[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:27

PeerAppel schreef:
Zal vanmiddag ff op de rest reageren, maar moest hier even om lachen. Ik ben namelijk die persoon die met op maat gemaakte laklaarzen 1x per week in de (manege)les verschijnt. Wel met "eigen" pony hoor, maar toch. Zijn ook eigenlijk mijn wedstrijdlaarzen, maar mijn trainingslaarzen missen wat stukjes omdat de hond ze niet kon laten staan. :') Daar wil ik dus niet meer mee in het openbaar verschijnen zeg maar en ik vind mijn wedstrijdlaarzen ook veel lekkerder zitten omdat ze harder zijn en ik dan mijn benen makkelijker stil kan houden. Ik heb ook dusdanig vervelende maten dat een nieuw stel trainingslaarzen kopen nog niet zo makkelijk is als gezegd. Mijn kuitmaat is 33/34 en dat hebben ze bijna nooit bij de standaardmaten... :=



hahaha maar jij valt ook niet helemaal onder mijn bedoelde beschrijving van manege-ruiter :+ Ik kom ook 1x per week lessen met mijn op maat gemaakte laarzen haha maar ik rijd het paard dan wel vaker zegmaar. Bedoelde meer op de 'manege-meisjes' die 1x pw op manegepony/paard komen rijden.

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).


Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:53

@little_birdy: Fijn dat je een nieuw zadel hebt! Ik zie ook rijfoto's voorbij komen, mooi verschil al zeg jeetje. Ziet er heel fijn uit vind ik!

@MyWishMax: Mooie punten gehaald, klinkt als een mooie ervaring!

@SaraViavia: Balen dat je tijdens het losrijden bent gevallen, maar gelukkig nog wel een puntje erbij :)

@Fleury: Jij ook twee winstpunten, top! Prima punten toch?

@KABriogirl: Gaaf zadel! Ik vind jouw paard zo gaaf, die kleur <3

@PeerAppel: Fijn dat het kwartje van nageeflijkheid is gevallen, dat is al stap 1! Ben benieuwd hoe het verder gaat straks.

Ik lees nog meer mensen met winstpunten, super knap allemaal! Daar mogen jullie trots op zijn, jullie hebben er allemaal hard voor gewerkt!

@Saar88: Oh zo herkenbaar, ik raak ook enorm gefrustreerd omdat mijn paard van dat zeikerige gedrag kan vertonen. Ik weet dat het geen zin heeft om mezelf op te fokken, maar op dat moment kan ik er echt niks aan doen. Pure frustratie die er dan uit moet, soms schaam ik me er ook wel voor. Het is ook gewoon echt zo vervelend, ze kan het bloed onder je nagels vandaan halen en het liefst wil je ze dan een pak slaag verkopen :o Ik heb er ook zo een die echt om niks volledig over de zeik kan raken, bijvoorbeeld afgelopen dinsdag met rijden. Prachtig weer, alleen harde wind. Verder niks om op te zeiken, maar nee ik ben op een gegeven moment afgestapt want ik had het niet meer. Het was zo frustrerend hoe idioot ze kan reageren op de wind! Sloeg echt nergens op. Ze gaat dan ook zogenaamd van alles schrikken, ineens achteruit rennen of 180 graden omdraaien want ineens is die hoek eng. Ik vind het dan heel moeilijk om eerlijk te blijven en ik geef ook toe dat ik soms dan oneerlijk word omdat ik te gefrustreerd raak :o

@Loes: Jouw cap had ik al gezien natuurlijk hehe. Heb je nog een foto dat je hem op hebt? Ben benieuwd! Die andere die je stuurde in de groepsapp was echt huge :')

Ik heb eindelijk positief nieuws te melden! We hebben een nieuwe auto gekocht en krijgen een heel mooi (zeg maar gerust bizar) bedrag terug van de verzekering. Al met al was het letterlijk geluk bij een ongeluk, want we hebben geen verlies gemaakt en een mooie auto ervoor terug gekocht. We gaan hem vanavond ophalen als het goed is. We hebben eigenlijk exact dezelfde terug gekocht, alleen dan nieuwer, minder km op de teller en met navigatie. Enige verschil is dat deze een 1.6 is in plaats van 2.0, hij is dus wel een stuk zuiniger maar mag wat minder trekken (1200kg ipv 1500kg). Prima voor mij want mijn pony weegt slechts 350 kg ongeveer :')

Gisteren ook weer les gehad en hoe slecht het dinsdag ging, zo relaxed en fijn ging de les! Bijzondere ervaring, want ik heb nog nooit zo'n fijn paard onder mijn kont gehad. Ze is nergens van geschrokken, was super werkwillig en meedenken en liep gewoon perfect. De aanleuning was eigenlijk weinig op aan te merken gewoon, echt top. Jammer om dan terug te zien dat ik duidelijk nog problemen heb met mijn zit, je ziet de rugpijn gewoon bijna terug op de foto's := Voor mijn gevoel zit ik heel netjes in galop, maar op de foto's is het enorm verkrampt. Wordt toch tijd om eens de fysio in te schakelen en meer core stability te gaan kweken, want dit is echt niet prettig meer.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:18

Gea_thora, wat een mooie punten zeg! Al helemaal voor een debuut

Yfkelover, knap paard! <3 Leuk dat je hem ook mag starten.

Annenas, welkom! Harrie heeft inderdaad een leuk aansprekend koppie!

Loes1996, hahaha dat doet vast zeer aan je portemonnee? Heb je zo'n standaard gekocht of geen gecustomizede?

Little_birdy, rijplaatjes zien er fijn uit :j

Saar88, getsie wat eng! Wel fijn dat hij direct stopte en naar je toe kwam. Ik herken ook trouwens wat jij noemt over het ongeduldige qua zeikerig gedrag. Voornamelijk hinniken staat op nummer 1 qua irritaties. Al helemaal als ik er naast sta. Kan slecht tegen harde geluiden zeg maar. :Y)

Kabriogirl, wat handig met die zweetbladen! Wat balen dat de linkergalop weer even moeilijk is. Hopelijk gaat het snel over!

Loes1996, gelukkig. Ik schrok al. :+ Maar inderdaad, voor een wekelijks manegelesje op een manegepaard ging ik ook geen dure spullen kopen hoor.

GA, wat fijn zeg! Ook dat je een mooi bedragje terugkreeg van de verzekering. Heb je d'r een 1,5 paardstrailer achter? Rijden ziet er fijn uit. Dat gezicht van Zara op foto 2 _O-

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:21

Nee wij hebben er een 2 paards achter, maar geen zware houten trailer gelukkig :P De bedoeling is wel om uiteindelijk zelf een 1.5 paards aan te schaffen, maar voorlopig is dat nog niet nodig.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:25

@PeerAppel ik heb een standaard gekocht..gecostumized is dan wel mooi maar dat zou nog meer pijn doen aan mijn studenten-portomonnee. Als ik nu echt een baan had en een stabiel inkomen was het waarschijnlijk anders geweest gheghe



@Britt ik zal je aws een berichtje in de groepsapp gooien van de cap op mjn hooffd haha

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).


KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 01:32

@Loes1996 Hahaha herkenbaar hoor met een budget gaan shoppen. Ben heel benieuwd naar je cap btw en ja veel caps zien er zo vreselijk uit en zitten gewoon echt niet lekker dat je je afvraagt waarom!!! Ik houd ook van mooie spulletjes maar veiligheid staat voorop! Als je veel in het zadel zit moet je ook een goede hebben.

Over zadel gesproken ik heb nu een WOW en ja die galop ach ik vertrouw erop dat het binnekort weer beter gaat en eigenlijk sinds mijn privéles weer van afgelopen vrijdag gaat het alweer wat beter. Vanavond ook nog even gereden en ze gaf zelfs na in galop wieeee ;o)) Over mijn lessen heel vaak gaat mijn man inderdaad mee dat is mijn vaste groom zeg maar als het slecht met me gaat doet hij alles voor me dus naar stal brengen, paard pakken en poetsen, opzadelen en dan hoef ik alleen maar te rijden dat is heel erg fijn want anders had ik geen paard kunnen hebben. Nou moet ik eerlijk toegeven dat hij haar ook heeft uitgezocht ze hebben een hele sterke band samen hij kan alles met haar en vind haar ook echt zo lief. Dus het is geen moeite dat scheelt ;o)) Maar ik ga bv wel altijd bijna altijd alleen naar de springles en dan neem ik mijn GoPro mee die zet ik gewoon ergens in de bak neer zodat ik kan filmen. Btw als ik in het bos rijd heb ik hem ook standaard op mijn cap vanwege veiligheid en bewijs als er iets mis gaat..

@Ghostattack wat fijn een andere auto en wat heerlijk dat je er dan ook wat op vooruit gaat!! En wat lief dat je Ginger leuk vind ;o) Jouw rijd fotootjes zien er weer fijn uit ;o)


Nou hier ben ik er klaar voor echt een hele hoop zooi ingepakt voor morgen dat wordt een mega lange dag maar goed...eerst dus naar school examen doen heb net de laatste blaadjes gelezen dus ik houd mijn hart vast..en daarna snel naar stal en dan paard beetje schoonmaken meestal voor wedstrijd was ik haar voetjes en soms haar staart maar aangezien we verkleed gaan doe ik niet al teveel moeite. Morgen als het lukt een foto laten maken hoe we er uit zien ;o)) Moet pas rond 20.00 starten. Hoop dat alle *versiering* ook blijft zitten en ze niet extra *impuls* heeft van de schrik whahaha

little_birdy
Berichten: 12224
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:17

Super GA ene geluk bij een ongeluk !!
Hier zat er laatst ook 1 tegen men auto aan en ben daar zeker niet op achteruit gegaan ;)
Schade viel mee mooi bedrag voor gehad gelukkig.

Plaatjes zien er fijn uit ook .
Ik doe aan pilates voor mijn rug .
Helpt echt super misshien ook iets voor jou ?

Ik heb eigenlijk dinsdag mijn debuut .
Maar er heerst hier echt veel droes in de buurt dus dat is opletten en misschien gaat het niet door

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:25

Little_birdy oei droes is inderdaad naar....gelukkig zelf geen ervaring mee op de stallen waar 'mijn' merries staan. Bij een verzorgpony van vroeger wel helaas.
Als t doorgaat: alvast veel succes!!

En voor degene die het vroegen: Bij deze een foto van mijn cap <3
Afbeelding

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

xVera94

Berichten: 128
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:42

Hoi, ik meld me ook weer eens! Een ruime week me niet fit gevoeld, wel natuurlijk (eigenwijs) doorgewerkt, maar echt geen puf om nog te bokken. Nu een dagje weer wat fitter dus ik waag me aan een bijleespost.

@ MWM; wat een hele gave ervaring en prachtige punten en complimenten! *\o/*

@ SaraViaVia; gefeliciteerd met je winstpunt! Jammer dat je tijdens het losrijden gevallen bent. Hopelijk heb je je niet bezeerd. B+8 alweer, gaaf hoor!

@ KH: alweer bijna april. Hoe ging het met lessen en de galop?

@ Loes; hoe gaat het met je voet? Wel gaaf, een WE clinic. Hoe is dat bevallen? Is het laagdrempelig? Ik ben geïnteresseerd in WE maar wat terughoudend, ben bang dat ik nog niet ver genoeg ben oid.
Fijn dat je een goede cap hebt gevonden! Ook een mooie! Ik zit ook naar een KEP te kijken, maar zou er dan een willen met bruine bandjes <3

@ Gea; Wat een keurig debuut zeg, gefeliciteerd!! Ik snap dat je daar trots op bent, zowel op het resultaat als hoe relaxed hij was :)

@ KAbriogirl; Wat een mooi zadel! Fijn dat je weer zelf een zadel hebt waar je mee verder kunt. Wat een lekker slaapkoppie op de foto haha! Jammer dat ze haar vertrouwen in galopperen is verloren, fijn dat jullie er zo mee om gaan. Komt vast weer goed! Hoe ging je examen? Succes en sterkte volgende week!

@ Sivanna; Woeps haha, ik heb hetzelfde. Vooral omdat er nogal een verschil zit in hoe de manen van mijn paard "au naturel" vallen of "gekamd". Hij heeft forse slag erin en dat kam je toch wat stijler, maar eenmaal terug "in model" is het dan scheef.. -O-

@ Yfkelover; Oh wat leuk dat je nu alsnog wedstrijden kunt rijden! Knap paard!

@ Annenas; welkom!

@ Little_birdy; knappe foto's!

@ Saar88; Oh oh, heb je je bezeerd? Ik vind het met die dure caps vooral zo zonde dat je met 1 flinke val alweer voor een andere kunt. Ik snap dat je daar af en toe ook gek van wordt. Ik kan ook niet zo goed tegen dat mutsgedrag.

@ GA; Mooie foto's, inderdaad een mooie aanleuning! En gefeliciteerd met jullie nieuwe aankoop! Fijn dat jullie weer een auto hebben :)
Ik wil in de sportschool nog wel eens hoelahoepen met een gewichthoepel, dat vind ik erg leuk en is goed voor het juist aanspannen van je core (je moet je spieren aanspannen, maar als je ze vastzet dondert die hoepel alsnog naar beneden).

-------
Ik heb van de week dus een beetje op een laag pitje alles gedaan. Wel gewoon met paardlief bezig geweest. Vandaag tijdens de les was hij helemaal <3, dus dat deed me goed! Vanaf het begin liep hij gewoon superfijn.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 00:03

@xVera94 inmiddels is mijn voet weer helemaal beter. Voel het nog wel als ik mijn tenen heen en weer wiebel maar dat is normaal denk ik. WE clinic was heel laagdrempelig! Echt goed te doen. Alles in stap en draf en het sprongetje was optioneel bv.



Hier net te horen gekregen dat Warlock niet helemaal lekker liep en de les uit is gegaan na 15 min. Even afwachten hoe ze morgen loopt...en mogelijk dus toch niet starten morgen.

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 01:20

Nou dag 1 overleefd!!

Examen is eigenlijk best goed gegaan ik denk dat ik hem wel heb gehaald.

Het dressuur proefje voor de clubkampioenschappen is ook voor ons kunnen prima gegaan. Alleen die linkergalop is me niet gelukt ik wilde herstellen maar ze blijft maar overspringen en dacht ik rijd nog een extra volte maar werd helemaal niks zat ik opeens wel goed dan weer niet pff laat maar dacht ik gewoon en door! Ook nog steeds moeite met op het goede been licht rijden maar heb wel steeds alles geprobeert te corrigeren zat ik paar passen goed deed ze een huppel en zat ik weer verkeerd gheghe maar ach ik heb mijn proef kunnen uitrijden en dat kon niet iedereen zeggen van de 8 starts 2 uitgebeld met DRESSUUR!! Geen idee wat er mis is gegaan maar bizar! Ik kwam de ring uit en er werd meteen door iemand geroepen nou die van jou is tenminste relaxt...snapte hem niet ze zei dat veel paarden beetje over de zeik waren en alles eng vonden...Niks van mee gekregen als ik ga rijden zit ik in mijn bubbel en ben alleen met Ginger bezig wat er verder om me heen gebeurt geen aandacht voor. Tijdens mijn proef begon er ook een hond te blaffen ook geen idee van gehad ;o)) Lang geleden maakte ik ook een afspraak met Ginger vertrouw op mij dan vertrouw ik op jou en samen komen we er wel uit. Meestal lukt het ook en ik vond het hartstikke leuk om te doen. Op naar dag 2, springen dus !!!

FILMPJE: https://youtu.be/HETrRJBSP1c

Afbeelding

little_birdy
Berichten: 12224
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 08:08

Goed van je zeg !!

KirstenHorse

Berichten: 1290
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:41

@xVera94, de kleine pony loopt steeds gaver en wordt reuze enthousiast als we aan het werk worden gezet door de instructrice! Hij loopt voornamelijk toch wel beginnerslessen waar hij meestal wat loopt te klooien en ik denk dus een beetje uit verveling. Gelukkig mag hij ook lekker de springlessen in, dat vindt hij ook fantastisch. Maar als ik hem aan het werk zet gaan de oortjes erop en lijkt het een heuse sportpony <3
De lessen gaan dus echt best wel goed en de galop is al stukken beter. Tijdens het aanspringen verkramp ik een beetje, waar hij logischerwijs op reageerd en ook niet ontspannen aanspringt. Maar een paar passen verder ontspan ik en pony ook en dat is echt een vooruitgang! Dus alleen het aanspringen is nog een een puntje waar ik de schuldige ben, want hij reageert gewoon op mijn verkramping. Op 8 april heb ik de wedstrijd, dus nog 2 lessen te gaan!

Super fijn dat het bij jou ook lekker gaat met de training! We vliegen met ze alle straks de B door <<)

@KAbriogirl, wat goed van je! Mooi hoor zo’n vertrouwensband met je paard :) Succes met het springen! *\o/*

Nelis M2+1

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:30

@kabriogirl, fijn dat jullie zo op elkaar kunnen vertrouwen!
@kirsten fijn dat ie steeds beter gaat lopen!

Ik heb gisteren via marktplaats een nog maar 3x gebruikt pikeur jasje gescoord voor een prikkie, heel erg blij mee :) nu de rest van mn set nog.
Afbeelding

Mn eerste “wedstrijd” staat al sneller gepland dan ik dacht. Volgende maand organiseerd mijn instructrice een “spring”/vaardigheidswedstrijdje voor dr manegekinders, dus ik ga me er voor de ervaring ook maar aan wagen :')
Harrie heeft alleen nog nooit gesprongen onder t zadel dus hoop dat t kleine huppeltjes zijn..

create your own sunshine

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:34

Leuk kabriogirl!

Succes met het oefenen Kirsten, komt vast goed zo te lezen :D !

Leuk jasje hierboven!!

Wij gaan 8 april een proefgerichte clinic doen, ben benieuwd :) .

Weet iemand hier toevallig of je op één wedstrijd een proefje B en een proefje L1 mag starten?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:55

Zo, weer even bijlezen. Heel druk geweest afgelopen twee weken dus het is er niet van gekomen.

Sterreke98 Gefeliciteerd met je mooie punten! Activiteit is vooral oefenen, dat miste ik ook altijd heel erg maar het was in de training ook niet altijd je van het. Nu train ik heel gericht op activiteit en ik merk dat mijn paard het zichzelf dus aanleert om zo te blijven lopen. En niet te lang inrijden helpt ook!

Kirstenhorse Er stond niet heel veel commentaar op, er gingen ook niet echt dingen 'fout' maar het was gewoon niet net genoeg om hogere punten te krijgen. Wel een paar kleine dingen als aanspringen in galop tijdens draf verruimen maarja dat had ik zelf ook wel door :')

Fleury Gevallen op buitenrit.. Bah vind dat altijd maar naar, ben bang dat ze wegrennen of iets dergelijks.. Zo te horen zijn jullie er gewoon goed vanaf gekomen! In stap moet ik altijd heel bewust bezig zijn met mijn eigen houding, Irocco stapt ook moeilijk. Niet actief en vooral heel lang. Ik probeer altijd te sluiten met alleen mijn bekken, dus handen en been op dezelfde plek en als hij teveel terug komt onderbeen eraan houden. Dat lijkt makkelijker omdat het een kleine hulp is. Als ik aan de voorkant ga prullen lijkt het helemaal nergens meer op. En mooie punten op wedstrijd gefeliciteerd!

MyWishMax NK, wat een droom! En mooie punten ook! Al met al toch een super ervaring lijkt mij!

little_birdy Gaaf een nieuw zadel!! Mooi hoor! En ook weer op je oude bit. Ik vind ook altijd dat je t zelf het beste aan kan voelen hoor! En mooie plaatjes van de training, lekker in het zonnetje.

Avalon_ Wat leuk! Ik herken je leerpunten inderdaad wel. Hier soms ook onrust, dan ga ik rommelen, is het paard onrustig en word vervolgens mijn houding slechter en zet ik mezelf vast. Maar lukt steeds beter om los te laten!

DexCense Ik laat mijn instructrice soms ook even aanvoelen! Vind dat altijd een fijn idee dat zij ook even kan voelen hoe of wat. Maar zij is er ook heel eerlijk in dat als iets niet lukt ik het zelf op moet lossen en niet dat zij het dan weer even voordoet, vind ik soms wel jammer want ik raak snel gefrustreerd als het niet lukt. Debuut

GhostAttack Oh jee wat ontzettend rot van je auto... Maar wel een mooie nieuwe ervoor in de plaats!! Heerlijk he als alles op zijn plaats valt en je een totaal ander paard onder je hebt! Nu lekker zo bezig blijven!

