[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:01

Les ging heel fijn gisteren. Vandaag zelf ook goed na kunnen rijden. Nu zorgen dat de zenuwen binnen de perken blijven en ik er goed aan kan blijven rijden morgen. Activiteit is het toverwoord.


kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:15

Jullie zijn lekker allemaal aan het trainen. Op naar een goed 2018!

Ik mag weer heel rustig opbouwen. In 6 weken zijn weer naar 30 minuten draven. Vandaag na zo’n 13 weken weer paar rondjes gedraafd.
Outdoor zullen we denk ik weer op pad kunnen

Sinds 4 september 2014 eigenaar van mijn eigen vriendje! Helemaal happy met amethist. Helaas veel te kort van hem mogen genieten rip 12-8-2018

Sinds 4 november 2018 is hamilton m alias Harry van mij. Lekker genieten van elkaar.
Ondertussen stiekem Z1+1

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:41

Lekker hoor dat je weer wat kan gaan doen! Peesblessure?

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:56

SusanH schreef:
Lekker hoor dat je weer wat kan gaan doen! Peesblessure?



Ook een peesblessure maar die was niet heel erg. Was een klein scheurtje. Die was redelijk snel genezen maar hij liep nog stok kreupel. Er bleek ook nog een kneuzing in de hoef te zitten (tijdens vakantie stootte hij steeds voet met uit stal komen).
Die is uiteindelijk ingespoten en nu mogen we opbouwen.

Sinds 4 september 2014 eigenaar van mijn eigen vriendje! Helemaal happy met amethist. Helaas veel te kort van hem mogen genieten rip 12-8-2018

Sinds 4 november 2018 is hamilton m alias Harry van mij. Lekker genieten van elkaar.
Ondertussen stiekem Z1+1

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:09

Jeuj eerste al in the pocket! En hoofddoel gehaald fijn ontspannen losrijden met voldoende activiteit. Tweede proef iets impulsverlies en fout gereden :+

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:48

Sanned schreef:
Het doorzitten valt mij eigenlijk erg mee. Ik was het eigenlijk een beetje vergeten, dus toen ik de punten had voor het M was het "oeps, nu moet ik doorzitten :oo " Had ik dus nog bijna niet geoefend :'). P

Hahha klinkt als een actie voor mij
:')

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:53

SusanH schreef:
Jeuj eerste al in the pocket! En hoofddoel gehaald fijn ontspannen losrijden met voldoende activiteit. Tweede proef iets impulsverlies en fout gereden :+

Kijk zon debuut wil ik ook!
Vind je t meteen strenger beoordeeld?

Ik heb gisteren de proeven doorgereden, vond proef 12 wel pittig hoor , ook ineens rechtsomkeert enzo. Koekoek ik wist helemaal niet meer hoe dat ging +

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:13

Was niet mijn debuut hoor :) toen had ik 169 en 173.5 punt. Ja impulsverlies wordt wel strenger beoordeeld als in de L1 vind ik.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:01

Hi! Ik meld me weer, vandaag op pad geweest en we hebben een nette proef gereden maar kreeg 174. Achteraf zag ik dat de jury bij iedereen zo laag zat. 2 van de 7 hadden winst en hoogste was 188 (in ene proef) in andere was t hoogste 181. Dus dat was niet heel leuk... pony was wat moe dus hij kon stukken voorwaartser vandaag. Jammer! 20-01 gaan we weer.

Herkennen jullie trouwens het gevoel dat zodra je de ring in stapt je volledig je energie kwijt bent? Ik heb dat best erg. Ik ben niet meer nerveus oid maar net voordat ik moet worden mijn benen slap en zwaar en heb ik geen puf meer voor de twee komende proeven. Het is dan zelfs zo dat ik er geen zin in heb omdat het zwaar is. Dit gebeurt alleen op dat moment, in de les knal ik zo een uur door dus het is niet contidioneel. Zouden het dan toch onbewuste zenuwen zijn? Ik hoop dat iemand dit herkent. Ik wil ook kunnen knallen in de proef maar zit mezelf dan letterlijk tegen te werken.

Wel een 8 op halthouden! Was ik blij mee. Ik vind deze proeven echt veel fijner dan 13 en 14.

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:54

Is toch spanning denk ik, kost ook veel energie. Ik had dat zaterdag met de 2e proef. Focus was ook weg, daardoor minder er aan kunnen rijden, en overal als commentaar impulsverlies. Maar die punten, ik heb dus echt de ervaring tot nu toe dat in de L2 de lat ook gewoon een stuk hoger ligt als in de L1.

Ik vind deze proeven ook fijner als 13 en 14 :j

Meya_

Berichten: 1429
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:59

Wat jammer zeg, zo'n jury! Had ik maand terug ook..
Zal toch een soort van spanning zijn denk ik... :o


Ik zal topic maar verlaten, gezien we al meerdere malen M1 zijn gestart :') Succes allemaal! :D

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:09

Hoi hoi!

Ik wil me ook graag melden. Ik heb een 9 jarige tinker ruin Xaffier. We hebben nu 22 winstpunten in het L1 dus ons L2 debuut zit er toch aan te komen.

Afbeelding
Afbeelding

Gisteren nog de kring gestart. Mooi 2 winst mee naar huis waar ik dik tevreden mee ben met hem.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:39

SusanH schreef:
Is toch spanning denk ik, kost ook veel energie. Ik had dat zaterdag met de 2e proef. Focus was ook weg, daardoor minder er aan kunnen rijden, en overal als commentaar impulsverlies. Maar die punten, ik heb dus echt de ervaring tot nu toe dat in de L2 de lat ook gewoon een stuk hoger ligt als in de L1.

Ik vind deze proeven ook fijner als 13 en 14 :j



Klopt hoor! Ze verwachten qua activiteit en impuls al een stuk meer en letten veel meer op kleine foutjes in de aanleuning oid. Pittig wel.. 13 en 14 zijn niet echt fijn vind ik zelf.

Misschien is het dan toch spanning inderdaad..

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:24

Harvey, ik vond het verschil L1 L2 eigenlijk helemaal niet zo groot qua jurering. Ik reed in de L2 veel hogere punten dan in de L1, maar dat kwam misschien ook omdat deze proeven ons veel beter liggen.
En ik denk dat het energie kwijt zijn toch een stukje spanning is
Shelly, welkom!
Meya, gezellig verder kletsen in het M1 topic!

Aankomende zondag gaan wij voor het eerst M1 starten, voor mijn gevoel gaat het een grote flop worden. Maar ach je moet ergens beginnen he. Ik ga jullie trouwens nog niet verlaten want ik heb eind januari nog een L2 proef op de planning. Je kunt daar maar 1 proef rijden, dus dan doen we L2 en M1.

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:37

Hoi! Ik zou mij hier ook graag willen melden. Gisteren de laatste punten in het L1 gereden en ik wil in februari of maart dan ook de overstap maken naar het L2 :)

edit: hoe ging jou wedstrijd glenstorm?

Phil L2+1 eindstand ~ Syl Z1+1 eindstand~

Juultje M1+4

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:47

Nou ik heb mijn debuut gereden en het ging boven verwachting. Had echt een goed gevoel te pakken al tijdens het losrijden. Heb beide proeven heel fijn kunnen rondsturen. Dat heeft gebleken! Heb namelijk twee keer 190 punten gereden en een 1ste en 2de plek behaald. Boven verwachting dus.

Ben erg trots en hoop dat we deze punten kunnen vasthouden en uitbouwen natuurlijk.
Weet waar we aan kunnen werken met leuk jurycommentaar, op naar het m1 dus! :D

Afbeelding
nog even mijn nieuwe jasje showen :o

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 06:50

Wow netjes hoor! Mooi jasje ook :j

Ik mag zaterdag weer. Heb er zin in :)

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:02

Emma welkom!
Leeneliefje gefeliciteerd! Mooie punten hoor!

Hier ging het zondag niet zo goed. Ik ben zelf ziek en kan er eigenlijk onvoldoende aan rijden. Nou zat ik er ook nog eens te kort op met losrijden waardoor ik hem helemaal niet fijn door het lijf kreeg voordat ik de ring in moest. In de proeven slechts enkele onderdelen kunnen rijden zoals we kunnen, de rest was door onvoldoende energie en kracht bij mij gewoon een beetje net niet. Plus dat we beide proeven een aantal hele dikke fouten kregen met heel wat 3en en 4en. Ik was zelf ook echt ontevreden, maar ik wist van tevoren eigenlijk al dat ik hem niet fatsoenlijk zou kunnen rijden door ziekte. Heb getwijfeld om af te melden, maar omdat ik volgende week een wedstrijd heb staan op een kijkerige locatie en ik het startgeld toch kwijt was, gingen we gewoon voor een oefenrondje. Uiteindelijk 165,5 en 168 en dat was echt meer dan terecht.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10398
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:24

Mag ik me ook alvast hier melden?

Ik ben afgelopen zaterdag voor het eerst sinds begin november weer op wedstrijd geweest in t L1 en heb nu na 6 proeven 8 winst met gemiddeld ruim 192 punten.

Nu ga ik 27 februari en 11 maart nog in het L1 op pad en wil 31 maart in t L2 gaan starten.

Dit waren wij afgelopen zomer

Afbeelding

Afbeelding

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:31

SusanH schreef:
Wow netjes hoor! Mooi jasje ook :j

Ik mag zaterdag weer. Heb er zin in :)

Thanks!! Welke proeven moet je?

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:33

glenstorm schreef:
Emma welkom!
Leeneliefje gefeliciteerd! Mooie punten hoor!

Hier ging het zondag niet zo goed. Ik ben zelf ziek en kan er eigenlijk onvoldoende aan rijden. Nou zat ik er ook nog eens te kort op met losrijden waardoor ik hem helemaal niet fijn door het lijf kreeg voordat ik de ring in moest. In de proeven slechts enkele onderdelen kunnen rijden zoals we kunnen, de rest was door onvoldoende energie en kracht bij mij gewoon een beetje net niet. Plus dat we beide proeven een aantal hele dikke fouten kregen met heel wat 3en en 4en. Ik was zelf ook echt ontevreden, maar ik wist van tevoren eigenlijk al dat ik hem niet fatsoenlijk zou kunnen rijden door ziekte. Heb getwijfeld om af te melden, maar omdat ik volgende week een wedstrijd heb staan op een kijkerige locatie en ik het startgeld toch kwijt was, gingen we gewoon voor een oefenrondje. Uiteindelijk 165,5 en 168 en dat was echt meer dan terecht.


Oh ja ik heb meestal ook met een gevoel van ‘dit wordt niks’ echt bout punten... je hebt je ervaring toch weer te pakken en hebt je eigen doel bereikt.
Is je paard gevoelig voor de omgeving?

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2



leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:34

leeneliefje schreef:
glenstorm schreef:
Emma welkom!
Leeneliefje gefeliciteerd! Mooie punten hoor!

Hier ging het zondag niet zo goed. Ik ben zelf ziek en kan er eigenlijk onvoldoende aan rijden. Nou zat ik er ook nog eens te kort op met losrijden waardoor ik hem helemaal niet fijn door het lijf kreeg voordat ik de ring in moest. In de proeven slechts enkele onderdelen kunnen rijden zoals we kunnen, de rest was door onvoldoende energie en kracht bij mij gewoon een beetje net niet. Plus dat we beide proeven een aantal hele dikke fouten kregen met heel wat 3en en 4en. Ik was zelf ook echt ontevreden, maar ik wist van tevoren eigenlijk al dat ik hem niet fatsoenlijk zou kunnen rijden door ziekte. Heb getwijfeld om af te melden, maar omdat ik volgende week een wedstrijd heb staan op een kijkerige locatie en ik het startgeld toch kwijt was, gingen we gewoon voor een oefenrondje. Uiteindelijk 165,5 en 168 en dat was echt meer dan terecht.


Oh ja ik heb meestal ook met een gevoel van ‘dit wordt niks’ echt bout punten... ik start dan ook maar niet meer omdat mijn rijden/uitkomst 120% ligt aan mijn eigen mindset. Azrael kijkt nergens naar dus voor de ervaring hoef ik t niet meer te doen.

Maar je hebt je ervaring toch weer te pakken en hebt je eigen doel bereikt.
Is je paard gevoelig voor de omgeving?

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:21

Leeneliefje, ja hij is wel gevoelig voor de omgeving. Hij reageert heel erg op andere paarden, daar is hij eigenlijk een beetje bang voor behalve als hij ze echt kent. En verder reageert hij echt op elk geluidje en beweging. Bij een rondje baanverkennen is hij vaak het eerste rondje best kijkerig op planten en juryhokjes, maar dan kan ik hem wel vrij snel overtuigen. Maar op alles wat er gebeurt reageert hij wel.

Gisteren zijn we weer M1 gestart en de eerste wp is binnen. Eerste proef hadden we 184 en net buiten de prijzen. Kon er nog niet zo fijn en gecontroleerd aan rijden als thuis, maar hij liep wel fijn los door het lijf en geen hele grote fouten. Paar kleine storingen en gewoon wat slordigheden omdat ik het zelf conditioneel door ziekte nog net niet vol kan houden. Maar voor nu was ik wel tevreden.
Tweede proef was ik zelf moe en gebeurde er ook van alles om de baan heen. De wedstrijdbaan is ruim 80 meter, dus daar staan 2 ringen in met de A bij elkaar in het midden. Nou moest ik A halthouden en achterwaarts en daar schrok het paard van degene in de baan naast me van, dus die schoot weg. En daar schok de mijne weer van. Toen was hij zo 5 onderdelen een beetje van slag. En er stonden wat mensen luidruchtig langs de ring waar hij ook op reageerde. Normaal kan ik hem daar wel doorheen rijden, maar nu trok ik dat zelf echt niet door vermoeidheid. Toen besloot hij ook nog te veel mee te denken waardoor mijn contra mislukte, maar ach het was toen al niet winstpuntwaardig. Had uiteindelijk terecht 169 punt.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10398
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:28

Gefeliciteerd glenstorm met het eerste wp in de M1


Ik heb de datum voor mn L2 debuut inmiddels gepland. Ik moet nog 2 punten in t L1 en heb ook nog 2 wedstrijden gepland staan in t L1 en daarna ga ik over.

7 april hoop ik mn L2 debuut te maken :o

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:34

Zo M1 alweer. Nette punten hoor de eerste proef!

Ik ben zaterdag op pad geweest. Had donderdag en vrijdag met buikgriep op de bank gelegen en nog getwijfeld of ik af zou zeggen. Niet gedaan, maar daardoor ook niet optimaal kunnen rijden en beide proeven net geen winst. Het was niet constant genoeg. Geen hele lage punten, maar net te vaak een 5 het en der. Volgende staat weer gepland op 3 februari. Het lukt me op wedstrijd gewoon niet om hem net zo fijn te krijgen als thuis. En omdat hij best een tijdje nodig heeft voor hij er helemaal lekker door is, kost dat altijd punten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers