Wat zou een goede prijs zijn voor deze pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lot_bmk
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-10-17

Wat zou een goede prijs zijn voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 21:49

Hallo!
Ik zou heel graag deze pony willen kopen maar er zijn nogal onenigheden over de prijs...
Ik zou dus graag eens jullie mening horen (ik weet dat dat moeilijk is vanaf een schermpje maar iets anders is niet echt een optie)
Info over de pony:
- 9 jaar
- merrie
- 1m37
- tot haar 7-8 was er niets mee gedaan waardoor ze lang de basis miste, alles wat ze nu kan heb ik haar geleerd en dat is grondwerk, wat vrijheidsdressuur en zadelmak gemaakt maar nog niet volledig doorgereden.
- ze mist (nog) een deel basis bv: vast staan, op de trailer, wijken voor druk,...
- mix tussen fjord x ? En ouders niet bekend, wel paspoort
- redelijk moeilijk paard, ze zal niet zomaar iets voor je doen
- geen paard voor de sport


Wat zouden jullie voor zo’n paard willen geven?
Laatst bijgewerkt door lot_bmk op 16-12-17 21:56, in het totaal 2 keer bewerkt


Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:51

Pfoe.. absoluut niet meer dan 1000 euro in ieder geval. 750 euro of zo? En dat vind ik eigenlijk al wel aan de prijs.

Waar zit je zelf aan te denken?

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:53

Met 800 heb je hem al dik betaald vind ik. En dan moeten ze hem wel komen brengen.

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Wat zou een goede prijs zijn voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:57

paard dat niks kan? 500?

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:58

Daar dacht ik ook gelijk aan rond de 800 euro, wellicht nog richting de 900/1000 als je er echt gek mee bent en ze braaf is onder het zdel, maar meer zou ik echt niet geven.

lot_bmk
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 21:59

Mensen uit de buurt hebben €200 geboden en wij €500 maar dat vond de eigenaar te weinig...voor mij is ze natuurlijk meer waard alleen moet het wel reeël blijven want ik moet haar zelf betalen... ik wil graag €750 bieden maar mag niet van mijn ouders omdat zij het teveel vinden voor haar en ven bang dat de eigenaar denkt dat hij een hele dure pony heeft staan en haar daarvoor dus ook niet wil wegdoen...

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:03

lot_bmk schreef:
Mensen uit de buurt hebben €200 geboden en wij €500 maar dat vond de eigenaar te weinig...voor mij is ze natuurlijk meer waard alleen moet het wel reeël blijven want ik moet haar zelf betalen... ik wil graag €750 bieden maar mag niet van mijn ouders omdat zij het teveel vinden voor haar en ven bang dat de eigenaar denkt dat hij een hele dure pony heeft staan en haar daarvoor dus ook niet wil wegdoen...


Als je veel ervaring hebt en er wat mee kan, kan je een bod doen. Nee heb je ja kun je krijgen. Maar stel dit is je eerste paardje en je hebt geen ervaring met groene pony’s zou ik er absoluut nieteens aan beginnen.

Een koude trui, is geen goede trui.

lot_bmk
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 22:03

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:04

Ik zou er niet meer dan 500 voor betalen. Heel eerlijk zou ik er zelfs nog minder voor betalen.. Mijn paard was 300 dollar (230 euro) waard bij aanschaf.
Paard is vrijwel onbeleerd. Een 9 jarig onbeleerde, stamboomloze kleine pony zou ik niet veel voor geven.
Als hij alle basis mist dan snap ik niet dat je er op gaat zitten. Hoe kan je een huis bouwen zonder stevige fundering? Dan stort hij in.. Basis is zó belangrijk.
Dus ook al is hij zadelmak, toch is hij imo nog onbeleerd.

lot_bmk
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 22:06

We hebben al stallen en heb al een pony en ik en het paardje hebben een enorme band dus dat is niet het probleem @trui

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:07

Spoiler:
Eileen_ schreef:
Ik zou er niet meer dan 500 voor betalen. Heel eerlijk zou ik er zelfs nog minder voor betalen.. Mijn paard was 300 dollar (230 euro) waard bij aanschaf.
Paard is vrijwel onbeleerd. Een 9 jarig onbeleerde, stamboomloze kleine pony zou ik niet veel voor geven.
Als hij alle basis mist dan snap ik niet dat je er op gaat zitten. Hoe kan je een huis bouwen zonder stevige fundering? Dan stort hij in.. Basis is zó belangrijk.
Dus ook al is hij zadelmak, toch is hij imo nog onbeleerd.


Dit. En TS? Waar ligt je doel? Een jong paardje zelf dingen aanleren en een maatje voor het leven hebben waarmee je vooral in vrijheid dingen wil doen. Of echt (ookal is het niet wedstrijd) goed mee wil trainen en veel dressuurlessen wil nemen? Tis natuurlijk ook hoeveel je er voor overhebt. Stel je wilt verder komen en dat kan niet met een pony zou ik er sowieso al minder voor neerleggen. Maar als je denkt ‘O een groene pony die ik nog veel kan leren’ kan ie al gauw meer waard zijn (voor jou dan)

Een koude trui, is geen goede trui.

lot_bmk
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 22:10

Ze kent de basis! Een paar dingen mist ze gewoon zoals vast staan omdat dit nooit nodig is geweest, ze kan basis grondwerk en onder het zadel stap en draf en sturen en halt natuurlijk maar is dus nog niet volledig doorgereden

Voor mij is ze veel waard door de band...maar ik wil jullie mening eens weten over de prijs want van mijn ouders mag ik niet meer bieden...

Mijn doel? Veel plezier en veel van elkaar leren

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Wat zou een goede prijs zijn voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:23

Als je er echt zo'n band mee hebt en het ziet zitten haar verder op te leren zou ik niet zo'n probleem maken van €250. Hopelijk willen je ouders dit ervoor geven! ;)

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Wat zou een goede prijs zijn voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:28

Inderdaad, als je een band hebt zou ik er ook wel meer voor neertellen... Ze is gewoon nog groen, maarmet goede lessen kom je al ver. Wel minder dan 1000 euro

Corientjuh94

Berichten: 694
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat zou een goede prijs zijn voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:33

Tja ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo belangrijk is wat wij denken dat het paardje waard is. Uiteindelijk mag de eigenaar vragen wat hij wil, en of dat nu redelijk is of niet is zijn keuze. Alleen jammer voor jullie als je gek bent op het paardje.

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Wat zou een goede prijs zijn voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:59

En mag je de pony blijven verzorgen als die niet verkocht wordt? Ik denk niet dat iemand veel meer zal bieden dan die 500 euro, en als de eigenaar merkt dat ie niet meer krijgt ervoor, zal ie mss denken: als ik die nog een jaar langer te eten moet geven, kost het me meer dan 250 euro, en kan je die dan alsnog kopen.

En ook zou ik me de vraag stellen: hoe groot ben je nu? Hoe lang denk je nog met de pony te kunnen rijden? Want 1m37 is nu ook niet erg hoog, en jullie Nederlanders zijn meestal wel iets langer dan wij kleine Belgjes :)

siepjes
Berichten: 326
Geregistreerd: 01-02-11

Re: Wat zou een goede prijs zijn voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:08

Als ik het zo zie is het een stevige pony waar je nog veel jaren mee vooruit kan- ook voor een volwassenen. Ze is natuurlijk wel knap- dat maakt ook al een beetje prijs. En liever geen basis dan een verkeerde basis. Dit soort pony's rennen nog rond als ze 30 zijn.
Ik zou je bedenken hoe graag je haar wilt en dan niet over die 200 euro gaan inzitten. Als jij dat deel zelf moet betalen - moet je met je ouders een plan maken hoe je dat bij elkaar gaat ' verdienen'.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:38

lot_bmk schreef:
- ze mist (nog) een deel basis bv: vast staan, op de trailer, wijken voor druk,...

Dan kent ze de basis dus niet. Wijken voor druk is de basis van de basis.. Dat leer je een paard aan voordat je er uberhaupt een halster om doet. Als je paard wijken voor druk werkelijk nog niet kent, dan is je paard imo nog niet eens halstermak. Of je moet wat anders met wijken voor druk bedoelen..
Stil staan en dus vast staan (of ground tying) is ook een ongelooflijk belangrijke 1e stap van de basis.

Ik snap dat ze voor jou meer waard is en je er daarom meer voor wilt geven, overleg het ook met je ouders. Kan je bijvoorbeeld niet het 'extra' zelf betalen?
Maar als ik het zo begrijp heb jij de pony 'zadelmak' gemaakt? Heeft de eigenaar dit ook meegerekend in de prijs? Het zou natuurlijk niet eerlijk zijn als jij het paard 'getraind' hebt en hij er daardoor meer geld vraagt aan jou, lekker makkelijk verdienen voor de eigenaar. Dan zou je dat ook nog kunnen zeggen en proberen te onderhandelen naar een prijs rond de 500/600 euro. Behalve als je het van tevoren al wist dat ze verkocht zou worden natuurlijk.


lot_bmk
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-10-17

Re: Wat zou een goede prijs zijn voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-17 00:09

Ik zal op haar blijven passen door haar bouw
Ik kom nu nog niet eens vanonder haar (dikke) buik dus dat is geen probleem.

Ik moet haar volledig zelf betalen maar dat is ook geen probleem maar ik mag gewoon niet meer bieden dan die €500 van mijn ouders en daarom wou ik eens weten wat andere voor haar zouden geven en dat is nu wel beantwoord dankjewel!

Rizette
Berichten: 4331
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Wat zou een goede prijs zijn voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 01:07

Bij een handelsstal zullen ze zeker 1500 vragen .

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Wat zou een goede prijs zijn voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 01:13

Bij een handelsstal hebben ze hem heel snel verder opgeleerd dus die vergelijking gaat niet op.
Daar staat 'ie max 2 maand en dan heeft 'ie heel erg veel bijgeleerd dus logisch dat de prijs dan omhoog gaat.
Max. 750,ivm de emotionele waarde die je hebt.
Als er geen emotionele waarde is zou ik zeggen max. 600, beestje is eigenlijk gewoon slachtprijs waard omdat het niks kan.

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 01:14

Heeft de eigenaar geen vraagprijs? Als hij als vraagprijs 5000 heeft kun je het gewoon uit je hoofd zetten, dit is een beetje de omgedraaide wereld. Een eigenaar hangt een prijs er aan, en jij mag daar van bedenken of je dat wil betalen :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Saintelette

Berichten: 3178
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Wat zou een goede prijs zijn voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 01:32

Leuke pony lot! Ben benieuwd wat de eigenaar er voor wil hebben

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[EJL-ITP] Gouden zonnestraaltje Isha een jaar lang ITP
[ITP] Golden Champagne Isha in de Surae

QuintaenJojo

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 06:06

siepjes schreef:
Als ik het zo zie is het een stevige pony waar je nog veel jaren mee vooruit kan- ook voor een volwassenen. Ze is natuurlijk wel knap- dat maakt ook al een beetje prijs. En liever geen basis dan een verkeerde basis. Dit soort pony's rennen nog rond als ze 30 zijn.
Ik zou je bedenken hoe graag je haar wilt en dan niet over die 200 euro gaan inzitten. Als jij dat deel zelf moet betalen - moet je met je ouders een plan maken hoe je dat bij elkaar gaat ' verdienen'.


Mee eens, een groene, volwassen pony zou mij meer waard zijn. En de bedragen die genoemd worden zijn wel erg laag. En wat nog veel belangrijker is, is de pony gezond of zijn er gebreken? Een volwassen pony de basis leren komt vanzelf goed, maar gebreken blijven. Aan de hand van een foto en leeftijd/hoogte is het tricky om er een prijs aan te hangen. Een goed, eerlijk karakter en een gezond lijf, daar mag best een goede prijs tegenover staan, maar is het een probleempony, dan is het weer een ander verhaal. Als ik deze pony zelf zou hebben staan, uitgaand van een gezond lijf, goed en eerlijk karakter, zou ik er 1500 euro voor vragen.

Luister naar de ogen van je paard

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 08:34

De pony is waard, wat een gek er voor geeft.
De eigenaar mag natuurlijk vragen wat hij wil. Maar probeer eerst ff voet bij stuk te houden en bij je eerder bod te blijven. Geef het een paar dagen.

Mocht hij dan nog niet meegeven kun je altijd hoger bieden.

Wat ik er voor zou geven gaat jou niet helpen. Ik kijk een beetje naar de handelsprijs / slacht prijs. Want eigenlijk kent het paard weinig ..

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers