus gaan we ons Z1 debuut maken!! *\o/*

Dit zijn wij:

Frankenstein "Franco" KK, net 8 jaar, v. Voice.
2 jaar geleden begonnen met wedstrijd rijden; nu alweer Z1 startgerechtigd. Tijd vliegt!!
Kleine knappies worden grote knappies <3

Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:56

Kylian gefeliciteerd!

Kim welkom met je knapperd

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:34

Super dat je les zo fijn ging Janine, fijn dat je een beetje uit je dipje komt!

Hopelijk heb je lang profijt van de behandelingen Laura.

Super Mahitri!

Mooie haflinger Yvank! Daar ga je vast mee scoren!

Kylian gefeliciteerd!!

Welkom Kim! Ik ken jou al uit het M2 topic geloof ik. Waar ga je starten 12 augustus? Volgens mij rijden wij gedeeltelijk in dezelfde regio. Ik ga ook 12 augustus mijn Z1 debuut maken bij de Peelbergen in Kronenberg.

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:35

Leuk dat er weer wat nieuwe mensen bij komen uit het M2 topic!

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:12

Welkom kim! Leuk dat je je hier ook meld!

@janine, wat super dat het zo goed helpt voor je en dat je weer met een goed gevoel kan paardrijden! Top!

@laura, hoop voor je dat je behandeling maar lang effect mag hebben. Klinkt verschrikkelijk...

@optiwolk, bah, naar altijd koliek. Gelukkig weer opgeknapt dus.

@mahitri: gaaf dat gevoel dat ze je dan geven. Goed op weg dus

@yvank: mooi plaatje die haf. Komt helemaal goed met de wedstrijden. Leuk een nieuw project!

Wij lessen op het moment even niet privé nog. Moet weer even af gaan spreken met m'n instructie zodra we weer een beetje ritme hebben nu ik weer aan het werk ben.
Pak in ieder geval een x per week de groeples van de rv mee, maar dat is erg wisselend qua drukte.

Toevallig gister maar met z'n tweeën gereden waarvan de ander na 20 min afhaakte ivm de warmte. Was een kruising Fries, dan merk je wel verschil tussen de barokke en de warmbloeden. Die van mij begon net warm te lopen. :=

Fijn gereden. Sluiten in galop gaat geweldig, dit moeten we ook in stap beter gaan oefenen, zonder dat hij hectisch wordt. Dat beïnvloed het hele plaatje. Weer een puntje om te oefenen.
Verder hadden we een x een invaller als instructie en die zei dat hij de z door zou moeten kunnen fietsen als we meer rust in de stap kunnen krijgen en paar pubtjes op de i.
Capaciteit genoeg voor de verzameling, dit was echt al een sterk punt van hem zei ze.
Werpt de focus die we hierop hebben momenteel, toch goed zijn vruchten af. :D

Nog meer mensen wedstrijden gereden dit weekend?

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:14

Klinkt goed mellamoshan!

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:35

Ik ga woensdag weer 2 proeven starten. Enige nadeel ik moet om 17uur rijden als het t warmste van de week wordt. Even aankijken of we daadwerkelijk gaan starten

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:44

MerelV schreef:
Welkom Kim! Ik ken jou al uit het M2 topic geloof ik. Waar ga je starten 12 augustus? Volgens mij rijden wij gedeeltelijk in dezelfde regio. Ik ga ook 12 augustus mijn Z1 debuut maken bij de Peelbergen in Kronenberg.


Heyhoi, dat kan zeker! Daar deed ik ook gezellig mee kletsen :D

Ik zag toevallig net dat de wedstrijd van 12 augustus geannuleerd is. Deze was in Beuningen. Dit is vlak bij mij. Dus mijn debuut komt wat eerder op 5 augustus bij de Lingebrug in Zoelen. Ik heb net even op de KNHS app de proeven bekeken die we dan moeten rijden en kreeg even een lichte rolberoerte :r := Maar we hebben nog 2 weken om hard te oefenen, dus we gaan ervoor.
Helaas gaat mijn les van aankomende week niet door ivm de warmte. Maar dan kan ik die week erna wel gewoon nog een les rijden voordat de wedstrijd is. Is denk ik toch wel even slim :+

Maar Kronenberg ken ik niet? (Nu is mijn topo ook niet heel erg fantastisch, hoor 8)7 ) Ik rijd in Rivierenland Oost, dus beetje Bergharen, Beuningen, Uden... en als hier wat minder te rijden valt wil ik nog wel eens uitwijken naar Heteren, Zevenaar en de Betuwe :P

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:44

miicchhellee schreef:
Ik ga woensdag weer 2 proeven starten. Enige nadeel ik moet om 17uur rijden als het t warmste van de week wordt. Even aankijken of we daadwerkelijk gaan starten


Oee ja dat is niet gunstig.

Spenk
Berichten: 21766
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:45

Ik start met dit weer niet. Vindt het echt te warm voor het paard. Helemaal in de trailer en alles.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:09

Kimmutjuh89 schreef:
MerelV schreef:
Welkom Kim! Ik ken jou al uit het M2 topic geloof ik. Waar ga je starten 12 augustus? Volgens mij rijden wij gedeeltelijk in dezelfde regio. Ik ga ook 12 augustus mijn Z1 debuut maken bij de Peelbergen in Kronenberg.


Heyhoi, dat kan zeker! Daar deed ik ook gezellig mee kletsen :D

Ik zag toevallig net dat de wedstrijd van 12 augustus geannuleerd is. Deze was in Beuningen. Dit is vlak bij mij. Dus mijn debuut komt wat eerder op 5 augustus bij de Lingebrug in Zoelen. Ik heb net even op de KNHS app de proeven bekeken die we dan moeten rijden en kreeg even een lichte rolberoerte :r := Maar we hebben nog 2 weken om hard te oefenen, dus we gaan ervoor.
Helaas gaat mijn les van aankomende week niet door ivm de warmte. Maar dan kan ik die week erna wel gewoon nog een les rijden voordat de wedstrijd is. Is denk ik toch wel even slim :+

Maar Kronenberg ken ik niet? (Nu is mijn topo ook niet heel erg fantastisch, hoor 8)7 ) Ik rijd in Rivierenland Oost, dus beetje Bergharen, Beuningen, Uden... en als hier wat minder te rijden valt wil ik nog wel eens uitwijken naar Heteren, Zevenaar en de Betuwe :P


Ah, ja ik rij ook in Beuningen en Uden. Kronenberg is Noord-Limburg. Is voor mij allemaal goed te doen. Ik rij vanuit mijn vereniging voor Noord Oost Brabant.