Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nibbit

Berichten: 10407
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:25

Met een andere klasse = met 1 andere klasse.

Dit is al jaren zo ;)

Als je twijfelt over dingen kun je de Knhs ook altijd bellen
Of mailen, je krijgt snel reactie :j
Laatst bijgewerkt door Nibbit op 17-10-17 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:26

Je mag idd maar 2 klasses samenvoegen. Geen 3.
Al wordt dat inderdaad regelmatig gedaan.

Nibbit

Berichten: 10407
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:30

vec schreef:
Je mag idd maar 2 klasses samenvoegen. Geen 3.
Al wordt dat inderdaad regelmatig gedaan.


Hier in de buurt een x gezien dat B t/m M2 was samengevoegd :Y)

Dat heb ik wel even gemeld, ook bij de Knhs.
Reactie van de vereniging was dat er minder dan 8 per klasse waren....
Het is later nog aangepast.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:31

Er staat in het reglement inderdaad dat je bij minder dan 8 mag samenvoegen met een naastgelegen klasse. Verder staat er voor zover ik kan vinden geen nadere toelichting daarop. Het staat in enkelvoud dus daaruit zou je kunnen opmaken dat je maar met 1 klasse zou mogen samenvoegen en dan dus niet Z1, Z2 en ZZL.
Wij hebben echter vaak maar weinig aanmeldingen in die klasses dus zou fijn zijn als ze wel samen zouden mogen.
Ik ga eens even contact opnemen met de KNHS ook.

Klopt dat ik het natuurlijk ook altijd met de KNHS kan opnemen, maar dit topic is er niet voor niets toch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:32

Nibbit schreef:
vec schreef:
Je mag idd maar 2 klasses samenvoegen. Geen 3.
Al wordt dat inderdaad regelmatig gedaan.


Hier in de buurt een x gezien dat B t/m M2 was samengevoegd :Y)

Dat heb ik wel even gemeld, ook bij de Knhs.
Reactie van de vereniging was dat er minder dan 8 per klasse waren....
Het is later nog aangepast.


Het zou de KNHS goed doen hun reglementen wat eenvoudiger te schrijven. ;)

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:33

JustLizz schreef:
Er staat in het reglement inderdaad dat je bij minder dan 8 mag samenvoegen met een naastgelegen klasse. Verder staat er voor zover ik kan vinden geen nadere toelichting daarop. Het staat in enkelvoud dus daaruit zou je kunnen opmaken dat je maar met 1 klasse zou mogen samenvoegen en dan dus niet Z1, Z2 en ZZL.
Wij hebben echter vaak maar weinig aanmeldingen in die klasses dus zou fijn zijn als ze wel samen zouden mogen.
Ik ga eens even contact opnemen met de KNHS ook.

Klopt dat ik het natuurlijk ook altijd met de KNHS kan opnemen, maar dit topic is er niet voor niets toch :)


Volgens mij staat het er best duidelijk in. Je mag maar 2 klassen samenvoegen. Dus Z1 t/m ZZL mag niet samen.
Het gaat zelfs nog verder (en dat staat NIET duidelijk in de reglementen, maar daarvoor heb ik de KNHS gebeld). Stel je wil het Z2 verdelen zodat 2 juryleden ongeveer evenveel combinaties te beoordelen hebben. Je doet de helft van het Z2 bij de Z1, en de andere helft van het Z2 bij de ZZL.
Dat mocht dus niet van de KNHS...

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:56

Scum schreef:
JustLizz schreef:
Er staat in het reglement inderdaad dat je bij minder dan 8 mag samenvoegen met een naastgelegen klasse. Verder staat er voor zover ik kan vinden geen nadere toelichting daarop. Het staat in enkelvoud dus daaruit zou je kunnen opmaken dat je maar met 1 klasse zou mogen samenvoegen en dan dus niet Z1, Z2 en ZZL.
Wij hebben echter vaak maar weinig aanmeldingen in die klasses dus zou fijn zijn als ze wel samen zouden mogen.
Ik ga eens even contact opnemen met de KNHS ook.

Klopt dat ik het natuurlijk ook altijd met de KNHS kan opnemen, maar dit topic is er niet voor niets toch :)


Volgens mij staat het er best duidelijk in. Je mag maar 2 klassen samenvoegen. Dus Z1 t/m ZZL mag niet samen.
Het gaat zelfs nog verder (en dat staat NIET duidelijk in de reglementen, maar daarvoor heb ik de KNHS gebeld). Stel je wil het Z2 verdelen zodat 2 juryleden ongeveer evenveel combinaties te beoordelen hebben. Je doet de helft van het Z2 bij de Z1, en de andere helft van het Z2 bij de ZZL.
Dat mocht dus niet van de KNHS...


Dat laatste vind ik dan eigenlijk wel weer logisch dat je een klasse niet mag uitsplitsen en dan met andere klasse samenvoegen.
dat je Z1 tm ZZL niet samen zou mogen voegen bij zo weinig aanmeldingen vind ik dan eigenlijk onlogischer. Ik snap best dat het niet de bedoeling is, zoals iemand hiervoor schreef wat weleens gebeurt, om B tm M2 maar allemaal samen te zetten. Maar in de klasse Z vindt ik dat toch wel wat anders als je vaak zo weinig aanmeldingen hebt.

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:16

Ik had hier laatst hetzelfde. Er was inderdaad ook iemand die zei dat je de 3 rubrieken samen mocht doen, maar voor de zekerheid heb ik nog even contact opgenomen met de KNHS, en die zeiden dat dit dus niet kan. Max 2 rubrieken samenvoegen dus.


JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:27

zelmago4it schreef:
Ik had hier laatst hetzelfde. Er was inderdaad ook iemand die zei dat je de 3 rubrieken samen mocht doen, maar voor de zekerheid heb ik nog even contact opgenomen met de KNHS, en die zeiden dat dit dus niet kan. Max 2 rubrieken samenvoegen dus.


Klopt inderdaad, ik heb het voor de zekerheid ook nog gecheckt en inderdaad maximaal 2 zoals de meesten hier al aan gaven. Heb er nu ook een flyer bijgekregen met extra uitleg, altijd handig!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:37

Ik heb in mijn mail een pdf bestandje van de handicap regeling, wil die best plaatsen hier?

Vind paarden nooit zo erg, pony's is altijd lastiger met handicapregeling.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-17 09:03

liberty schreef:
Ik heb in mijn mail een pdf bestandje van de handicap regeling, wil die best plaatsen hier?

Graag!!

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:57

Citaat:
Handicapregeling
Art. 5 van het Algemeen Wedstrijdreglement
1
Door de handicapregeling toe te passen kan een wedstrijdorganisatie één klassement opmaken voor
meerdere categorieën of klassen. Wat wel en wat niet toegestaan is binnen deze regeling is vaak wat
onduidelijkheid over bij zowel de organisaties als de ruiters.
Het belangrijkste is dat men begrijpt dat er een onderscheid wordt gemaakt tussen het samenvoegen
van categorieën en het in handicap laten verrijden van klassen. Daarnaast moet in acht worden
genomen dat het een voorwaarde is dat alle combinaties in een klassement beoordeeld moeten zijn door
dezelfde jury.

Het samenvoegen van categorieën betekent dat er één klassement mag worden opgemaakt over
meerdere ponycategorieën (A t/m E pony’s). Categorieën samenvoegen mag ongeacht het aantal
combinaties in een rubriek. Wel is het zo dat er maximaal drie categorieën pony's samengevoegd mogen
worden en dat deze categorieën altijd naastliggend moeten zijn. De volgende samenvoegingen zijn
mogelijk, A/B, A/B/C, B/C, C/D, C/D/E en D/E.

Het in handicap laten verrijden van klassen betekent dat er één klassement wordt opgemaakt over
meerdere klassen. In handicap laten verrijden van klassen mag bij de paarden bij minder dan 8
combinaties in één van beide klassen en bij de pony's alleen als er ná samenvoegen van categorieën
nog steeds minder dan 4 combinaties in één van beide samengevoegde rubrieken starten. Er mogen
maximaal twee klassen in handicap verreden worden en deze klassen moeten, net als bij de categorieën,
altijd naastgelegen zijn. Dat betekend dat L1/L2 mag. maar bijvoorbeeld ook L2/M1, die zijn immers ook
naastgelegen.
Als klassen bij de pony's in handicap verreden willen worden moeten wel in beide klassen dezelfde
categorieën zijn samengevoegd. Je krijgt dan bijvoorbeeld Z1 cat. D/E in handicap met Z2 cat. D/E. M1 B
in handicap met M2 C/D mag niet omdat, net als bij het samenvoegen, deze drie categorieën niet bij
elkaar mogen.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-17 18:48

Dat betekent dat we ondanks dat de A-B nu dezelfde proeven rijden ze niet mag samenvoegen met D pony's
Wel een duidelijk verhaal vindt ik
Thanks voor het plaatsen

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:55

ponyparadijs schreef:
Dat betekent dat we ondanks dat de A-B nu dezelfde proeven rijden ze niet mag samenvoegen met D pony's
Wel een duidelijk verhaal vindt ik
Thanks voor het plaatsen


Dat is maar goed ook dat het niet mag. Dan krijg je wel extreme leeftijd/ervaringsverschillen.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-17 19:38

Ik weet niet of dat altijd zo is.
Wij hebben regelmatig B pony's met 12-13 jarige die al meerdere jaren rijden
En ook D pony's met 9-10 jarige die net beginnen
Dus dat leeftijd en ervaringsverschillen heb ik ook binnen de categorie

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:40

Dat heb je inderdaad ook binnen een categorie maar daar kiezen mensen vaak zelf voor.

Ik zou als ouder toch echt niet blij worden als mijn zesjarige dochter op een A-tje tegen een zestienjarige op een D-pony zou rijden.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-17 19:47

Wat dan ook weer niet kan
Want er mogen maximaal 3 categorieën worden samen gevoegd
wat dus betekend dat een A nooit met een D kan worden samengevoegd

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

Anoniem

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:51

Dat zeg ik toch ook? Dat het maar goed is dat het niet mag?

KNHS heeft wat handicap regeling betreft een hele goede indeling gemaakt imo.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-17 19:56

Ik heb er ook geen problemen mee
Het is voor de vereniging wel een kostenplaatje
Want wij hebben vaak maar 1 B pony
En die kosten dan geld

Maar hoor vaak wel van de deelnemers dat ze het jammer vinden dat ze niet bij de D-E in de groep horen
Omdat je dan wat meer concurrentie hebt

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:02

Het is voor een organiserende vereniging jammer als er maar een paar kleine pony's zijn. Maar voor de jonge deelnemers veel fijner om tegen elkaar te rijden.

Maar je hebt als organiserende vereniging toch geen kosten aan 1 pony in een bepaalde klasse?

Daarbij is het voor een jury ook bijna onmogelijk om ze te punten omdat de kleinere pony's toch anders beoordeeld worden dan de grote.

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:54

Tuurlijk heb je meer kosten aan 1 pony in een bepaalde klasse/categorie.
Je hebt er liever 4 per klasse of per categorie omdat je dan maar 1 prijs kwijt bent maar je hebt wel van 4 deelnemers inschrijfgeld.
Maar 1 deelnemer en je kan niet samen voegen dan kost het in verhouding dus veel meer.

http://www.paardenhondinbalans.nl
Osteopathie voor dieren
Sunny (Far Ute Rising Sun, 2013)
Zoey (LC Tecum Zodiac Sign, 2019)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:55

Frensie schreef:
Tuurlijk heb je meer kosten aan 1 pony in een bepaalde klasse/categorie.
Je hebt er liever 4 per klasse of per categorie omdat je dan maar 1 prijs kwijt bent maar je hebt wel van 4 deelnemers inschrijfgeld.
Maar 1 deelnemer en je kan niet samen voegen dan kost het in verhouding dus veel meer.


Het kost je niet meer, je houdt er minder aan over.

Joltsje

Berichten: 9022
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:22

als je 8 euro inschrijfgeld hebt en 1e prijs voor bijv 10 euro, dan kost het je geld

Be your best self

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:36

Joltsje schreef:
als je 8 euro inschrijfgeld hebt en 1e prijs voor bijv 10 euro, dan kost het je geld


dat is iets om rekening mee te houden. Wij doen bij de pony's nooit geen prijzengeld. Oa om de reden dat de ringen soms te klein zijn.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mede wedstrijdsecrtariaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-17 07:47

Bij ons krijgen ze een waardebon
Net als de paarden
En dan kost een enkele pony in een categorie gewoon geld
Aan zo'rubriek houdt ik niets over en kost het gewoon geld

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers