Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 08:40

Stitchlover dat is een slechte voorbereiding zeg! Maar toch zeer goed gedaan dan toch! Leuk!

Ankimo gaaf dat je mee mag doen zeg! Lekker van genieten. En soms is iets minder voorbereiding niet per se slechter. Ik kom Dakar afgelopen 2 weken maar 5x rijden in totaal waarvan 4x serieus. Gister gereden en toch zoveel weer verbeterd ten opzichte van de vorige keren. Zijn spieren hadden blijkbaar de rust even nodig.
Halve pirouettes sprong ie veel kleiner en mooi door zonder hupsen.
En ik was snel genoeg voor 5 eners die nog recht eruit kwamen ook. Eerder was de max 4 geweest en dat kwam niet door mij maar door Dakar die er 1 extra deed.. knapperd! (En die eners hoeven nog lang niet, maar vind het erg leuk om ermee te spelen en daarna weer te laten wachten of eerst handveranderen en dan in contra door etc.).

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1


Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:30

Hey wat leuk!
Een subtoptopic :)

Graag meld ik mjj hier ook.
Ik ben Janet, ik rij met mijn 21 jarige Friese merrie in het ZZ-Zwaar. Ondanks haar leeftijd is mijn dame nog topfit, zo fit zelfs dat ze me begin december eraf gekieperd heeft, eerste keer in 12 jaar en ik nu herstellend ben van een zweepslag in mijn kuit. Ze loopt de benen uit d’r lijf voor me, dat heeft helaas als gevolg dat ze soms wel wat teveel doet en dat we daardoor punten mislopen. Het gaat dan ook nog niet echt van harte in deze klasse, maar we hopen dit jaar toch zeker PSG+5 te mogen worden en daarmee het Elite predicaat te mogen aanvragen bij het stamboek.
Afbeelding

Ik heb ook nog een jonge Friese merrie van 7, die is afgelopen najaar net beleerd, maar toont zeker potentie voor het hogere werk. Maar dat duurt nog wel even :)
Afbeelding

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:02

Wat een gave paarden zeg :D


Hier druk aan het trainen, Grace blijft steeds netter aan dr losse teugeltje in een gewenste houding lopen. Ga zo denk ik even de buitenbak in mits ze de wilgen niet aan t knotten zijn naast de buitenbak :P

Volgende week zondag gaan we de eerste ronde van dit jaar maken :D Een oefenrondje in Woubrugge, dus mocht iemand niks te doen hebben, kom gerust eens even kijken, er zijn de hele dag reiningproeven bezig :D

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:39

poes schreef:
Mag ik vragen waar je staat Ankimo? Ik ben van Gent en ben nu wel benieuwd :)


PB:)
xxwienekexx schreef:
Wat een gave paarden zeg :D


Hier druk aan het trainen, Grace blijft steeds netter aan dr losse teugeltje in een gewenste houding lopen. Ga zo denk ik even de buitenbak in mits ze de wilgen niet aan t knotten zijn naast de buitenbak :P

Volgende week zondag gaan we de eerste ronde van dit jaar maken :D Een oefenrondje in Woubrugge, dus mocht iemand niks te doen hebben, kom gerust eens even kijken, er zijn de hele dag reiningproeven bezig :D


Ahh helaas een beeetje uit de richting:/ Meer dan twee uur enkele rit, jammer...Bem eigenlijk wel benieuwd hoe het er op zo’n concour aan toe gaat.


suikermeisje schreef:
Stitchlover dat is een slechte voorbereiding zeg! Maar toch zeer goed gedaan dan toch! Leuk!

Ankimo gaaf dat je mee mag doen zeg! Lekker van genieten. En soms is iets minder voorbereiding niet per se slechter. Ik kom Dakar afgelopen 2 weken maar 5x rijden in totaal waarvan 4x serieus. Gister gereden en toch zoveel weer verbeterd ten opzichte van de vorige keren. Zijn spieren hadden blijkbaar de rust even nodig.
Halve pirouettes sprong ie veel kleiner en mooi door zonder hupsen.
En ik was snel genoeg voor 5 eners die nog recht eruit kwamen ook. Eerder was de max 4 geweest en dat kwam niet door mij maar door Dakar die er 1 extra deed.. knapperd! (En die eners hoeven nog lang niet, maar vind het erg leuk om ermee te spelen en daarna weer te laten wachten of eerst handveranderen en dan in contra door etc.).


