[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Janine1990

Berichten: 43776
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:47

Spannend droversrun! Lekker zo spontaan! En vanavond is het nog lekker koel.

Wat wil er niet goed met je Legacy dan? En heb je het nieuwe of oude model? Ik heb wel meer gehoord die niks met de nieuwe Legacy kunnen. Ik heb het oude model en geen idee van het verschil hoor.


Noukie
Berichten: 10936
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:16

Ik moet gelukkig wel iets later (nouja, wilde de dag erna nog springen, maar dat skip ik maar gezien hoe laat ik terug op stal ben en dan zondag weer weg zou moeten :+)
Ik moet 17.30 daar zijn ongeveer. Denk dat ik toch de gok waag (tenzij zaterdag alles vast staat natuurlijk) Had me gefocussed op de snelweg omleiding en dat loopt vaak helemaal vast, maar er is ook nog een aardige binnendoor route. Duurt dan alsnog wel wat langer dan rechtdoor over de A27, maar dat is dan een keertje zo.
Baalde gisteravond ook echt bij de gedachte te moeten afzeggen, dat helpt ook in de keuze :D Wil m in juni even maandje wat rustiger aan doen, en wil eigenlijk ook wel graag weten hoe hij nu in de ring is.

Hoe is het vanavond gegaan Droversrun?

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:21

Hoe is het gegaan Droversrun?

Ik twijfel nog of ik morgen ga starten. Ik moet om kwart over drie dus op het heetst van de dag.

Noukie
Berichten: 10936
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:35

Dat is inderdaad wel een rot moment. Is er een beetje kans op een windje bij de accemodatie?
Waar ik heen ga geven ze op de startlijst aan dat er diverse waterpunten zijn om te koelen, wel netjes. (Dan nog moet je paard en jij zelf er tegen kunnen natuurlijk)

Spenk
Berichten: 21716
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:41

Ik kan zelf niet goed tegen warmte dus overdag met zulke temperaturen start ik niet.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:55

Ik heb me afgemeld voor zaterdag en kreeg daar alle begrip voor. Ze heeft nog niets genoemd over alsnog startgeld verschuldigd zijn, zou echt heel fijn zijn als ik niet hoefde te betalen maar zo wel ga ik daar ook niet moeilijk over doen :)

Gisteravond dus lekker in Almere gestart, Watse had er niet heeeul veel zin in zullen we maar zeggen :+ Tijdens de proeven liep hij redelijk en heb ik 182 en 186 gereden :D Ben hier echt super blij mee want dat maakt ons eindelijk m2 + 10 na drie jaar (met blessuretijd ) in deze klasse te hebben gereden *\o/*

Noukie
Berichten: 10936
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:10

Gefeliciteerd! En fijn dat ze zo positief reageerden. Vind ze daar altijd wel fijn met dst soort dingen.

Yvank, terecht dat je dan niet start. Moet wel leuk blijven toch?

Spenk
Berichten: 21716
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:13

Ja daarom, mijn paard kan er wel heel goed tegen. Vanavond start ik wel maar dan is het al uit de zon dan gaat het meestal nog wel. Wel start ik dan altijd in zomertenu.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:21

Gefeliciteerd Droversrun! Super knap gedaan!

Het is een open terrein dus meestal waait het er wel een beetje. Ik wacht morgen even af hoe benauwd het is. Denk dat ik in ieder geval maar één proef ga rijden.

MyWup

Berichten: 2521
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:32

Ik heb nooit zoveel last van de warmte, paard ook niet, die wordt alleen maar heter :)
Ik rij altijd op dezelfde dagen en op dezelfde tijd, of het nu heel warm is of niet. Misschien zijn we daarom niet zo gevoelig voor de hitte. Wat ik op wedstrijd mis is het paard even douchen na die tijd, wat ik thuis altijd doe.
Ik begrijp dat sommige mensen en paarden last hebben van de hitte, dan is niet starten logisch.

Heb me weer opgegeven voor een wedstrijd, ik rij 8 juni in Tolbert en mn dochter 7 juni

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

Noukie
Berichten: 10936
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:03

Ik ben blij dat ik de warmte en omleiding getrotseerd heb! De warmte viel op het terrein gelukkig erg mee, evenals de files, dus kon gewoon via de snelweg omleiding rijden.
Eerste proef drafgedeelte echt relax en fijn, kon expressiever, maar dat komt wel. Galop iets veel spanning, uiteindelijk 214. Tweede proef was ik minder scherp, paard minder aan elkaar en enorm veel rommels. Wel leerzame proef en zelfs nog een tweede prijs mee mogen nemen.

Janine1990

Berichten: 43776
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:13

Gefeliciteerd Droversrun en Noukie! Lekker bezig!

Liss, ga je niet naar de onderlinge?

Ik ben vreselijk aan het twijfelen gemaakt. Ik zit er aan te denken om alles de komende tijd maar weer af te zeggen. Alleen weet de eigenaar dat nog niet. En ik weet niet wat er nu precies gaande is.
Maar het rommelt wat tussen mij en stalgenoot, waar ik me overigens niet mee bemoei en zoveel mogelijk het gedoe van me af wil hebben. Krijg ik een voicemail bericht met een heel verhaal en of ik haar even terug wil bellen. Dus ik bel terug en krijg even te horen dat ze was geschrokken van mijn rijden, zielig voor paard, blablabla. Nouja, de boodschap was ongeveer dat ik mijn paard mishandel. Ik hoefde me niet te verantwoorden, ze wilde zich nergens mee bemoeien, maar ze wilde het wel even zeggen.

Wat er die avond voorviel was dat hij enorm met zijn neus er uit gaat in de overgangen. Echter is de overgang vooruit dan ook zo erg dat ik hem gewoon niet meer terug krijg. Dan moet het maar even wat ruwer, als ik daarna weer vriendelijk kan zijn. Ik ben er niet trots op, maar ik heb mezelf en mijn paard ermee als ik dit steeds erger laat worden.

Bericht dat ik vanmiddag kreeg en de manier waarop, heeft me redelijk van streek gemaakt. Ik wilde volgende week mee doen met de onderlinge wedstrijd van de club. Maar ik denk maar niet dat ik dat ga doen. Daarna zou ik op concours op 8 juni, maar ik twijfel of ik dat wel moet gaan doen. Gelukkig ben je daar wat anoniemer en is mijn instructrice er dan ook.

Maandag maar even overleg met eigenaar en instructrice. Ga de eigenaar vragen of hij een paar keer mee wil kijken in de training, zodat hij zijn oordeel kan geven. Het is tenslotte zijn paard. En instructrice vragen wat nog wijsheid is.

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:40

Ach joh. Wat een jaloerse doos zeg.

Niks van aantrekken. Als de eigenaar jou ruk vind had hij je allang niet meer op zijn paard gezet. Dus chill en laat de tam tam van wat het is.

Gewoon die wedstrijdjes gaan rijden ;) ben jij ff gek dat je je zo op je kop laat zitten door zo'n doos.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Noukie
Berichten: 10936
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:04

Pfff, snap je gevoel Janine, maar ik denk eerlijk gezegd dat t feit dát je er zo van streek van bent al genoeg zegt. Als in, als jij echt je beest zou mishandelen, of kwetsen, dan zou zo'n opmerking je niet zo raken. Juist als je bewust bezig bent en het allemaal zo goed mogelijk wil doen, komt het binnen.
Ik ken je niet natuurlijk, zie je niet rijden, maar jeetje, doen we allemaal niet soms iets wat even lelijk eruit ziet, om juist tot resultaat (zijnde vriendelijk rijden) te komen? In de kudde zijn ze ook niet altijd poeslief naar elkaar hoor..
Denk goed, ook voor jezelf, om het met de eigenaar te bespreken, maar ik zou er voor nu nog niet teveel conclusies uit trekken.

MyWup

Berichten: 2521
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:15

Janine, gewoon heen gaan hoor, kom nou...
Laat je niet onzeker maken, nergens voor nodig, lijkt een beetje op afgunst.

Nee, ik heb 2 juni wat anders helaas

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

Peelie

Berichten: 13401
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 07:20

Noukie schreef:
Pfff, snap je gevoel Janine, maar ik denk eerlijk gezegd dat t feit dát je er zo van streek van bent al genoeg zegt. Als in, als jij echt je beest zou mishandelen, of kwetsen, dan zou zo'n opmerking je niet zo raken. Juist als je bewust bezig bent en het allemaal zo goed mogelijk wil doen, komt het binnen.
Ik ken je niet natuurlijk, zie je niet rijden, maar jeetje, doen we allemaal niet soms iets wat even lelijk eruit ziet, om juist tot resultaat (zijnde vriendelijk rijden) te komen? In de kudde zijn ze ook niet altijd poeslief naar elkaar hoor..
Denk goed, ook voor jezelf, om het met de eigenaar te bespreken, maar ik zou er voor nu nog niet teveel conclusies uit trekken.

Ik zou het idd ook niet gelijk met de eigenaar bespreken. Niet dat hij het niet hoeft te weten. Maar je rijd (bijna) Z1. Je hebt les. Ik neem aan dat de eigenaar ook wel eens komt kijken?

Nogmaals laat je niet zo op je kop zitten door zo'n doos die jou door een vaag voicemail berichtje uit je huis probeert te trekken. En dat lukt haar, door jou goedwilligheid, nog ook! Om vervolgens over de telefoon en dus niet face to face eigenlijk even heel plat over jou te gaan zitten roddelen. Enige verschil is dat jij aan de andere kant van de lijn zit. Maar het lef hebben om het recht in je gezicht te doen ho maar...

Dus echt hoor. Laat het van je af glijden. Ik zou wel met je instructeur overleggen hoe je die tegen de hand momenten het beste aan kan pakken. Wat dat is mn voor jouzelf ook vervelend natuurlijk.

En verder. Nogmaals. LET IT GOOOOO :j

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 07:38

Ik sluit me bij de anderen aan. Laat het van je afglijden. Bespreek het met je instructrice en laat je vooral niet tegenhouden om wedstrijden te starten.
Wat jij beschrijft daar ben ik met Beer ook mee bezig. Die trekt mij soms uit het zadel zo dondert hij naar voren. Dan moet ik van mijn instructrice ook even een flinke ophouding maken zodat hij op zijn kont blijft zitten en daarna laat ik weer los. Dat lijkt op dat moment ook even niet vriendelijk en dat is ook zo maar zoals jij al zegt dat kun je niet toestaan dan wordt het alleen maar erger.
Ik vind jou juist overkomen als iemand die heel erg bezig is met zichzelf, lessen neemt en nadenkt over haar eigen rijden. Daar kan jouw stalgenootje nog van leren.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:16

In sluit me daar ook bij aan janine.
Ik kan me niet voorstellen dat je stalgenootje zelf perfect is toch?

Natuurlijk moet je soms even doorpakken. Dat moeten we -gok ik- hier allemaal wel eens. Maar zoals je zelf zegt, als je daarna maar terug vriendelijk kan zijn.


Wij gaan 3/6 terug. Vrijdag les gehad en gisteren balkjesclinic van m. De kam.
Eens leuk voor de afwisselen en toch maar weer even bevestiging van hoe makkelijk Mn zwarte sommige dingen oppakt. Nu ik nog :P

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

Spenk
Berichten: 21716
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:02

Netjes noukie!

Lastig janine..

Hier kon ik mij zelf wel voor mijn kop slaan vrijdag.. Ik rij uit mijn hoofd en ben een onderdeel vergeten :o ... ook nog eens een simpele waar ik altijd makkelijk op scoor die lijn M afwenden H linkerhand. Dat was dus een gevalletje niet getoond,heb ik me mooi mijn winstpunt mee door de neus geboord :+

MyWup

Berichten: 2521
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:13

:oo :(:)

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

Noukie
Berichten: 10936
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:22

Oooh, wat oliebol yvank!
ik rijd ook uit mn hoofd en ben altijd het meest bang voor die lijn, juist doordat ie zo ´simpel´ is.
echt super balen

Spenk
Berichten: 21716
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:28

Ja dat is de ergste! Je hebt hem niet door je komt gewoon uit op dezelfde plek.

Ik zat na de proef op terras de rest te kijken en ik zeg ineens tegen vriendin. Verrek! Die lijn ben ik vergeten.

Noukie
Berichten: 10936
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:35

ik heb wel een keer gehad dat ik na de proef dácht dat ik m vergeten was, dus wss hetzelfde gevoel als jij toen je het je realiseerde. Bleek ik m gewoon gereden te hebben, totaal onbewust :+
maar snap dus helemaal dat je m ook echt kan vergeten, en wat je zegt, je merkt t niet, want je komt op dezelfde plek aan.
Al vraag ik me af: had de jury niet moeten bellen voor een programmafout dan? (oprechte vraag, geen verwijt richting jury)

Spenk
Berichten: 21716
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:36

Dat vroegen wij ons ook af inderdaad. Ik dacht dat dat wel moest. Ik heb nu ook geen -2 gekregen wat officieel zou moeten maar gewoon niet getoond.


Janine1990

Berichten: 43776
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:44

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Vandaag overheerst voornamelijk boosheid. Maar niet te veel, want daar is het weer te mooi voor ;)
Ik doe altijd mijn best om dit soort dingen rechtstreeks te zeggen, en anders zeg ik het gewoon niet. Misschien ben ik inderdaad te goed voor deze wereld :')

Yvank, wat balen zeg!! Ik denk dat je bij die lijn bijna geen -2 kan rijden, omdat de lijn gelijk blijft, alleen niet op het juiste moment wordt gereden.
Maar hé, na zo'n tijd weer zo lekker bezig! *\o/* Die lijn vergeet je nooit weer!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers