[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:24

Gewoon een nieuw zadel op maat gemaakt voor hem. Van km worldriding. Het zadel wat ie nu heeft is de kamer met iets te smal.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:46

Merel, Wow mooie punten zeg, gefeliciteerd!

Trysteffi, fijn dat ‘ie wel goed liep, een nieuw beter passend zadel zal dat alleen maar nog beter maken.
Dat kan zo’n verschil maken, een goed passend zadel.

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:01

Merel, mooie punten zeg. Gefeliciteerd! En mooi door naar de regio dus!
Trysteffy, jammer maar na een half jaar niet starten ook niet heel gek.
Meya, fijn dat de clinic zo leuk was!

Hier ging het zondag niet zo goed. Ik ben zelf ziek en kan er eigenlijk onvoldoende aan rijden. Nou zat ik er ook nog eens te kort op met losrijden waardoor ik hem helemaal niet fijn door het lijf kreeg voordat ik de ring in moest. In de proeven slechts enkele onderdelen kunnen rijden zoals we kunnen, de rest was door onvoldoende energie en kracht bij mij gewoon een beetje net niet. Plus dat we beide proeven een aantal hele dikke fouten kregen met heel wat 3en en 4en. Ik was zelf ook echt ontevreden, maar ik wist van tevoren eigenlijk al dat ik hem niet fatsoenlijk zou kunnen rijden door ziekte. Heb getwijfeld om af te melden, maar omdat ik volgende week een wedstrijd heb staan op een kijkerige locatie en ik het startgeld toch kwijt was, gingen we gewoon voor een oefenrondje. Uiteindelijk 165,5 en 168 en dat was echt meer dan terecht.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 08:49

Oh wat jammer glenstorm! Komt volgende x vast goed!!

Vrije dag vandaag. Wat een piepweer. :(

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:06

AH wat balen glenstorm. Volgende keer beter.

Het is inderdaad verschrikkelijk week. Dian heeft de hele week vrij. Ik had even te veel aan Mn hoofd. Met dit weer wordt het ook niet wat, ik hoop dat ze vandaag nog naar buiten kan

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:34

Wij zijn vandaag voor het eerst sinds een half jaar ook weer eens gestart.
We zitten nog niet terug in het wedstrijdritme, het was dan ook niet goed genoeg, 2 x 177,5
Nageven was (terecht) ons grootste struikelblok, dat was niet onbekend.
Soms is het goed om weer eens feedback van een jury te krijgen.
Werk aan de winkel dus.

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:43

Myca schreef:
Wij zijn vandaag voor het eerst sinds een half jaar ook weer eens gestart.
We zitten nog niet terug in het wedstrijdritme, het was dan ook niet goed genoeg, 2 x 177,5
Nageven was (terecht) ons grootste struikelblok, dat was niet onbekend.
Soms is het goed om weer eens feedback van een jury te krijgen.
Werk aan de winkel dus.



Een beetje ongeveer de zelfde scorens als mij na een half jaar tijd.
Nou toch netjes!
En precies die feedback is toch wel eens lekker

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:03

Wat grappig, ik zie het trysteffy.
Ik vind het ook altijd belangrijk of je een goed gevoel over je wedstrijd hebt en ik was na mijn wedstrijdpauze niet ontevreden. Nog een paar kleine slordigheidjes voorkomen en we rijden weer winst en als onze nageeflijkheid consequent beter is dan moeten we hoger kunnen scoren.
Tot nu toe ging ik niet over na een volgende klasse als ik niet minstens een keer een 190’er had gereden.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:30

Fijn als je weer weet waar aan te werken he, dat geeft weer een doel om te gericht dingen te trainen.

Ik had begin nov voor het laatst gestart en dan vandaag voor het eerst weer.
Hij wat wat strak en sterk en ik rijd er dan te weinig aan, bang dat hij nog sterker wordt.
Dat heb ik dan weer als ik even niet ben geweest...
Tweede proef voor mijn gevoel meer aan gereden en heel tevreden.
Alleen die galop aan het eind van die proef blijft een ding, galop met name rechts is al heel lastig, en dan aan het eind van de tweede proef...
Dat werden dus allemaal 5en, echt jammer want ik had ook zowaar 4x een 8!
Maar goed, eerste proef precies 180 en tweede proef 179.
Jammer maar prima zo, het waren die dingen die ik weet.
Alleen de sb verbaasde me, een 4,en daar heb ik eigenlijk zelden onvoldoendes voor, dus daar moet ik ook eens even kritisch naar kijken...

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:45

hier vandaag ook weer gestart helaas heeft ehnlay momenteel een beetje energie teveel wat zich uit door de hele tijd der vandoor willen schieten dus heel terecht 168 en 174 hopelijk doet ze snel weer normaal

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:50

Ik meld mij ook hier! Punten voor M1 zijn al tijdje binnen, maar hebben ons geselecteerd voor de regio in de L2 dus eerst die rijden en daarna overstap naar M1 maken.
Ondertussen wel al wat meer M1 proof geworden dus veel zin om verder te gaan! :D

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:17

Welkom lioony!

En jammer zeg Wenny, tijd voor het voorjaar...

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:38

ja helaas maak het bij haar niet uit wat voor weer het is. ze heeft goede periodes en periodes dat ze zo'n beetje iedere dag der vandoor schiet en luchtsprongen maakt. is in het begin echt een drama geweest was heel lastig om onder het zadel te krijgen en doet het nu eigenlijk heel goed alleen nu dus weer ff zo'n periode maar wil haar graag naar het z2 voor het sportpredicaat en dan lekker met der zoon verder en met haar fokken

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:47

Myca, jammer! Maar zeker geen gekke punten na een half jaar.
Nouvel, mooi weer een puntje erbij! Die galop aan het eind van de tweede proef was hier ook even een dingetje. Wel jammer van die 179, zeker als je wel goede dingen hebt laten zien. Waar had je achten voor?
Wennie, jammer, die heeft zeker het voorjaar in der bol.
Lioony, welkom! Succes op de regio!

Hier vandaag ook weer gestart en de eerste winstpunt is binnen!
Eerste proef was ik voor nu best tevreden over, we kunnen nog veel beter, maar gezien mijn fysieke gesteldheid was dat nu niet realistisch. Wel wat foutjes en slordigheden die met een beetje trainen op te lossen zijn. En daarnaast bedacht mijn paard dat als je aan de ene kant een galopswissel moet laten zien, dat dat dus ook aan de andere kant hoort ipv gewoon een overgang naar draf. :')
Maar al met al 184 punt en 7e vd 17 dus best netjes en het was zeker geen 6jes jury want de punten waren van 208 tm 157.
Tweede proef was ik zelf moe en gebeurde er wat dingen langs de kant waardoor ik er gewoon niet meer fijn aan kon rijden. Paard liep wat minder gesloten die proef en ook gewoon veel dingen zelf slordig gereden. Toen besloot hij ook nog dat als we aan de ene kant een overgang naar draf moeten maken op de diagonaal, dat dat aan de andere kant ook moet. Dus daar ging mijn gebroken lijn in contragalop. Uiteindelijk die proef heel terecht 169. Voor nu met name over de eerste proef best tevreden en we weten waar we de punten laten liggen, dus we gaan mooi door oefenen!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 00:00

Super netjes van je eerste proef!
Jammer van de tweede maar goed, eerste puntje is binnen!

Ik had een 8 voor het binnen komen, voor het hals strekken, de CA lijn rijden en het hh en groeten...
Geen bijzondere dingen maar altijd leuk natuurlijk!

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 08:17

Nouvel dan heb je een goed recht gericht paard!

Weer veel op cc geweest zo te lezen, en ondanks dat niet iedereen winst heeft gereden. Lees ik mooie reflecties!

Myca is ook weer gestart, jammer dat de nagevelijkheid nog niet perfect was dat heeft je dan waarschijnlijk over de hele proef punten gekost.


Lioony, Welkom!!!! Lang niet gesproken. Heel veel succes op de regio.

Glenstorm heeft haar eerste winstpunt, gefeliciteerd! Zo te lezen een heel mee denkend paard.

Wennie, jammer van de punten en dat je paard zo onrustig was. Maar daar leer je ook steeds beter mee omgaan hoor. Spreek uit ervaring Hahaha.
Ze heeft het met periodes en het is een merrie, heeft het te maken met hormonen?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:54

Haha ja inderdaad!
Als je het zo bekijkt zijn we toch ergens wel vooruit gegaan de laatste tijd, want hij neigde altijd heel snel naar scheef lopen, achterhand wat naar link...
Nu de rest nog!
Maar goed, ik heb geen haast, we zijn al een heel eind gekomen!

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:04

Rijden gaat altijd met UPS en downs ik heb altijd geleerd dat als eerst iets links om slecht gaat en daarna rechts om het zelfde maar links goed is dat positief want dan betekend dat er verandering is. En we willen een ding niet en dat is stilstaan!
8 voor binnenkomen in de M is echt hoog hoor. Mag ie best een beetje trots op zijn!

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:15

Mooie wedstrijden gereden, de meesten dan :) Anderen weer veel geleerd.
Gefeliciteerd met de behaalde punten! Glenstorm toch maar even netjes gedaan!

Hier gaan we donderdag weer weg. Mijn moeder gaat weer eens mee op wedstrijd, zoals 'vroegah'. Wordt hoe dan ook een leuke avond. :)
Hier gaat rijden steeds weer beter, heb haar op ander voer. Merk wel verschil met rijden. Ip galop delen nu beter beheersbaar. Alleen de hxf en op x naar draf en a afwenden d draf x hh.. Dat vinden we nog een beetje lastig. :')

En zijn beetje aan het prutsen met de travers en keertwendingen.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:52

Best tevreden over afgelopen donderdag! :) Heb haar sinds 2/3 weken op ander voer en wat een verschil! Scherpe kantjes zijn er wat af.. Dus kunnen nu fijner rijden. En als dat voer nu werkt bij haar of bij mijn psyche.. :+ Ik ben er blij mee.
Wel wat foutjes nog. 2x 170.5. Jury was vrij minimaal. Wat goed ging was een 6. Slordig/foutje 5.5.. en echt fout 5... dusja weet niet wat de rest had.
Maar middendraf bv lukte aardig knap 6. Andere nette overgangen en oefeningen 6jes. Sprong ze in galop aan bij teugels opmaat maken (mijn schuld) 5.5 en sb die echt niet netjes was 5.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:26

Gijn dat je fijner kan rijden Meya, jammer dat de jury dit wat minder kon waarderen.

Ik heb gisteren mogen rijden op het Brabants Kampioenschap. Daar al super blij mee. Heel fijn gereden en 5e geworden met 65,83%. Nu dan echt op naar het M2

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:29

Super merel!
En succes in ‘t M2, moet goed komen bij jullie volgens mij!

Mega, fijn dat je verbetering ziet en dat je er fijner aan kunt rijden!
Punten komen dan vanzelf wel, gewoon lekker door gaan!

Ik heb voor volgende week zondag weer een wedstrijd ingeschreven.
Wilde eigenlijk even wachten toch maar weer, maar ik merk dat ik toch ook zelf er meer aan ga rijden als ik er wat meer in zit weer, dus maar eens even kijken hoe het volgende week gaat.

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:17

Merel, gefeliciteerd! Succes in de M2!
Nouvel, lekker weer starten!
Meya, jammer, maar geen hele gekke punten. Komt vast goed met wat meer kilometers!

Hier gisteren ook weer gestart. Eerst een proef L2, maar hij had nogal wat spanning en dan wordt hij eigenlijk gewoon veel te voorwaarts. Maar behalve dat hij halsstrekken niet lukte door de spanning (4) en 1 overgang van galop naar draf ook te veel spanning had (5), gewoon verder geen onvoldoendes. Alleen als het beeld net wat meer ontspannen is en we er iets meer rust in krijgen dan loopt hij makkelijk veel hogere punten. Had nu de 181,5 en dat was heel terecht.
In de M1 had hij iets minder spanning, maar ik was zelf niet tevreden over de proef. Paar dikke fouten met 3 en 4 en verder kunnen we heel wat onderdelen makkelijk hogere punten halen. Gewoon dat stukje afwerking mist nog. Hij wordt ook gewoon heel enthousiast waardoor hij het tempo wat te hoog legt en in galop ook enorm woest gaat galopperen. Ik wist van tevoren dat er een strenge jury zat, dus ik had zo'n 165-170 verwacht, dus 175 punt viel me alles mee. We moeten gewoon kilometers gaan maken, want het zit er zeker wel in.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:23

Dat komt ook wel goed!!
Succes in het m2 merel!
Succes alvast Nouvel. Af en toe starten om te kijken waar je staat is ook niet verkeerd.

Hier dienst.. nog een dik uurtje dan zit het er op.
Woensdagavond weer les. Zin in!! :D voor mijn gevoel zijn we goed voruit gegaan de laatste 4 weken, de bevestiging daarvan is ook wel lekker :)

Mijn moeder was sinds 2.5 jaar weer mee op wedstrijd. Was erg leuk. Zo leuk dat we zaterdag weer samen gaan :')

xemmaaaaxx

Berichten: 21
Geregistreerd: 29-10-11
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:31

Hoi allemaal, ik zou graag mee willen kletsen!

Djim is een 9 jarige vosruin van Jimtown x Polling, en sinds december start ik in het M1 met hem. We hebben nu 4 punten :D

Afbeelding