[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:44

Hi!

Mag ik me hier ook melden? Per juni ga ik weer starten. Twee jaar geleden ben ik gestopt in het M1 + 1 i.v.m. mijn zwangerschap. Het kriebelt inmiddels toch weer behoorlijk dus ik heb zin om het weer op te pakken! :D Gaat wel minder zijn dan twee jaar geleden ivm oppas en zo. Ben wel erg benieuwd waar we nu staan!

Marena van Steenbergen, M1+8


SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:46

Welkom Rianne!

De beloofde foto's. :) Komende 4 maanden staat hij nog lekker bij z'n moeder en leuke fokkers. :) Daarna wordt ie afgespeend en mag hij eerst een paar jaar lekker opgroeien in de opfok.

Afbeelding

Afbeelding

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:05

Welkom Rianne.

Sanne wat een plaatje!

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:34

Altijd leuk, welkom Rianne :)
Wat een leukerd Sanne!

Hier weinig nieuws. Lekker gereden vandaag weer, ondanks dat ze even ging uittesten.
En deze week veel vrij, nog 2 dagen werken dan beginnen we bij de nieuwe baas :D

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:44

Super gaaf Sanne, gefeliciteerd met je knappe aanwinst!

Ik heb zondag weer wedstrijd, niet zoveel vertrouwen in na vorige keer eigenlijk...
Bakken zijn door het droge weer hier loodzwaar, dus niet echt fijn kunnen rijden en wedstrijd is ook hier op de club waar de bak waarschijnlijk ook aan de zware kant zal zijn zondag gezien het weer, het wordt echt warm...
Combi zware bak en warm is niet ect een feest met die van mij, maar goed, we zien het wel...

Misschien dat ik dan toch besluit om even niet te starten en thuis even door te te trainen, even kijken maar...

Vanavond nog les, kunnen we nog even aan de slag!

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:13

Wauw SannevdM wat een plaatje. Om verliefd om te worden. Ga je vast veel plezier aan beleven.

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 19:36

Bedankt!

Oh wauw Sanne, wat een plaatje <3 Prachtige foto's ook trouwens! Heerlijk vooruitzicht zeg.

Thnx allemaal!

Meya_ schreef:
Altijd leuk, welkom Rianne :)
Wat een leukerd Sanne!

Hier weinig nieuws. Lekker gereden vandaag weer, ondanks dat ze even ging uittesten.
En deze week veel vrij, nog 2 dagen werken dan beginnen we bij de nieuwe baas :D

Hey grappig, bekend gezicht! :D Succes met het werken bij je nieuwe baas alvast.

Oei kan me voorstellen dat je er nog niet zoveel zin in hebt met dit weer Nouvel. Die van mij is met warmte + een bak die niet vlak is ook niet geweldig te rijden helaas. Succes met je les!

Het was mij te warm om te trainen vandaag dus maar even dagje vrij. Manen maar even gevlochten, heeft ze in ieder geval de hals even vrij van die warme manen..

Marena van Steenbergen, M1+8

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:17

Zo ik was om kwart over 9 al klaar met rijden. Toen was het al warm. Heb even mn proefje geoefend.

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:12

Hier ook klaar, moest 10.40 en 11.00 starten, stond een windje maar was al wel aardig warm.
Losrijbak was zwaar, daardoor begon meneer weer om te springen in de contra, grr, dat deed hij niet meer...
Verder aardig aan het lopen, wat meer achter zijn vodden aan gezeten, als hij ietsje scherper/heter is richt hij zich wat meer op en blijft iets meer bij elkaar, proberen maar...
Beetje te in de proef, daardoor wat kleine foutjes en omgesprongen in 1 contra, kon het nog wel herstellen in beide proeven.
Verder niet heel slecht maar ik verwachte geen winst, vorige week fijner gereden zonder echt fouten en ook geen winst..
Was ik nu ineens 1e van de 3 met 193 en 187 punten!
Bizar! :wow:

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:27

Mag ik me hier aanmelden? :D

Vandaag de laatste twee punten gereden in de l2! We zijn nu M1 startgerechtigd!!!!! Ik rij met m’n e pony tussen de paarden en had nooit durven te bedenken dat we zo ver zouden komen. Wanneer het debuut gepland staat durf ik niet te zeggen nog. Contra en achterwaarts zit er goed uit. Sb werken we aan en doorzitten vind ik lastig!

Ben zo trots!

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:43

Gefeliciteerd met je punten nouvel!

Natuurlijk mag je je hier aanmelden harvey welkom!

Ik ben vandaag ook op pad geweest na 2 maanden yeey!
Wou zo graag op wedstrijd er was er in de buurt 1 dat we stapvoets er naar toe konden.
We hebben ook kort ingereden maar daarmee liep ie al super fijn dat was helaas niet terug te merken in de proeven. Het inrijden was wel in de binnenbaan lekker warm. Maar wat is proef 15 toch een rot proef ben er nog steeds geen fan van maar dat vond iedereen eigenlijk wel. Dat was ook erg te merken aannde punten we waren met ze 6en en niemand had een winstpunt de hoogste 3 waren allemaal 179,5 en ik had 179.
De eerste proef had die van mij ook wat spanning.
En 2e proef hebben het weer herpakt en mooie winstpunt na lange tijd er weer bij 185,5 wat kan een mens dan blij zijn als ze lange tijd geen punten hebben gereden. Dus onze teller staat nu weer op M1+7

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:09

Super gedaan dan toch!
Gefeliciteerd!
Zo schiet je al lekker op!

Harvey, wat goed, gefeliciteerd!
En welkom hier!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:21

Harvey1 schreef:
Mag ik me hier aanmelden? :D

Vandaag de laatste twee punten gereden in de l2! We zijn nu M1 startgerechtigd!!!!! Ik rij met m’n e pony tussen de paarden en had nooit durven te bedenken dat we zo ver zouden komen. Wanneer het debuut gepland staat durf ik niet te zeggen nog. Contra en achterwaarts zit er goed uit. Sb werken we aan en doorzitten vind ik lastig!

Ben zo trots!


Ik bedoel melden haha beetje warm vandaag

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:24

Wauw wat een super punten Nouvel, gefeliciteerd.
Jij ook Trysteffy, mooi resultaat. Dat geeft weer moed.

Welkom Harvey1, mag je ook zeker trots op zijn.

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:47

Zo zie je maar weer Nouvel, super! Gefeliciteerd met je punten :)
Trysteffy ook top!!
Harvey welkom!

Hier weekend druk geweest. Eerste ronde hooibalen zijn weer binnen, vandaag dagje eiland en net nog even gereden. Pff buikspieren zijn ver te zoeken, dus zal er even extra aandacht aanschenken. :o

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:16

Thanx!

Ik vond het zelf wel wat hoog gepunt, maar het was een mooie compensatie voor vorige week! 8-)
Poe vandaag weer warm zeg...Hier is ook nog geen druppels regen gevallen, het is zoooo droog en stoffig...

Eerste baaltjes zijn hier ook binnen, de rest volgt eind juni.

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:48

Daarom, zo mag het ook wel eens!
Heerlijk deze temperatuur, :D ja balen dat alles wat droog en stoffig is maar ach.

Vandaag weer late +nacht bereikbare dienst... Dus zal zo paardjes nog even doen, beetje huishouden en dan relaxen. Ben eerst bereikbare en meestal wordt er wel wat gewerkt nachts :7

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:48

Bedankt allemaal!

Wat vonden jullie het grootste verschil tussen L2 en M1 in de proef? Nog meer mensen die doorzitten lastig vinden? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Ik dwing mezelf nu gewoon om elke keer door te zitten, zit hem niet in de weg maar hou het simpelweg nog niet lang genoeg vol.. Kwestie van wennen. Hoop ik...

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:23

Doorzitten moet je gewoon uitbreiden, steeds meer.. is mijn ervaring.
Ik heb het nu ook weer, naast paard wat buikspieroefeningen doen, heb ook zo'n fitnessbal en nog oefeningen toen ik destijds eens een zit-je-fit cursus heb gedaan ;)

Jaa, vandaag weer met touwtjes gelongeerd na echt maaanden met alleen zo'n simpele longeerhulp. Ze liep al fijn, begint een goede zelfhouding te krijgen nu :)
Als we het zo wat kunnen uitzingen totdat het custom zadel er is, vind ik het goed. Stiekem hoop ik dat we van zomer toch nog eens op wedstrijd kunnen, maar wil haar eerst weer top voor elkaar hebben :j

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:18

Ik zat in de L al alles door behalve het hals strekken dus dat was weinig verandering voor mij.
Ze verwachten toch wel ietsje meer geslotenheid, schouderbinnenwaarts komt er bij en de contragalop, ook wat lastigere galoplijntjes soms.
Galopp is voor die van mij vaak heel lastig omdat ‘ie dan nog teveel uit elkaar loopt.
Verder merk ik dat het stukje meer geslotenheid en oprichting voor die van mij ook lastig is, omdat hij weinig front heeft en het liefst lang en laag loopt.
Maar zo zal dat voor elk paard anders zijn.

Meya, fijn dat je zo aan de longe ook al vooruitgang merkt!

Ik heb vanmorgen les gehad met de arabo fries, pff was al warm zeg, en daar is zitten wel iets intensiever op dan op mijn lusitano, dus was lichtelijk uitgeput toen ik eraf kwam..

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:33

Deed de arabo het goed op les Nouvel? Het is idd warm. Heb een ochtend extra gewerkt en overweeg om te gaan land mesten........maar twijfel nog wel. Misschien toch vanavond maar even.

Ga straks mn 3d tekening van een keuken bekijken. Ik ga een huis laten bouwen en ja daar moet ook een keuken in!

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:39

Oh spannend zeg zelf een huis laten bouwen, cool!

De arabo deed het goed, het is hard werken op hem nog in de zin van dat hij het nog lastig vindt om er goed doorheen te komen en zijn lijf te gebruiken.
Hij heeft waarschijnlijk altijd zonder lijfgebruik met de kop erop gelopen, zo zag zijn lijf er ook uit toen hij bij ons kwam...

Hij loopt graag rechts gesteld en dan net even te strak.
Dus we zijn druk bezig om hem losser en nageeflijker te krijgen, de ene dag lukt dat beter dan de andere, en vanmorgen was het even hard werken...
Maar wel fijn geëindigd dus heel tevreden!
En een beetje oververhit...

Als hij de stijgende lijn vast houdt en zijn hoeven worden wat beter, nog veel problemen mee jammer genoeg, dan wil ik voor hem ook een startkaart aanvragen.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:25

Welkom Harvey!

Gefeliciteerd met je winstpunt trysteffy. Goed voor je motivatie ook! :D

Doorzitten heb ik zelf geen moeite mee Harvey. Maar goed, daar is het ene paard ook anders in dan het andere. Vooral zorgen dat je paard z'n rug goed loslaat, dat scheelt enorm. Ik heb vooral moeite met SB (mijn paard komt dan heel erg terug in tempo vooral en ik vind het nog wat lastig om de goede hulpen te geven).. En de overgang naar geen zweep was nogal lastig voor ons in het begin, haha.

Klinkt alsof je goed bezig bent Nouvel! +:)+ Leuk dat je voor hem in de toekomst ook een startkaart wilt aanvragen.

Hier paard maar even een paar dagen vrij gegeven. Ik had het druk en vond het overdag veel te heet voor haar..

Marena van Steenbergen, M1+8

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:07

Net toch gemest, maar nu gesmolten :+ ach is het wel weer klaar.

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:25

Nouvel, gefeliciteerd met het mooie resultaat. Hopelijk de volgende keer net zo'n resultaat alleen dan ook nog een goed gevoel erbij
Harvey, welkom!
Trysteffy, gefeliciteerd met je winstpunt
Sanne, wat een gaaf ding, erg benieuwd hoe die opdroogt.
Rianne, welkom!

Ik heb zaterdag weer gestart en ik was zelf eigenlijk wel tevreden, tuurlijk zaten er fouten in en konden heel veel dingen beter. Maar hij bleef met 4 benen op de grond en liep eigenlijk best soepel de proef door. Tweede proef was het drafstuk wel wat minder, niet winspuntwaardig maar ook niet heel slecht.
Maar mijn punten waren zo raar, het commentaar erbij klopte ook op heel veel onderdelen niet. Zo had ik voor mijn aanspringen allemaal 5en terwijl het niet anders dan normaal was en ik meestal 6.5/7ens heb. Maar ook waren ze allemaal vergelijkbaar en was bij de ene jury het commentaar dat hij loperig was en bij de ander moest het actiever en meer doorgalopperen.... Ook mijn gebroken lijnen in galop was die linksom echt heel goed, ik denk dat hij nog nooit zo'n goede in de proef heeft laten zien, krijg je een 5.5. De gebroken lijn rechtsom mist hij balans en valt een beetje door de wending krijg je een 6. Tja, proeven zijn gefilmd en zowel mijn moeder als ik hebben het terug gekeken met de protocollen erbij en vonden het echt niet kloppen. Heb ik weer, gaat het een keer redelijk heb ik zulke jury's.

Maar ik heb wel afgelopen weekend voor het eerste op Gamble gezeten, alleen nog maar een beetje rustig gestapt, maar die was heel braaf. Ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers