[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10417
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:49

Ik heb een spierafwijking in mn benen waardoor t sturen van mn benen tijdens t lichtrijden veel meer kracht kost dan doorzitten.

Dus zodra t niet meer verplicht was om licht te rijden ben ik blijven zitten :)

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:03

leeneliefje schreef:
Oh ik ben jaloers op jullie. Ik rijd een paard met veel beweging en hij zit dus totaaaal niet lekker :roll: had niet verwacht zo snel door het l2 heen te gaan en ben qua oefeningen wel aan een m1 proefje toe (hoop ik) maar goed dat doorzitten altijd maar uitgesteld en nu krijg ik 't benauwd!



Ik heb precies hetzelfde! Altijd uitgesteld en nu moet je. oliebol... vanaf nu alleen maar doorzitten en idd hopen dat je het ooit prettiger gaat vinden dan licht rijden. Neem van mij aan, iemand die het echt niet kon. Oefening baart kunst! En tellen! Of zingen. Hardop.. echt! Haha.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 08:39

Ik ben ook druk aan het oefenen met doorzitten. Het kost even tijd om hem fijn ontspannen te krijgen, maakt het doorzitten ook niet makkelijker. Maar goed, eerst maar weer eens op wedstrijd binnenkort. Hij staat weer volop in training nu, ben al blij dat hij eindelijk weer goed loopt.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:02

Goedemorgen!!
Het verschilt ook heel erg per paard of het makkelijk (er) is of niet. In de regel geldt wel, dat als je paard goed door het lijf loopt het zitten ook makkelijk(er) is, hij neemt je dan als het ware mee, je zit "in" je paard.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:36

Hi allemaal! Ik heb mijn punten voor de L2 sinds vandaag binnen dus ik kom fanatiek meelezen hier :p, haha.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:29

SusanH schreef:
Ik ben ook druk aan het oefenen met doorzitten. Het kost even tijd om hem fijn ontspannen te krijgen, maakt het doorzitten ook niet makkelijker. Maar goed, eerst maar weer eens op wedstrijd binnenkort. Hij staat weer volop in training nu, ben al blij dat hij eindelijk weer goed loopt.



Hij is weer helemaal goed? Wat fijn voor je. Weer lekker van genieten!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:19

Marietje35 schreef:
Goedemorgen!!
Het verschilt ook heel erg per paard of het makkelijk (er) is of niet. In de regel geldt wel, dat als je paard goed door het lijf loopt het zitten ook makkelijk(er) is, hij neemt je dan als het ware mee, je zit "in" je paard.

zo waar inderdaad, vooral als mijn paard uit zichzelf lekker wat gang heeft kan ik fijn gaan zitten. Maar na een poosje losrijden of training is de impuls weer vinden toch wat harder werken voor mij, helemaal als je gaat doorzitten... Blijft een uitdaging voor ons

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:19

Alpha89 schreef:
Hi allemaal! Ik heb mijn punten voor de L2 sinds vandaag binnen dus ik kom fanatiek meelezen hier :p, haha.

Gezellig welkom!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:20

Pfff, ik woon in Rheden en mijn paard staat in Arnhem, bij ons dreigt continu droes, we hebben het al eens gehad bij ons op stal maar gelukkig is er nu niks aan de hand .
Ga volgende week op vakantie en heb nog 2 puntjes nodig voor het m1, denk dat ik voor de zekerheid van het weekend nog even start zodat ik het in ieder geval maar binnen heb voor mijn vakantie.

Paard gaat lekker 12 dagen de wei in, issie vast aan toe!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 06:07

kimmetje26 schreef:
SusanH schreef:
Ik ben ook druk aan het oefenen met doorzitten. Het kost even tijd om hem fijn ontspannen te krijgen, maakt het doorzitten ook niet makkelijker. Maar goed, eerst maar weer eens op wedstrijd binnenkort. Hij staat weer volop in training nu, ben al blij dat hij eindelijk weer goed loopt.



Hij is weer helemaal goed? Wat fijn voor je. Weer lekker van genieten!


Nee gisteren weer kreupel -O- dus nu weer kliniek want dat hij nu na opbouwen en een weekje wei gelijk weer ze loopt is niet goed.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:23

@ Susan; Oh nee toch, wat naar dat je paard niet goed is! Wat had/heeft hij precies?

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:36

Ik ben nu ik L2 start ook hard aan het oefenen met doorzitten. Niet mijn sterkste kant en mijn paard heeft ook nog eens enorme, hoog opgooiende gangen. Maar ik moet zeggen, zodra ik haar er goed door heb lopen, zit het ook gelijk een stuk makkelijker... gewoon elke dag een kwartiertje doorzitten, dan went het vanzelf wel, is mijn streven :):)

Wat balen dat hij meteen weer niet goed loopt Susan -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:20

Marietje35 schreef:
@ Susan; Oh nee toch, wat naar dat je paard niet goed is! Wat had/heeft hij precies?


Ontsteking aan het hoefgewricht. Is ingespoten maar na revalidatie en opbouw nu na weidegang weer kreupel.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:46

SusanH schreef:
Marietje35 schreef:
@ Susan; Oh nee toch, wat naar dat je paard niet goed is! Wat had/heeft hij precies?


Ontsteking aan het hoefgewricht. Is ingespoten maar na revalidatie en opbouw nu na weidegang weer kreupel.

Oh nee wat balen zeg...
Denk je dat het toch wat anders is? pezen?

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:11

SusanH schreef:
Marietje35 schreef:
@ Susan; Oh nee toch, wat naar dat je paard niet goed is! Wat had/heeft hij precies?


Ontsteking aan het hoefgewricht. Is ingespoten maar na revalidatie en opbouw nu na weidegang weer kreupel.



Nee niet fijn! Hopelijk weten ze gauw wat het is. Hopelijk alleen opstartproblemen.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:13

Oh bah bah Suzan. Ik hoop dat het meevalt!

Wij zijn M1 startgerechtigd!!!!! *\o/*
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:17

Ik denk niet de pees, want met uitverdoven vorige keer zat het onderin en het beeld is nu precies hetzelfde. Ik denk de collaterale bandjes (zijn eigenlijk ook kleine peesjes) vorige keer is er geen echo gemaakt omdat het beeld zo duidelijk was en inspuiten moest helpen volgens de DA. Ik wil nu wel een echo ik wil gewoon weten wat er binnenin loos is allemaal. Op de foto is dat niet te zien (en de foto was keurig 3 maanden terug).

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:22

SusanH schreef:
Ik denk niet de pees, want met uitverdoven vorige keer zat het onderin en het beeld is nu precies hetzelfde. Ik denk de collaterale bandjes (zijn eigenlijk ook kleine peesjes) vorige keer is er geen echo gemaakt omdat het beeld zo duidelijk was en inspuiten moest helpen volgens de DA. Ik wil nu wel een echo ik wil gewoon weten wat er binnenin loos is allemaal. Op de foto is dat niet te zien (en de foto was keurig 3 maanden terug).



En hoe is het hoefkatrol?

Die van mij zou ook goed moeten zijn maar was tijdens laatste controle niet goed. Heb hem achter gelaten voor verder onderzoek. Nu reageerde hij op de hoefkatrol. Die hebben ze ingespoten en hij zou nu goed moeten zijn. Door mijn vakantie heeft hij afgelopen week alleen gewandeld. Nu ben ik weer wat aan draven. Tot nu toe gaat dat wel goed denk ik.
Ze noemden het opstartproblemen. Zagen ze wel vaker bij paarden die een lange tijd niets tot niet veel hebben gedaan.

Succes en sterkte. Weet hoe je je voelt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:26

Dat zit toch altijd aan 2 hoeven als het HKO is? Door rust/opstartproblemen kan het niet komen hij was juist weer helemaal opgebouwd volgens een strak schema.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:05

SusanH schreef:
Dat zit toch altijd aan 2 hoeven als het HKO is? Door rust/opstartproblemen kan het niet komen hij was juist weer helemaal opgebouwd volgens een strak schema.



Ze spuiten dan 2 voeten in maar het is vaak op 1 hoef goed te zien. Die van mij was vooral linksvoor op harde onregelmatig. We zijn er ook nog niet. Mag nu opbouwen. Zijn breuk is juist super genezen.

oliebol hoop snel duidelijkheid voor je.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:11

Nee het is bij ons echt alleen rechtsvoor. Dus kan geen HKO zijn. Vrijdag naar de kliniek. Nog even afwachten dus.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:19

SusanH schreef:
Nee het is bij ons echt alleen rechtsvoor. Dus kan geen HKO zijn. Vrijdag naar de kliniek. Nog even afwachten dus.


Was bij Am ook alleen linksvoor dat hij niet goed was. Ze spuiten dan altijd allebei in.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:02

De foto van zijn voet was keurig. HKO is op de foto te zien toch, omdat het om artrose gaat? Bij Chaplin is 1voet ingespoten. Na uitverdoven van die voet liep hij ook rad dus lijkt me niet mogelijk dat er in die andere hoef ook iets niet goed zit. Maar goed eerst maar vrijdag afwachten tot die tijd weer braaf aan de hand stappen. En plannen om te starten in de ijskast. Ben al blij als we gewoon weer kunnen rijden.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:43

SusanH schreef:
De foto van zijn voet was keurig. HKO is op de foto te zien toch, omdat het om artrose gaat? Bij Chaplin is 1voet ingespoten. Na uitverdoven van die voet liep hij ook rad dus lijkt me niet mogelijk dat er in die andere hoef ook iets niet goed zit. Maar goed eerst maar vrijdag afwachten tot die tijd weer braaf aan de hand stappen. En plannen om te starten in de ijskast. Ben al blij als we gewoon weer kunnen rijden.



Dit was niet op foto te zien. Het hoefkatrol bestaat uit zoveel onderdelen. Het is geen hko maar een soort irritatie in het gewricht door zowel lange stilstaan als verkeerd gaan belasten. Het hele katrol werkte niet meer zoals het hoorde ook doordat we het hoefmechanisme door ijzer aantal weken uitgeschakeld hadden. Na het uitverdoven van de voet ging het bij Am ook goed. Liep volledig rad. Hij is ergens gaan compenseren in zijn lijf. Ik wist dat het de breuk niet was. Als hij rolde stond hij volledig op de buitenkant van die voet. En met uitverdoven werd het niet beter toen ze die kant deden. Maar ze wilden meer onderzoek doen dus heb hem achter gelaten. Voet was al uitverdoofd en konden toen niks uitsluiten. Dag later stap voor stap uitverdoofd en hij reageerde op het hoefkatrol.
In rechtervoet zat bij Am ook niks. Maar ze spuiten altijd beide voeten in.

En ik snap hoe je je voelt. Ben ook al blij als ik weer lekker aan de gang kan. Nu met paar rondjes al blij. Alleen wel bang ietsje voelen.
Succes vrijdag.

Anoniem

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 23:29

Gefeliciteerd Shelly! :D