[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:28

Noukie, ik heb qua teugels dunne leren met stops en dun rubber erop zeg maar. Zijn lekker soepel en glijden niet. Op den duur dan slijt het rubber er wel een keer af, dan is het eens tijd om te vervangen.

Nouvel wat super zonde van je wedstrijd. Je hebt er mooie plaatjes aan over gehouden. Volgende x gewoon beter. Wat ik aan foto’s en film van je voorbij zie komen, heb je echt grote sprongen gemaakt sinds het behandelen. Als het weer volgende keer niet zo plots omslaat, ga je vast punten rijden.

Urosa, leuk die we clinic. Gaat echt super goed zeg. Ga je er ook wedstrijden in starten?

Nimber, als je zo juryverschil uitlegt klinkt het ook wel heel logisch en niet eens heel vreemd. Was ice al behandeld door de Chiro? En opgeknapt?

Laura, zijn de pukkels al weg :p

Zijn jullie allemaal de regen al zat? Het is toch bizar, vorig jaar stonden de paarden al bijna anderhalve maand op het land. Nu kan je er bijna waterskiën :o

Hier gaat henkie met rijden echt... wauw! Ik kan mij werkelijk waar niet heugen wanneer hij voor het laatst zo fijn aanvoelde. Zaterdag leek het alsof alle puzzelstukjes op z’n plek vielen. Hij had zoveel go, maar was toch lekker licht van voren. Stabiel in aanleuning, en echt als ik m’n teen bewoog kreeg ik reactie. Wissels doen het allemaal weer, uitstrekken is weer gerepareerd. Ik was helemaal in de wolken. Morgen mag hij weer aan de slag dus ik hoop maar dat het geen eenmalige actie was. Hij was pas anderhalve week nog op echo geweest voor zijn pezen omdat ik graag bevestiging wilde of hij het niveau vol aankon en het echt verkeerd trainen was wat de oorzaak was, en er was weer verbetering te zien dus ik ben helemaal blij!

Easy weet ik zo net nog niet allemaal. We zitten in de longeer-revalidatie-fase sinds anderhalve week. We moesten met Pessoa longeren en dat opbouwen. Hij was alleen erg aan het bokken, boos en aan het knarsen ermee. In overleg met opererend arts heb ik daarna zijn si nogmaals laten inspuiten omdat hij ook met twee achterbenen tegelijk galopeerde en zijn huntersbump weer ontzettend aanwezig was. Stappen zag ik hem ook wel eens lateraal doen, dus dit leek wel (onderdeel van) het probleem. Hierna ging hij wel beter maar toch niet 100%. Ik heb de Pessoa daarna ingeruild voor dubbele lijnen en daarna ging hij grotendeels heel fijn. Toch wisselt hij nog wel eens iets, kleine dingetjes die ik merk. Rechtsom is hij wat minder dan linksom. Hij reageert ook nog steeds als ik de longeersingel op leg dmv rug wegdrukken. Is dit nog gevoelig omdat zijn rug nog beurs is van operatie? Of is hij nog pijnlijk en zitten we niet ok de goede weg... anderhalve week geleden vond de arts het niet heel vreemd dat het nog gevoelig kon zijn. Eind deze week maar weer contact met de arts...
moeilijk verhaal dit, je wilt hem het liefst beter kijken. Kijk je te kritisch of zijn het toch kleine hints... lastig allemaal!

Met Moederdag had ik mijn vriend aan zijn staart kunnen trekken om even een vinger uit te steken en ben ik spontaan eens op m’n jonkie gestapt. Ik had al eens gehangen en dat vond ze prima. En opstappen deed ze eigenlijk ook super braaf! Alsof ze het al jaren doet. Twee rondjes heeft hij haar door de paddock geleid met mij erop en fotootje gemaakt natuurlijk. Zijn altijd leuke mijlpalen.


Afbeelding


Jullie alweer plannen om te starten nu we weer bij eigen vereniging mogen starten?

Edit: allejezus lang verhaal geworden, sorry :o

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 02:32

Mella wat een zoet jonkie heb je, wat heerlijk van Harry lekker genieten hoor!

Ice is behandeld en duidelijk beter gelukkig maar nog niet helemaal. Fysio zei dat ik even door de ergste stijfheid heen moet rijden dus dat probeer ik nu te doen.

Noukie dat heb ik ook nog wel eens dat ik spontaan alles laat vallen. Lekker handig haha

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:40

Nimber, fijn dat de fysio wel verschil kon maken, hopelijk lukt het om hem erdoor heen te rijden.

Mellamoshan, hij deed het ook allemaal zo makkelijk! Wel leuk, eind vorig jaar ook eens een clinic gedaan en toen had hij echt nog wel meer moeite met bepaalde onderdelen dus leuk om de ontwikkeling in dressuur training ook bevestigd te krijgen :D en de oefeningen op film zijn ook deels van WE2. Niveaus zijn van WE0 (introdructie) tot WE4(master) We gaan wel wedstrijd starten, maar weet nog niet wanneer. Dan beginnen we in WE0, ik heb het ook nog nooit gestart dus wel fijn om onderaan te beginnen, als we dan echt goed scoren kunnen we elke keer wat hoger starten.

Hier de regen ook zat ja, wel fijn dat de wind weer weg is. Dat vind ik al helemaal vreselijk.

Wat super zeg van je rit met Henkie, klinkt echt heel erg fijn! Ben benieuwd hoe je rit van vandaag gaat :)
En klinkt moeilijk van Easy, voor mij klinkt het toch als hints ipv dat jij te kritisch kijkt. Maar napijn van de operatie kan natuurlijk ook best, hoe lang is de operatie nu geleden?
Super leuk dat je op je jonkie hebt gezeten, ze staat er lief en braaf bij. Leuke foto van jullie :D '

Noukie, en het voelde inderdaad niet als trainen, hij deed ook bijna alles in 1x goed dus voelde meer als een fijne bevestiging dat we niet zo verkeerd bezig zijn. Alleen de tonnen in galop moesten over, de eerste keer negeerde hij mijn been en ging hij zelf veel te veel nadenken en verzamelen waardoor de overgang niet van mij was en ugly werd :') Maar juf zei ook, je hebt hem goed voor mekaar en opgeleid. Nu de punten op op dressuur wedstrijd nog om het te bewijzen _O-

Ik ga vanmiddag als het goed is weer aan het werk met Karel en Lakaj, zin in!

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:20

Mella pukkeltjes zijn inderdaad bijna weg. En hij heeft weer pokon gegeten haha groeit waar ik bij sta.

Mella wat een leuke foto van jullie samen. Fijn dat henkie het zo goed doet ik hoop dat hij dit vast houd. Easy is er nog niet helemaal mag dat nog in dit stuk van de revalidatie? Of is dit het heel hard gezegd. En dan reist de vraag kan jij daar genoegen mee nemen.

Noukie ik dobber teugels met stopjes bij paardenschuur gekocht erg blij mee.
Waren we zo lekker bezig heb ik een beknelde zenuw tussen schouder en nek vandaag bij manueel therapeut geweest nu nog meer auw lang leve de pijnstilling.

Helaas moet zoonlief nog verder de molen in dus de zorgen zijn wel wat groter intussen.
De persconferentie maakte mij toch wel blij wedstrijden komen dichterbij!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:27

Laura1982, fijn dat de pukkeltjes weg zijn! En wat naar voor jullie zoontje, heel veel sterkte :(:)

Ik wilde graag mijn trainingen met Karel filmen om soms even wat bevestiging te krijgen van wat ik voel. De paard volgende opties vond ik best duur, dus eerst even een goedkope selfie stick/statief gekocht. En dat viel me niet tegen, niet de hele bak in beeld maar vond ik niet heel storend.

Voor wie het leuk vind, een compilatie van de training.


Erg blij met de vliegende wissel :D helaas gaat hij nog niet altijd zo netjes, maar was fijn zo te kunnen eindigen met het oefenen ervan.

En dan de draf, ik denk dat we daar qua beeld het meeste laten liggen. In het begin ben ik blij met de impuls, maar ik zou graag wat meer gedragenheid/zweef moment willen. Dus aan het einde wat aan het oefenen met verzamelen en naar voren schakelen maar ik vind het erg moeilijk hem extra te laten draven. Ik voel dat hij zijn best doet, maar het spat niet van het scherm af :')

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:06

Mella, wat een topnieuws van Henkie! Was hij gister weer zo fijn?
Waar sta je met de zadels trouwens? Wat heb je er nu op liggen?
Easy minder, denk niet dat je te kritisch kijkt hoor. Alleen maar goed dat je scherp bent op de signalen en er naar luistert. Wel zuur dat hij na de operatie nog niet top lijkt.
En knappe jonkie, superbraaf! Leuke foto

Kim, blij dat ik niet de enige ben spontaan teugels loslaat _O-
Fijn dat Ice is opgeknapt, hopelijk kan je dat laatste stukje idd in het rijden weer voor elkaar krijgen.

Laura, dikke knuffel voor jou. Zowel voor je beknelde zenuw als de zorgen om de kleine :(:) Vervelend allemaal!

Urosa, werkt prima idd zo die beelden! Kan je toch net zien wat je aan het doen was en beeld en gevoel vergelijken. Denk dat het stukje afdruk ook kwestie van trainen en veel schakelen is. Dat hij met opnemen nog net wat meer op achter kan komen en dat kan gebruiken in de beweging. Maar jullie zijn lekker bezig sowieso :)

Ik had les vanmiddag en was echt zo blij met m. Vooral zelf in het begin even getriggerd om met een andere mindset aan de slag te gaan en dat maakte alweer zoveel verschil. Hij ging echt aan de bak en deed zo fijn mee. Kan een mens blij van worden! :)
Heel misschien volgend weekend op pad, anders wss de week erna bij mijn eigen vereniging.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:01

Noukie, fijn dat je les zo goed ging!
Zeker om blij van te worden!

Urosa, slim idee zeg om zo te filmen, gaaf!

Laura, fijn dat de pukkeltjes bijna weg zijn!
Sterkte met je zoontje...

Nimber, Ice weer steeds een beetje beter nu na het behandelen?

Mella super fijn zeg dat Henkie zo goed gaat, gaaf, genieten lijkt me!
Wat onwijs leuk van je jonkie zeg, leuke foto!

Wij zitten een paar daagjes in Someren, oppassen op ons vakantie adresje omdat ze op wedstrijd zijn.
Paarden gisteren uit de trailer vandaan gelijk lekker even in het gras gezet, en binnen een uur Ferro onder de bulten, bizar dat dat zo snel gaat...
Gauw ingepakt en ingespoten, hopen dat het hierbij blijft...
Met de ander lekker gister een rondje bos met de wagen gedaan.

Ferro gisteren nog een dagje vrij, woensdag behandelend door de osteopaat, hij kantelde wat met rijden dus wilde toch even checken, en inderdaad een halswerveltje scheef...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:36

Ik weet t niet zo goed. 3 jaar terug is hij ondersteboven getrokken door een ruin die op m sprong daarbij flinke blessure borstbeen en wervels opgelopen maar na 5,5 maand revalidatie waren we er weer. In de tussentijds regelmatig osteopaat, chiropractor en Cranio sacraal bezoeken om het op de rit te houden. Nu lijkt het weer terug bij af. Fysio heeft m behandeld nadat hij vast heeft gelegen met koliek. Zij zegt door rijden en meestal is hij daarna wel beter maar t voelt gewoon niet tof. Ik heb vervolg behandelingen 1-7 en 23-7 staan. Ergens wil ik m graag naar de kliniek hebben om m weer door te lichten maar dat deed ik de vorige keer en daar kwam niets uit. Dus moet Nu weer bakken met geld uitgeven? Lastig

Vandaag was ik de liefste jury ever. Stond net bij t secretariaat toen iemand zich kwam afmelden. Geen kinketting bij zich en niemand die er 1 wilde uitlenen. Ik had er nog 1 in de auto,die afgegeven en mijn adres dat ze m terug kan sturen. Ben benieuwd of ik m inderdaad ooit terug zie.

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:27

Fijn dat je iemand hebt kunnen helpen zo Kim!
En vervelend met Ice. Je gevoel zal heus kloppen.. Snap je afweging met de kliniek, hoe vager de klacht hoe hoger de kosten vaak voor je duidelijkheid hebt, als je al duidelijkheid krijgt..
Alhoewel, mijn vaste DA op de kliniek kan wel echt veel zien. Ik kwam daar eens met een hakkel die hij alleen op een bepaald moment onder het zadel liet zien, of eigenlijk, die ik voelde en vrijwel niemand zag. Hij zag direct wat ik bedoelde, pakte t scanapparaat en had met 10 minuten de vinger op de zere plek. Dat was wel erg fijn.
Maar ook idd meegemaakt dat je eindeloos staat en kijkt en uiteindelijk nog niemand echt weet wat t is.
Snap vooral dat je graag zekerheid wil hoe of wat en dan is het soms lastig af te wachten hoe de vervolg behandelingen uitpakken.

Nouvel, lekker ook dat Ferro weer geholpen is door de osteo. Sneu van die bulten! Is het beter geworden na het inpakken?

Mijne heeft gister zn preventieve rondje chiropractor gehad. Ze was tevreden over m, maar wel weer wat dingetjes aangepakt. Ben heel benieuwd als ik er straks weer op mag! Vandaag stond ie met poetsen iig diep diep in slaap, dus er is wat gebeurd zeg maar.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:52

Ik heb hele flexibele rubberen trens teugels en gladleren stangteugels, maar ik spuit er wat gripspray op als het heel erg regent :o

Lief Nimber! Lastige situatie inderdaad.. Ik hoop dat je er een beetje uitkomt zonder alteveel geld te verspillen :(:)

Klinkt als een top reactie Noukie, ben benieuwd naar het resultaat ohz!

Lekker Nouvel, hoop dat de bulten snel wegtrekken.

Ziet er toch al goed uit Urosa :D

Hier gaat het eindelijk weer lekker. We zitten nog steeds in lockdown, maar "topsport" mag weer. Ondanks dat ik zelf natuurlijk geen pro ben, mag Cindy gelukkig wel komen lesgeven. We hebben gisteren echt een heerlijke les gehad, heel relaxed en alle wissels waren top <3

We moeten wel een beetje opletten want het weer is ineens omgeslagen en we hebben een aantal koliek gevoelige paarden op stal. Vorige week hadden we nog temperaturen onder 0 en dit is de voorspelling voor deze week %)

Afbeelding

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:39

SW: wat fijn dat Cindy weer les mag komen geven en super dat het zo goed ging! Bizarre weer omslag zeg :oo Het is hier nu eigenlijk wat te koud voor de tijd van het jaar en helaas veel buien die nogal onvoorspelbaar zijn dus al 2x in een plensbui op een paard gezeten :+

Noukie, zo'n dierenarts is echt heel waardevol. Ik heb helaas vaker dat ik wel de hakkel zie en de dierenarts niet. Met als dieptepunt dat we met zusjes Tinker naar de kliniek gingen en ze gewoon klinisch werd goedgekeurd terwijl ik echt zag en onder het zadel voelde dat ze pijn had. Advies, doorrijden tot het duidelijker zichtbaar wordt. NEE, ik kan niet meer rijden, ze geeft wat aan dus dan ga ik niet door pushen. Op mijn aandringen toch foto's gemaakt, alle 4 de benen meerdere plekken artrose en in de rechterkogel 3 chipjes...

Mooie reactie op zijn behandeling! Heb je alweer gereden? En tof dat je weer gaat starten, ik zit ook al telkens de kalender in de gaten te houden maar hier in de omgeving is hij nog een beetje leeg.

Nimber, het kan best zijn dat er na een aantal jaar op zo'n gekwetst gebied toch artrose oid is ontstaan. Met al jouw ervaring zou ik wel bij jezelf blijven als het echt niet tof voelt. Je zou anders ook eerst rust kunnen geven of terug naar basiswerk? Maar wel echt heel vervelend voor jullie. Ik ga zelf met eigen paarden altijd wel direct naar de kliniek maar in jouw geval snap ik wel dat je twijfelt omdat er eerst niks uit kwam. Sterkte, hopelijk is hij gewoon snel weer op de rit! Tof van je, heb je de kinketting inmiddels al terug?

Nouvel, leuk dat jullie er even uit waren met de paarden, en extreme reactie! Is het weer snel weg getrokken bij hem? Hoe gaat het nu met rijden, niet meer kantelen?

Ik zou zondag gaan rijden, buienradar gaf geen buien aan. Kom ik daar, net Lakaj opgezadeld, de ene plens bui naar de andere dus maar weer naar huis gegaan -O- Had ik gisteren les, weer enorme plens en hagelbuien, tijd binnen staan schuilen, werd gelukkig nu wel droog dus kon ik daarna nog lessen.

Was super leuk mijn oude instructrice weer te zien, maar les was een beetje confronterend. Hij wordt met contact teugel gewoon te kort in de hals en duikt dan sneller diep, dat nekt ons qua beeld en qua impuls. Dus bezig gegaan met langere teugels om hem meer open in de kaak te krijgen en meer op lengte. Pakte hij niet eens zo verkeerd op. Maar dan wel weer momenten dat hij links weer zo lang/sterk wil maken %) Het rijdt gewoon niet fijn om telkens zo te moeten focussen op de aanleuning. Maargoed, we hebben al hele stappen gemaakt, dus ga wel met goede moed door en hopelijk wordt hij hier weer fijner van qua aanleuning. Ik ga echter niet weer beginnen aan een paard met geen fijne mond. Daar ben ik na Karel wel van genezen. Gelukkig heeft Lakaj een zachte mond, echt een verademing :o

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:02

Urosa nee helaas de kinketting is nog niet terug. Maar op maandag komt er geen post. Ik ben benieuwd.

Ik rijd ook alleen maar rechtuit en voltes hoor. Vandaag begon hij heel veel beter en daarna was hij weer de oude. Deze week maar doorbouwen aan t schema van de fysio en dan eens verder kijken.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:34

Gelukkig! Dat klinkt goed :)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 06:29

SW hoe is t weer nu?

Kinketting zat bij de post gister! Met leuk briefje en kraslot super leuk.

Lesklant had haar z2 debuut en meteen door 230 en 216 zo knap!

Hebben jullie al opgegeven?

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:01

Nimber, wat attent! En knap van de lesklant.

Hier net met de eigenaren van Karel overlegd en wij gaan 30 mei op pad :D
Ik krijg 24 mei eindelijk de eerste corona prik *\o/* dus wel hopen dat ik daar niet teveel last van krijg. Maar griepprik is meestal ook maar of de avond zelf direct, of alleen de dag erna.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:16

Top nieuws Urosa!
Ik krijg mijn prik morgenmiddag via mijn werk *\o/*

Nimber schreef:
SW hoe is t weer nu?

Kinketting zat bij de post gister! Met leuk briefje en kraslot super leuk.

Lesklant had haar z2 debuut en meteen door 230 en 216 zo knap!

Hebben jullie al opgegeven?


Fijn dat er toch nog eerlijke mensen zijn, wat leuk!

Heel warm, merrie met veulen heeft gisteren een koliek operatie gehad.
Ik denk dat wij de sportpaarden maar weer allemaal gaan scheren... De meeste zitten nog steeds in de wintervacht en raken het gewoon niet snel genoeg kwijt -O-

Wij hebben zondag eindelijk onze eerste virtuele Z2 wedstrijd. De Canadese KNHS heeft geen virtuele wedstrijden, maar de FNRS versie wel, dus de proef is iets anders dan normaal.
Er zit een galopgedeelte in dat ik misschien niet overleef haha. Roz houdt niet zo van eenvoudige wissels direct na een vliegende wissel... :')

Afbeelding

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:15

Ik ben hier de laatste weken niet meer actief geweest en zal dat voorlopig ook niet meer zijn.
Het ziek-zijn heeft paardlief een gigantische klap gegeven en ondertussen heb ik mijn startkaart dus maar afgemeld (met da-verklaring) en ga ik zien hoe de revalidatie gaat verlopen.


Veel succes allemaal nu de meetmomenten weer mogen beginnen!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:02

Haike wat jammer, hoe is het nu met hem?

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:24

haike schreef:
Ik ben hier de laatste weken niet meer actief geweest en zal dat voorlopig ook niet meer zijn.
Het ziek-zijn heeft paardlief een gigantische klap gegeven en ondertussen heb ik mijn startkaart dus maar afgemeld (met da-verklaring) en ga ik zien hoe de revalidatie gaat verlopen.


Veel succes allemaal nu de meetmomenten weer mogen beginnen!!


Wat vervelend! Veel beterschap nog en succes met de revalidatie!!

Verder even geen tijd om overal op te reageren, maar ik lees met enthousiasme met jullie allemaal mee. :)

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:39

Nimber schreef:
Haike wat jammer, hoe is het nu met hem?


De koorts is nu ruim een week weg, ze eet weer beter en haar spieren worden weer zachter en alles komt weer in de normalere vorm.
Maar na een halve dag (alleen) buiten en 15 minuutjes wandelen is ze wel moe. Lang niet meer zo erg als het was en als je haar niet kent, zie je er weinig aan denk ik, maar normaal is ze echt behoorlijk schrikkerig en nu loop ik nieuwe routes door het dorp zonder dat ze ook maar ergens naar kijkt of van schrikt.
Dus we geven haar maar de tijd om weer de oude te worden, dierenarts gaf al aan echt wel aantal weken voor nodig was om weer op conditie te komen en dan geef ik liever teveel tijd dan te snel te gaan.

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:39

Haike jeetje wat naar. Ik hoop dat ze snel goed op knapt en dat jullie weer samen kunne genieten van jullie ritjes.
En ook al rij je nu niet je kan altijd meekletsen. Heel veel succes ik duim voor je meisje

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:35

SW, wat fijn dat Cindy weer mag komen! Kan je iig weer thuis aan de bak. En klinkt als een hele fijne les gelijk.
Die temperatuur wisselingen bij jullie zijn echt bizar, snap wel dat niet alle paarden daar goed tegen kunnen.
En die proef ziet er wel uitdagend uit ja :P Succes en veel plezier vast :)

Urosa, dat zijn mindere ervaringen met een DA ja, frustrerend.. Goed dat jij bleef aandringen, maar zou niet nodig moeten zijn.

Heb nu 2x gereden na de behandeling. Dinsdag half uurtje rechtuit en voelde helemaal niet verkeerd. Woensdag thuis les, wissels waren naar rechts even zoeken, maar verder waren we ook tevreden. Lengtebuiging leek een stuk makkelijker. Reed net na de wolkbreuk en in een dikke bui, dus bodem nat en regen, maakte het niet per se makkelijker, maar hij deed t dus alsnog fijn!

Lastig punt voor jullie dus met die aanleuning. Wel leuk dat je oude instructrice je weer eens kon helpen! En hopelijk gaat dat stukje lengte maken je op langere termijn juist helpen.

Kim, leuk dat extratje bij je kinketting, die mensen waren dus echt blij met je! En top van je lesklant!

Urosa, ik ga duimen voor beperkte reactie op je prik en daarna lekker p pad! Ik had van de covid prik wel iets meer last dan van de griepprik, maar in verhouding tot de verhalen van anderen is het me alsnog erg meegevallen.
SW de prik dus ook gehad inmiddels?! Welke heb jij gekregen?

Haike, wat balen. Herkenbaar beeld wel na zo lang en zo hoog koorts helaas. Sterkte met revalideren en hopelijk kan je iig weer gewoon lekker met haar rondtuffen na een tijdje. Daarna weer verder zien..

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:50

Noukie, klinkt in ieder geval alvast voorzichtig positief!

Haike, sterkte met het verdere herstel, wel fijn dat de koorts weg is

SW succes met je wedstrijd!

Nimber, top dat de ketting netjes bij de post zat!

Urosa, ja waardeloos he al die buien...
Gaaf dat je oude instructeur weer hebt gezien en goed bezig geweest zo te lezen!

Wij hebben een heerlijk lang weekend gehad, moesten daar oppassen op het hele beestenspul dus genoeg te doen...
Ferro goed ingepakt en ingesprayd gehouden en daarmee was het te doen gelukkig, de ander had geen last en zijn we elke dag lekker het bos mee in geweest.
Zondagochtend 6 uur eruit en heel vroeg met Ferro gegaan, toen waren er nog geen beestjes en hij was zo blij dat hij ook nog mocht!

Zondag en maandag meetmoment staan, maar ik hoop dat de regen voorspelling mee valt anders wordt het zwemmen straks, duimen maar!

Vanmorgen mijn eerste prik gehad, kan ook maar weer gebeurd zijn!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:16

Nouvel, heerlijk dat je op zo'n vroege rit nog kon genieten met Ferro! Leuk dat je weer op pad gaat aankomend weekend en hoop erg voor je dat het toch mee valt. Mei was vooral koud en nat. Heb jij nog reactie gehad op de inenting?

Noukie, fijn dat je toch wel positief verschil merkte na de behandeling! En het weer/bodem werkt dan inderdaad niet mee.

Ik vind het wel een beetje spannend in hoeverre ik bijwerkingen krijg :o mijn witte bloedcellen zijn bv laag door de MS medicatie wat betekend dat ik wel vatbaarder ben. Geen idee of dat voor een vaccin ook uitmaakt.

Mijn MS medicatie is best heftig dus elke 3 maanden worden mijn bloedwaarden gecheckt vandaar dat ik het weet. Ik hoop dat ik geluk heb en het meevalt :o

Haike, gelukkig wel het ergste achter de rug. Maar wel een dikke tegenvaller dat jullie zo lang uit de running zijn. Sterkte en hopelijk gaat het revalideren zonder teveel problemen. Wel fijn dat je haar echt de tijd gaat geven!

SW, ik ben ook benieuwd of je bijwerkingen hebt?
En heftig van de merrie met zo'n spoed operatie, hoe gaat het nu met ze? Karel is ook wat laat met verharen, begint eindelijk wat los te komen.
Leuk dat je nu ook weer kan starten, en heftig lijntje!

Gisteren fijn gereden met beide heren. Lakaj steeds meer de rem eraf, krijgt vertrouwen en zette gisteren zelf een paar keer aan. Was tof. Volgende week maar even de galop proberen. Wel grappig, want wijken en schouderbinnenwaarts in stap kent hij. Maar hij voelt verder als een jong paard qua balans, zo jaren zonder ruiter merk ik toch dat het wennen voor hem is.

Karel liep fijn na de tips uit de les :) Had een filmpje gemaakt en doorgestuurd naar instructrice, kregen we terug dat het echt al veel beter was en dat ze het tof vond dat ik het oppakte dus fijne bevestiging.

Paardjes hebben nu vrij tot dinsdag. Eigenaren zijn druk met kinderen die een weekend langs komen.

Ik ga vanavond eerste cursusavond doen van de 3, Werken aan de Hand, doe ik met een paard van instructrice. Ben benieuwd.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:49

Spannend met je enting dan inderdaad, duimen dat het mee valt!
En lekker dat je zo fijn hebt kunnen rijden met beide!

Ik moest vanmorgen om half 9, heb nu nog geen last, hoop dat dat zo blijft!