[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:25

Dat klopt, dat is ook erg leuk en belangrijk. Ga je je paard ook verkopen? Wat een spannende keuze!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:38

Vandaag een jaar geleden, maakte ik mijn M1 debuut. 190 en 186 punten.
Ik had ooit maar 1 droom en dat is een puntje rijden in het M. Door mijn ziek zijn had ik nooit verwacht dat ik die zou kunnen halen, maar dus wel! En niet 1 maar gelijk 2! Wat was ik trots.
Nu een jaar later, zijn we nog steeds M1 we hebben niet veel meer gestart door omstandigheden. En uiteindelijk ook de keuze gemaakt om haar in training te zetten bij een grand prix ruiter en haar te verkopen.
Maar ook dat liep anders helaas. Ze kreeg daar een ongeluk op de wei en inmiddels staat ze weer drie weken thuis. Ik ben het zelf weer aan het oppakken en daarna zet ik haar weer te koop. Ik twijfel enorm of ik haar nog weer zal starten. Voor haar natuurlijk erg goed, voor mij lichamelijk wat minder, al heb ik er nog wel heel veel lol in.
Moeilijk moeilijk.. Komt zoveel bij kijken hè, ook financieel en ik heb geen eigen trailer dus moet altijd iets regelen. Dus zit een btje in dubio. Als ik jullie verslagen dan lees, wordt ik wel weer enthousiast. En ook als ik met mijn vriendin mee ga op wedstrijd <3 . Aan de andere kant hoop ik ook, dat mijn merrie gewoon vlug een leuke nieuwe baas krijgt, zodat ik en mijn verloofde, ons even kunnen richten op de toekomst.

Ik weet eigenlijk niet wat ik met dit verhaaltje wil, even ventileren denk ik.
In de tussentijd geniet ik gewoon verder van jullie leuke verslagen.
En als er nog leuke videos of filmpjes zijn, ik kijk er graag naar! :j

Veel succes en geluk allemaal nog in het M1. +:)+

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 21:59

Kimmutjuh89 haha ja, dat hou ik me ook voor :+

Teysteffy hoe is het gegaan? Ah kom het al tegen. Jammer van de spanning... pfft dat kost een energie zo'n paard. Was ik helemaal niet geschikt voor geweest :o
Merr netjes hoor, gefeliciteerd :j

MariekeS , nee proeven nog niet.. Heb indd wel eens dat het me wat tegenvalt, maar de laatste wedstrijden gaan ook niet echt lekker :') Tempo en route controle is dan soms buiten beeld...
Balen van de fout, maar toch nette punten hoor! Waar ga je heen te werken? Paard niet mee dus?

Roosje78, toevallig vanavond nog eventjes gereden. Moet zeggen viel me niks tegen, ze had 3 dagen vrij gehad. Even zelf ook duidelijker zijn. Strenger bij het 'afstraffen' maar ook gelijk weer los van voren als ze het goed dus. Wat concreter maken dus. Overgangen stap draf hh zijn nu wel weer aardig aanwezig. Alleen galop terug is toch nog een puntje. Ach, ik trek hier 2-3 weken vooruit. :) Super simpel gereden, 2x wijken meegenomen en verder alleen overgangen en Tempo beheersing. .

Oh wat een verhaal Euforie. Hoe oud is je paard? Leukerd? Jammer zeg dat alle plannen wat mislukt zijn bij wijze van.. tja elke hobby kost geld en tijd zeg ik dan maar :+

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:16

@ euforie: pfoe lastig zeg. Ik kan me je gepieker wel voorstellen, het zit niet mee. Ik had zelf ook geen vervoer en moest dus altijd onder het zadel. Dat was al helemaal gedoe en vond ik nog het meest slopende (zitvlees en paard is niet altijd even chill buiten dus het is ook gewoon opletten). Afgelopen zondag met de trailer gegaan en man, wat een luxe. Heb je geen mogelijkheid om toch een trailer aan te schaffen? Dat je op die manier je gezondheid en zelfstandigheid tegemoet komt?
Paard verkopen kan altijd nog maar het klinkt zo noodgedwongen, zou toch zonde zijn als je er nog lol uit haalt?
Aan de andere kant noem je ook wel iets waar ik me ook in kan vinden... Geen paard meer hebben geeft je ook heel veel vrijheid op andere vlakken. Die keuze heb ik nu ook gemaakt en hoop dat het me niet zwaar gaat vallen straks, geen paardengeur meer :')

@ roosje78: paard is niet van mij. Ik had hem ter beschikking in een soort bruikleen constructie dus hij gaat terug naar de eigenaar. Ik heb altijd gezegd dat ik naar het buitenland wilde dus dat het er aan zat te komen wist hij al wel.

En ik ga helemaal naar Brazilië dus nee, knollie kan niet mee helaas :+


TROY (2019) & LAYS (2014)


MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:20

@ Meya: ja lastig is dat. De proeven vind ik echt duidelijk een slag moeilijker dan de L proeven, zeker zodra er iets misgaat qua spanning of controle. Het escaleert wel sneller ofzo.


TROY (2019) & LAYS (2014)

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 07:39

Ja dat is wel een het verre buitenland. Jammer zeg, zal vast wennen worden. Maar goed, dit is ook een gave uitdaging! Wanneer ga je?

Ja daarom. En als dan 1 ding mislukt oké.. kan ik vrede mee hebben. Maar als paard lief li.sb. verdomd en dan galopeert. En met de galop onderdelen flink gas gaat geven van joepieeeee. Mwah. :Y) hahah.
Maar doen even stapje terug om weer even haar hoofd koel te krijgen. Even de druk van de ketel..Want hoef maar iets been te doen en ze zet al in qua oefening. Ook leuk. Maar paard met teveel go is ook lastig rijden, net als paard die op de rem loopt..

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:55

Hoi! :wave: Mag ik hier mee komen kletsen? Ik heb over 3 weken M1 debuut met mijn pony (start ik mee tussen de paarden.)

trysteffy

Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:51

@meya nou echt hoor soms kan hem wel met dit soort dingen echt achterlaten om het netjes te verwoorden en zeggen zoek het maar uit. Maarja ieder geval hij wint het nooit ook al duurt het de helle dag hij gaat er gewoon op. En de proef ja ik mag niet klagen heb hem inde erg netjes weer herpakt.

Hij word volgende week weer lekker gekraakt en dan de 25ste dan weer op wedstrijd en hoop dan echt zo dat mijn punten dan echt omhoog gaan... 3 keer scheeps recht was het toch haha hopelijk haal ik dan wel een punt.


Oja en natuurlijk sanne! Welkom hier!

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 08:02

Hoe bevalt het kraken? Ik krijg er zelf kippenvel van als iemand het erover heeft. Misschien helemaal niet nodig maar denk straks gaat er iets verkeerd.. :7

Hier druk maar leuk weekje. Afgelopen weekend feest gehad thuis voor zowel mijn verjaardag als het slagen van de opleiding.
Veel werken, diensten ook en diplomering vandaag :D

Ik heb een proeven clinic opgegeven voor de 18e. Ben benieuwd. Ze gaat nu al steeds fijner dus is wel even goed wat stapjes terug.
En dan nog de kleine uk thuis, die is van 15 maart '17 en meet nu 1.42.. Hoop dat ze tegen de 1.68 komt.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 08:17

Dank je wel! Zal wel even duren voordat ik jullie allemaal een beetje onthoud hoor, haha.

Ik zal me even in het kort voorstellen: ik ben dus Sanne (verrassend haha) en kom uit het Midden van het land. Ik start met mijn pony succesvol tussen de paarden, hij is een 6jarige (bijna 7) ruin. De maand maart staat in het teken van de debuten, haha. 4 maart maken we ons B debuut in het springen en 10 maart dus ons M1 debuut. Mochten jullie iets meer over hem willen weten of foto's willen zien; [RIJ-ITP] Het fantastische jaar van (en met) Dior du bois.

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 09:45

Welkom, Sanne! Je hebt echt een super leuk dier!
Even een totaal andere vraag: jij rijdt ook met een lage neusriem. Die van mij zit gewoon netjes met 2 vingers er tussen, maar daardoor zakt hij dus naar beneden en lijkt hij erg laag te zitten. Hoe blijft die van jou zo netjes zitten?

Dat is al best een grote, Meya! Maar van veulens, etc heb ik totaal geen verstand. :o

Spannend, hoor, Marieke! Hou je ons wel zo nu en dan op de hoogte van wat je daar aan het doen bent?Ik ben wel benieuwd naar het leven daar.

Klinkt goed, zo rijden, Meya. Nog kunnen trainen daarna? Ook zo duidelijk kunnen blijven?

Jeetje, Euforie, wat een pech met je paard. Hopelijk kun je een mooi plekje voor haar vinden.

Zelf ondertussen lekker aan het trainen, maar mijn verwachting is dat we volgende week door de kou weer even stil staan :brr:

trysteffy

Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:12

@meya bij mijn paard bevalt het erg goed hij is echt goed los daarna ik merk telkens dat de behandeling ieder geval werkt. Klinkt eng maar zoals de vorige keer bij zijn kaak zat ie vast en daar werd ie los gemaakt en kwam er een bult te voorschijn dus daar zat ie goed vast die bult was toen wel na een paar dagen weg.


Maar je bent goed bezig jij!

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:56

Sanne, welkom! Gave pony heb je!
Meya, leerzaam zo'n proevenclinic, en een stapje terug is nooit verkeerd.
Trysteffy, hoe is je wedstrijd gegaan vandaag?
Marieke, gefeliciteerd met je punt! Veel succes en plezier in Brazilië!
Euforie, wat jammer als het niet lukt zoals je het graag zou willen.
Roosje, ook welkom!

Hier ook even een stapje terug gedaan. Ik had vorige week gestart maar het ging gewoon niet zoals ik wil, eigenlijk vrijwel geen fouten, maar ik moet hem net wat meer bevestigd krijgen. Had 172,5 en 173,5 op zich niet hele gekke punten. Dus mijn wedstrijd van aankomende dinsdag afgemeld en we gaan even lekker doortrainen. Met dit koude weer ook niet erg om niet te starten eigenlijk. Afgelopen week heeft hij op een stapritje buiten en een keer longeren eigenlijk niks gedaan. Vandaag naar de binnenbak weer gereden en eigenlijk ging hij echt heel fijn. Nog wel dingetjes, maar al zo'n verbetering tov vorige week. Morgen hebben we les dus hopelijk kunnen we dan even doorpakken in de goede richting.

Foto van vandaag, niet zo'n fijne kwaliteit, maar het geeft wel een goed beeld denk ik.
Afbeelding

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:44

Leuk ding Sanne! :)
Ja, voor mijn gevoel ook best wel aardig. Maar heb er ook geen verstand van. Een ander paard van veulen af aan tot 6e verzorgd/gereden en toen verkocht, maar heb ik er nooit opgelet hoe groot ze nu eigenlijk was toen ze nog een uk was :Y)

Roosje, ja heb nog kunnen rijden en het nieuwe beleid vol gehouden :P Gisteren dienst gehad, was pas 20.30 uur thuis.. Vandaag enige vrije dag alleen geen tijd gevonden om te rijden.

Nou netjes toch Glenstorm, die foto? Geeft wel fijn beeld. Jammer van de wedstrijd, maar indd even stapje terug is niet verkeerd. Nu ook niet met het weer..

Heb donderdag een 'proef'les ergens anders. Stuk dichterbij :D Kijken of het bevalt en te combineren is met de andere.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:58

Zal voor komende week wel ritjes naar de binnenbak worden. Kon het tot nu toe mooi redden thuis, bak was middags tot uur of 19 prima te doen. Zal nu met de echte kou wel harder worden..

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

trysteffy

Berichten: 3235
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:44

@glenstorm ik had geen wedstrijd dit weekend was vorige weekend ik ga weer de 25ste

Maar ziet er netjes uit trouwens!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:33

Na een week weinig echt kunnen doen vanwege de vorst toch maar gestart vandaag, konden we weer even binnen rijden... 8-)

Hij had er denk zin in na die week weinig doen want hij liep fijn, al kan er altijd van alles beter natuurlijk...

1e proef 189,5 en 1e en 2e proef 188,5 en 2e.
Heb er nu al 10 verzameld...
Even kijken wat ik ga doen, nog even door starten of thuis richting M2 doortrainen.
Ik vind de overstap nog best wel groot...

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:38

De zon 8-) schijnt *\o/*

Goed gedaan, Nouvel!

Nog kunnen rijden, Meya? Hoe ging je proefles?

Hoe is het gegaan de afgelopen week, Glenstorm? Al verbetering, ook in je les? Vind je foto een mooi beeld geven.

En wij stonden vorige week stil met de kou. Ook was hij behandeld met naaldjes, dus mocht hij sowieso even vrij zijn. Daarnaast kreeg ik nog keelonsteking, dus dat kwam allemaal mooi uit. Gisteren voor het eerst gelongeerd en vanmiddag er weer voor het eerst op. Zo veel zin in!
Mijn debuut heb ik dus wel uitgesteld. Eerst a.s. zaterdag les.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:00

Dank je!

Dat komt zich dan wel mooi samen zo, heb je alles in 1x gehad, nu richting het voorjaar en weer lekker aan de slag!

Hebben jullie verder allemaal een binnenbak en door kunnen rijden met die koude dagen?

Hier alleen buiten, is op zich balen dan, maar aan de andere kant zie ik ook vaak dat hij dan weer even tijd heeft om op te laden door even weinig of wat anders te doen en dan weer enthousiast aan het werk gaat.
Maar ik ben nu wel blij dat het een beetje voorjaar lijkt te worden!

Toen ik gisteren op stal kwam om ‘m klaar te maken voor de wedstrijd lag hij er zo bij :D


Afbeelding

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:33

Nouvel, mooie punten zeg! Je mag alweer M2 dus, gaaf! Kan hij alle oefeningen al? Heerlijk zeg die foto, het was gisteren ook wel ineens heerlijk weer.

Roosje, met zo'n voorbereiding kun je beter het nog even uitstellen. Hopelijk ben je snel weer aan het trainen.


Mijn les ging maandag eigenlijk wel fijn, weer nuttig bezig geweest. Toen heeft hij 3 dagen stil gestaan en was hij vrijdag en zaterdag helemaal hyper met rijden. Hij heeft zo veel power dan en dan kan ik hem helemaal niet meer bij elkaar rijden. Vandaag aan de longe liet hij wel weer hele fijne dingen zien. En nu kunnen we gewoon weer thuis aan het rijden dus hopelijk kan ik komend weekend weer fijn rijden.

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:08

@ Nouvel, wat een super mooie punten. Gefeliciteerd. Heb je al eens een M2 proefje gereden?

@ Roosje78, alweer helemaal opgeknapt?

Hier vandaag ook weer gereden na een week niet kunnen rijden. Vorige week dinsdag wel even een blokje om geweest voor de beweging, maar pfff wat was het koud.
Morgen weer naar les.

Hebben jullie elke week les?

Ik heb mn eerste wedstrijd weer gepland op 22 april. Dat is 8 maanden na mijn laatste. Ik kreeg blindedarmontsteking tussendoor en ben daar lang van aan het herstellen geweest, heb nu het gevoel dat ik wel weer een proefje kan rijden. Binnenkort maar even een proefje oefenen.

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:22

Mooi gereden Nouvel! Gaat lekker, jou paard is redelijk constant of niet?

Hehe.. zijn vast meer paarden die daar last van hebben Glenstorm! Op naar het mooie weer... :)

Roosje78 jammer, maar de timing kon bijna niet beter bij jullie. :P succes met de voorbereidingen!

Natasja nee niet elke week les.. eens in de 2 weken, soms iets minder vaak. Nu ik diensten etc doe en fulltime werk is eens per 2 weken nog wel lastig plannen. Wat vervelend zeg, zo'n lang herstel.

De les is niet meer doorgegaan. Was ook niet het fijnste weer om op pad te zijn. Heb 'm nu voor volgende week staan.. :)
Bak was hier alleen do/vrij/za te hard om bezig te zijn. Dus mag nog niet klagen.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:54

Thanx allemaal!

Meya, ja die is inderdaad aardig constant, dat is ook wel mijn geluk hoor, want hij is niet super talentvol en hij heeft ook niet super veel uitstraling en weinig oprichting van zichzelf.
Dus alles wat we laten zien moeten we er ook echt zelf van maken, thuis is hij vaak wat aan de flegmatieke kant vooral als de bodem zwaar is, en dan op vreemd terrein krijgt hij vaak net even die prikkel dat hij wel wat meer opricht en blijft lopen, al gaat het ook nog steeds niet vanzelf hoor.
Meestal rijd ik net wel net geen winst, toevallig de laatste paar wedstrijden een aantal keer beide proeven winst gereden en nu ook wat hoger zowaar.

Hier ook met die vorst niet heel veel kunnen doen, keer een buitenritje, beetje longeren, rondje stappen...
Gelukkig nu echt lekker richting het voorjaar!

Ik heb niet elke week privéles, ik rijd wel elke week in de clubles mee en heb af en toe een extra les van diezelfde instructeur, dat spreek ik gewoon af als ik even ergens extra aandacht aan wil besteden.

Verder ga ik bijna elke maand naar een vereniging in de buurt voor les van Herman Wientjes, dat werkt voor mijn paard ook super fijn, en voor mij ook trouwens!

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:38

Leuk om te horen hoe vaak jullie lessen en hoe. Ik zit er ook over na te denken om verenigingslessen te nemen naast mn privélessen. Alleen ga ik een huis bouwen dus financieel eerst andere prioriteiten.

Stoere powny Zeno & Me B+10 L1+10 Eindstand
Topper Willem & Me L1+ 21 L2+1 Eindstand
Topper Welmoed & Me B+13 L1+15 L2+10 M1+3

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 07:50

Zijn bij jullie de verenigingslessen duur, Natasja? Bij ons is dat nl maar 20 euro extra per jaar en daar kun je 1x per 2 weken een springles voor volgen en elke week een dressuurles.
Kan me voorstellen dat je stiekem toch best lang aan het herstellen bent van een blindedarmonsteking. Sterkte nog met opbouwen.

Longeer je niet eerst even dan, Glenstorm, van te voren? Zodat hij zijn eerste energie kwijt is?

Wat een heerlijk gezicht, Noevel! Hoe ging je westrijd?

Zelf gisteren weer heerlijk gereden. Hij was zo lekker los en heb hem dan ook alleen maar laag en voorwaarts gereden. Vanmiddag mag hij weer wat harder werken.

En zelf leste ik voorheen altijd 1x per 2 weken. Maar mijn juf is gaan samenwonen in Duitsland en mijn laatste les was dus begin januari. Baal er wel van, want ik vind het erg fijn als er iemand meekijkt en me wijst op de verbeterpunten. Ondertussen wel naar de clublessen geweest wat natuurlijk altijd leerzaam is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marieke_483 en 9 bezoekers