Jaa dat is ook zeker wel waar! Uiteindelijk weet je het toch nooit met die beesten :')

Die zijn ook enorm leuk om mee te oefenen! Het is relatief “eenvoudig” zelf te trainen als je paard goede wissels kan springen. Je paard wordt er ook alleen maar sterker en handiger van. Gewoon lekker meepakken dus als het kan :j
Sanet schreef:
Hey wat leuk!
Een subtoptopic :)

Graag meld ik mjj hier ook.
Ik ben Janet, ik rij met mijn 21 jarige Friese merrie in het ZZ-Zwaar. Ondanks haar leeftijd is mijn dame nog topfit, zo fit zelfs dat ze me begin december eraf gekieperd heeft, eerste keer in 12 jaar en ik nu herstellend ben van een zweepslag in mijn kuit. Ze loopt de benen uit d’r lijf voor me, dat heeft helaas als gevolg dat ze soms wel wat teveel doet en dat we daardoor punten mislopen. Het gaat dan ook nog niet echt van harte in deze klasse, maar we hopen dit jaar toch zeker PSG+5 te mogen worden en daarmee het Elite predicaat te mogen aanvragen bij het stamboek.
[ [url=m/pSNNfi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ook nog een jonge Friese merrie van 7, die is afgelopen najaar net beleerd, maar toont zeker potentie voor het hogere werk. Maar dat duurt nog wel even :)
[ [url=m/QDdGwe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welkom! Oeiii dat is niet zo best, dan ben je best naar gestuitert klinkt het zo:o

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:42

Wat leuk Sanet met je Fries in de Subtop ;)

Mijn haflinger heeft onlangs zijn 10de punt gehaald in het ZZ Zwaar en is daarmee PSG startgerechtigd.Altijd leuk om ook andere rassen op dat niveau te zien, hoewel dat maar weinig voor komt.

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:57

Mirranda schreef:
Wat leuk Sanet met je Fries in de Subtop ;)

Mijn haflinger heeft onlangs zijn 10de punt gehaald in het ZZ Zwaar en is daarmee PSG startgerechtigd.Altijd leuk om ook andere rassen op dat niveau te zien, hoewel dat maar weinig voor komt.


Gaaf! :j

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:02

Dank je Ankimo.
Klein van stuk maar grote werklust :)

Debuut PSG in april.

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:02

Mirranda schreef:
Dank je Ankimo.
Klein van stuk maar grote werklust :)

Debuut PSG in april.


Wauw wat gaaf!
Heb je ook recente foto’s of filmpjes?

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:00

Uhh, ja, maar ben niet zo handig met plaatsen. Filmpjes plaats ik nooit trouwens. 1 verkeerd moment en je wordt op heel social media afgebrand, dus daar pas ik voor.
Even kijken of een foto lukt.

Nope: Kan slepen wat ik wil na uploaden, maar krijg er niets op geloof ik. Edit: Gelukt :D

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mirranda op 21-01-18 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:02

Mirranda schreef:
Uhh, ja, maar ben niet zo handig met plaatsen. Filmpjes plaats ik nooit trouwens. 1 verkeerd moment en je wordt op heel social media afgebrand, dus daar pas ik voor.
Even kijken of een foto lukt.

Nope: Kan slepen wat ik wil na uploaden, maar krijg er niets op geloof ik


Jaa bizar hé.... :(

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:05

Foto's zijn van het EK voor Haflingers in Italie 2015. Recente staan op mijn telefoon ergens.
Dit jaar weer EK in Oostenrijk.

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:42

Ankimo: dat is dan minder haha :P eigenlijk is t een hele gemoedelijke 'zooi' op zo'n wedstrijd bij ons :D Iedereen gunt elkaar t beste en staat te fluiten en gillen als een proef goed gaat, muziek staat aan en vaak hangen er 6 spots aan de muren voor de fotograaf :D


Mirranda: gaaf dat je het al zo ver hebt weten te schoppen zeg! :D Het filmpjes gedeelte snap ik helemaal :Y) foto's vind ik wel supergaaf overigens!! :D

Vanmorgen stond mn pony als eerste lekker los, en dat is natuurlijk reden om te rollen :P Daarna lekker in de buitenbak getraind, hadden wat extra impuls omdat 2 kids met hun shetlander besloten om de buitenbak (achter de bosjes) te gaan rijden :+ :+ en dat was natuurlijk erg leuk om op te reageren :Y) Vervolgens als ze aan t werk is nergens meer op kijken dus heb wel heerlijk gereden :D

(even klikken dan speeltie af ;))


Afbeelding


En daarna lekker dr luik open gezet, t zonnetje scheen en ze staat lekker uit de wind. Kortom, ze had geeneens meer oog voor dr stro/kuil. Lekker met je hoofd in de zon is veel beter :P

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xxwienekexx op 21-01-18 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:44

Mirranda schreef:
1 verkeerd moment en je wordt op heel social media afgebrand, dus daar pas ik voor


Ooh, dat ken ik heel goed {:)-:(

Maar ontzettend gaaf. Echt heel knap.
Is dat EK alleen voor Haflingers?

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:54

Sanet schreef:
Mirranda schreef:
1 verkeerd moment en je wordt op heel social media afgebrand, dus daar pas ik voor


Ooh, dat ken ik heel goed {:)-:(

Maar ontzettend gaaf. Echt heel knap.
Is dat EK alleen voor Haflingers?

Ja. Dat EK is alleen voor Haflingers ;)

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:35

Dank je Wieneke, maar ik rij hem zelf niet op dit niveau hoor. Daar heb ik een hele fijne ruiter voor ;)
Wat heeft jouw paard een mooi koppie zeg :~

Sanet, is inderdaad enkel voor Haflingers. Elk land stuurt zijn beste combinaties en er zijn daar dan ook een paar honderd haflingers bij elkaar en in allerlei disciplines (ook western, sulky en galoprennen). Ze zijn zo super veelzijdig. Het EK is 1x per 3 jaar en wij gaan nu voor de derde keer. Er worden FEI proeven gereden en uiteraard ook volgens de FEI regels.

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:09

Hoi! Ik zou mij graag willen melden als dat kan :)

Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) l Lichte Tour Niveau l 14 jaar oud
Insta https://www.instagram.com/lisetdressagelife/
Voor dressuurinstructie op maat

stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:32

Welkom allemaal!

Ik zie friezen en een haflinger voorbij komen, leuk zeg!

@ Ankimo, jep dat hebben wij ook gedaan. Fratsen in de categorie die jij beschrijft waren bij ons ook de druppel :n

Wij zijn gisteren trouwens héérlijk het bos in geweest! Lekker door de plassen dabben en over ongevallen bomen springen. Zo fijn zo'n veelzijdig paard! *\o/*

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:18

Ik zou mijzelf even kort voorstellen :)

Ik ben Liset en kom met mijn gribaldi x kennedy merrie uit bij de Young Riders en ZZzwaar. Dit jaar gaan we ook bij de volwassenen starten en hoop ik over een jaar uit te komen in de int B/2. Alle galloponderdelen voor de zware tour zijn al erg goed bevestigd. Alleen piaffe en passage zijn we nog flink mee bezig. Maar dat kwartje gaat ook vast vallen :) Ik heb mijn paard nu 5,5 jaar en samen zijn we begonnen in de B. Alles is voor ons nieuw, dus het is altijd een beetje zoeken en puzzelen. Maar dat vind ik juist erg leuk :) Ik ben nu zelf 21 jaar dus ons doel op langer termijn is U25 :D


Afbeelding


Afbeelding

Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) l Lichte Tour Niveau l 14 jaar oud
Insta https://www.instagram.com/lisetdressagelife/
Voor dressuurinstructie op maat

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:46

Wat een knappie is het Liset! Schitterend dier. Wat leuk dat je haar zelf hebt opgeleid. Dit geeft zoveel voldoening. Heel veel succes!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:17

Mooi dier Liset! Welkom trouwens en heel veel succes ook alvast!

Leuk Ankimo dat je mag starten! Jammer genoeg organiseren ze blijkbaar geen dressuur meer in de hoofdpiste :( Alles is verschoven naar de 2de piste. Ik rij sowieso niet mee, mijn merrie is binnen altijd erg bang en die omgeving helpt niet echt om haar vertrouwen te geven :) Heel veel succes alvast!

Normaal starten wij nu zondag nog eens officieel in de Inter. Hopeljik krijg ik haar een beetje relaxed, dan gaat ze zoveel fijner lopen.

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.
RIP Laïka 6/10/1994 - 9/11/2009
[RIJ-ITP] Dinka @ Beker van België 6-jarige dressuurpaarden
[RIJ-ITP] Virtuoos H @ training bij Simon Missiaen

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:00

Wat leuk zoveel nieuwe gezichten erbij. Welkom allemaal.

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:12

Dank jullie wel! Ben ook super trots op der, ze heeft zich namelijk heel mooi ontwikkeld in de afgelopen jaren :)

Ik heb 10 maart een proefgerichte clinic van https://proefgerichteclinics.nl/. Iemand ervaring met hun?
De PSG is dezelfde proef die ook bij de YR reed maar ik studeer nu in het buitenland en ben daarom er al een poosje uit. Mijn trainer rijdt haar nu door, richt zich wel op de basis, en begin februari neem ik haar weer over. Daar heb ik zo veel zin in :D

Izzy in welke klasse start je in de inter? Heel veel succes in ieder geval zondag :)

Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) l Lichte Tour Niveau l 14 jaar oud
Insta https://www.instagram.com/lisetdressagelife/
Voor dressuurinstructie op maat

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:46

Wij starten de Inter I, hopelijk dit jaar ook eens internationaal en dan zien we wel waar we volgend jaar staan :) Ik hoop dit jaar een fijn jaar lichte tour te kunnen rijden met eens een internationale wedstrijd erbij.

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.
RIP Laïka 6/10/1994 - 9/11/2009
[RIJ-ITP] Dinka @ Beker van België 6-jarige dressuurpaarden
[RIJ-ITP] Virtuoos H @ training bij Simon Missiaen

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:51

Oh dat is super tof! Als je inter I rijdt mag je dan nog PSG starten?

Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) l Lichte Tour Niveau l 14 jaar oud
Insta https://www.instagram.com/lisetdressagelife/
Voor dressuurinstructie op maat

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:18

josje4 schreef:
Oh dat is super tof! Als je inter I rijdt mag je dan nog PSG starten?


:j
Vroeger in ieder geval wel.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clairtje_Sun en 60 bezoekers