[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:47

Oh arm ding haha. Gebeurd echter heel vaak bij de kleintjes en trekt vaak weer netjes naar het volwassen gebit toe.
Doen ze dus niks aan tenzij t echt extreem los zit ofzo. Precies zoals in het topic al genoemd staat

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 01:30

Jawel hoor.

Het is een tweejarige, daar is eigenlijk weinig mee te beginnen voor ons als tandarts. Vaak kom je niet verder dan even kijken en misschien voelen. Als het tandvlees wat beschadigd is, adviseer ik vaak om waterijsjes te laten eten om te koelen, zelfde bij een gezwollen lip. Is er een open wond, dan probeer ik altijd wel te kijken of er geen (straat)vuil in zit. Het kan zijn dat de tandjes gaan verkleuren. Dit kan tijdelijk, of blijvend zijn. Ondanks dat we soms enorm donker verkleurde tanden zien, geven ze over het algemeen weinig klachten.

Het enige geluk is dat het melktanden zijn, en dat de blijvende nog komen. Deze val hoeft ook geen gevolgen voor de blijvende op te leveren. Zo beetje antwoord op je vraag?

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:02

Laura, nog een vraag. Ben jij te zien in de film van Jordy en jill tijdens de clinch die je toen gevolgd hebt?

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:23

@Lithya klopt haha op Mickey rij ik ergens een keer voorbij

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 12:40

Ff een klaag berichtje
Ik baal als een stekker ben de hele week al niet fit maar vanaf woensdag koorts en donderdag kapoet zucht. Gister wel 1 gereden maar weinig energie. Vanmiddag weer 1 rijden en vanavond maar weer op tijd onder de wol hoop dat ik t morgen wat vol hou op de regio kampioenschappen. Stomme griep ook grr zijn mijn paarden top fit ben ik t niet :(

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:13

Carola & Lithya dank jullie wel!
Ben inderdaad blij dat het het melkgebit is.


Ik ga proberen om 10 maart weer op een paard te klimmen, hopelijk is het weer dan wat beter dat is fijner voor de kinderen.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:37

Balen Marijke :=
Hopelijk morgen wat fitter.

Ik ben vandaag op een stal gaan kijken voor Cas. Ik was wel positief, 10/15 minuten rijden, binnenbak, buitenbak, alle dagen komen ze buiten. Springmateriaal aanwezig, alleen wel een wachtlijst nu.
Wilde eigenlijk ook nog bij particulier aanbellen om de hoek, maar ik was te schijterig := Nu moet ik dat nog steeds een andere keer doen, kan mezelf nu wel voor m'n kop slaan... aansteller...
Dan wel alleen een buitenbak, maar dan kan ik der wel bijna zien vanuit huis :P

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:18

Oh beterschap Marijke!

Ik snap her goldie. Zou ik ook hebben.
Wij hebben ook alleen buitenbaan. Heel frustrerend af en toe.. maar voor de Rest, rustige winter is ook niet verkeerd aan de andere kant

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 22:25

Beterschap Marijke! Ik ga voor je duimen dat je je in ieder geval goed genoeg voelt om te rijden.

Gomir leuk dat je al wat wedstrijden hebt opgegeven! Lekker fanatiek. :D

Jes wat sneu zeg van je dochtertje. Gelukkig zijn het nog melktandjes.

Goldie, gewoon aanbellen! Een brutaal mens heeft de halve wereld. ;)

Wij hebben gisteren een hele fijne dressuurles gereden en morgen gaan we weer 2 rondjes BB springen in Brummen. Mijn groom heeft alleen afgezegd, en ik vind alleen gaan helemaal niet erg omdat ik wel wat mensen ken maar nu ga ik net naar een locatie wat juist de andere kant op is, wat ook een andere kring is dus ik ken niemand :Y) Mag lekker als tweede starten en het begint om 9 uur. Gelukkig staat het parcours er al en degene voor mij moet ook een keer los springen dus komt vast goed.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:42

Succes en veel plezier Nann!

Wij hebben morgen crosstraining *\o/*

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 10:46

Succes en veel plezier!

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:18

Heb het overleefd :P
Ivonne heel dapper en foutloos :) de barage achteraf een balk helaas maar ik redde de tijd ook niet haha anderen gingen zo hard en dat kent Ivonne niet.
Met Gucci had ik de leg eruit helaas en halverwege het parcours werd ik duizelig en benauwd hierdoor raakte ik uit balans maar ze sprong mooi door het parcours uit wel twee balken op het einde gewoon omdat ik niet meer goed zat.
Super tevreden met de dames ! En ik heb alweer ff geslapen haha bek af

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:20

Wat goed, Marijke! De kop is eraf :) Welke klasse starten jullie?

Crossles vandaag ging niet heel lekker maar was wel erg zinvol, goede tips gekregen :j

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:37

Oh wat jammer, maar fijn dat je goede tips hebt gehad.

Toch goed gedaan gezien de omstandigheden Marijke!

Ik heb lekker zonder zadel bitloos rondgehuppeld... Ik had helemaal geen lol meer in het rijden, hopelijk komt het zo een beetje terug...

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:04

FCSA schreef:
Wat goed, Marijke! De kop is eraf :) Welke klasse starten jullie?

Crossles vandaag ging niet heel lekker maar was wel erg zinvol, goede tips gekregen :j


Ivonne in het L en Gucci in het Z

Minders zeg dat de les niet heel lekker ging maar gelukkig wel goede tips

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:07

Oh jammer Marijke maar een goede prestatie.

Jammer van je crossles!

Ik heb lekker langs de dijk gereden. Vriend mee op se fiets, gezellig!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 00:36

Jullie hebben in ieder geval kunnen rijden, ik zit al het hele weekend in het ziekenhuis of er vlak bij in de buurt.

Mooi dat je toch nog mee hebt kunnen doen Marijke!

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 00:38

Aah Marijke :(:) Ik vind je een diehard hoor dat je gewoon bent gegaan! En alsnog knap gereden!

Balen van je crossles Frederique, waarom ging het niet zo lekker?

Ik zag je foto's voorbij komen Carola, lekker! :D

Goldie wat lekker! Maar waarom geen plezier meer in het rijden? Ik dacht juist dat je weer zo lekker aan de gang was?

Onze wedstrijd ging goed! Was wel een vroegertje. Eerste parcours een balkje en daarna trok ze een sprintje dus ik heb toen een volte gedraaid. Tweede parcours foutloos. :D Ben blij dat ze het allemaal zo braaf doet. Ze gaat nog steeds wel vlot door het parcours heen maar wel redelijk gecontroleerd. Met dressuur gaat de galop steeds beter en rustiger dus daar lekker op verder borduren dan heb ik daar met springen weer profijt van.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:37

Lekker Nann, ze pakt het lekker op zo te lezen!

Nou het was al een hopeloze winter qua bak, nu kunnen we iig weer aan de gang. Op de een of andere manier kan ik niet meer zitten lijkt wel en Cas is een geval apart in de dressuur. Zodra ik ook maar een steekje laat vallen pakt ze meteen haar kans en begint 2x zo hard te draven. Gevolg, ik ben weer uit balans, en zo blijf je continu bezig. Continu probeert ze der snor te drukken met werken en ik ben nou gewoon dressuurmatig helemaal niet zo handig. De afgelopen weken wel een aantal keren bijna huilend afgestapt omdat het gewoon niet wil. Zat al niet zo lekker in mijn vel en dit helpt dan ook niet natuurlijk.
Het wordt tijd dat we weer eens gaan springen, knapt ze vast weer van op en even lekker over het strand crossen. Heb momenteel niet zo'n groot budget om te lessen, dus dat helpt ook niet mee :o
Ga binnenkort mezelf eens pesten met zonder beugels rijden := Misschien moet ik ook gewoon even wat meer geduld hebben

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:14

Lastig Goldie, kan me voorstellen dat het echt weer even inkomen is na een winter weinig rijden... Komt vast goed! Hebben jullie de bouwvergunning voor het huis al binnen?

@Nann, wat fijn dat jullie lekker bezig zijn! Leuk om je straks tegen te gaan komen op wedstrijden.

We hebben met de crosstraining geoefend met schakelen. Normaal gesproken hebben we wat meer vaart (en minder controle) en dan springt hij alles. Nu moest ik wat meer terugrijden en dan weigert hij vaker op de crosshindernissen. Bracht dus goed ons issue naar de oppervlakte, heel zinvol om daarmee te kunnen oefenen.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:08

Ja vast wel :) Nee helaas, er ontbraken nog wat dingen die we eerst in moesten leveren (wisten we, maar op advies van architect wel vast opgestuurd) Daar hadden we 4 weken de tijd voor, en dat is aanstaande woensdag maar dat gaat niet lukken. De architect en constructeur waren bijna ruzie aan het maken ergens over, dus dat schoot lekker op. Nu even wachten op laatste berekening en dan de EPC nog. Maar we moeten dus opnieuw in gaan dienen, is niet anders.
Hoe gaat het bij jullie?

Haha dat meer vaart, minder controle ken ik :+ Hebben ze ook minder tijd om te kijken O:)

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:49

Ah, zonde van de vertraging!
Wij hopen de vergunning over ongeveer 2 weken te krijgen. Dan waarschijnlijk ook de offertes van de aannemers binnen, dus dan kunnen we gaan beginnen :)

Citaat:
Hebben ze ook minder tijd om te kijken O:)
Dat inderdaad :+

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:51

Oh dat gaat ineens snel bij jullie! Hoop echt dat het bij ons ook even op gaat schieten nu... Was eerst 16 maart uiterlijk, maarja dan wordt ook alweer een maand later nu -O-

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:57

Klinkt als een hoop gedoe. Maar eenmaal rond zal het het waard zijn denk ik :j
Wij gaan tot de nieuwbouw maar een noodoplossing bedenken. Huidige huis in tweeën, stacaravan ofzoiets. Om alleen te gaan bouwen en een paar jaar later mn ouders.. dubbel dubbel dubbel. Dat is niet handig

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:03

Zowel jij als je ouders gaan bouwen? Op hetzelfde stuk? Spannend ook dus!
Ja uiteindelijk wel, kleine tegenvaller zo en onze blokhut is toen met de storm de lucht in gegaan. Gaan we deels in wonen, en we hebben een caravan :P