[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:12

Wij hebben ook nog onze werkpuntjes, zoals ik al aangaf. Het luisterknopje werk niet altijd helaas... dat kan stelling en buiging zijn, maar ook terugkomen naar draf uit galop of de overgang van stap naar draf..

Soms pak ik dan een voltetje extra om m terug te nemen of om de oefening opnieuw in te zetten. Heel jammer van de -2, maar op dat moment is de les die geleerd moet worden belangrijker.

Qua punten kan ik de ene proef 165 rijden en de andere 194. Is net hoe de pet staat en thuis is dat niet anders.. De oplossing is km maken en hopen dat ie volwassen wordt haha...

Paard is net 5 en makkelijk afgeleid door de wereld om m heen dus hoop dat het met de L proeven iets makkelijker is hem bij de les te houden.

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:21

Dat had ik met vorige ook idd, Lena82. Dan zijn L proeven fijner, want je hebt net iets meer te doen, terwijl je wel kilometers blijft maken.

Maar daarom gaf ik ook mogelijkheden aan. :') Ik heb 3 proeven gehad zonder dubbele winst en de allereerste proef had ik 3 winst, maar klaar voor de L1 vond ik ons niet. Dus ben ik door blijven rijden en nog steeds vind ik ons niet helemaal klaar, maar zijn we er volgens omstanders wel klaar voor. Dan gooi ik het er maar op dat ik te kritisch ben op mijn eigen rijden.

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:23

Ik heb denk ik ook in de L1 het profijt dat hij meer oefeningen heeft en soms ook net even een kleinere oefening waardoor ik hem net iets makkelijker ombuig, maar om hem nu midden op de grote volte om te buiten zonder 10 meter naar binnen te vallen is voor mij gewoon een oefenpuntje, heb ook geen haast verder en paard kan alles ook wel, maar als het weer beter blijft en we wat meer kunnen doen zal die ook stukje makkelijker soepeler blijven en worden. Scheelt al de helft.

KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:47

Ghostattack schreef:
Anders ik wel _O- Hoogste tot nu toe was 177 haha. Maar dat is echt voornamelijk door spanning bij mijn pony, die vergeet spontaan dat ze ook netjes kon lopen. Laatste keer was ze als de doods voor de weerspiegeling in de kantineramen, dus dat is ook nog een puntje.

Ik ga pas over naar de L als we er echt klaar voor zijn, thuis trainen we al op hoger niveau uiteraard. Eerst maar eens een winstpunt in de B zien te krijgen :=


Oh iemand die het herkent!! Ik denk dat ik nooit naar de L kom!! Ik ben gewoon een slechte dressuur ruiter en doe zoveel verkeerd. Ginger heeft al winst in het L maar samen met mij is het een drama hahaha zij red zich wel maar ze doet wat ik haar vraag en ja als de vraag verkeerd is ;o)) Naja ooit komt die punt er als moet ik door tot ik 80 ben ;o))

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:49

Haha @ga en kabriogirl herkenbaar Haha 1x hc gestart met 181,5 en daarna niet meer boven de 179 gekomen haha mijn doel is in april terug de ring in. Nu even een wedstrijdpauze en alles meer bevestigen xD

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:59

Ik heb ook een vreselijk stelling en buiging probleem hoor. Pony kan zo krom als een hoepel in contrastelling galopperen, beide kanten op. Binnenbeen is nog niet helemaal aangekomen, maar het kwartje begint te vallen. Ze snapt alleen niet dat ik haar bijvoorbeeld extreme binnenstelling wil laten doen, richting SB. Dat vind ze zoooo gek.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:04

Stelling en buiging gaat hier gelukkig over het algemeen wel goed! Nageeflijkheid daarentegen.. Recht op het juryhokje af? Tegen de hand. Weerspiegeling? Tegen de hand. Gebroken lijn? Half tegen de hand andere helft perfect :')

Om maar niet te spreken over de draf verruimen, wat ze hier thuis echt gigantisch goed kan. Nee dan spontaan wordt ze extreem tegen de hand, verruimen? Nooit van gehoord. Ik ga wel taktfouten maken :)*

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:09

Wij hebben vandaag een beginnetje gemaakt met achterwaarts, hij snapt het eindelijk :):)

Wijken daarentegen is draaamaaaa. Hier is gewoon veel te veel stelling en buiging... Hij heeft geleerd dat binnenbeen op de volte met wat druk op de mond betekent stelling, dus zodra ik probeer te wijken krult hij heel braaf rond mn binnenbeen, maar opzij ho maar.

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:10

Jup vooral galop in contrastelling en dan rechts, links gaan we eigenlijk heel netjes overal. Rechts.. Pfff.. Soms wil ik hem achter het behang plakken..

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:21

Oh achterwaarts, mijn pony wordt daar zo pissig van! _O- Ze heeft nogal de neiging om haar bekken niet te willen kantelen, dus we pakken veel achterwaarts mee. Dan moet ze wel :))

Hier gaat het wijken ook vaak nog met te veel stelling en buiging, maar opzij gaat ze gelukkig wel! Ze kruist haar voetjes alleen nog amper, het is meer schuin naar de hoefslag lopen haha.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:35

Ghostattack schreef:
Oh achterwaarts, mijn pony wordt daar zo pissig van! _O- Ze heeft nogal de neiging om haar bekken niet te willen kantelen, dus we pakken veel achterwaarts mee. Dan moet ze wel :))

Hier gaat het wijken ook vaak nog met te veel stelling en buiging, maar opzij gaat ze gelukkig wel! Ze kruist haar voetjes alleen nog amper, het is meer schuin naar de hoefslag lopen haha.

Die van mij werd er ook elke keer zó boos van, dan ging hij allemaal draaien of zelfs omhoog. Maar uiteindelijk viel het kwartje dus ik heb er vertrouwen in dat het wijken dan uiteindelijk ook gaat lukken

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:43

Ik ben net begonnen met wedstrijden dus blijf nog wel effe in de B ook al heb ik 10!winstpunten heb er nu 5 dus kan nog even bovendien krijgt mijn paardje een veulen dus dan moet het rijden toch op een laag pitje

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:55

loismooij15 schreef:
hahaha, waarvan dan? :P


Facebook haha. Jij bent op fb bevriend met mensen die ik weer ken. En je staat op de stal van een oud collega van mij.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:17

ik zit gemiddeld rond de 165punten denk ik :')
ach we hebben nog super veel spanning komt van zelf. heb 1 winstpunt heb staan janken van vrolijkheid hahahaha

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:27

Ik zit gemiddeld op 178 denk ik. :+

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:28

dat is toch netjes! oké tis nog geen winstpunt. maar je zit er nirt ver vanaf :) ga zondag kijken wat ik er van ga maken

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:33

Als ik beetje leuke jury heb heb ik winst heb ik een strengere jury heb ik net geen winst.

Ik baal dan alleen altijd dat het net niet is.. Maar ik vind het helemaal niet erg, beetje gemixte gevoelens..

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:40

jah ken dat. al ben ik X echt heel streng gejureerd en toen vielen mijn punten dus mee ;) ofnoujah weet dat ze heel streng jureerd eerlijk maar streng. dus dat kwam toen als verrassing.

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:49

Soms heb ik dan zoiets nou dit was 3x niks en winst en andere x denk ik nou dit ging toch goed en geen winst. Dat is ook zo dubbel vaak :

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:51

jah dat had ik in sept met een proefgerichten clinic voelde echt goed. toen kreeg ik ook echt extreem veel opmerkingen dat ik daarna geen zin meer had. heeft toen 2 weken geduurd voordat ik weer ging rijden.

loismooij15

Berichten: 296
Geregistreerd: 24-12-14
Woonplaats: bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:54

lindamusters schreef:
Wij hebben vandaag een beginnetje gemaakt met achterwaarts, hij snapt het eindelijk :):)

Wijken daarentegen is draaamaaaa. Hier is gewoon veel te veel stelling en buiging... Hij heeft geleerd dat binnenbeen op de volte met wat druk op de mond betekent stelling, dus zodra ik probeer te wijken krult hij heel braaf rond mn binnenbeen, maar opzij ho maar.


probeer goed je buiten teugel erbij te houden en je buitenbeen ertegenaan te houden. dat kan zeker helpen :)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:18

Mag ik even mededelen dat ik afgelopen zaterdag 7e van de 26 ben geworden met een mooie 178,5 punt!

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:20

netjes! 26combinsties vond de 9 komende zondag al veel :D

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:26

pinkie87 schreef:
netjes! 26combinsties vond de 9 komende zondag al veel :D


hihi, normaal hebben we rond de 12 maar deze was het een grote groep. Ondanks dat er super veel mensen waren ging het best goed. Tot iemand besloot de wc deur dicht te GOOIEN. Dat heeft me flink wat punten gekost aangezien de jury niet kon zien wat er daar gebeurde.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:54

Wat fijn om te lezen dat jullie ook je paard nog niet helemaal perfect voor elkaar hebben :) Ik ga soms heel lekker, maar heel vaak gaan wij ook plat door de bocht zonder stelling en buiging. Tja.. dat komt allemaal vanzelf als je goed traint als het goed is.