[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:53

Wij hebben afgelopen weekend ook weer gestart. Niet fijn gereden, ze was enorm hengstig en daardoor niet fijn te sturen. Paar balken in het eerste parcours. Daarna nog een rondje hc gedaan, waar ze foutloos rond liep. Ging een stuk fijner en had iig meer controle.
Ze is vorige week ook voor het eerst geinsemineerd, ben erg benieuwd of het gelukt is :)
Afbeelding

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:00

Spannend Elitedeux! Van welke hengst is ze geïnsemineerd?

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:17

gomir schreef:
Spannend Elitedeux! Van welke hengst is ze geïnsemineerd?

Hanley!

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:27

Gaaf! fijne hengst vind ik dat!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 18:53

Ik ook! Andere merrie is er ook mee gedekt, dus ben wel benieuwd wat er eventueel uit gaat komen.

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:23

Spannend Elite!!

Vanavond weer les gehad. Was echt een fijne, goede les.

Marijkeeee
Berichten: 6287
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:27

Oeh Leuk ED

Ik heb inmiddels een hengst gekozen voor Gucci en nu nog het embryo traject opstarten. Vind het wel spannend en hoop zo dat het lukt! Maar vind nog iets anders spannend.. debuut ZZ zaterdag en voor Ivonne debuut M. Doel dit jaar is toch wel de jonge springpaarden wedstrijd in Ermelo. Ik dacht dat voor zevenjarige de toelatingseis op 1.40 +1 stond, maar het is ZZ+2 dus wie weet is dat wel haalbaar ;) Ga zaterdag een poging wagen. :P


Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:29

Gaat je lukken Marijke!!! Waar ga je starten?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:51

Spannend Marijke! En welke hengst is de definitieve keus op gevallen?
Hurri heeft de punten voor de 6-jarigen al binnen :j Zal hem binnenkort even opgeven.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:12

Spannend Marijke! Succes alvast!!

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:12

Succes Marijke! Gaat vast lukken!
Goed bezig lithya! Wanneer weer de ring in?

Coco gaat als een speer. Zaterdag weer trainen in Lelystad en dan 3 mei maar eens het terrein in bij Alice :)

Moet ergens ook nog een oefen parcours rijden van mijzelf..

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:23

Spannend ED!
Succes Marijke!
Lekker bezig dus Elke :)

Mick had zondag weer puntje erbij in het L. Aanstaande zaterdag de eerste Hunter wedstrijd rijden in Ermelo. Heb nu al geen zin om dat hele paard te vlechten :') (is verplicht haha)

Marijkeeee
Berichten: 6287
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:33

De keus is Cohinoor geworden. Zaterdag mooi in de buurt op wedstrijd Warga.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:42

Lekker bezig allemaal!
Leuk dat je mee gaat doen met de hunterwedstrijd, Laura. Inderdaad wel veel vlechtwerk :Y)

Wij zijn dinsdag verhuisd met de paarden. Schimmel heeft nog wat tijd nodig om te settelen (staat nog te draaien, hinniken etc.), ik hoop straks regelmatig te kunnen trainen bij De Schalm (dat zit nu om de hoek *\o/* ). Verder vlak voor ons vertrek nog even de twee proeven van ons M1-debuut gewonnen, yay!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:52

Niet meer veranderd dus ;) Goede keus!

Lekker bezig FCSA! En de schimmel went vast ook snel :j

Succes Laura! Lijkt me leuk, alleen dat vlechten en poetsen is minder :+

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:22

_Elke schreef:
Goed bezig lithya! Wanneer weer de ring in?


Rustig!! Ik ben een mietje!!

Was gister net een driejarige die voor het eerst mee was. Stond toch een aantal keer te blazen. Heb ik hem gelukkig nog niet vaak horen doen. Ook heel kriegel op mijn been, dat was minder.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:06

Alles op z'n tijd lithya :) ooit wel weer toch?

Ik heb vanochtend weer getraind, zo leuke dingen gedaan. Het begint echt weer ergens op te lijken. Ik mag af en toe nog op Coco vertrouwen en ik kan steeds meer regelen bij hem.

Rare lijntjes gesprongen waardoor ik wel moest regelen :) zo leuk! Als die goed op het achterbeen blijft rent ie niet door mijn hand heen en springt die veel beter. Bitje helpt ook zeer goed! Blij mee!
Over 1,5 week crossen!!

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:51

Klinkt goed Elke! En leuk weer crossen!
Lekker Frederique! Dan zie ik je misschien wel weer op een cross :)

De hunter wedstrijd was echt super leuk. Hij had wel spanning en reed zonder martingaal dus was af en toe wat hectisch omdat ie dan met zn kop alle kanten op vliegt. In de twee spring rondes een vierde en zesde plek. De hunter under saddle had ie zoveel spanning dat ie enorm liep te dribbelen en ik hem van voor echt bij mij moest houden. Alles behalve het gematigde paard wat ze willen zien hahaha.
Wel echt voor herhaling vatbaar. Dat gedoe eromheen vind ik ook gewoon leuk :)
Fotospam komt nog want er was een fotograaf :Y)

Edit: alvast screenshot uit het flimpje :D

Afbeelding

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:04

Wat leuk Laura! Laat de fotospam maar komen :)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:49

Hier wordt alles afgelast in de buurt, er is huer Rhino (Frankrijk)
We hopen dat de wedstrijd met Pinksteren wel door gaat, is vrij dichtbij (voor Franse begrippen) dus zou jammer zijn als er nog steeds rhino zou zijn.

Laura leuk!
Hier normaal met Pinksteren een hunter wedstrijd, die op onze club is afgelast.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Marijkeeee
Berichten: 6287
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:34

Jeetje wat erg Jes Rhino in de buurt. Hopelijk geen erge gevallen.

Ik had een top dag afgelopen zaterdag :D
Ivonne en Witbeen beide foutloos in het L. Daarna eerste Witbeen in het M en echt een beetje een pech balkje op hindernis 1 was ze nog net niet wakker :+ daarna weer snel Ivonne opzadelen en haar debuut in het M. Ze was eerst zo mooi relaxt tot 1 paard het nodig vond om gek te doen bij de in uit gang. Toen was het net een arabier.. zucht.. in het M 1 balk beetje onstuimig was ze nog en wat afgeleid onderweg door de omgeving. Maar desondanks is het wel een toppertje want je zet haar voor de hindernis en ze gaat :D
Daarna weer meteen in actie en Gucci klaar maken. Ze was iets vrolijk met inrijden :P en ja als dan nog 1 opeens ook wat wild doet dan gaan we natuurlijk :)) gelukkig was het temperament goed te doen in het parcours. Eerst een rondje Z en begon ik iets terughoudend waardoor we een balk kregen op 2 maar daarna werd ze extra scherp en sprong ze top! Had wel iets moeite met de laatste lijn maar dappere Gucci kan ook wel heel ruim de sprong doen. Daarna toch nog wel ff de twijfel of ZZ wel een goed plan is. Ben er ff af gegaan en vriendin is met haar gaan stappen aan de hand. Weer rustig daarna opgestart en twee keer een sprong gedaan. Klaar om te gaan. Nou geweldig :) wat een toppertje! ben zo trots op Gucci power de gekke merrie. Ze doet het toch maar even! De balk was mijn fout wel wat.. kwam net wat te tam de driesprong in en die balk zat eraan te komen. Maar in de laatste lijn trok ze er weer top aan en mooi safe :D hoppa ZZ + 1. Oké het ging met alle drie misschien wel niet perfect maar heb fijn gereden en ze waren alle drie goed bij de les.
Zo had ik op 1 ochtend drie paarden gedaan en 6 parcoursen. Ik was wel een beetje bek af hihi. In de middag alle drie ff naar buiten gedaan ondanks de regen. Boxen gedaan ect en in de avond om 22u ging bij mij het lichtje wel uit :P

https://youtu.be/CQbb0nC_hhs

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:02

Wat goed Marijke, geslaagde debuten dus! Wel stoer hoor, ZZ :D Ik doe het je niet na :)

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:03

Gaaf zeg Marijke! Dag van de 1 balk maar gevoel is belangrijker! Ik zou er ook af liggen na 6 parcoursen hihi

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:13

Ik ben er weer, was even een weekje op vakantie. :D

Marijke, je enthousiasme is goed terug te lezen in je bericht. :D Leuk! En wat een power heeft Gucci zeg! En je bent gelijk een winstpunt rijker in het ZZ, gefeliciteerd! Goed gebuut!

Jes, wat vervelend Rhino in de buurt..

Laura, gefeliciteerd met je hunter debuut! En wat staat het hem goed! Heb je al foto's van de fotograaf? Je hebt netjes gevlochten trouwens! Staat hem goed.

Wij hebben morgen een clinic van Robbert Ehrens, ben erg benieuwd! En volgende week outdoor Beukers. Meer mensen die daar starten?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:07

Marijke gefeliciteerd!

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marieke_483 en 74 bezoekers