Young leaders programm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Young leaders programm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 22:18

Zijn er meer Young leaders coaches op Bokt?

Wij zijn op de manege net begonnen, en was benieuwd of er meer bokkers zijn die dit nieuwe programma mogen coachen.

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Young leaders programm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:24

Hi wat leuk, wij hebben ook een Young Leaders programma op de manege, en ben daar 1 van de coaches. Inmiddels zijn we al weer ruim anderhalf jaar aan de gang (inclusief pilot).

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Young leaders programm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 10:32

Hoi, leuk te horen. Blijkbaar zijn we een hele kleine minderheid op Bokt :')

Ondertussen bezig met het programma voor zaterdag.
Aangezien wij dus net gestart zijn, mag ik het dus vanaf het begin "verzinnen".
Leuk maar wel lastig. Je hebt natuurlijk wel de map, maar iets uitgebreider mocht wel.
Hebben jullie nu een draaiboek klaar liggen voor elk niveau na 1,5 jaar? Of kijk je gewoon per keer met als leidraad hoe en wat de groep is?

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Young leaders programm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:31

Bekijken het meer hoe de groep is. We werken wel met de verschillende niveaus, maar niet heel specifiek naar verschillende invulling voor de verschillende niveaus. Probleem daarmee is dat de meeste kinderen werken aan 2 verschillende badges. We zijn meestal met 2 coaches en 20 kinderen. Als we werken met zeg de voerbadge, dan kan ik niet 3 verschillende programmas in elkaar draaien. Meestal hebben we dus het algemene thema: voerbadge. De oudste kinderen zijn dan verantwoordelijk voor het voorbereiden van de theorie (10 minuten aan het begin, waar het thema van de dag kort wordt doorlopen). Dan gaan ze gezamelijk aan de opdracht, onder leiding van een coach of personeel van de manege werken. Het 2e uur kunnen de kinderen aan een keuzebadge werken.

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 11:21

Ondertussen nu bijna aan het eind van de eerste badges.
Ik probeer steeds om de week wel wat leuks erbij te bedenken, vooral omdat we dus maar met een klein groepje zijn en ik ze volledig aan de hand moet mee nemen.
Maar voor volgende week staat er op het programma "paardentaarten maken" :D . De ylp'ers hebben de poster gemaakt, en kunnen dan volgende week voorbereiden en opruimen :')

Vind het wel moeilijk om stalhulp/manager wat bij bedenken.
Maar dat is ook echt machtig intensief in je eentje te coördineren :+

Gelukkig zijn er nu al veel meer mensen geïnteresseerd, dus voor volgende ronde lijkt het dan makkelijker te worden.

En hopelijk hebben we dan eindelijk onze bodywarmers :') .

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Young leaders programm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:45

Hier ook een coach! Samen met een collega heb ik het YLP bij Vereniging Manege De Eenhoorn opgezet. We zijn ondertussen een jaar bezig.

We bieden het YLP twee keer per jaar aan, in periodes van 17 weken. Elke periode werken we aan twee badges. Momenteel hebben we een groep van 19 kinderen, die we begeleiden met twee coaches :)