KNHS Instructeurs Opleiding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

KNHS Instructeurs Opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 19:18

Goede avond Bokkers,

Ik heb vrij recent de keus gemaakt om meer mijn passie te volgen. En dat zijn paarden zeker weten!

Ik wil daarom ook de opleiding Basisinstructeur Allround gaan doen, maar ik zit met een klein probleempje denk ik.

Ik heb zelf geen Paard/pony en heb in mijn omgeving ook geen vrienden c.q. kennissen die een paard hebben doe ik kan lenen. Nu wil ik deze opleiding toch graag doen en vraag mijn dus af of een van jullie misschien enig idee van een oplossing hebben?

Ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen!

Groetjes,
Baileyxo


Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 19:37

@_Zoe Ik heb helaas de staats loterij niet gewonnen met de jaarwisseling... en leasen heb ik geprobeerd maar ik mag het paard/pony niet verplaatsen of ik mag gelijk mijn maandloon overmaken naar stal. Ik vrees dat mijn lieftallige wederhelft daar niet mee akkoord gaat.

@Lienie_F Klopt dat is de Aspirant opleiding, in Barneveld waar je een paard of pony kan huren. maar dan moet je geloof ik toch nog binnen een bepaalde tijd de Basis opleiding halen geloof ik.

@ReadTheRulez Dat zou echt top zijn maar ik kan er bij mij in de omgeving niks over vinden :=

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Re: KNHS Instructeurs Opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 19:47

Ik eb in het verleden wel ervaring gehad tot M1 - M2 maar ik heb een aantal jaren terug een ongeluk gehad waardoor ik niet mocht paardrijden, ik heb dat enige tijd pas op mogen pakken maar geen wedstrijd gereden in die tussentijd (werk tegenwoordig op zaterdag:= ). in de tussentijd ben ik wel altijd bezig geweest met paarden. Ook in mijn dierenarts assistenten opleiding. Maar nu wil ik toch echt deze richting op. Dus vandaar een beetje deze hulp kreet

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 19:51

KenJeMe schreef:
Ik neem aan dat jezelf wel rijdt? Vraag dan op de manege waar je les hebt of je een paard kan lenen.

Momenteel Rijd ik zeker weer! Ik kan op die momenten niet gelukkiger worden :) ik heb het er met de eigenaresse van de manege over gehad maar ze kon er niet aan beginnen. Dan zou ze met iedereen die dit plan had akkoord moeten gaan. Overigens was ze het er wel mee eens dat ik de kennis, ervaring en 'kunnen' in huis had om deze opleiding te doen *\o/*

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 19:56

Ank89 schreef:
Tof dat je de opleiding wilt gaan volgen. Ik volg zelf momenteel de instructeur wedstrijdsport dressuur en hoop deze komende maand af te ronden.

Voldoe je aan de eisen om te mogen starten? Ben je bijvoorbeeld geklasseerd?

Tijdens de opleiding wordt je geacht om de week een paard mee te nemen en ook weleens van paard te wisselen. Onderschat dit niet als je het paard van iemand kunt lenen.

Succes!


Wat gaaf om te lezen, stiekem ook een beetje jaloers!

Ik heb contact gehad met de KNHS en zorgvuldig de brochure gelezen. en daarin stond dat je voor de basis opleiding Allround niet geklasseerd hoeft te zijn, in tegenstelling tot wedstrijd instructeur.

Ik hoop heel erg dat ik een oplossing vind of met iemand in contact kom die mij hier bij kan helpen. Uiteraard zal ik geen paard mee nemen als ik dit niet veilig oid zou vinden voor mede cursisten. Ik kan wel makkelijk overal opstappen, wil niet zeggen dat iedereen daar zo makkelijk in is :o

Maar in ieder geval heel erg bedankt!

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 20:43

KenJeMe schreef:
Ik neem aan dat jezelf wel rijdt? Vraag dan op de manege waar je les hebt of je een paard kan lenen.

Baileyxo schreef:
Momenteel Rijd ik zeker weer! Ik kan op die momenten niet gelukkiger worden :) ik heb het er met de eigenaresse van de manege over gehad maar ze kon er niet aan beginnen. Dan zou ze met iedereen die dit plan had akkoord moeten gaan. Overigens was ze het er wel mee eens dat ik de kennis, ervaring en 'kunnen' in huis had om deze opleiding te doen *\o/*


KenJeMe schreef:
Ai! Dat is jammer! Staan er misschien pensionklanten waar je iets mee kan regelen? Of opzoek naar en bij rij paard?
Ik heb mn opleiding jaren geleden toen ik nog niet in bezit was van een eigen paard, gelukkig kunnen doen met paarden van de stal waar ik toen werkte.


Een bij rijd paard zou echt geweldig zijn! helemaal als ik deze mee kan en mag nemen! ik heb dus al op de stal waar ik rijd gevraagd maar kan dus niet.
Ik hoop dat ik iemand kan vinden/ontmoeten die mij hier bij kan en wil helpen. Ik wil dit nu zo graag, ik wil van mijn hobby en passie voor deze geweldige dieren mijn werk kunnen maken!
Laatst bijgewerkt door Baileyxo op 18-01-18 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 20:48

_lotteeee schreef:
Afgelopen december heb ik mijn wedstrijdsport dressuur gehaald.

Ik denk dat je enige optie is om een paard te leasen, bij te rijden om zo toch de opleiding te kunnen doen.
Ik zou wel zoeken naar een paard wat “simpel” te rijden is, zoals eerder genoemd, moeten je mede-cursisten er ook wel eens op!

Ik kan je niet helpen, maar wil je wel heel veel succes wensen met je zoektocht en je opleiding!


Gefeliciteerd met het behalen van de opleiding!

Ik ben heel erg opzoek maar maar met leasen mocht ik de paarden niet mee nemen. en met bijrijden moet je net iemand treffen denk ik die open staat voor het idee dat zijn/haar paard mee gaat naar zoiets en er dus ook nog iemand anders op gaat rijden. Zoals al eerder gezegd; ik stap overal wel op ik ben kwa paarden niet angstig aangelegd maar er moeten inderdaad wel nog anderen op rijden die dit misschien wat minder makkelijk doet. Ik hoop dus heel erg dat ik de juiste persoon tegen kom, die hier voor open staat en eventueel ook graag heeft dat als het klikt mat het paard dat ik deze dan ook bij rijd?

Heel erg bedankt voor je reactie in ieder geval!

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 20:51

Hilary schreef:
In de opleiding bij Emiel Voest kun je in ieder geval het eerste jaar ook met een paard van hun doen. Hoe dat zit voor het ORUN-traject weet ik niet, maar je zal eerst niveau 1 moeten halen voordat je door mag naar niveau 3 (ja, de telling is raar). Dan heb je in ieder geval een jaar de tijd om op zoek te gaan naar een (bijrijd)(lease)paard.


bedankt voor de tip! Maar wat ik het verschil met deze opleidingen dan (niveau 1 & 3)


Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 21:19

Hilary schreef:
Niveau 1 is loswerken, grondwerk en dubbele lange lijnen en lesgeven in deze onderdelen. Deze opleiding is niet erkend door de KNHS.
Niveau 3 is wel erkend door de KNHS en meer vergelijkbaar met de basis instructeursopleiding. Echter zitten er wel verschillen in; zo moet je bij de KNHS springen, bij Voest dubbele lange lijnen.
Meer info kun je op de site lezen :)



Ah oke. bedankt

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 21:32

KenJeMe schreef:
Nog een eventuele tip; Vraag bij de manege waar je rijdt of je mee kan lopen bij het lesgeven. Zo rol je er misschien ook een beetje in!

Dan nog blijft het dat je voor maneges gecertificeerd moet zijn en zeker bij een FNRS manege :=. Daarbij zijn ze nog redelijk kleinschalig en geeft de eigenaresse eigenlijk alleen nog les en als het nodig is heeft ze iemand altijd achter de hand ;(

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 21:39

janneke584 schreef:
Waar woon je en waar ga je de opleiding doen? En welke eisen zijn er voor het paard en de ruiter?


ik Woon in Gorinchem. ik zou graag bij de KNHS de opleiding Instructeur Basis Allround willen doen. Ruiter en paard moeten minimaal L1 kunnen rijden en 1,60m zijn.

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 21:40

Dreamybol schreef:
Wat voor lessen wil je gaan geven? Er is ook een nieuwe opleiding voor manege instructeurs van de Manege & Ruiterbond. Onlangs heeft deze opleiding het predicaat PE-registeropleiding gekregen.
Voor deze opleiding is geen eigen paard vereist.

Ow had ik helemaal nog niet gezien. Maar ik zou ook graag aan beginnende ruiters en amazones privé eventueel van dienst kunnen zijn.

Maar is zeker het bekijken even waard

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 21:44

janneke584 schreef:
Baileyxo schreef:


ik Woon in Gorinchem. ik zou graag bij de KNHS de opleiding Instructeur Basis Allround willen doen. Ruiter en paard moeten minimaal L1 kunnen rijden en 1,60m zijn.


En waar wordt de opleiding gegeven die je wil doen?


Rhenen,Deurne,Rucphen,Beilen zijn de mogelijkheden de eerste 2 op maandag avond en de laatste 2 op dinsdag avond

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 21:48


Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 21:54

Sunshinee schreef:
Ik volg momenteel de opleiding basissport allround,
Wij zijn een groep van 10meiden, op de locatie in Beilen,
De 1e 2 lessen neemt de ene groep (groep van 5) haar paard mee en de 2 lessen die volgen de andere 5 en zo om en om,
Mocht je paard kreupel zijn oid dan moet je zelf even vervanging regelen of we werken die week met 4 ipv 5 paarden.
Voor de toelatingstest moet je paard minimaal 1,60 zijn ivm het ruilen maar tijdens de opleiding zelf gaan er ook vaak ponys met ons mee.
Ruilen tijdens de cursusdagen zelf hebben wij eigenlijk nog nooit gedaan.

Als je vragen hebt stel ze gerust!

Ah oke, dan nog heb ik wel een paard/pony nodig die ik mee mag en kan nemen daar zit ik nu eigenlijk mee :=

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 22:43

janneke584 schreef:
Sunshinee schreef:


Ja, wij springen eigenlijk elke les wel.


Ok, dan houdt het voor mij op om mijn paard beschikbaar te stellen

Jammer! Wel heel erg bedankt dat je het al overwoog! Daar ben ik al dankbaar om!

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 09:41

__denise schreef:
En eerst Aspirant Instructeur doen en daarna instromen bij Basissport/Wedstrijdsport? Kun je tijdens de opleiding gewoon een manegepaard lenen. Aspirant diploma is drie jaar geldig en geeft je dus misschien wat tijd om een paard te vinden.
Wellicht ben je dan wat meer beperkt aan alleen manegelessen, maar is misschien wel fijn om het je eigen te maken.

Ik doe de Aspirant opleiding nu, maar neem een manegepaard van mijn eigen manege mee :)

Ja de optie heb ik ook al overwogen. geeft inderdaad meer ruimte om een paard te vinden en ook om een beetje mijn eigen weg te vinden in het les geven. ik ga er nog eens over na denken! bedankt voor de tip :)

Baileyxo
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 09:44

SusanH schreef:
Wij hebben ooit ons vorige paard uitgeleend aan iemand die de ORUN deed. Eerlijk, ik zou het niet weer doen. Het kostte ons als eigenaars heel veel tijd (wij brachten het paard en bleven er bij terwijl zij reed). En vlak voor het examen kreeg degene die ons paard leende ineens te horen dat ze toch een ander paard moest regelen, omdat het paard niet goed zou zijn. Als we dat meteen hadden geweten (hij had het de 1e keer schijnbaar al gezien maar niet gezegd) hadden we onze tijd wel anders kunnen besteden.

Dat begrijp ik! je geeft ook je paard niet zomaar mee aan een ander! War vreemd dat ze ineens voor het examen een ander paard moest hebben en het nooit eerder is gezegd dat het paard niet goed zou zijn! Erg jammer dat jullie daar een negatieve ervaring aan hebben over gehouden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers