Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:00

kim2008 schreef:
Goedenavond dames,

Wat een leuk topic! Ik heb sinds vijf maanden een nieuw paard waar ik nu twee keer hc Z2 mee gestart heb. Dus nog geen zz licht maar ik hoop dat dat niet erg is en jullie het gezellig vinden als ik ook mee doe in dit topic :o

Dit zijn wij:

[ [url=m/AutG5c.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ezUFgw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh wat een stoer dier! Prachtig. Wat is het voor iets?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


kim2008
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 13:57

Dankje!! Ze is een Chippendale uit de moeder van Scandic (Noraline) en dat is een Amiral X Michelangelo

Ze is zeven en was voor mij nog nooit op wedstrijd geweest. Wel al een heel eind opgeleid

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 14:04

kim2008 schreef:
Dankje!! Ze is een Chippendale uit de moeder van Scandic (Noraline) en dat is een Amiral X Michelangelo

Ze is zeven en was voor mij nog nooit op wedstrijd geweest. Wel al een heel eind opgeleid


Oh wauw, nog mooi gefokt ook! Wees er maar zuinig op. Heb je ook een filmpje?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-22 15:31

Gaaf Lythia! Heb met mijn andere paard ook een tijdje in het M gesprongen, vind het best hoog haha!

Wat een gaaf dier Kim! Welkom! Knap hoor, met zo'n paard met een verhaal.

Nimber schreef:
Ik start graag in een straal van 50 km nadeel van Soest is dat t toch buiten is een soort van.

Beuningen is prettig, Kootwijk heeft 9&10 dec suptop


Ja klopt, Soest is inderdaad niet echt binnen, ik vind dat wel prima, vind het heerlijk om buiten te rijden. Dank voor de andere twee tips!

kim2008
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 15:57

Suzanne F. schreef:
kim2008 schreef:
Dankje!! Ze is een Chippendale uit de moeder van Scandic (Noraline) en dat is een Amiral X Michelangelo

Ze is zeven en was voor mij nog nooit op wedstrijd geweest. Wel al een heel eind opgeleid


Oh wauw, nog mooi gefokt ook! Wees er maar zuinig op. Heb je ook een filmpje?


Ja maar weet niet hoe ik dat erop moet zetten -O-

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-22 16:02

kim2008 schreef:
Ja maar weet niet hoe ik dat erop moet zetten -O-


Je kunt je filmpje uploaden op youtube en dan de link hier neerzetten!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 17:18

Welkom Kim!
Filmpjes zijn altijd leuk.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ziezoziezo22
Berichten: 403
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:09

Hier een tijdje stil geweest.
Ik heb wel mee gelezen.
Wat gaan jullie goed.
Stond in september op cc liep hij niet regelmatig bleek wdl te zijn
Kon ik weer naar huis.
4 weken niet gereden.
Vrijdag weer op cc geweest 213 ,
Hij mag met meer lossigheid drukt zich wat op,en steunt snel op linkerschouder.
Paardrijden waarom is dat zo moeilijk.

kim2008
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:14


kim2008
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:17

ziezoziezo22 schreef:
Hier een tijdje stil geweest.
Ik heb wel mee gelezen.
Wat gaan jullie goed.
Stond in september op cc liep hij niet regelmatig bleek wdl te zijn
Kon ik weer naar huis.
4 weken niet gereden.
Vrijdag weer op cc geweest 213 ,
Hij mag met meer lossigheid drukt zich wat op,en steunt snel op linkerschouder.
Paardrijden waarom is dat zo moeilijk.


Echt hè!! En het wordt steeds moeilijker in plaats van makkelijker haha, maar ook leuker!!!

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-22 18:22


Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:26


"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:42

Lekker paard Kim.

Ik vind paardrijden echt super ingewikkeld.
We prutsen maar een beetje door. Momenteel in de knoop met de eners. Dat leek even aardig te gaan maar daarna heb ik ze stuk gemaakt. Momenteel zitten we op 3 achter elkaar dan een 2er en dan weer wat heen en weer. Ach ja we puzzelen door

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-22 20:11

Ja eens, ik vind het ook echt heel lastig, vooral het zo veel ballen in de lucht houden! Ook al is de basis echt wel goed voor elkaar, er zijn zoveel dingen die je moet blijven onderhouden! En dan vergeet ik nog wel eens een stukje ergens haha. Gelukkig hele fijne instructie die me daar dan weer even goed op wijst. Maar hoe onwijs gaaf als je dan toch stukjes hebt waarbij het voelt alsof alles klopt, had ik gisteren in de les, ze ging ineens nog een stuk meer van de grond draven. Klein stukje, meer houdt ze nog niet vol, maar dat komt wel!

Die eners lijken me ook echt onwijs ingewikkeld Nimber, kan me ook helemaal voorstellen dat je ze dan zelf 'stuk' maakt, vooral als het allemaal nog zo pril is. Succes daarmee, komt vast binnenkort helemaal goed!

kim2008
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 21:20

Dankjulliewel! Ja halslengte is een ding. Ze is gekomen met geen halslengte zeg maar haha

Ja eners heel moeilijk!! Zitten niet in mijn coördinatie programma haha ik kom zelfs op een GP paard niet verder dan tweeërs

ziezoziezo22
Berichten: 403
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:01

Kim wat een leuk paard.
Gelukkig ben dus niet de enige die het moeilijk vind.
Het lijkt bij een ander altijd zo makkelijk.
Eners zie ik mij ook niet rijden.
ooit 1 geprobeerd ,mijn hersenen zijn nog aan het denken en ben al 2 passen verder :D


Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:35

Vandaag weer 2x net niet (208), met commentaar sympathiek gereden, vriendelijk beeld. Leuk en aardig, maar daar heb ik met 2x net niet niets aan.

kim2008
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 13:33

Ah dat is niet fijn. Wel mooi algemeen commentaar! Alleen je wil ook zo graag toelichting op wat beter moet per onderdeel toch?

Ik ga vrijdag voor het eerst officieel starten Z2 **\O/** ben benieuwd

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-22 20:43

Jammer Lithya! En vooral balen dat je niet veel hebt aan het commentaar. Zijn er bepaalde oefeningen die steeds wat minder gaan? Of is het echt lastig iets aan te wijzen? Lastig zo!

Succes Kim!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 19:56

Succes Kim!!

martinev schreef:
Jammer Lithya! En vooral balen dat je niet veel hebt aan het commentaar. Zijn er bepaalde oefeningen die steeds wat minder gaan? Of is het echt lastig iets aan te wijzen? Lastig zo!


Was het maar zo’n feest met hem. Hij kan gerust de ene proef een hele rits aan vijven scoren, om vervolgens de 2e proef er allemaal zevens van te maken. Appuyeren is en blijft een ding. Of hij kliert met de inzet, net even de kont voor willen gooien, of met de laatste meter. Wissels hetzelfde. Hij kan ze met 2 vingers in de neus en als een of andere krant die lekker lomp ze doet. Keertwending net zo’n oefening. Of normaal zoals het hoort, of als een malle lekker om de middenhand. Kan dus niet zeggen aan dat onderdeel ligt het, of dit of dat. Focus op een oefening leggen werkt bij hem ook niet. Enige waar hij wel vaak een 8 op weet de scoren is het binnen komen. Recht hebben en houden is niet zo lastig. Vervolgens sluit hij de proef wel heel graag af met een sliding stop.

Hij is gewoon rete handig en ik niet voldoende.

kim2008
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 00:58

Nouuu she was om fire met losrijden haha aantal serieuze bokken moeten uitzitten bij het rijden van de wissels. In de proef ging het voor nu echt supergoed!! Heel trots op haar!! Alleen die rotte wissels … }:0 :+ _O-

Afbeelding
Afbeelding

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 07:08

Is toch een lijstje om enorm trots op te zijn!!

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-22 13:49

Supergoed Kim!!! En dat voor een debuut! Knap gedaan!

Ik zou vandaag nog een keer ZZL starten, op een wedstrijd waar ook subtop gereden wordt, dus wel twee jury's, subtopjury's, de hele rataplan, om te kijken of ik daar ook gewoon nette punten kan rijden. Als een soort test of we aan een overstap naar het ZZZ kunnen denken. Maar helaas werd de hele boel afgelast vanwege het weer. Begrijpelijk, als je de voorspelling bekijkt, maar frustrerend als ik nu zie dat er niks bevroren is en er al helemaal geen ijzel is. Wel echt balen, want dit soort wedstrijden zijn er niet zo veel.

Overweeg nu toch maar de overstap te gaan maken, maar wat worden er weinig wedstrijden georganiseerd de komende tijd hier in de buurt (of nou ja, in de buurt, kijk in een straal van 50km hemelsbreed), en dan ook best wat door de weeks, tja, dan moet ik werken. Maar goed, dan hebben we lekker meer tijd om te trainen, de series gaan steeds rechter, dus dat is top!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:50

Dat is wel heel jammer Martine! Heb ik wat gemist qua voorspellingen dan?

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-22 16:52

Haha, nou, iedereen riep dat het ging ijzelen, ik heb die voorspelling zelf ook nergens gezien <<)

Ik zou in Soest starten, en dat is buiten. Gisterenochtend was bij ons de bak ook bevroren, dus dat dat afgezegd werd kan ik helemaal begrijpen. Ze hadden vrijdag gelijk het hele weekend afgelast, vandaag had prima door kunnen gaan, bij ons was de bak ook helemaal zacht vanmorgen vroeg, en ik woon 1 km van de wedstrijdlocatie af.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers