KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:14

Wat leuk om te horen!
Nog even op de uitslag wachten dus!

Kun je wat meer vertellen over hoe het allemaal in z'n werk gaat?

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10


xNinja

Berichten: 480
Geregistreerd: 25-11-09

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:19

Ik had als eerste dus het rijden, je gaat ongeveer een kwartier dressuren en dan moet je zelf gewoon gaan rijden dus je krijgt geen opdrachten met rijden. Na dat kwartier zeggen ze nu nog 5 minuten om als je nog wat wil laten zien, dat dat kan in die 5 minuten. Daarna heb je even de tijd om of je zadel om te wisselen of beugels korter en dan komt er iemand in de bak die het springen begeleid. Je springt een paar keer over hindernis 1 en 6 en dan begint het parcour.

Praktische paardenkennis was op de wasplaats en je moet wel de theorie hebben doorgenomen want ze stellen behoorlijk wat vragen.

Lesgeven is weer in een andere hal die opgedeeld is in 2 bakken en dan krijg je een kwartier voor dressuur en dan een kwartier voor het springen. Zelf wel een beetje de tijd in de gaten houden maar ze zeggen het ook wel! :D

Maxime pony tussen paarden Z1+1
Lottie Belle Z1+4
Jazzmine L2+7
Linde_dressage @Instagram

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:24

oke dankjewel!
Eigen rijden is me eigenlijk wel duidelijk.

De paardenkennis moet je je paard en je hoofdstel/zadel los meenemen naar de was/poetsplaats toch?
Moet dat ook in wedstrijdkleding of in normaal?

Eigenlijk zelfde vraag voor les geven, ook wedstrijd kleding of normaal?

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10

xNinja

Berichten: 480
Geregistreerd: 25-11-09

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:39

Ja paardenkennis idd zadel en hoofdstel meenemen en halster en alles is in wedstrijdkleding :D

Maxime pony tussen paarden Z1+1
Lottie Belle Z1+4
Jazzmine L2+7
Linde_dressage @Instagram

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:42

Oef wat een verschrikking :Y)

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10

manou_diablo
Berichten: 238
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:43

Ik kom dit topic nu pas tegen maar ik heb vorige week woensdag examen gedaan. Helaas nog steeds geen uitslag dus ben er achteraan aan het bellen, wel een goed gevoel over de examens gelukkig.

Op die dag zelf ligt het heel erg aan je eigen rooster hoe de indeling is, bij mij zat er heel veel ruimte tussen de verschillende onderdelen (iedere keer minstens een uur) waardoor ik me dus rustig kon voorbereiden op het volgende stuk maar wel ook goed stress kon opbouwen :Y)
Rijden deden wij in een 20x60 baan terwijl we 20x40 zelf op stal hebben dus dat viel alleen maar mee, zeker van het galoplijntje naar het lijntje met de oxer waar je in draf naartoe moet. Lesgeven ging ook goed, zeker met al ervaring hierin is het prima te doen. Voor mij was vooraf mijn grootste zorg dat ik binnen de tijd moest blijven, dat ging prima door de figuren snel op elkaar aan te laten sluiten. Tip van mijn begeleider (die zelf ook examens afneemt): Kies 1 figuur in de dressuur en dat leg je volledig uit en werk je in door. Ik had lesopdracht 3 'wendingen en figuren', daarbij heb ik dus gekozen om een gebroken lijn te rijden en die dus stap voor stap uit te leggen. Teken ook alvast van te voren uit wat je doet qua springen (drafbalken in je lijntje of op de andere lange zijde) en welke figuren je kunt rijden mocht je van te voren al moeten bouwen of juist als je tussendoor pas mag bouwen en alles dus op X staat tijdens je dressuur.
Ik deed thuis iedere keer te lang over het opbouwen van mijn springgedeelte maar daar deden ze op het examen helemaal niet moeilijk over. Ik mocht iemand vragen om mij te helpen en mocht al gaan bouwen terwijl degene voor mij haar evaluatie had.
Iemand extra meenemen is dus wel super handig! Diegene kan mest opruimen, helpen hindernissen opbouwen, gevallen balken weer terug leggen, etc. waardoor je zelf de aandacht bij het rijden kunt houden.
Paar belangrijke punten die je niet mag vergeten anders wordt het heel lastig om te halen: Altijd een grondbalk bij je hindernis, ook als er een drafbalk op 2.20m voor ligt. Altijd veiligheidslepels in de achterste staander bij een oxer. Check tussendoor of iemand zijn beugels wil verstellen als je van dressuur naar springen gaat (en als je start met dressuur en het groepje al heeft gereden, zij zijn dan ge-eindigt met springen). Leg uit wat je wilt zien, zeker bij het springen: "Er liggen twee balken op ...m afstand, dat betekent dat ze daartussen ... galopssprongen moeten maken". Als je iedereen eerst over hindernis naar balkje laat galopperen kun je makkelijk de afstand aanpassen mocht dit niet helemaal uitkomen. Leg bij een oxer altijd uit dat de afzet nu dichter op de hindernis komt dan bij de steilsprong en dat ze dus iets voorwaatser in moeten komen.
Paardenkennis was prima te doen, op- en afzadelen, halster om doen, paardenknoop en dan nog theoretische vragen beantwoorden. Ik had vooral beengebreken en standen geleerd maar bij mij werd er ook gevraagd naar de eisen van een stal en de natuurlijke behoeften van een paard. En natuurlijk exterieur benoemen.

Waarschijnlijk een enorm chaotische post maar laat maar weten als jullie nog meer vragen hebben!

diablo <3 Ik ga je missen mannetje
je moet het leven beleven, niet overleven.
voor de snel afgeleide onder ons http://www.bokt.nl/tools/timeout.php

xNinja

Berichten: 480
Geregistreerd: 25-11-09

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:39

Heeft iemand van jullie een idee hoe lang het met de uitslag duurt?…

Maxime pony tussen paarden Z1+1
Lottie Belle Z1+4
Jazzmine L2+7
Linde_dressage @Instagram

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:41

Wij hebben donderdag examen gedaan en toen hebben ze aangegeven dat ze hoopte in de loop van deze week de uitslag konden verwachten.

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10

xNinja

Berichten: 480
Geregistreerd: 25-11-09

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:03

Ik heb mijn eerste cijfer binnen, een 7 op het lesgeven! :D

Maxime pony tussen paarden Z1+1
Lottie Belle Z1+4
Jazzmine L2+7
Linde_dressage @Instagram

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:04

Netjes gefeliciteerd! Wanneer had je examen?

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10

xNinja

Berichten: 480
Geregistreerd: 25-11-09

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 21:53

Vorige week dinsdag

Maxime pony tussen paarden Z1+1
Lottie Belle Z1+4
Jazzmine L2+7
Linde_dressage @Instagram

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:32

Al meer uitslagen terug?

Ben ik de enige die het wachten echt verschrikkelijk vind?

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10

SaraViavia

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-21 16:29

Ik heb alles gehaald. Succes met wachten nog iedereen!

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

xNinja

Berichten: 480
Geregistreerd: 25-11-09

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:46

Ik heb ook al mijn cijfers en ben ook geslaagd!

Maxime pony tussen paarden Z1+1
Lottie Belle Z1+4
Jazzmine L2+7
Linde_dressage @Instagram

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 17:06

Hier ook binnen en gehaald! Wat waren jullie cijfers?

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10

Dispar_Vulgo

Berichten: 2995
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:27

Ik doe heel graag even een oproepje hier!

Is er hier iemand die maandag 9 augustus met z’n paard mee kan en wil als mijn examen combinatie voor het Orun 2 examen in Ede?
(En met eigen vervoer in Ede kan komen)

NathalieBoer
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 06:06

Goeiemorgen,

In het kader van wie niet waagt, wie niet wint…
Komende vrijdag moet ik om 15.30 een herkansing van praktische paardenkennis doen in Ermelo. Zoals jullie weten, houd dit in dat je 20 minuutjes tot een half uur op de wasplaats staat met je paard. Nu was ik benieuwd of er iemand is die ook heen moet, en waarvan ik rond die tijd het paard even mag lenen voor de toets. Ik heb namelijk ruim een uur en drie kwartier enkele reis, ik vind het een beetje vervelend om voor een half uurtje mijn paard ruim 3 uur te laten reizen + met pech langer ivm dat we in de spits weer terug moeten rijden.
Als het niet anders is, dan is het niet anders, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd :)

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 19:43

Ik werk momenteel als invaller op een manege, ik geef wel al jaren privé lessen.
Momenteel volg ik de verkorte opleiding via de Landstede (april 22 examen).
Ik ben een echte dressuurmuts dus het springen moet ik echt weer oppakken. Ik lees graag mee voor tips en tricks enz.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2995
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 21:42

dobbel schreef:
Ik werk momenteel als invaller op een manege, ik geef wel al jaren privé lessen.
Momenteel volg ik de verkorte opleiding via de Landstede (april 22 examen).
Ik ben een echte dressuurmuts dus het springen moet ik echt weer oppakken. Ik lees graag mee voor tips en tricks enz.


Als mede-dressuurprikker wil ik je de tip geven om snel te beginnen met springles :j
Ik vond de orunlessen vooral veel focus op lesgeven en weinig op het verbeteren van zelf rijden.
Ik moest m’n springen ook flink bijspijkeren en heb heel veel gehad aan extra springlessen (ook voor lange termijn). Was direct gestart na m’n inschrijving. En uiteindelijk dik geslaagd :D

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 15:15

dobbel schreef:
Ik werk momenteel als invaller op een manege, ik geef wel al jaren privé lessen.
Momenteel volg ik de verkorte opleiding via de Landstede (april 22 examen).
Ik ben een echte dressuurmuts dus het springen moet ik echt weer oppakken. Ik lees graag mee voor tips en tricks enz.


Mijn tip is regel een echt geschikt paard. Leen desnoods een goed springpaard van iemand.
Want al doe je nog zo best... en kom je met het allerbeste dressuurpaard, als je een paar weigeringen hebt ben je gezakt.

London's Kyla DG : B dressuur, 1.00 springen, B eventing.
Sold: Diamond van de Hoge Dijken DG : L1 dressuur.
+ Chappie DG: Z1 dressuur, M springen, M eventing.
Instagram: @dg_eventing , Website: http://www.dgeventing.nl , Youtube: DG_EVENTING

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 17:25

Ik ga volgende week beginnen.
Voor het mennen in Barsingerhorn.

Ik ben ook met leenpony's in de weer. Mijn eigen ZZ merrie van 104cm is niet groot genoeg.
Ik heb een oudere welsh van een klant betuigd, pony loopt amper op B nivo en is 120cm. Helaas ligt ze wat in de lappenmand en moet ik misschien toch wat anders regelen. Dus komend weekeind bij iemand anders even proefrijden met haar pony, een mega shet van 115cm, zodat die back-up kan zijn.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 21:58

Dispar_Vulgo schreef:
Buxy schreef:
Die van het assisteren bij activiteiten wel proef examen zelf rijden moet nog.


Wat voor activiteiten heb je gedaan? Ben ook wel benieuwd hoe zo'n portfolio er dan in totaal uit ziet.


Ik ben ook wel benieuwd naar een voorbeeld van een portfolio voor het helpen bij activiteiten. Ik heb nog even, iets doen is geen probleem, maar dat mooi beschrijven is weer wat anders.

Mijn verslagen op school waren ook alrijd heel beknopt. Ik ben bang dat het iets word als "ik was ringmeester, iedereen was optijd in de ring, einde", en ze willen ongetwijfeld meer dan dat :') .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 23:37

DewiFoto schreef:
dobbel schreef:
Ik werk momenteel als invaller op een manege, ik geef wel al jaren privé lessen.
Momenteel volg ik de verkorte opleiding via de Landstede (april 22 examen).
Ik ben een echte dressuurmuts dus het springen moet ik echt weer oppakken. Ik lees graag mee voor tips en tricks enz.


Mijn tip is regel een echt geschikt paard. Leen desnoods een goed springpaard van iemand.
Want al doe je nog zo best... en kom je met het allerbeste dressuurpaard, als je een paar weigeringen hebt ben je gezakt.



Bedankt ik had inderdaad met een goed springpaard van een ander springen deze is volgende week ga ik beginnen.

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:44

Ik schop dit topic even omhoog.

Is er iemand die mij kan helpen met mijn portfolio?
Ik loop daar aardig in vast. Het verzinnen van taken(ik ben startpas houdend lid, en alles waar ik zou helpen werd afgelast door corona), maar nog erger het beschrijven daar van.

Opleiding gaat wat pony die ik mee kan nemen wat rommelig.
Eerst een pony betuigd om mee te kunnen nemen, bevangen en nog niet goed. Toen een ander kunnen lenen, maar die heeft 8 weken gehoest dus al die tijd niet mee kunnen rijden. Dus nu pony nr 3 waar ik nu pas 4x mee gereden heb, pony is best aardig voor elkaar dus dat moet wel goed komen. Rijden komt goed, longeren moet ik nog even kijken. Maar ook daar voor heb ik eventueel een ander back-up paard :') .
Wat een gedoe als je niet gewoon je eigen fijne brave pony's mee mag nemen.

Toets voeding en gezondheid had ik 89,95 % 3 weken geleden.
Morgen toets Rijtechniek mennen, Longeren en Lesgeven.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 0 bezoekers