[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 09:22

[VN] Een deken tijdens het uitstappen? Denk goed na!
Leuk dit artikel. Hoe vaak ik wel niet te horen heb gekregen dat het zielig is om je paard af te spoelen met lauw of koud water. Tja wij hebben geen warme douche voor de paarden, hooguit wordt het water iets lauw wanneer we de pomp aanzetten die voorkomt dat de leidingen bevriezen. En op wedstrijd indoor leg ik nooit met het uitstappen een deken op. Buiten uitstappen doe ik nog wel eens een deken op tenzij het te hard waait want dan ga ik met deken en paard als een spiedo door de bak :+ :P :=

@Gomir: Ben het met je eens hoor ze hadden een rapport op moeten stellen met getuigenverklaringen. Na de tijd zijn nog een aantal ruiters bij mij geweest die wel willen getuigen.
Klopt het is anders altijd op zaterdag voor zolang ik het kan herinneren. Beetje jammer dat het nu op zondag is.

Ik ga toch aankomende zaterdag nog een keer op wedstrijd. Wordt de laatste dit jaar. Had nog gehoopt dat ik de 29ste wel vrij kon nemen, maar moet dan zelf een training/cursus geven. Kan ik het niet echt maken om niet te komen :P


Goldie

Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:21

Ik had het laatst ook gelezen dat artikel. Vind die mensen die er echt mee rijden altjjd een beetje vreemd :+

Ik was gisteren op oefenparcours, 2 simpele foutloze rondjes. Wel zeiknat met inrijden, dat was buiten. Moeders was mee, die heeft heel pittig staan bouwen in de regen <3

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:23

Ah dat is wel minder zeg buiten inrijden! kwam met bakken uit de lucht gisteravond. Ik had net mazzel was klaar voordat het echt begon te regenen.
Wel fijn dat je twee fijne rondje hebt gesprongen :)

Goldie

Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:28

Dat ik thuis kwam was het pas erg. Daar was nog meer water, nouja ik krijg toch wel natte voeten... Tot aan m'n enkels in het water :( Daarna snel regenlaarzen gepakt en andere sokken... Met douchen liep m'n water al niet eens meer weg.... Ik ben klaar met die regen :=

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

paljaslaura

Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:28

Of koste wat kost in de zomer nog steeds met warm water af spuiten 'want dat is beter voor de spieren'. Mensen die niet snappen hoe die spieren werken :').

Jeetje het regende inderdaad keihard gister avond. Wel lekker twee keer foutloos!

Ik heb zondag as een indoor cross hier in de buurt :D

Lithya

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:52

Dieren worden erg vermenselijk. Wat voor ons geldt, moet ook voor rendier gelden. Daar gaat het mis.

Mijn arme paard was daarom zaterdag heel zielig. Die moest ook buiten uitstappen. Verschil, die kreeg van mijn vader na 10 minuten een deken, ik geen jas :+

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:00

Heel interessant artikel. Ik rij nooit met deken. Gooi er enkel 1 op als paars voor parcour springen op mij moet wachten voor parcour lopen ofzo.
En dan na het afzadelen pas weer een deken op..
Heb nooit gewerkt met dekens tijdens uit stappen. Tenzij het echt heel vies weer is. Maar vaak rij ik dan niet buiten _O-


Goldie

Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:19

Ik heb geen keuze, maar dan rij ik meestal niet :')

Cas loopt sinds vanochtend weer op blote voeten := slik, ijzers staan altijd zoveel mooier. Maarja het scheelt een hoop geld en volgend jaar gaat duur genoeg worden met een huis om te bouwen :=

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:32

Haha ik heb die keuze ook niet. Enkel een binnengaan of ritje manege.
Maar vaak is de winter vaak een rustige tijd.. training hier en daar door de weeks en een wedstrijdje.
Vakantie.
Osteo.

Etc _O-



paljaslaura

Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:42

Ach vinden die paarden niet erg haha

paljaslaura

Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:35

Indoor cross foutloos en 13/14 punten! Kreeg zelfs een applaus haha. Mick gaf ook een heel fijn gevoel, cross is echt zijn ding :D

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:50

Leuk!

Ik had vandaag weer een mooie winspunt in de M1. En L1 debuut van de 5 jarige met 201 punt. Inclusief galop in plaats van wijken. Iets met slechte voorbereiding en geen proef oefenen _O-

Misschien komend weekend nog iets doen maar denk dat we dit jaar niet meer springen op concour. Klinkt leuk.
Februari, cant wait!


Marijkeeee
Berichten: 6278
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:13

Goed bezig PL!! top van je cross en dat je zelfs applaus kreeg.
@Cioccol: gefeliciteerd met je winstpunt in de M1 en top debuut met de 5 jarige. ondanks de foutjes.

Afgelopen zaterdag heel fijn gesprongen op wedstrijd. De vierjarige topbraaf in het L beide parcoursen foutloos en barage foutloos :) beide parcoursen 4de en waren 3 prijzen haha. Daarna gucci in het Z en weer goed koekoek met inrijden en inspringen. Bedankt paard mijn rug wordt steeds minder van haar gebok na de sprong. Dus beetje met gemengd gevoel het parcours in. Nou mevrouw wat scherp en helemaal erbij. Eerste parcours op de laatste hindernis balk, oeps liet haar iets lopen. Tweede parcours onderweg pechbalkje maar wel mooie tijd en kon mooi een paar keer binnendoor rijden even wat uitproberen. Ben zelfs nog eerste geworden in het tweede parcours :D maar heb vooral fijn gereden met beide paarden :D

paljaslaura

Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:20

Met oefenen kunnen die punten dan alleen maar beter Carola haha, heerlijk!
Lekker Marijke! En gefeliciteerd met je prijs :D

Pantykous

Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:46

Fijn rijden is toch het allerbelangrijkste!

Ik kan ook niet wachten op concours maar dat duurt nog wel even.

Goldie

Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:03

Klinkt goed Marije :)

Lekker Laura, dat wordt gewoon crossen met Mickey dus :))

Netjes Carola :D

Ik heb vreselijk gelachen om Cas zaterdag met longeren, ze vond het volgens mij maar gek met van die lichte ijzerloze voeten. Ging van gekkigheid een hele rodeo doen :') Helemaal los dat malle dier _O-

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand


Lithya

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:36

Mooie foto’s Marijke!! Staan ook mooie van Franeker van je op fb!!

Vrolijke cas... Altijd beter dan dat ie niets wil!!

Gefeliciteerd iedereen met punten en prijzen!!

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:31

Gave foto's! En gefeliciteerd Marijke!

Haha heerlik die paarden als ze lekker los gaan goldie.


Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:56

Sorry voor mijn afwezigheid, ik ben een beetje druk afgelopen periode. Ik lees morgen en anders woensdag even bij en dan reageer ik op iedereen.

Gave foto’s Marijke!

Goldie, lekker die wilde paarden haha. Vind het altijd wel heel leuk om die paarden zo leip te zien doen. Dat is meestal een goed teken! :D

Eva, ik snap dat het kriebelt! Hoe gaat het met die van jou? :)

Carola, je wordt een dressuurprikker! Maar super goed gereden :D

Laura, hoe is je cross gegaan?

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:38

Marijke, beetje een late reactie maar jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn met die knokpartij! Hebben jullie er nog een melding van gemaakt? En je artikel over het uitstappen met deken is zeker interessant! Ik deed altijd al eerst stappen voor ik mijn deken op doe, vind het ook vrij onlogisch dat je hem gelijk opgooit. Maar goed, zie het vaak zat gebeuren. Al vermenselijk ik mijn paard ook wel een beetje.. :=
En hoe is jou wedstrijd gegaan afgelopen zaterdag? :) Foto's zijn gaaf!

Goldie, wat fijn dat je oefenrondjes goed gingen! En wat een lieve moeder heb je dat ze helpt met springen in de regen!

Wij zijn vandaag op oefenparcours geweest en ondanks dat het niet zo goed ging, ben ik heel blij met hoe het ging. :') Lekker tegenstrijds. Maar er zit vooral nog veel controle werk aan, ik moet echt meer terug rijden en haar meer ontspannen rond rijden. Ze gooit namelijk nog al graag haar hoofd in de lucht. Maar ze voelt zo safe en vertrouwd! Ik was bloed zenuwachtig in de auto er naar toe en met los rijden, maar vanaf de eerste sprong met losspringen waren de zenuwen weg. Toen kwamen ze weer een klein beetje terug toen ik het parcours in ging maar na sprong 1 was het weer weg. En er zit dan nog wel wat werk aan, maar het is wel trainbaar (is dat een woord? :') ) en ook wennen aan elkaar. Maar ben echt heel erg blij met haar! Ze moet in het nieuwe jaar wel naar de osteopaat, denk dat we daar ook veel baat bij hebben. Ik zit nu in ieder geval vol adrenaline thuis helemaal happy te zijn voor misschien qua rijden wel een van mijn slechtste rondjes ooit haha.

paljaslaura

Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:26

Wat fijn Nann! Nu lekker vertrouwen kweken en door trainen dan komt dat helemaal goed!

Cross ging super goed. Foutloos en 13/14 punten en complimenten van de jury! Mick was helemaal in z'n element. Dus ga mij er maar aan wagen om dit voorjaar wat B crossjes met hem te gaan rijden.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:33

Ja leuk Lau! Zou wel heel gaaf zijn. :D

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:42

:wave: Kom even binnenvallen met een vraagje. Waar in de omgeving van Amersfoort wordt er lief/ simpel gebouwd? :') Ik wil ergens in Jan/Feb. B gaan springen, omdat ik van het voorjaar officieel wil gaan crossen. Maar ik weet dat er op bepaalde locaties al best flink gebouwd wordt in de B, en dat hoeft mij niet per sé om mee te beginnen haha.

Pantykous

Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:52

Laseur is vaak wel vriendelijk Sanne :j

Heerlijk toch dat je zo'n goed gevoel krijgt van je paard Nann, zo hoort het ook!

Misschien is dat wel de gouden tip dan voor Mick *\o/*

Ze staan er knap voor Marijke {:} {:}


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, KimD en 11 bezoekers