KNHS opleiding Aspirant Instructeur - 2021

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:34

Buxy schreef:
Nou idd een instructeur die niet op kan stappen of een pasje kan wijken..... Lijkt me geen goede basis :Y)

Enige waar ik nog een beetje mee zit is dat ik eigenlijk bedacht had dat ik 1 paard mee nam naar examen.. Alleen één paard 3 keer 45 in een examen is misschien net gek zat. :o


Je bedoelt 1 paard voor jezelf om te rijden en datzelfde paard met andere ruiter om les aan te geven?

Dat had ik ook bedacht. Zojuist voorgelegd aan m'n instructeur (die ook orun lessen geeft) en hij zegt dat dat niet verstandig is. Want als het ene uitloopt, dan zit je straks in de zenuwen omdat je paard nog niet klaar is. Het is namelijk geen garantie dat je aan je eigen combi les gaat geven.


Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:52

Buxy schreef:
Ja dat was inderdaad het plan, maar omdat je les combinatie ook bij iemand anders moet rijden zou dat inderdaad 3 keer zijn.
Maar ik begreep gister volgens mij wel dat je zowiso je eigen combinatie en een 'vreemde' les geeft toch?

Word nog even zoeken naar een vrijwilliger :D


Dat is wel het streven, maar als dat organisatorisch niet lukt, dan kan het ook dat je dus 2 'vreemde' combinaties les geeft.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:07

SaraViavia schreef:
Hmm goed punt hierboven. Ik was eigenlijk ook van plan om mijn zus als leerling te laten rijden op mijn paard.. En 3x 45 min moet te doen zijn met rust daartussen, maar dan kun je dus met de tijd in de knoei komen? Lijkt me toch wel dat je dit vooraf aan kan geven... Mag ik eerlijk gezegd hopen....


Mijn instructeur raadde het dus af. Maar als je in nood zit, is er vast wel rekening mee te houden.


Buxy schreef:
Ook nog 20 minuten praktische paarden kennis met dat ene paard :o


Na 3x 45min staat ie wel lekker zit voor de praktische paarden kennis :+

Maar mocht dat net samen vallen dat iemand anders jouw combinatie moet lesgeven, dan kom je inderdaad in de knoop.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:15

Hier ligt alles nog steeds op z'n gat. Eerste praktijkles is helaas nog niet geweest.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:03

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb dit allemaal staan onder ‘pp presentaties en webinars’. (Ik doe niet het verkorte traject)

Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:17

Dee_Es schreef:
Bij mij ziet het er zo uit als bij DV. Geen idee van oefentoetsen, ben blij als ik het huiswerk kan doen naast fulltime baan, paard trainen, lesgeven en een huishouden :')


Ja het is best wel veel he!

Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 06:37

Buxy schreef:
De andere 2 master classes die je toen als compensatie kreeg van de KNHS vond ik persoonlijk weinig inhoudelijk :o


Deze masterclass van Marion vind ik voor het herhalen van de theorie wel erg fijn.
Het hele tabblad over basis van dressuur wordt gesproken met verschillende combinaties om alles te laten zien.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:05

Zal wel aan het prijsverschil liggen tussen verkort en voltijd :+

Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:46

Hebben jullie al de portfolio activiteiten gedaan?

Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:00

Buxy schreef:
Die van het assisteren bij activiteiten wel proef examen zelf rijden moet nog.


Wat voor activiteiten heb je gedaan? Ben ook wel benieuwd hoe zo'n portfolio er dan in totaal uit ziet.

Ik volg de volledige opleiding dus hoef geen proef examen zelf te doen gelukkig.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:27

Ik doe heel graag even een oproepje hier!

Is er hier iemand die maandag 9 augustus met z’n paard mee kan en wil als mijn examen combinatie voor het Orun 2 examen in Ede?
(En met eigen vervoer in Ede kan komen)


Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 21:42

dobbel schreef:
Ik werk momenteel als invaller op een manege, ik geef wel al jaren privé lessen.
Momenteel volg ik de verkorte opleiding via de Landstede (april 22 examen).
Ik ben een echte dressuurmuts dus het springen moet ik echt weer oppakken. Ik lees graag mee voor tips en tricks enz.


Als mede-dressuurprikker wil ik je de tip geven om snel te beginnen met springles :j
Ik vond de orunlessen vooral veel focus op lesgeven en weinig op het verbeteren van zelf rijden.
Ik moest m’n springen ook flink bijspijkeren en heb heel veel gehad aan extra springlessen (ook voor lange termijn). Was direct gestart na m’n inschrijving. En uiteindelijk dik geslaagd :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers