Is dit bit wel of niet toegestaan vanaf de Z dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Is dit bit wel of niet toegestaan vanaf de Z dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:03

De bovenste is geen kimblewick. Die zien er zo uit http://www.ruitersportimport.nl/1792-ho ... lewick.jpg Eventueel nog met sleuven.

In het regelement staat dat: "De afgebeelde trenzen zijn toegestaan in zowel bus- als watertrensuitvoering, enkel of dubbelgebroken. Trenzen zijn in principe van metaal. Deze trenzen mogen ook worden gebruikt indien ze uit rubber of uit kunststof vervaardigd zijn of met leer of rubber zijn omkleed."
De eerste is ongebroken en zou daarom niet mogen.

Heb je al eens een trens met verhoogd tonggedeelte en roterend middenstuk geprobeerd?

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.



Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:54

Vajramani schreef:
correctie bit is geen succes bij hem en een robart bit werkt helaas ook niet.

ik vroeg het me nl af. Er staat inderdaad enkel of dubbelgebroken. terwijl de ongebroken trens ook voorkomt in de reglementen.

Ik heb ook een tijdje een pelham van bakeliet bij hem geprobeerd. Deze werkte ook goed. Het lijkt er steeds meer op dat hij niet zo gek is op metaal in zijn mond. Dikke gebroken trenzen vind hij ook niet prettig, terwijl hij op ongebroken dikke trenzen dus wel fijner loopt

Mijn bovenstaande bit wordt ook genoemd als kimblewick, aldus die site.
Op dit moment rij ik hem dus op een geleende kimblewick van hard rubber, zonder kinketting en gebruik ik de sleuven niet.
[ Afbeelding ]


Ja, maar de ongebroken trenzen worden specifiek afgebeeld. Er is mij vorig jaar verteld door de knhs, dat dat de uitzonderingen zijn. Dat verder de bitten moeten voldoen aan de eisen zoals omschreven.

Die je nu gebruikt is inderdaad ook een Kimblewick, een uxeter.

Vind ie een enkel gebroken rubber omkleed bit ook niet lekker? Ander zou je kunnen kijken of je een filet baucher kunt vinden daarmee. Of een D-renbit. Die zijn wat dikker.
(Koper geprobeerd trouwens?)

Die laatste, dat ziet er uit als een kunstof scholingsbit. Dat zou gewoon moeten mogen. Maar ben ook niet zeker van de bitschijven.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 11-07-15 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Is dit bit wel of niet toegestaan vanaf de Z dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:59

Sorry, daar keek ik overheen. Doet ie het wel goed op koper? Of koper-rolletjes?

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers