[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marijkeeee
Berichten: 6285
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:17

vrijdag vrouwenparochie? dressuur?


Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:05

Marijkeeee schreef:
vrijdag vrouwenparochie? dressuur?


Ben gewoon af en toe een betere prikker dan springer

Cioccolato

Berichten: 6597
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:02

Gefeliciteerd met je aankoop! Altijd leuk!

Ik heb wel meer wedstrijden gelezen die last minute afgelast moeten worden.. Wat een verschrikking die regen en zo laat aflassen...

Hier in de winter ook een dagdeel in de paddock. 3x daags voordroog op stal en ze doen het er prima op. Er komt een stapmolen dus die kan ik er nog bij doen in de dagelijkse dagbesteding :+
De jonge paarden heb ik in de winter hele dag op de paddock staan met een hooiruif, iig met daglicht.
En in de zomer hou ik van het weiland.

Hier zijn we dus begonnen met de bouw. Of sloop. Net hoe je het bekijkt. Dat betekend dat mijn rijbaan weg is. In de paddock is nieuw zand gekomen en daar kan ik rijden, maar dat is gewoon zand en nu dus onwijs los en mul. Voor ons betekend het dus weinig rijden momenteel. Dus we hobbelen gewoon wat rond. Komend weekend weer een cross. Maar even zien of dat lukt met wat minder intensieve training.


paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:19

Balen Eva dat je je merrie moet verkopen!
En leuk gomir dat je weer aan het crossen geslagen bent :)

Elitedeux

Berichten: 688
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 15:05

Gefeliciteerd met de aankoop! :D

Helaas staat de schimmel te koop, dus afwachten wanneer ze weg gaat :(

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:41

Balen Eva :(:) Met die gedachte heb je er niet in geinvesteerd afgelopen jaren...

Wat jammer ED! Is veel vraag naar paarden op het momen dus grote kans dat ze snel weg is.

Er is inderdaad weinig in het weekend Lithya, hier is het ook puzzelen met werk en een amazone die ook nog voor andere eigenaren rijdt. Maar gelukkig kunnen we zaterdag weer ergens rijden! Startgeld heb ik niet eens gezien :+

Hoe is het woensdag gegaan Marijke?
Ik was vandaag even in Tolbert wezen kijken. Lonnie liep in het L en Landino moest daar vlak voor dus kon ik die ook mooi even een keer in het echt zien :D

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Marijkeeee
Berichten: 6285
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:46

Top van Lonnie!

Niet geheel tevreden over gisteravond. Liep meer dan een uur uit nou ja klaar kan gebeuren. Kris ander bitje en heb meer te vertellen. Ze pakte het goed op! Eerste parcours springt ze af en toe nog hoger dan nodig en spanning maar wel minder hectisch dan de vorige keer. Tweede parcours simpeler maar paar keer in een lijntje dat ze het overneemt want ja ze kent de route ;) De grote had ik wat error momenten mee... of te veel prikkels omdat de inrijbak wat voller was dan anders. Maar toch sprong ze beide keren braaf rond. Ze springt tot nu toe altijd. Maar rijderij was ik dit keer echt niet blij mee. Kan daar dan zo van balen! Als dat op het lage niveau niet lukt dan word het nooit wat :P nee geintje even een off day denk ik. Ben ook wel wat te kritisch ;)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:56

Joh kijk naar de ruiters op de spelen. Die hebben ook wel error en off days :P Dat overnemen komt mij echt totaal niet bekend voor. Is dat erg vervelend O:)

Startgeld is €12.50 per proef. Vind ik best redelijk gezien de kwaliteit van het voorterrein. Zal voor de komende weken ook eens kijken wat er is. ‘s avonds vind ik zelf niet altijd even fijn. Als het mee werk tegen zit, loop ik vaak al klem

Goldie

Berichten: 10447
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:22

Cas heeft het nog wel een paar keer spannend gemaakt.
Tumor was wel goedaardig, dus blijdschap, maar iets later zagen we Cas achteruit gaan.. Inwendige bloeding, toen met spoed een bloedtransfusie in de hoop dat ze dan genoeg nieuwe stollingsfactoren zou hebben. Het was echt erop of eronder en ik moest zorgen dat ik mijn telefoon ook in de nacht bij me had. Gelukkig knapte ze iig flink op, plan was dit nog een keer herhalen maar na overleg met Utrecht werd er besloten om tranexaminezuur te geven, dit kon worden opgehaald bij de ziekenhuisapotheek.
Dit deed gelukkig zijn werk en de bloedwaardes gingen weer naar normaal. Flink hematoom wel en ook heel veel oedeem. Zo erg dat ze haar toch af en toe even het gangpad op en neer lieten lopen omdat ze bang waren dat de huid zou gaan knappen.

Bijna 2,5 na OK mocht ik der ophalen, ik vond het fijn maar ook doodeng := Het vocht werd al heel snel beter en ze deed het in eerste instantie heel goed.10 Juli werd ik al vroeg gebeld dat het niet goed ging, snel naar stal en dierenarts bellen. Koliek, en last van der buik ook. Hele dag in de weer met de dierenarts, 2x gekomen en tussendoor nog contact. Rond 1:00 's nachts begon ze weer wat hooi te knabbelen gelukkig. Maandag voor de zekerheid een extra echo van de wond, daar hoorde ik dat de dierenarts er die zaterdag weinig vertrouwen in had. Gelukkig was ze toch weer opgeknapt. Sterke merrie <3

Ze heeft uiteindelijk nog een week gelogeerd in de kliniek omdat ik zelf ook een week opgenomen moest worden in het ziekenhuis.
Het korset waar ze nog mee staat mag nu eindelijk af, maar van de week meteen weer wat bloed eraan (waarschijnlijk naar vlieg getrapt). Dus nu toch weer even om gedaan en proberen wat af te bouwen.
Einde volgende week/begin de week erna weer controle echo en hopelijk mag ze dan na 8 weken boxrust weer rustig wat stappen :)

Ze is al wel aardig bijgekomen weer <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Goldie op 06-08-21 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Cioccolato

Berichten: 6597
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:29

Jeetje wat heftig zeg.. gelukkig gaat het de goede kant op.


Marijkeeee
Berichten: 6285
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:56

Lithya schreef:
Joh kijk naar de ruiters op de spelen. Die hebben ook wel error en off days :P Dat overnemen komt mij echt totaal niet bekend voor. Is dat erg vervelend O:)

Startgeld is €12.50 per proef. Vind ik best redelijk gezien de kwaliteit van het voorterrein. Zal voor de komende weken ook eens kijken wat er is. ‘s avonds vind ik zelf niet altijd even fijn. Als het mee werk tegen zit, loop ik vaak al klem


Haha ja maar dat is wel ander niveau :P

Zijn niet zoveel wedstrijden in de weekenden. Eind augustus is vrouwenparochie weer. Dat is dan alweer bijna de laatste van het buiten seizoen.. zo jammer!

Marijkeeee
Berichten: 6285
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:57

Jeetje heftig Goldie!!! gelukkig dat ze opknapt en een sterk paard is :D

paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:06

Pff heftige periode Goldie, gelukkig is ze aan het herstellen nu!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:35

Wij hebben een prima dag op concours vandaag! Paarden staan lekker op stal. Konnie derde in het b met een heel fijn rondje, jente supergoed in de l met 1 foutje op de sloot en Hurri won het M.
Lithya reed ook een fijn rondje in het L, daar kon ik nog een 5de prijs voor meenemen.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:33

gomir schreef:
Lithya reed ook een fijn rondje in het L, daar kon ik nog een 5de prijs voor meenemen.


Ik baalde zo van die balk, ging er vanuit dat er wel veel beter gereden zou worden. 2e proef kon ik gewoon niet meer volhouden. Sinds de vaccinatie is mijn conditie echt compleet verdwenen.

Mooi dat jullie rondjes goed gingen!!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 18:52

Who, ik heb vandaag een huppelt je met mijn jonkie gemaakt. Vijfde keer dat ik er op zat. Als mietje zijnde vind ik het best heel stoer van mijzelf. Mooi op de hoefslag gebouwd, dus hoefde alleen maar rechtuit te draven, maar toch deed ze braaf had ding.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:24

Wat goed lithya!
Mijn 4 jarige pakt het ook heel leuk op onder het zadel.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Goldie

Berichten: 10447
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 22:01

Super Lithya!!

Ik heb gegraasd met Cas :Y)

Oh en gesprongen met m'n 'bijrijdpony' :)) Qua springen nog erg onervaren, ze vindt het wel leuk maar ze moet er echt even vertrouwen in krijgen :j

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 06:31

Klinkt ook goed Goldi!

Wat is jouw 4-jarige voor een Gomir?

Marijkeeee
Berichten: 6285
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:37

Super Lithya!! dat ze het zo goed oppakt :)

Goldie

Berichten: 10447
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 21:29

Wij mogen gaan opbouwen *\o/* <3
Afbeelding
14-6 de operatie, 14-10 zat ik er weer voor het eerst op *\o/*

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 21:39

Wat fijn Goldie! Lekker weer rustig wat gaan doen :)

Ik zit op het moment in Denemarken intern op de film school. Ben hier nu precies 2 maanden en heb het ontzettend naar mijn zin. Mick en Joos staan bij mijn trainer op stal voor deze periode. Joos gaat super en was na haar vakantie van een maand ook mega mak met weer oppakken <3
Mick is nog een duur paddock ornament op het moment :+ Die staat nog op rust met zn overbelasting. Die wil ik volgende maand weer op de echo dus ik hoop dat ie dan weer wat mag gaan stappen ohz. Hoop echt dat ie gewoon nog voor wat recreatief werk goed blijft...


vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 13:24

En wat ziet ze er blij uit Goldie! Sterke merrie :)

Leuk Laura! Heel veel plezier nog in Denemarken. Vind je omschrijving paddock ornament wel een hele mooie :') En fijn dat Joos het zo goed doet.

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:59

Super Goldi!!!

Veel plezier in Denemarken Laura!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 10:09

Nadat ik laatst in Sneek helaas voor niets stond voor een wedstrijd (bodem te slecht), gisteren eindelijk weer eens kunnen starten. 3x nul, maar helaas was vanaf de barrage de rem wel een beetje stuk. Toch aan de opdracht gehouden: met twee handen remmen, niet te druk met je handen worden, en laat hem dan die balk maar raken. Nu maar verder kijken welke wedstrijden wel door gaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers