[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:30

Haha veel paardrijdende juffen :D

Oh die wiebelende benen zijn zo herkenbaar! Ik ben soms ook zo bang dat ik mijn paard helemaal vernaggel met mijn gepruts, ga soms echt aan mijn rijkunsten twijfelen..

Helemaal klaar met de vrieskou!! Ik kan wel lekker naar buiten (paard ook), maar echt gericht trainen zal 'em niet worden. Hoe lang houdt het aan eigenlijk?

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:07

Wat het vriezen betreft baal ik hier ook ontzettend. Alleen buitenbak en longeerpaddock waar ik gestald sta met die van mij, en een pony die ik van de osteopaat al longerend weer klaar moest maken voor het rijden. 2 weken stappen hebben we gehad, deze week zouden we de draf er bij 'moeten' pakken, maar gezien het weer kunnen we er hier beter nog 2 weken stappen er achter aan plakken, want tot volgende week zondag zeker nog flink wat vriesweer voorspeld := Gok dat we dankzij het weer hier niet klaar gaan zijn voor de onderlinge wedstrijd 31 maart := Enigste waar ik op kan hopen is dat het zonlicht warm genoeg is overdag om nog wat tussendoor te kunnen draven aan de longeerlijn :Y)
Ben er helemaal klaar mee, vorige week al. En dan heb ik nog niet meegeteld hoe vaak ik de autoramen moet krabben, dat het glad kan zijn op de weg, dat ik zelf helemaal statisch er van wordt en alles en iedereen onder stroom zet dan :')

Wat betreft het ziek zijn/blijven/omringd zijn met zieken is het werken in een magazijn ook niet veel beter. Zo veel mensen bij elkaar die elkaar continue weer (opnieuw) aansteken. Maar kan mij voorstellen dat het werken in het onderwijs ook lastig is met die aanhoudende griep! Dit zal wel in meer beroepen de boel lastig maken. Mag van mij ook wel stoppen, samen met het vriezen :))

Gefeliciteerd nog aan iedereen die fijne wedstrijden gereden hebben!

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:12

Ik ben wel heel blij met onze binnenbakken nu en de overdekte longeerbak. Hoewel ik aan de binnenbakken nu niks heb, want we kunnen niet rijden. Maandag komt de zadelmaker en hopelijk krijgt die het goed aangepast. Heb sinds de regiokampioenschappen niet meer gereden en wil er toch wel een paar keer opzitten voor het NK :')

Hier gelukkig geen last van de griep, hoewel de omgeving het wel allemaal heeft. En elke keer van die vlagen, paar dagen ziek, paar dagen redelijk, dan weer ziek enzovoorts. := Valt mij mee dat ik er nog geen last van heb, ik ben al niet zo gezond en normaal pak ik alles mee. :') Maar ik werk gelukkig niet in een magazijn of in het onderwijs, dat is helemaal een mooie bron...

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:14

Saar88 beterschap met de griep.. Hier zit ik ook thuis met de griep, wordt er moedeloos van.

Sivanna ik herken me er ook in ja, ben veel bezig met hoe mijn paard loopt maar tegelijkertijd zit ik hem zelf nogal in de weg.. Maar het gaat ook hier steeds beter!

Lootje1991 mijn benen zijn nog niet het grootste probleem, ik heb mezelf eindelijk afgeleerd niet elke pas been te geven, maar nu zit ik weer met het probleem dat ik teveel wil, ik kan niet een rondje gewoon mn handen stil houden en rijden, ik ben altijd wel bezig in zijn mond. Meer nageven meer stelling etc. En het ergste is dat het onbewust doe want als ik er op let gaat het wel heel goed.

Wat een punten weer, super gereden afgelopen weekend allemaal!
Loes van de L terug naar de B, achja zal zo bij elkaar gereden zijn toch? Wel echt balen.

En josien ook terug naar het B en outdoor L, ging het nog niet in de L?

Ook las ik iets over een val, altijd naar..



Ik heb me ingeschreven voor 11 maart. Laatste (en eerste keer) was eind september, dus het mag wel weer. Heb hem na de winterstop vorige week opgepakt en hij doet het eerlijkwaar echt super, nu nog zo houden. Conditie en spierkracht zijn niet wat het moet zijn, of gewoon helemaal weg eigenlijk. Maar ik ben eigenwijs en stap met mn griep ook gewoon op, dus na 10 minuten stappen, en 10 minuten rijden ben ik bekaf :') Dan maar conditie trainen aan de longe deze week.

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:55

Ik vind dit winterweer heerlijk, maar heb dan ook de beschikking over een binnenbak. Snap dat mensen met alleen buitenbak dit weer minder vinden.

Balen loveskiara! Hopelijk kun je snel opbouwen. En rechte stukken op het harde? Mag dat ook niet?

Linda, we hadden op onze eerste L wedstrijd zooo veel spanning. Weet niet goed waar het vandaag kwam, maar wil nu weer een keer wat relaxter op wedstrijd voor ik me er weer aan waag. Vrees dat ik bij mijn volgende L wedstrijd zelf ook enorm gespannen ga zijn.

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:11

Wat bedoel je precies met rechte stukken, Josien_? In stap, of draf, of beiden?
We hebben hier een stapmolen met klinkers als bodem waar ik veel gebruik van zal maken (als die niet glad is) en wandelen is ook nog altijd een optie, maar baal zelf vooral dat ik niet heel snel en simpel op het terrein zelf wat kan doen door dit weer, waarmee ik dan weer richting het rijden kan trainen :P Zit ook nog met 32-40 uur werk per week, waardoor ik ook al snel laat in de middag/tegen het schemeren aan pas wat kan doen :Y)

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:37

loveskiara schreef:
Wat bedoel je precies met rechte stukken, Josien_? In stap, of draf, of beiden?
We hebben hier een stapmolen met klinkers als bodem waar ik veel gebruik van zal maken (als die niet glad is) en wandelen is ook nog altijd een optie, maar baal zelf vooral dat ik niet heel snel en simpel op het terrein zelf wat kan doen door dit weer, waarmee ik dan weer richting het rijden kan trainen :P Zit ook nog met 32-40 uur werk per week, waardoor ik ook al snel laat in de middag/tegen het schemeren aan pas wat kan doen :Y)


Ja rechte stukken over de weg of het fietspad stappen of draven. Of misschien een bospad.
Weet niet of je er al op mag zitten en in wat voor omgeving je woont natuurlijk :) .

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:43

Josien_ schreef:
loveskiara schreef:
Wat bedoel je precies met rechte stukken, Josien_? In stap, of draf, of beiden?
We hebben hier een stapmolen met klinkers als bodem waar ik veel gebruik van zal maken (als die niet glad is) en wandelen is ook nog altijd een optie, maar baal zelf vooral dat ik niet heel snel en simpel op het terrein zelf wat kan doen door dit weer, waarmee ik dan weer richting het rijden kan trainen :P Zit ook nog met 32-40 uur werk per week, waardoor ik ook al snel laat in de middag/tegen het schemeren aan pas wat kan doen :Y)


Ja rechte stukken over de weg of het fietspad stappen of draven. Of misschien een bospad.
Weet niet of je er al op mag zitten en in wat voor omgeving je woont natuurlijk :) .


Van de osteopaat mag er al mee gereden worden als het stappen goed gaat. Maar ben zelf geen lichtgewichtje, wel klein in lengte, dus had zelf eerder in de planning er pas op te gaan als die rugbespiering weer teruggetraind is en ik zelf weer wat kwijt ben. Heb er vorig jaar even op gezeten en toen kwamen de feestdagen er weer aan, plus dat ik zelf ook naar de fysio aan het gaan ben vanwege rugklachten van mijn 1 na laatste ritje dat ik een beste smak tegen de grond gemaakt heb. Dus met die pijn van mij zal ik ook niet heel fijn in het zadel zitten en ponylief nog wat meer in de weg zitten O:)
En voor het wandelen moet ik toch wel net wat meer tijd hebben dan die 3 kwartier/klein uurtje wat ik na het werken nog overhoud aan daglicht :)) Er is bos in de buurt met een fijn bospad en alles en stal ligt vrij rustig op het randje van dorp en buitengebied, maar dan moet ik er net wat meer daglicht voor hebben :P Is al wandelend een klein half uurtje stappen naar het bos toe gok ik. Na 8 uur rondrennen en traplopen in een magazijn is dat vaak al best veel gevraagd om net een tandje harder te lopen _O-

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:18

Gevonden een plaatje ervan dan
Afbeelding

Zo een zoek ik !

CarolandRuud

Berichten: 143
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:51

Stille meelezer komt zich ook weer melden. In het vorige deel heb ik mij voorgesteld net voor onze eerste wedstrijd.

Ik rijd het paard van mijn man sinds een jaartje. In mei vorig jaar voor het eerst gestart met haar. Paard heeft vroeger wel eens wedstrijdjes gelopen, maar niet veel. Zelf heb ik met mijn eigen paard (helaas overleden) 3 wedstrijdjes gereden waarvan ik 1 winstpunt over heb gehouden :')

Zo af en toe starten wij eens, maar niet met regelmaat. Tot nu toe alle proeven winst.

Gelukkig kan ik totaal zonder spanning rijden. Ik ga met de intentie heen om gewoon fijn te kunnen rijden en verder niet bijzonder veel verwachtingen. Dit werpt vruchten af blijkbaar.

Vandaag voor het eerst een bb 80 in het vooruitzicht, hier ga ik met hetzelfde doel heen. Maar ik merk toch wel dat er wat zenuwen in sluipen :+

Ik zie hier verder nette punten voorbij komen. En mensen die fijn hebben gereden.
Het aller belangrijkste! :j


little_birdy schreef:
Gevonden een plaatje ervan dan
[ [url=m/y5sfns.png]Afbeelding[/url] ]

Zo een zoek ik !


https://www.decathlon.nl/p/zadelonderle ... mc=8366381

Is dit niet wat?

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:17

Hee Anna wat leuk inderdaad!! Ben wel benieuwd waar jouw boktnaam dan vandaan komt?
Hier hoop ik ook niet dat t al te hard gaat vriezen...bij Adellinde niet gezegend met binnenbak, bij Warlock gelukkig wel. Dus voor de wedstrijden kan getraind blijven worden!


Hier ook af en toe moeite met wiebelende benen op Warlock. Vooral als ze er niet helemaal fijn doorheen is en daardoor der rug niet echt lekker gebruikt. Dat wordt steeds beter waardoor mijn benen ook steeds stiller worden. Op Adellinde helemaal geen moeite mee gelukkig :D

lindamusters in principe haal ik wel elke keer winstpunten, maar baalde wel dat dit niet 2 per proef was haha!

Leuk zoveel juffen bij elkaar! Moet zeggen dat op mijn werk de cliënten ook allemaal ziek zijn en ik gister ook knock-out naar huis ben gegaan. Dagje flink alles eruit gooien en dan gaat t weer :’)

Sivanna
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-11-14

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:13

Haha, dat is een leuk verhaaltje mijn Boktnaam. In de tijd dat ik een Bokt account aanmaakte, had ik ook een ander account ergens aangemaakt. Toen ik daar een gebruikers naar voor nodig had wist ik niet echt iets. Dus heb een van de eerste dingen die in mij op kwam, in dit geval 'vis', gecombineerd met mijn naam. Maar 'Visanna' was een beetje raar, en toen keerde ik 'vis' om, en toen kwam 'Sivanna' uit. Dat vond ik wel ontzettend leuk klinken :P Dus, het verhaal van mijn Boktnaam x)

Stille benen helaas nog niet. Dacht altijd dat mijn benen best stil waren, tot ik opeens heel veel tips kreeg om mijn benen eens wat stiller te houden. Dus even goed op mijn benen gelet, en toen erachter gekomen dat ze helaas helemaal niet zo stil waren als dat ik dacht. Beetje bij beetje worden ze nu wel steeds stiller!

Welkom @CarolandRuud! Wat een ontzettende luxe dat je zonder spanning kan starten! Ik hoop dat ik dat ook heb als ik straks start, maar vaak heb ik bij de onderlinge wedstrijdjes die ik heb gereden wel wat spanning, dus naar verwachting zal ik die ook wel hebben bij officiële wedstrijden.

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:04

Saar88 schreef:
Haha veel paardrijdende juffen :D

Oh die wiebelende benen zijn zo herkenbaar! Ik ben soms ook zo bang dat ik mijn paard helemaal vernaggel met mijn gepruts, ga soms echt aan mijn rijkunsten twijfelen..

Helemaal klaar met de vrieskou!! Ik kan wel lekker naar buiten (paard ook), maar echt gericht trainen zal 'em niet worden. Hoe lang houdt het aan eigenlijk?



Ooh, dit is wel herkenbaar. Ik wil het ook zo graag goed doen met name qua zit dat dát mij juist weer spanning oplevert. :') Paardrijden is ook zo een mentale sport soms.

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:32

Hoi Allemaal! Ik kwam net dit topic tegen en vond het erg leuk om te lezen want aanstaande zondag heb ik mijn allereerste officiële wedstrijd. Nu al super zenuwachtig, vanmiddag laatste les voor zondag.

Ik doe dit met mijn bijrijdpaard Jody. Ik zelf heet trouwens Cheyenne en ik ben 22 :)

Afbeelding

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:06

Welkom ! Veel succes alvast zondag :)

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:44

Ik meld me ook weer. Ik ben dus niet de enige met (ontzettende) wiebelbenen :') ik kan ze op de een of andere manier niet stil houden...

Maargoed zondag ga ik voor het eerst met de trailer weg. Het is maar 5 minuten rijden dus is een hele goede oefening voor ons. Ik heb tot nu toe geen winst en verwacht dit zondag ook niet. Ze willen graag een perfect nageeflijk paard zien en die van mij wil nog wel eens haar hoofd wat omhoog doen.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:23

Welkom cheytjee! En succes dit weekend!

Ook vera succes!

Carolandruud ook weer welkom, fijn dat je zonder spanning kan rijden zeg!

Hier vandaag eigenwijs en ondanks de griep toch weer opgestapt, conditie komt niet vanzelf terug. Langer volgehouden dan maandag in ieder geval :') Maandag 25 minuten incl in en uitstappen, vandaag 50 minuten incl in en uitstappen! Wel lang gestapt omdat hij heel fris was en veel spanning had, en er werd een nieuw paard gebracht dus dat hielp niet echt.. Maar toch fijn gereden uiteindelijk, zijn gangen worden al minder vlak merk ik.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:06

Welkom Cheytjee en veel succes! En welkom Carolandruud! Vera jij ook succes!

Linda ooo dat herken ik..niet met de griep op t paard gaan zitten maar wel terwijl ik me steeds minder fit voelde een werkdag gehad van 8-18 en nu nog even van 20-21.30 aan de studie...

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:42

Hier ineens een hoestend paard -O-

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:52

Welkom Cheytjee en succes! En ook CarolandRuud welkom!
Haha, Vera, leuk om jou hier te treffen! Succes dit weekend!
Little_Birdy; oei, vervelend. Dat is een tegenvaller!

Hopelijk zijn alle zieken (zowel mensen als paarden) weer gauw opgeknapt! Dan nog even wat fijner weer, dat we er weer allemaal tegenaan kunnen!

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:57

little_birdy schreef:
Hier ineens een hoestend paard -O-


Bij mij ook al twee..

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:01

Tijdje niet gebokt, ben inmiddels B+7. Komende dagen waarschijnlijk weinig rijden ivm de vorst. 17 maart weer wedstrijd doen en hopelijk wordt het snel mooi weer, zodat we ook het springen kunnen gaan oppakken (vandaag nieuwe hindernissen!)

Beterschap voor alle zieken onder ons!

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:27

Denk een virusje dan ?

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:34

little_birdy schreef:
Hier ineens een hoestend paard -O-

Het zit ook niet mee bij jou..

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:36

Beterschap voor ieder paard en mens, volgens mij heerst het bij beide..

Ik heb volgend weekend weer wedstrijden, ben benieuwd of we vd week een beetje kunnen trainen.