[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:07

Omdat ik op Vinnies APK zit te wachten en het rijden dus op een lager pitje staat ben ik me maar eens gaan bezighouden met onze toekomstige wedstrijd outfit :D.

Ik wil graag in het creme/champagne gaan starten, maar man wat is het moeilijk om alles in dezelfde tint te krijgen! En zo onhandig: paard is zwart dus ALLES staat hem goed :D. Dus dat levert een groot dilemma op: wat voor jasje?!

En lastig nummer 2: ik heb een springzadel. Iemand ervaring met dressuur starten op een springzadel?

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †


nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:52

Saar88 schreef:
[...] ik heb een springzadel. Iemand ervaring met dressuur starten op een springzadel?


Ja, ik, ik heb wel eens BB gestart met een springzadel. Rare blikken op het losrijveld, maar verder geen probleem gehad.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:20

Leuk Annetje dat jij ook mag starten met je bijrijdpaard!

Ik ga starten met een vzh zadel en heb met mijn vorige bijrijdpaard ook officieel met barefoot gereden zelfs.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:58

Ach gewoon lekker doen waar jezelf goed bij voelt mijn dochter sprong eerder met haar pony met dressuur zadel omdat ze dat fijner vond boeien

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

Sivanna
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:06

Nog gefeliciteerd iedereen met de wedstrijden en de behaalde punten!

@saar88 oeh creme/champagne is zo mooi! Dat wilde ik ook, heb uiteindelijk besloten toch maar gewoon voor wit te gaan omdat hij 4 witte benen/voetjes heeft en een witte kol, dus dan leek creme/champagne me eigenlijk toch niet zo heel mooi :P Ik zou het combineren met blauw! Dat vind ik zelf heel chique staan! En dan misschien, omdat je paard zwart is, niet al te donker blauw.

Ik ging vandaag springen met een aantal stalgenoten en ben echt even op de feiten gedrukt: ik knijp met mijn knieën en beweeg ontzettend veel in het zadel en zit hem hierdoor in de weg. Heb daar samen met een vriendin even flink aan gewerkt -tussen de sprongetjes door :P- en merk inderdaad als ik mijn knieën los laat en stiller zit, dat hij veel beter beweegt. Maar ik vind het zo moeilijk! o.o Ik ga de komende tijd maar eens met barebackpad rijden om mijn balans even goed op orde te krijgen!

xVera94

Berichten: 128
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:26

Zeker in de lagere klassen (B/L1) heb ik wel mensen met een spring/vz zadel zien rijden. Lekker doen!

Leuk dat je ook gaat starten, Annetje! :)

Haha Saar, lastig die kleurkeuzes! Ik zou ook zeggen blauw, maar zwart paard.. moet maar net staan.

Sivanna; fijn dat je in ieder geval al het fijne gevoel hebt gekregen! Lekker door oefenen, maar af en toe ook zo lastig als je weet wat er fout gaat maar het niet 1, 2, 3 kan veranderen. (# mijn wiebelbenen :Y) )

Hier liep de planning wat anders dan verwacht. Vrijdag tandarts, oa voor zijn wolfstanden, maar die waren zo gunstig geplaatst dat ze er niet uit hoeven (tenzij er een reden voor komt). Betekent dus wel dat hij helemaal geen vrij hoefde.. Heb hem dus gisteren en vandaag toch maar gereden, want ik heb afgelopen week al mogen ondervinden dat hij er niet gezelliger op wordt als hij alleen maar hoeft te spelen en te longeren :Y) Gelukkig liep hij beide dagen erg fijn <3 .

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:33

Ik heb ook donkerblauw op mn zwarte, ook donkerblauwe laarzen. Maar ook een koningsblauw jasje icm donkerblauwe laarzen, zwart met cognac en een bruine set. Op zwart kan alles vind ik :)

Met donkerblauwe set:
Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:09

Mijn set:
Afbeelding

In actie op vorig bijrijdpaard:
Afbeelding

Ik heb blauw met zwart. Wil graag nog een blauwe cap ipv deze, maar wil zoveel. :') (nieuwe frontriem, neusriem, rijbroek, getailleerd jasje voor dressuur, mooie lakriem)

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:50

Moooi! Vind blauw toch wel heeeeul chique!

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

MyWishMax

Berichten: 25239
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:54

Ik heb me eigenlijk niet gemeld in dit topic, omdat ik in 2017 al mijn punten voor de L1 gehaald had. In september had ik me over laten halen om 1 proefje te starten en daar haalden we 3 winst. Daarna me over laten halen om de selecties te starten, ook al vond ik dat wij daar niet thuis hoorden met mijn simpele merrie. 1e selectie gewonnen en 4 winst erbij, 2e selectie slechter, maar wel 2 winst. Toen Kringkampioen geworden en 6 winst.

Vandaag de regio en de reden dat ik me toch nog meld. 1e proef stond ik 1e met 69,92%, 2e proef door mijn gebrek aan energie/kracht minder, maar in totaal 2e met 67% en dus door naar het NK!!!

Ik blijf tot maart dus nog B starten en kom toch nog even meekletsen. ;)

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:54

Ik ook! Rijd nu een vos, dus denk dat het nog mooier staat. :j Dan valt het blauw meer op.
Nog even doortrainen en dan hopelijk maart/april maar eens kijken hoe dat staat in actie.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:54

PeerAppel schreef:
Om BB te mogen rijden, hoef je geen lid te zijn van een vereniging hoor. Alleen van de KNHS. Kost iets van €20 per jaar en moet ook om een startkaart te krijgen.
Ben 1,5 jaar geleden BB springen gestart en ben speciaal daarvoor lid geworden.


O echt. Ik dacht dat je alleen lid van knhs kon worden als je lid van een vereniging bent. Weer wat wijzer dus! _/-\o_

Ik vind die blauwe sets inderdaad erg mooi! Ik heb zwart met roze details <3

Billini❤️❤️

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:55

Ik heb een bruine set. :) Zoek alleen nog een nieuwe cap. :P Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25239
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:55

Ik start een vos met blauw jasje en cap, champagne broek en dekje en bruin tuig en laarzen O:)

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:19

Waar heb jij je champagne broek en dekje gehaald MyWishMax? Ik heb tot nu toe nog niet echt succes. Vaak net een andere tint, of met heel veel bling (waar ik echt niks mee heb) of niet naar mijn smaak, of giga duur etc.

Super leuk trouwens om jullie wedstrijd outfits te zien :D

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:25

Ik was altijd in het blauw:


Afbeelding



Maar ga nu over op zwart/goud/cognac, anders vind ik het te met mijn al drukke zadel haha :


Afbeelding


mijn nieuwe jasje:



Afbeelding

Afbeelding

Rij ITP Nieuw clinic!; bij Jill Huijbreghts
Volg ons op youtube; Iedere zaterdag een nieuwe video
Volg ons ook op Instagram

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:29

hoi!
ik wil mij hier graag ook melden :D rij vanaf afgelopen zomer wedstrijden.
maar nog veel werk aan de winkel voor ons. vanwege de faalangst en ik durf niet te rijden als er mensen kijken. daarbij een paardje met uitgesproken karakter maakt het soms wat lastig. maar juist om hier aan te werken ben ik wedstrijden gestart.
heb zondag mijn eerste wedstrijd voor dit jaar. en 14feb. de volgende

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

MyWishMax

Berichten: 25239
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:29

Saar88 schreef:
Waar heb jij je champagne broek en dekje gehaald MyWishMax? Ik heb tot nu toe nog niet echt succes. Vaak net een andere tint, of met heel veel bling (waar ik echt niks mee heb) of niet naar mijn smaak, of giga duur etc.

Super leuk trouwens om jullie wedstrijd outfits te zien :D


Eh, ze zijn al zo'n 7 jaar oud, heb tussendoor 4 jaar niet gereden en daarvoor maar paar keer aan gehad, Broek is geloof ik van anky, dekje is nog van eurostar(toen die van die egale met grote vierkanten uitbrachten) en handschoenen van roekl. Broek heb je tegenwoordig van pikeur nog wel in champagne, maar verder idd bijna niets. Ik wil wedstrijdshirt, maar kan niks vinden, plastron is er 1 die gemaakt is voor moeder. Ook jasje is een oud model Pikeur en cap is een CO.

Ik wil ook geen bling. :')

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:22

Afbeelding
Dit is mijn wedstrijd jasje inmiddels met een nieuw dekje

Afbeelding

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

Charaz

Berichten: 24278
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:46

Ik lees hier ook mee, mijn paard gaat binnenkort voor het eerst starten in de B met mijn zusje.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 00:20

Trouwens; naast BB rijden kun je ook een dagkaart nemen! Dan start je wel officieel, maar alleen voor die ene dag. Misschien ook handig? :)

Ik heb me trouwens vandaag ingeschreven voor de eerste wedstrijd van het jaar! Zal pas volgende maand zijn, maar ik heb nu iets om voor te trainen. *\o/*

[o]

KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 01:00

Saar88 schreef:
En lastig nummer 2: ik heb een springzadel. Iemand ervaring met dressuur starten op een springzadel?


Ja hoor kan gewoon ik start er momenteel ook mee en reed hiervoor op een boomloos zadel kan en mag allemaal en rare blikken ach ja die krijg ik standaard al ;o)

ps een frontriem in champagne of andere dingen kan ik voor je maken alles met Swarovski ;o)

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:27

Saar88 schreef:
Omdat ik op Vinnies APK zit te wachten en het rijden dus op een lager pitje staat ben ik me maar eens gaan bezighouden met onze toekomstige wedstrijd outfit :D.

Ik wil graag in het creme/champagne gaan starten, maar man wat is het moeilijk om alles in dezelfde tint te krijgen! En zo onhandig: paard is zwart dus ALLES staat hem goed :D. Dus dat levert een groot dilemma op: wat voor jasje?!

En lastig nummer 2: ik heb een springzadel. Iemand ervaring met dressuur starten op een springzadel?



Ik heb mijn eerste proeven gestart in springzadel, heb er niks over gehoord en ook geen rare blikken gehad. Kan en mag gewoon!

Irocco Bleu <3 B+12

xVera94

Berichten: 128
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:24

PeerAppel schreef:
Ik ook! Rijd nu een vos, dus denk dat het nog mooier staat. :j Dan valt het blauw meer op.
Nog even doortrainen en dan hopelijk maart/april maar eens kijken hoe dat staat in actie.


PA ik ben dus nog aan het twijfelen. Heb zwarte laarzen en verder is alles nog open, maar ik heb zwart tuig. Ik heb op zich een zwarte wedstrijdcap, maar wil een nieuwe cap kopen en kan ervoor kiezen om mijn huidige wedstrijdcap als trainingscap te gaan gebruiken... Lastig. Ik wil ook niet te veel opvallen, maar ik vind donkerblauw ook wel chique. Een fellere kleur blauw (richting koningsblauw) lijkt me ook wel mooi, maar dat moet maar net passen.

MyWishMax

Berichten: 25239
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:43

Donkerblauw is net even anders, maar niet extreem opvallend hoor. Mijn champagne valt meer op, omdat bijna niemand dat meer heeft. :') Ik heb het dan met donkerbruin, maar met zwart kan ook heel mooi. (Zadel is hier bijvoorbeeld nog zwart, omdat het een leenzadel is)

Afbeelding

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ziechriet en 44 bezoekers