[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:03

Lekker bezig Yvank!

Ik heb vrijdag clinic gehad van Malene Noteboom, was erg verhelderend! Even een maandje oefenen en onze travers is super! *\o/*
Het was zo iets kleins, maar dit had ik zeker anderhalf jaar eerder moeten weten!!! :D :D :D
Malene haar letterlijke woorden waren: "Even een maandje hier mee aan de slag en je kan zo op concours."

Volgende week dinsdag komen ze op ijzers, dan kunnen we de ring in de wei ook weer uitzetten. :D Lekker oefenen in een groot stuk (we rijden nu op 27,5 bij 20). En dan maar eens kijken wat voor wedstrijden er allemaal zijn in de buurt! En hoe het thuis staat met de bouw van mijn bijkeuken. M'n vader is doordeweeks in Amsterdam op het moment, dus 's avonds niet thuis. Dat houdt in dat alles hier op zaterdag gebeurt... :+ Hier is niet heel veel op zondag, wat ik ook leuk vind dan...
En met ingang van morgen heb ik een nieuwe baan. Bij hetzelfde bedrijf, andere tak en vestiging. Dus een stukje verder rijden en waarschijnlijk ook iets andere werktijden. Dus 's middags rijden zal er ook wel niet meer in zitten.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:31

Maar gelukkig is het langer licht, dan kun je ‘s avonds nog wat. Gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Mooi dat je veel aan de clinic had!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:01

Super fijn Yvank :)!

Succes met je nieuwe baan Janine en fijn at je zoveel aan de clinic hebt gehad. Wat was 'de tip' die je hebt gekregen dan als ik vragen mag?

Echt fijn inderdaad dat het langer licht is, heeeeerlijk.....

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:41

Ook al beweer ik hier een binnenruiter te zijn, paardlief keek gisteren zoooo gemarteld omdat zn nieuwe favoriete vriendje buiten ging en ik niet, dat we er maar bij gingen rijden.
Het is eigenlijk zonde om niet te profiteren van dit lekkere weer

Succes met je nieuwe baan Janine!

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:49

Heb ook lekker weekend gehad... :(
Zaterdag kreeg Wup koliek, gedraaide darm, inmiddels mag hij weer een klein beetje ruwvoer na 2 dagen vasten, ik heb nog nooit zo'n boos, beledigd paard gezien, kon ik het maar uitleggen.
Gelukkig gaat het wat beter met hem.
Zaterdagnacht ook bezoek gehad van politie die kwam vertellen dat mijn zoon een ongeluk heeft gehad en bewusteloos naar het ziekenhuis is gebracht,
Dag op de ic gelegen aan de beademing, inmiddels doet hij het goed en ik heb hem vanmiddag mee mogen nemen naar huis.
Met een zware hersenschudding, scheurtje in schedel en jukbeen...
Dus ben een beetje vermoeid :(:)

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:03

jeetje Liss. wat heftig. Sterkte.

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:30

Heftig zeg, sterkte Liss!

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:30

Jeetje Liss, dat is echt heftig zeg!! :oo Helemaal niets van meegekregen!

Eerste dag op m'n nieuwe baan was boven verwachting (na mijn vorige werkplek dacht ik niet dat ik weer zoiets zou vinden) leuk! Nu nog wel even zoekende met wanneer ik paard doe. Begin vanaf morgen om 7 uur, dus tot sowieso half vier. Ik kan dan binnen een kwartier op stal zijn. Dan moet ik daar omkleden. Of ik ga eerst naar huis, vroeg eten en dan moet ik terug naar stal, terwijl ik er uit het werk bijna langs rij. :+
Eerst maar even kijken hoe het het beste past. Morgen maar op tijd eten.

Optiwolk, buiten rijden is heerlijk! Wij hebben straks geen buitenbak meer, dus als we buiten willen rijden moeten we proppen draaien. Voorlopig is de bak nog niet klaar, en al zit er straks een dak op zal het nog wel niet meteen aan de zijkanten helemaal dicht gemaakt worden. Wel hadden we door de regenval van zondag gisteren de bak weer lekker nat :+

Droversrun, dé tip was om te focussen op de buitenschouder naar buiten in plaats van de kont naar binnen. En vooral verbeteren door te beginnen met het appuyement, op het moment dat de schouder uit het lood komt, de schouder naar buiten en de kont naar binnen en verder gaan op de rechte lijn. In dat opzicht mag de binnenbak wel snel klaar, dan kan ik de spiegel ophangen. _/-\o_

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:51

Sterkte Liss!

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:35

Janine gefeliciteerd met je nieuwe baan nog! En fijn dat die clinic zo goed bevallen is! Soms kan je dan zo lekker weer stappen maken ineens.

Ik had vandaag ook proefgerichte clinic. 1 ding is helder: het blijft een dominant kreng :+
Als afhaken geen optie is, dan gaat ie wel andere dingen verzinnen. Maar, de keerzijde is dat alles wat hij aanpakte ineens ook dikke zevens waren en er dus wel degelijk nog een hoop rek in zit. En wat voor hem erg goed was, elke lijn ging gewoon opnieuw tot het goed was, dus ineens moest het echt goed ipv toch maar weer door, want de proef gaat verder.
Enorm leerzaam en veeeel huiswerk (want als hij zo kan, dan moet de lat echt omhoog, ook bij mij)
Maar wel erg nuttig dus!

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:13

Hmm.. nieuwe baan is toch niet helemaal wat ik er van verwachtte... Voornamelijk wachten tot er werk komt. Betaalt erg goed, maar ik vind dit echt verschrikkelijk saai. Leuke mensen, maar niet het contact dat ik bij mijn vorige baan had met de mensen op de werkvloer. Om deze redenen gaat mijn voorganger weg en hij heeft exact dezelfde achtergrond als ik. -O-
Dus dit ga ik niet lang volhouden... :n

Gelukkig maken paarden gelukkig!

Helaas heb ik mijn zwarte parel open gereden -O- Wat kan je je daar banketstaaf over voelen zeg! Vlak voor de clinic zag ik wat kalige plekjes ter hoogte van mijn spoor. Ik ging er vanuit dat het ging om een vieze spoor in combinatie met verharing. Not... :+ het was een schimmeltje... -O-
Toen de bak maandag een beetje nat was, is het plekje open gegaan door de wrijving :(

Inmiddels is het plekje weer dicht, maar voorlopig maar even zonder sporen tot alles weer begroeid is. :+
Nouja, kan alleen maar goed uitpakken denk ik. Travers was eerst even moeilijk, misschien ook door de warmte. Maar dankzij de tips uit de clinic gaat dat ook prima zonder sporen :)

Noukie, klinkt heel goed die clinic! zo wil ik dan ook wel eens oefenen!

Liss, hoe gaat het met paard en zoon?

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:19

Ooh balen zeg!

Hier wel leuk iets :D zondag ga ik na 10 maanden niet starten de baan weer in voor ons Z1 debuut!

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:23

Oooh wat spannend Yvank!!! *\o/*

Ik ben nog steeds een beetje zoekende, weet jij nog leuke clinics hier in de buurt? :) (of eigenlijk ergens tussen jou en mij in? :P )

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:32

In assen begin mei! Via L&R events , ook weer binnenkort in buinen geloof ik van maaike slootweg.

Ja heel spannend! Verwacht niks hoor en ga maar één proef in plaats van twee.

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:46

Wat balen Janine! Meer geld verdienen is wel leuk, maar niet als het zo ten koste van je werkplezier gaat (dan moet t wel héél veel meer geld zijn)
En ook van dat plekje, vervelend, maar als zonder spoor ook gaat...

Spannend Yvank! Ik dacht dat jij al Z1 gestart was officieel, maar toen kwam die blessure natuurlijk..
1 proef ook lekker toch om te beginnen? Ik doe er eigenlijk vaak maar 1, bevalt wel.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:48

Klopt mijn debuut stond al! Voor september. Maargoed zover zijn we nooit gekomen :=

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:50

Gelukkig is er de herkansing! Succes alvast :)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:52

Nouja het is wel serieus meer geld, maar misschien moet ik het eerst voelen in de portemonnee :+

Jeetje Yvank, is dat alweer zolang geleden!!! :oo Ongelooflijk!

Die in Assen had ik gezien, van Nars bedoel je toch? Mooi doel, dat wel... Maar mijn hart gaat er niet echt harder van kloppen zeg maar.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:58

Ja dat gaat hard! Ik had hem toen al even thuis om Z klaar te maken.

Maargoed eind augustus blessure en nu 8 maanden later weer helemaal terug ik denk zelfs beter! Dus dat is dan voor een peesblessure nog eel snel gedaan.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:04

Succes Yvank!

Balen Janine.

Ik rijd nu met staafjes maar ga misschien kijken voor iets scherpers. Twijfel wel.
Ben heel hard opgevoed met t idee dat een scherper hulpmiddel niet de oplossing is.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:34

Ik rij het liefst met grove wielen. Op het meedraaien worden veel paarden wat rillerig waardoor je ze veel minder nodig hebt. Zo ervaar ik het iig. Plus dat je ze door het rollen niet zomaar open hebt.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:55


miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:56

Ik ga binnenkort ook weer een keertje starten.
Eigenlijk wil ik eind september in Haaksbergen Z2 starten, dat wordt denk ik een beetje aanpoten nog met nog 8 winst te gaan!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:04

Ik rij met deze sporen.

https://www.agradi.nl/horka-stompe-spor ... jstaal.htm

Naar mijn idee maakt het bij mijn paard niet zo veel uit waarmee ik hem rij. Een wieltje heb ik nog nooit geprobeerd.

Wie rijd er hier met stang en trens?

En als je met S&T rijd, welke bitten in welke maat gebruik je dan?

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:05

Ik heb een stang en trens in maat 13,5 stang en 13 cm trens. Maar ik rijd hem daar eigenlijk helemaal niet op :=

Hij loopt heel fijn op zijn trensje dus dat laat ik lekker zo.