Onder de man naar wedstrijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-18 23:59

Wie gaat er onder de man naar wedstrijden toe? Tot hoeveel km gaan jullie maximaal rijdend? Hoe nemen jullie bij warm weer je kleding en andere spullen mee? En wat doen jullie met de witte voetjes die na een paar bospaden niet meer zo mooi wit zijn?

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Anne_GTI

Berichten: 18194
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 00:16

Ik heb het vroeger met de pony veel gedaan. Alles tot op 15 km afstand enkele reis reed ik gewoon naar toe met een rugzakje. Halster met touw om de nek. Onderweg lekker dressuurmatig losrijden en starten maar. Op de terugweg lekker op het gemakkie naar huis en de laatste 2 km uitstappen. Was wel elke 6 weken de smid nodig omdat de ijzers op waren. Het was voor mij de enige manier om veel wedstrijden te kunnen rijden. Van de club uit ging er 10x per jaar een vrachtwagen. Door ook te voet op stap te gaan kon ik in de zomer minstens 3x per maand starten. Anders was ik nooit in het Z terecht gekomen met de pony...

Pony had een dijk van een conditie.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 00:24

Ik ben een paar keer onder de man naar wedstrijd gehad. Wel steeds de mazzel dat het droog was, dus geen last van vieze voeten. Nu is mijn paard buiten niet echt dressuurmatig te rijden, die bloemetjes in de berm zijn vele malen leuker om de aandacht aan te geven dan dat mens op de rug die om een actieve achterhand en de juiste ontspanning vraagt _O- , dus te grote afstanden was geen doen omdat ik ook op wedstrijd nog wel even moest losrijden. Hooguit een half uur stappen vind ik ver zat. Nu is mijn paard verhuisd en de enige locatie op stapafstand waar vaak wedstrijden worden gegeven is door mijn paard als 'echt niet leuk' bestempeld en hij wil daar duidelijk niet meer naartoe _O- _O- . We zullen, als we ooit weer zouden kunnen starten, dus met de trailer moeten.

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

Veraaaaah

Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 00:37

Bij ons ligt er een manege op zo’n 15/20 minuten stap afstand, gaat prima! Dat is dan ook de enige plek waar ik wel eens wedstrijd heb gereden.

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 05:43

Mijn vader en zijn zus deden tot 15 km onder de man rijden. Zij hadden schijnbaar ook beide iet wat hete dieren. Dus die waren mooi tam tegen de tijd dat ze op locatie waren

Be happy eat a snackkie

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 06:34

Ik heb dan wel de luxe van een trailer, maar tot 3km vind ik met dressuur onder de man fijner :j
Hier geen witte voetjes maar de route is volledig geasfalteerd dus was ook geen probleem geweest. Paspoort neem ik onder de man niet mee O:) en ik ga gewoon volledig aangekleed al te paard. De proeven rij ik uit mn hoofd dus ook geen boekje nodig. Je zou evt je voorlezer mee kunnen laten fietsen met een rugzak met spullen?

Gerrits Fabrio RW (Krack C x Gribaldi) : B+10 |PR: 197| L1+11 |PR: 210| L2+10 |PR:197| M1+13 |PR:206,5| M2+10 |PR:197,5| Z1+12 |PR:233.5| Z2+10 |PR:220| ZZL+1 |PR:213,5|
SGW: B+17 Springen: B*

Rockefeller0

Berichten: 33
Geregistreerd: 08-01-14

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 06:49

Ik doe het ook weleens, ongeveer een half uurtje stappen. Tot nu toe wel droog weer gehad dus ook geen last van vieze voetjes :) Mijn vriend gaat dan mee op de fiets en neemt de spullen mee.

B+12 | L1+11 | L2+10

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 06:57

De vereniging waar ik vaak wedstrijden rijd is nog geen kilometer lopen. Dus daar rijden we altijd onder de man naar toe. 5/10 minuten stappen en we zijn er. Meestal gaat er een tasje mee met een borstel, handdoek, proevenboekje enzovoort.

Hurby (Prinz K3 x Kennedy) ZZL+1 // Kronos Z1+2
Tongerenhof Pyriet M2
Roulette Fly Della Loggia M1 (verkocht) // Wobke R. M1 (verkocht) // Blinky M1 (verkocht)

little_birdy
Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:15

Tot 20 min stappen dat zal zon 3 km zijn .
Voorlezer gaat mee op de fies of lopend

Lieke

Berichten: 11347
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:24

Ik doe het al jaren niet meer, maar vroeger wel, 10 km was wel de max. Voor witte voetjes nam ik gewoon een borstel mee. Als ze goed gewassen en droog waren kreeg ik een nieuw vlekje meestal wel schoon, maar niet altijd helaas. Maar ik ging niet echt over bospaadjes.

Ik nam altijd een rugzakje mee voor de spullen, maar ook een tweede persoon. Dat is wel erg handig, je heb immers geen trailer waar je je paard even kan achter laten.


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:30

CathyTBP schreef:
De vereniging waar ik vaak wedstrijden rijd is nog geen kilometer lopen. Dus daar rijden we altijd onder de man naar toe. 5/10 minuten stappen en we zijn er. Meestal gaat er een tasje mee met een borstel, handdoek, proevenboekje enzovoort.


Zoiets, betaal van te voren ga dan paard halen neem alleen dannpaspoort en proeven mee en als donker lampjes en reflectie en als giet rainlegs en regenjas.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

mooney

Berichten: 7759
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:46

Ik had een max afstand van 7 km enkele reis, maar ik reed dan nog wel los. Die van mij had wel echt voltewerk nodig


Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:53

Een jaar of 10 geleden ging ik nog wel tot 45 minuten onder de man weg. Nu heb ik drie locaties op 15/20 minuten. Hangt er een beetje vanaf wat ik doe. Twee van de drie locaties stap ik gewoon heen en rij daarna in de bak los. De derde locaties heeft een wat kleine losrijbak dus dan zorg ik ervoor dat ik al ergens op een handig galoppad wat schakelingen heb gereden.

De voorlezer gaat dan vaak met de auto naar de locatie. De enkele keer dat ik alleen was had ik gewoon mn proevenboekje, paspoort endergelijke in een rugzakje mee.

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:43

Tot 15 km gingen we vroeger lopend. Een hele tijd hebben we niet eens een trailer gehad. Die is er pas 13 jaar geleden gekomen.
Pony’s hadden en hele goede conditie aangezien we ook 10-12km lopend naar de ponyclub moesten.
Mijn groom/moeder fietste altijd mee dus die kon de spulletjes meenemen.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-18 10:09

Leuk om te lezen dat er toch nog wel mensen zijn die best een eind rijdend gaan. Ik heb helaas maar 1 wedstrijd per jaar die op 20 min stapafstand zit. Ik ben vorige week onder de man geweest en toen was het 10 km enkele reis. Nu heb ik een wedstrijd gevonden op 8 en ook een locatie waar ze regelmatig wedstrijden organiseren op 12 km. Die laatste twijfel ik nu over, de 10 km van vorige keer was goed te doen. Ik rij regelmatig lange buitenritten en ik heb nog nooit gehad dat de pony te weinig energie had.
Wel had ik vorige keer het probleem dat het best warm was en de pony nog in wat wintervacht zit en ze dus veel zweet en ik bang was helemaal vies op de wedstrijd aan te komen. Toen heb ik dus ook nog niet gelijk het witte dekje eronder gelegd en het was ook te warm voor mijn dressuurjasje. Ook wilde ik wat te eten bij hebben en een drinkemmer. Mijn voorlezer was ook te paard mee dus we konden eigenlijk niets zelf meenemen, ik heb wel zadeltassen maar dan is weer je witte dekje vies.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Josien_

Berichten: 8954
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:10

Wij hebben enkele locaties waar we onder de man naar toe gaan, geloof dat dat ongeveer tot 10km is.
Daarna rijd ik wel nog wat los, figuren etc.

Meestal komt mijn voorlezer apart of mijn ouders brengen het een en ander mee. Anders neem ik alles zelf mee. Proevenboekje past precies in mijn jaszak.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

heidy_wilco

Berichten: 4466
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:21

Ik ben ook wel eens te paard naar een wedstrijd 7km verderop gegaan. Dit was twee dagen achter elkaar. Hij had een hele goede conditie, dus dat was voor hem geen probleem. Pony vond dat wel leuk en hij was ook heerlijk ontspannen (dat is hij normaal al, maar nu nog extra).

*pum**pum**pum**pum**pum*

jankawijnsma

Berichten: 450
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Raard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:32

Ik heb het ook veel gedaan, zelfs wel verder dan hier genoemd. Maar ik was 1 van de weinigen die dat deed. Vroeger reed ik overal naar toe, ook les. Tegenwoordig is het ook een kwestie van weinig tijd dat ik de trailer meer gebruik. Paarden die ik reed hadden conditie zat maar als je zit met een wintervacht en warmte is dat wel lastig idd.

Carpe diem

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:29

Ik ben van plan dit deze zomer te doen!

BigOne
Berichten: 37974
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:34

Fleury schreef:
Leuk om te lezen dat er toch nog wel mensen zijn die best een eind rijdend gaan. Ik heb helaas maar 1 wedstrijd per jaar die op 20 min stapafstand zit. Ik ben vorige week onder de man geweest en toen was het 10 km enkele reis. Nu heb ik een wedstrijd gevonden op 8 en ook een locatie waar ze regelmatig wedstrijden organiseren op 12 km. Die laatste twijfel ik nu over, de 10 km van vorige keer was goed te doen. Ik rij regelmatig lange buitenritten en ik heb nog nooit gehad dat de pony te weinig energie had.
Wel had ik vorige keer het probleem dat het best warm was en de pony nog in wat wintervacht zit en ze dus veel zweet en ik bang was helemaal vies op de wedstrijd aan te komen. Toen heb ik dus ook nog niet gelijk het witte dekje eronder gelegd en het was ook te warm voor mijn dressuurjasje. Ook wilde ik wat te eten bij hebben en een drinkemmer. Mijn voorlezer was ook te paard mee dus we konden eigenlijk niets zelf meenemen, ik heb wel zadeltassen maar dan is weer je witte dekje vies.

Gewoon doen, 12 kilometer voor een redelijk getrainde pony is kruimelwerk. Tenminste, wanneer je de afstand gewoon normaal en niet in galop aflegt.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

daantjuhhh

Berichten: 26772
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:36

Vroeger deden we niet anders.
Leuke tijd was dat.

Smorgens om 7 uur met zijn allen op pad.
Daar had je plek om je pony vast te zetten.
Iedereen reed een proefje en een parcourtje.
Dan parade rijden en dan met zijn allen naar huis toe.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

moon_dust
Berichten: 39
Geregistreerd: 25-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:57

Toevallig afgelopen weekend reunie gehad van mijn oude ponyclub...
Veel herinneringen opgehaald en de vergelijking met wedstrijden van vandaag de dag en toen......

Inderdaad 30 jaar geleden gingen we met de hele club onder de man naar de wedstrijd.
Ponys en paarden aan een lijntje op het terrein, iedere club zijn eigen stukje lijn.
Zou je nu niet meer hoeven te te proberen.
En ja na de wedstrijden werd het concours geopend en dan was het prijsuitreiking, parade rijden *\o/* en naar huis. Hele dag weg geweest..... Those were the days.. :j

Shenavallie
Berichten: 11500
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:04

Wij zitten in een driehoeksgebied tussen 3 maneges. Wekelijks komen hier ruiters te paard voorbij in pak 1 voor dan weer een wedstrijd bij de ene en dan weer bij de andere. Leuk om te zien. Afstand is zo'n 5 tot < 10 km.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

daantjuhhh

Berichten: 26772
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:09

moon_dust schreef:
Toevallig afgelopen weekend reunie gehad van mijn oude ponyclub...
Veel herinneringen opgehaald en de vergelijking met wedstrijden van vandaag de dag en toen......

Inderdaad 30 jaar geleden gingen we met de hele club onder de man naar de wedstrijd.
Ponys en paarden aan een lijntje op het terrein, iedere club zijn eigen stukje lijn.
Zou je nu niet meer hoeven te te proberen.
En ja na de wedstrijden werd het concours geopend en dan was het prijsuitreiking, parade rijden *\o/* en naar huis. Hele dag weg geweest..... Those were the days.. :j

Ja dat bedoelde ik.
Waren echt top tijden.
Iedereen hielp elkaar.

Toen was er ook nog geen gemiep.
Je reed gewoon een parcour op nat gras op blote voeten.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik dat nu ook nooit meer zou durven.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Onder de man naar wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:12

Dit is ook mijn plan voor de zomer. Ik lees mee

Kerstmuts


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers