[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MyWup

Berichten: 2521
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:43

Een zorg minder Yvank! Super!

Welkom Carmuh!

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur


ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:55

Welkom!!

Wat een geweldig nieuws!! Heel fijn.

Femke voor altijd in mijn hart, voor altijd in mijn gedachten.
Babbilou veel beleefd, veel meegemaakt. Een lach en een traan!
Beat it, vriendin. Heel speciaal, heel waardevol. Sgw B38 Dr M211 Spr B11

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:35

Welkom :)

En wat een super nieuws Yvank :D!!!

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 08:25

Yvank_ schreef:
Ik ben zoooo blij! Vandaag weer controle gehad van de pees en hij is gewoon genezen :wow:
Dierenarts was echt super tevreden is nog heel snel gegaan maar de revalidatie is dus super verlopen. Kan het nog niet geloven maar we mogen gewoon weer langzaam opbouwen naar ons oude niveau *\o/*

Jaaaaaaaaaa zo fijn, wat zal jij blij zijn! *\o/* **\O/**

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 08:43

Gefeliciteerd met je verjaardag abseque_dubio :D

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 08:50

Welkom carmuh!

Gefeliciteerd absque en yvank!

Ja ik start nog de 9e.
En afhankelijk van dat resultaat is dat wel/ niet de laatste voor 2017.

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

bloempie186

Berichten: 2152
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:33

Ik ben 4 weken op vakantie geweest en daardoor een hoop gemist, maar wilde even melden dat ik me zojuist voor onze eerste Z1 wedstrijd heb ingeschreven in januari. Spannend!! :):)

bloempie186

Berichten: 2152
Geregistreerd: 17-10-03

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:34

Wat een super nieuws Yvank!! Nu rustig aan weer je comeback maken!

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:48

Yvank wat een geweldig nieuws! Wat moet dat een opluchting zijn *\o/*

Carmuh welkom op dit forum. Leuk paard heb je!

Bloempie we kunnen elkaar de hand schudden want ik heb ook net mijn eerst Z1 wedstrijd opgegeven in januari :=

Optiwolk waar ga je de 9e starten?

Janine hoe staat het met je bak? Ligt de bouw nog op schema?

Ik heb sinds woensdag weer op Beer gereden en hij voelt met name in de draf ontzettend fijn! Wat een los paard heb ik ineens :o En hij reageert super snel op de zijwaartse hulpen. Dat geeft ook weer motivatie om te rijden tijdens deze donkere en koude dagen.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:08

Axel/ Zaamslag.

Kreeg deze week op stal compliment dat ik toch wel al Z kan starten. Voel me er zelf lang nog niet klaar voor!
Rijd ook volgens Mn instructrice Mn appuyementen te schuin en te moeilijk aan. De galop is wel zeker nog wat werk aan.

Zadelmaker geweest, alles wat ze nu meehad (en vorige keer niet) past ook niet.
Joh moedeloos word ik er van. Kan nu even van staleigenaresse zadel er op gooien. Maar dat is echt te breed dus ligt dubbele pad onder :’)
Alleen kost die nieuw 3400€.
Toch maar tweedehands zoeken in de juiste boommaat ... en zo blijft het duren dat gesukkel met t zadel e :’)

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:27

Het hoeft ook nog niet meteen perfect hè? Gewoon proberen en dan kijken hoe je ervoor staat is ook prima.
Wat jammer dat het met het zadel niet lukt. Heb je een prijs in je hoofd wat je ervoor wilt uitgeven? Ik heb voor Beer een zadel op maat laten maken (had eerst een Custom maar die zijn niet echt op maat gemaakt en dus paste die uiteindelijk ook niet meer) omdat er voor hem ook niks te vinden was. Hij moet namelijk een zadel hebben die in de twist breder is dan een gemiddeld zadel. Dit zadel is echt vanaf de boom opgebouwd.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:34

Lekker Mahitri! Je hebt toch een binnenbak? Zo zou mijn motivatie nooit weg zijn :')
Moet zeggen dat ik er altijd moeite mee heb gehad als we enige dagen regen kregen. :')

De bouw ligt volgens mij wel aardig op schema. Op dit moment zitten alleen de betonpoeren in de grond, de korte spantdelen zijn al bezorgd en over twee weken komen de hoge spantdelen met een telescoopkraan geloof ik. Ook komt het hout op die dag. Alleen van de golfplaten was nog geen bericht geweest.
Een heel gedoe, normaal gesproken zouden we een bouwpakket krijgen, maar die firma had alles pas eind februari klaar. Dus nu komt het overal vandaan :P

Optiwolk, wat lastig die zadels zeg... Geen aanwijzingen van je zadelmaker voor tweedehands zodat je die daarna kunt laten zien aan je zadelmaker? :) En ik weet niet wat je budget is, maar ik heb wel vrij goede dingen over Sella gehoord, volgens mij ook niet heel duur. In ieder geval geen 3400 euro...

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:36

spannend en leuk bloempie en mahitri! succes alvast!
En fijn dat ie zo goed voelt na de behandeling mahitri!

Gedoe he, die zadels... ik ben uiteindelijk dus gezwicht voor die prijsklasse, was er zo ongelofelijk klaar mee. Op een gegeven moment weet je echt niet meer welk merk en type je nog kan proberen..

Ik kreeg vrijdagavond laat bericht dat ik toch kon starten vandaag. Top voorbereiding, want vrijdag was de tandarts geweest en gister was ik springen. Maar hij was gister ook zo mega fris en brutaal dat ik vond dat ie nog wel een dagje kon werken :D Uiteindelijk echt heel fijn, normaal is hij super bang daar en volledig afgesloten, nu liep ie op wat hakkeltjes na overal door en dacht vooruit ipv achteruit.
Alleen ik ging daardoor volledig van de focus af en reed eigenlijk elk onderdeel net slordig (op de uitgestrekte stap na :D)
Dan kom je onderaan de streep dus net onder de 204 uit, en terecht ook. Maar absoluut blij met mn paard en goed gevoel om mee te nemen weer!

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:41

Lastig zadels optiwolk!

Krijg je binnebak janine of overkapping? Wij hebben een overkapping. Dus zegmaar gewoon bakrand uiteraard en daarop een dak maar alle zijkanten zijn gewoon open. Komt aan de ene kant tzt stallen dus dat wordt dan dicht en andere kant windgaas. Maar nu is alles nog open. Dat stond echt in een maandje tijd :j en dat was geen bestaande bak ofzo. Moest allemaal aangelegd worden.

Fijn dat je een goed gevoel had noukie!

Hier niet zo'n hele fijne wedstrijd gehad met de fjordenman. Geen winst ook.
Wel fijn weer kunnen rijden met mijn eigen :j . ben beetje aan het kijken of er binnenkort in de buurt oefenwedstrijden zijn. Mijn paard is altijd wel snel kijkerig en indoor helemaal. Door de blessure zijn we nu al ruim 4 maanden niet van huis geweest en verwacht toch wel nog wel een dikke 2/3 maanden nodig te zijn voor we weer M2/Z1 niveau hebben. We bouwen immers heel rustig op. Maargoed over een paar weken zou ik prima een L1 proefje kunnen rijden. Maarja ik mag op wedstrijd uiteraard alleen M2 of Z1 starten :=


Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:47

Lekker Noukie! Met zo'n voorbereiding net onder winst is toch prima!

Jammer Yvank, maar wat heerlijk dat je weer aan de slag mag! Hoelang heb je er nu uiteindelijk uit gelegen?

Wij krijgen echt een binnenbak, hij wordt aan drie kanten volledig dicht. De andere kant blijft open volgens mij? (ik kan zo slecht een beeld krijgen van de mondelinge uitleg haha)
Maar die kant is aan de kant van de schuren en is overkapt en dus weinig tot geen last van de wind.

In de zomer hebben we altijd een baan in de wei staan, dus met warm weer kunnen we daar terecht. :)

Zal voor ons ook wel eventjes tijd kosten om weer terug te komen. Maar ik denk dat het goed is dat hij nu eventjes wat meer rust heeft. :j

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:57

Ohja precies :)

Valt mee 3 maanden! Is echt wel snel gegaan :j dierenarts was ook wel verbaasd. Hij staat ook weer lekker op de grote wei met zijn vrienden.

Maargoed omdat die 1,5/2 maand volledig stil gestaan heeft op een postzegel en daarna maandje nog steeds op de postzegel maar onder zadel gecontroleerd wat draven enzo is er toch wel vele bespiering weg enzo := , doen nu eigenlijk niets meer dan heel simpel basiswerk, grote figuren in alle gangen, wat lager ingesteld dan ik normaal zou trainen. over week of 3 weer eens pasje wijken meepakken en dan steeds verder uitbreiden.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:32

Nou zadelpasser heeft vooral Engelse makkelijk (fairfax, kent&masters, msfc).
Ze gaaf aan naar Italiaans/ Frans te kijken. Toch blijkbaar iets andere strekking binnen de zadelwereld.

Ligt nu dus ook een prestige op.

Ja ik denk dat Z sowieso wel 2018 zal zijn

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:14

Yvanka....Even terug gelezen, wat fijn dat je weer mag opbouwen.

Optiwolk.... Lastig, hoop dat je snel wat passends kan vinden.

Hier een planning gemaakt voor het nieuwe jaar en al wat Z1 wedstrijden opgegeven, de oefeningen loopt ze allemaal makkelijk dus ben benieuwd hoe het zal gaan. Hebben ook al een begin gemaakt met de vliegende wissels die ze opzich wel vlot oppakt.

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)


Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:30

Hoe gaat t hier met iedereen?

Ik heb afgelopen weekend mn laatste wedstrijd afgezegd. Net niet fit, hoofd er niet bij, geen goed gevoel om mee op pad te gaan en sloot dus liever ons jaar af met t goede gevoel van 1,5 week geleden.
Vandaag fysio geweest en verder de rest van de maand beetje rustig aan met m, heeft ie wel verdiend. Hopelijk wordt t nog droog, dat ie wel lekker in t bos kan galopperen!

En wat was de binnenbak toch fijn de afgelopen dagen....

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:37

Wat jammer!
Maar wel slim om dan lekker thuis te blijven!
Ja ben wel gek op mijn binnenbak. Wat een nattigheid.

Verder is mijn merrie swinters zo wisselend. Gisteren was ze bijvoorbeeld heel fijn te rijden. Liep super. Vandaag is ze weer mega heet, schrikt overal van en alle hulpen lijken haast te veel.
Geweldig dat paard rijden in de winter:(.

Femke voor altijd in mijn hart, voor altijd in mijn gedachten.
Babbilou veel beleefd, veel meegemaakt. Een lach en een traan!
Beat it, vriendin. Heel speciaal, heel waardevol. Sgw B38 Dr M211 Spr B11

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:47

Jammer maar wel slim om thuis te blijven!

Ah balen dat ze zo wisselend is..

Hier gaat het wel heel fijn! Paard is heel goed beheersbaar en gaat al weer stukken heel fijn lopen! Pakte het zo fijn op dat we inmiddels ook wel weer klein pasje wijken meenemen en op voltes ook wel paar pasjes kont naar buiten en binnen drukken. Wil uiteraard niks overhaasten maar in de wei staat dei regelmatig op zn voorbenen te springen :+ dus zn werk ietsjes uitbouwen zal ook wel lukken.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 10:21

Wij hadden vorig weekend normaal wedstrijd maar met het weer afgemeld.
Dinsdag wou meneer niet meer eten: darmontsteking. Is de tweede keer in een jaar tijd op dit voer, dus we zoeken ander voer :)
Maar ik heb wel twee zadels op t oog!

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:39

hahaha, ellentje, ja, in de winter heb je soms wel weer een soort nieuw paard :')

Yvank, wat goed dat t opbouwen ook lekker blijft gaan! En idd, ietsje opzij zetten zal heus wel kunnen. En voor de rest van t lijf juist weer goed ook.

Optiwolk, dat klinkt naar. Is ie daar verder ook ziek van, of vooral niet eten? Wat voer je nu? Mijne heeft een gevoelige maag, vraagt toch altijd weer extra aandacht qua management.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:47

Vooral niet eten.
Hij kreeg energy control van pavo met wat vezels bij.
Hij krijgt nu s ochtends nature best, s middags wat slobbers en d avonds slobbers + medicijn.
Als de medicijnen op zijn gaat hij op een sportmuesli (even de naam kwijt) en ook nog slobbers s middags.
Zo is zn eten makkelijker verteerbaar en krijgt hij via de slobber wat extra vocht binnen.

Hij wil gewoon niet eten dan, staat te schrapen en maakt lichte koorts. We waren er gelukkig snel bij.
Hij is anders heel vrolijk en energiek als ze eten krijgen en dinsdagochtend niet. Wortels waar hij anders om bedelt gingen er nu maar met moeite in. Als je bvb stapt aan de hand wil hij vaak zelf zn touw vasthouden, deed hij nu ook niet.
Maar niet liggen enzo, dus duidelijk geen koliek.

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:18

De voeren die je nu noemt zou ik dan eigenlijk echt niet geven! Ik heb een paard met hele gevoelige maag en hele gevoelige darmen! Ook al meer dan eens voor op de kliniek geweest.

Van dat voer van jij noemt gaat die echt helemaal niet goed :n sportmuesli en brok zit veel te veel suiker/zetmeel en melasse in.

Ik had hem eerder op de speciale brok van havens hiervoor! De Gastro + dat is speciaal voor maag en darm problemen, veel minder suiker en veel meer dingen die goed voor de darmen zijn. Voer wordt ook door topsporters gebruikt en aanbevolen.

Dit was met de blessure wel teveel energie dus hij staat nu op Marstall Faser light graan en melasse vrij, bijna geen suiker en heel veel probiotica en vitamines voor de darmen. Daar doet hij het nu ook super op maar hier zit geen energie ofzo in!

Hier weer lekker gereden hij doet het echt alweer fijn!



Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Lauss_ en 3 bezoekers