Loes1996 Klinkt ook fijn de instructie, zelf vind ik het soms wel jammer als het altijd over de basis gaat. De basis moet natuurlijk goed zijn, maar ik neem (zeker met mijn jonge paard) ook les voor hulp bij nieuwe dingen. Gelukkig heb ik nu een fijne mix gevonden waarbij we soms spelenderwijs aan de slag gaan met nieuwe oefeningen. En leuk working equitation! Vind het een mooie tak van de sport! En een hele mooie KEP, ik wilde er ook graag een maar stond me niet helaas :') Balen dat Warlock niet fijn liep, hopen dat het niks ernstigs is.

SaraViavia Jammer dat je gevallen bent met inrijden, maar toch nog een winstpuntje!

KAbriogirl Prachtig zadel, ziet er erg comfortabel uit! En wat leuk dat je wedstrijd zo goed ging! Succes vandaag bij het springen!!

Sivanna Oooh wat herkenbaar :') :') :') :') Ik knip ook altijd veeeel te kort. Ik wilde net voor wedstrijd twee weken geleden knippen maar heb het maar lang gelaten, dan maar dikkere knotten. Beter dan geen knotten :') Succes op wedstrijd!!

Charaz Mooie punten! Soms moet je inderdaad even een stapje terug doen. Goed luisteren naar je paard!

PeerAppel Dankjewel voor het compliment! Leuk dat je onderling gaan starten, gewoon doen! Komt helemaal goed.

Gea_thora Gefeliciteerd met je debuut! Nette punten zeg!

Yfkelover Wat leuk dat je toch nog mee kan kletsen, mooi paard heeft je dochter!

Annenas Welkom! Haha moest wel even lachen, Harrie wat een grappige naam, ziet er stoer uit! En mooi jasje heb je gescoord!

Saar88 Zo herkenbaar... Heb daar ook echt niet het geduld voor. Gisteren draaiden wij tijdens het wijken ineens 180 graden om en in volle galop weg, uit het niets. Hij had iets gezien schijnbaar. Kan daar echt niet tegen, niet zeiken en doorlopen denk ik dan! Maar over het algemeen heb ik niet vaak van die fratsen gelukkig. Balen dat je er naast lag, heb je je toch niet zeer gedaan? Wel fijn dat hij rustig bleef staan, blind paniek wil je inderdaad echt niet hebben!

Josien_ Ik weet het niet zeker maar lijkt me wel.. In t springen kan je rondje B doen en daarna L dus lijkt me met dressuur ook. Zit je alleen wel met de starttijden dus zou het bij de organisatie navragen of ze iets kunnen regelen..

----------------------

Hier heb ik t heel druk gehad en vorige week zelfs alleen maar aan 'even snel longeren' toegekomen. Woensdag weer voor het eerst erop en had les. Héél fijn kunnen rijden, veel controle oefeningen gedaan en aan de galop gewerkt, we hebben de galopknop gevonden!! Ik liet Irocco teveel in galop vallen, dan bleef de galop zo vlak. Nu bezig geweest met sluiten in zowel galop als draf, en vanuit een gesloten draf aangalopperen. Zoveel sprong en een actief achterbeen! Wist even niet wat me overkwam *\o/* Gisteren zelf nog geoefend en toen had hij de neiging om wat achter de hand te kruipen dus daar moet ik zondag wel op letten.

Zondag weer op wedstrijd, deze keer mogen we naar Oud Gastel. Laatste keer had ik heel erg in mijn hoofd dat ik graag richting de 195 wilde rijden, maar dit was niet gelukt dus ondanks dat ik fijn gereden had, had ik achteraf wel een domper. Nu besloten geen doel te stellen en gewoon te rijden en op zoek naar activiteit, opwaarts denken en rijden en tegelijk wel de ontspanning houden! Een relevanter doel dan de stomme punten ;)

Irocco Bleu <3 B+12

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:06

GA, oh als ie niet vol is kan het prima toch?

Loes1996, mooie cap! <3

Kabriogirl, wat fijn dat het ondanks de linkergalop toch goed ging! En leuk verkleed zeg hahaha

Annenas, mooi jasje!

Josien_, leuk een proefgerichte clinic! Succes alvast.

Lindamusters, wat fijn die vooruitgang! Hopelijk behaal je je mooie doelen. Is inderdaad beter dan bepaalde punten voor ogen houden.

-------

Wij hebben donderdag weer les gehad en we gingen springen. Pony werd al vrij enthousiast bij het balkjes galopperen, dus we hadden er zin in. Eerst in draf over wat lage sprongetjes, maar dan gaat ze echt lopen kloten. Ze gaat pas echt springen als het wat hoger staat en uiteraard komt ze ook beter uit in galop. Ik krijg d'r ook makkelijker in galop als ze weet dat we op een sprong afgaan. :')
We hadden een dubbeltje staan met een galopsbalk er tussen. Dus hier 2 crappy screens en ja ik weet dat er nog ontzettend veel te verbeteren valt, maar denk dat het mijn uhh 6e of 7e keer springen is en pony's 5e keer onder het zadel ofzo? Beide nogal groen dus. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

aniek_joefy

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:00

Zo, ik ben ook eventjes afwezig geweest maar even een bijleespost!

PeerAppel: Wat leuk, springen! Leuke foto's hoor!

lindamusters: Jammer dat je zo weinig tijd hebt gehad maar wat goed dat je zo fijn hebt kunnen rijden! Heel veel succes morgen, Oud Gastel is een mooie locatie!

Josien_ : Super leuk en leerzaam een proefgerichte clinic! Volgens mij mag het wel om op 1 wedstrijd B en L1 te starten als je wel je punten in de B al hebt. Maar dit zou je voor de zekerheid na kunnen vragen bij de vereniging!

Annemas: Heel mooi jasje! Ideaal via marktplaats :)

Kirstenhorse: Fijn dat je weet waar het knelpuntje zit. Succes met je wedstrijd de 8e!

KAbriogirl: Wat fijn dat je paard zo braaf was! En jullie zien er leuk uit :).

Loes1996: Heel rot dat ze niet goed liep :(:) Hoe liep ze vandaag? Mooie cap heb je <3

xVera94: Vervelend dat je niet lekker bent geweest! Fijn dat je lekker hebt gereden :)

little_birdy: Oei vervelend droes in de buurt.. Zou balen zijn als je je debuut af moet zeggen :(:) Leuke foto's ook!

Ghostattack: Heel fijn dat je een nieuwe auto hebt gekocht en dat je er nog op vooruit bent gegaan ook! Ook top dat je les zo goed ging :)

Saar: Oei, niet fijn in het bos vallen! gelukkig dat alles goed is afgelopen :)

yfkelover: Tof paard!

---------------------------
Hier gaat het eigenlijk wel goed met de paardjes! Afgelopen donderdag na 3 weken weer les gehad omdat dat door omstandigheden even niet ging maar hij ging echt super goed *\o/* Vandaag ook weer heel fijn gereden. Echt wel heel leuk om die vooruitgang zo goed te merken, alles gaat steeds beter en makkelijker. Nog even en we kunnen echt gaan starten! :D
Sinds bijna 2 weken ben ik ook mijn pony weer rustig aan het oppakken. Ook zo heerlijk om hem weer aan de slag te zijn <3 . Maakt het voor mij alleen wel meteen weer heel erg druk :Y) Ach ik geniet super erg van ze <3

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:29

Vandaag oefendressuur gereden ik heb genoten wat een fijn paard is Gillmore en wat heeft mijn dochter hem goed alles geleerd daar ben ik als moeder best wel trots op. Heb een fijne proef gereden maar reed volgens de jury iets te voorzichtig waar ze gelijk aan heeft, maar kreeg ook veel positieve dingen te horen dus al met al ben ik dus super tevreden. Onder aan het briefje stond 192 punten dus wat wil je nog meer *\o/*
Nog iemand op wedstrijd geweest vandaag?

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

little_birdy
Berichten: 12224
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:37

Super goed van je !
Ik ga dinsdag officieel starten !!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:22

Warlock liep helaas nog niet goed zaterdag dus wedstrijd afgezegd. Wel even lekker met der aan de hand door het dorp gewandeld en haar manen in orde gemaakt. Weer model sport-coupe in plaats van verwaarloosd :=


@LindaMusters Hoe ging je wedstrijd?

@Little_Birdy: Wat leuk dat je dinsdag gaat starten!! Vindt je het spannend?

@Peer_appel: Wat leuk zeg dat springen! Met km's maken wordt dat vast vanzelf nog beter. Ik moet zelf ook echt wat aan mijn springskills gaan doen...maar met beide paarden staat het springen op een erg laag pitje. Jammer, want ik vind het wel echt leuk om te doen :(

@aniek_joefy: Wat fijn dat je zo'n fijne les hebt gereden! Kan je ook echt een periode van genieten he? <3

@yfelover: Kijk dat is nog eens succesvol! Leuk dat je met het paard van je dochter start :D

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:39

Aniek_joefy lekker zeg dat het zo fijn ging!

Yfkelover, fijn dat het zo goed ging!

Loes1996 balen dat je moest afzeggen..

Vandaag op wedstrijd geweest, twee winst gereden (180 & 183) maar echt chaos in mn hoofd. Moest 10 minuten eerder starten en was net begonnen met losrijden, dat was wel balen. Daardoor eerste proef veel spanning, boompjes waren eng :') Beetje achter de feiten aan gereden. Tweede proef was beter maar hij had geen volle focus, uiteindelijk nog wel heel fijn kunnen rijden. Volgende keer beter!

Irocco Bleu <3 B+12

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 06:01

Goed zo kabriogirl. Wat goed dat je hebt doorgezet en gefeliciteerd met je gewonnen prijs. Jullie zagen er ook echt leuk uit!

Billini❤️❤️

little_birdy
Berichten: 12224
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:37

Wat zijn jullie een heerlijke combinatie
Het ziet er goed uit
Lekker basistempo en wen braaf paard super!

Sivanna
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:59

Aan iedereen die weer winstpunten heeft gereden: Super goed gedaan! Ik zie echt hele mooie punten voorbij komen!

Nog welkom Annenas! Wat een geweldige naam heeft jouw paard! En wat een mooi jasje!

Mooie cap Marloes! Jammer dat je de wedstrijd moest afzeggen.

Ziet er netjes uit Little_Birdy! En veel succes morgen! :D

Wat vervelend Saar88 dat je bent gevallen! Aanstellerig gedrag kan ik ook erg slecht tegen :P

Kabriogirl wat een ontzettend leuke wedstrijd! Wat fijn dat het zo goed is gegaan en gefeliciteerd met jullie prijs! Jullie zien er ook wel erg leuk uit op de foto's!

GA wat fijn dat jullie weer een auto hebben! En de foto's van de les zien er ook ontzettend netjes uit!

xVera fijn dat de les zo goed ging!

Succes met de clinic Josien_!

Leuke springfoto's PeerAppel!

Klinkt super aniek_joefy!

Gefeliciteerd Yfkelover!

Wat jammer dat de wedstrijd niet helemaal naar wens is gegaan LindaMusters, maar gelukkig heb je wel fijn gereden en ook nog twee winstpunten! Gefeliciteerd!

----

Gister hadden wij weer de eerste onderlinge wedstrijd op stal! En het is gelukt om Sjaak's korte manen te knotten! We konden slechts een mini vlechtje maken en het vlechtje 1x omslaan, maar knotjes zijn knotjes :')

Afbeelding

We hebben twee ontzettend fijne proeven kunnen neerzetten met, als ons grootste punt waar we continue mee aan het werk zijn, een net, voorwaarts en actief tempo! Dus de punten die we hadden gereden maakte mij eigenlijk niks meer uit, ik was hier al blij genoeg mee. Mijn punten bleken 183 en 187,5 te zijn, en ook nog eens een eerste plaats! We hebben bij de onderlinge wedstrijden nog nooit een eerste plaats gereden, dus ik was eigenlijk wel stomverbaasd! Er was gevraagd of de jury officieel wilde jureren ipv wat lichter zoals normaal op de onderlinge wedstrijden, omdat veel mensen die meededen aan de wedstrijd officieel willen starten en dus willen weten hoe ze ervoor staan op dit moment. Dus ik vond dit een erg geslaagde generale repetitie en ga mijn officiele debuut maar eens inplannen! :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers