Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:59

Ilja000 schreef:
Heeft iemand voor mij de link om in te loggen als official? Mijn pc is aan het updaten en dat duurt me te lang. Ik wil op de laptop verder met beoordelen, maar geen idee naar welke site ik moet :(


Never mind. Na twee uur (!) kachelen en updaten doet de pc het weer *\o/*

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:34

Wanneer ik vertel dat we online proefjes rijden krijg ik toch wel wisselende reacties. Veel mensen zijn heel kritisch en vinden het nergens op slaan en wat ik ook terug gekregen heb is dat ze vinden dat er met punten gestrooid wordt . Iets waar ik het echt niet mee eens ben maar dat terzijde. Hoe leuk was het dat ik de criticasters kon vertellen dat mijn dochter tijdens het meetmoment afgelopen weekend 4 winstpunten “live” reed in de L1. Dit was online nog niet gelukt. Heel fijn om op deze manier bevestigd te krijgen dat we goed bezig zijn. Gelijk deze week 1e L2 proefje opgenomen, welke eerlijk gezegd makkelijker af ging dan het eerste L1 proefje, waarschijnlijk komt onze pony beter uit de verf wanneer de oefeningen zich sneller achter elkaar voordoen, heeft ie minder tijd om andere dingen te verzinnen haha. Erg benieuwd naar de uitslag!

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:21

Ach, dat gezeur past ook wel enorm bij onze paardenwereld helaas. Hoewel ik soortgelijk gezeur ook in het onderwijs tegenkom hoor. Vaak is het afgunst, zijn ‘wij vrouwen’ erg goed in. Hebben de mensen die online rijden ‘makkelijk scoren’ vinden het ook zelf geprobeerd of praten ze gewoon een beetje na? Meestal zijn dit soort meningen gebaseerd op een derdehands, slecht doorverteld uniek verhaal helaas...

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:58

Online rijden geeft wel voordeel in die zin dat je de spanning kwijt bent van de trailerreis en vreemd terrein. Thuis rijd je toch chiller.

Maar met punten strooien vind ik eigenlijk ook niet. En daarnaast kun je straks als de meetmomenten doorgaan 'slechts' 5 wp online halen. Lijkt me prima balans toch? Beetje afwisselen tussen thuis rijden en op wedstrijd/meetmoment gaan. Ik vind het super dat het zo kan.

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 23:07

Ben het helemaal met jullie eens hoor!. Overigens nemen wij de proefjes op “vreemd terrein” op aangezien we thuis niet over de juiste afmetingen qua rijbaan beschikken dus ook dat argument telt niet voor ons.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:12

Kan de jury tijdens het beoordelen op pauze drukken, dat de jury tijd krijgt om een beoordeling te schrijven?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:18

bruceandnoon schreef:
Wanneer ik vertel dat we online proefjes rijden krijg ik toch wel wisselende reacties. Veel mensen zijn heel kritisch en vinden het nergens op slaan en wat ik ook terug gekregen heb is dat ze vinden dat er met punten gestrooid wordt . Iets waar ik het echt niet mee eens ben maar dat terzijde. Hoe leuk was het dat ik de criticasters kon vertellen dat mijn dochter tijdens het meetmoment afgelopen weekend 4 winstpunten “live” reed in de L1. Dit was online nog niet gelukt. Heel fijn om op deze manier bevestigd te krijgen dat we goed bezig zijn. Gelijk deze week 1e L2 proefje opgenomen, welke eerlijk gezegd makkelijker af ging dan het eerste L1 proefje, waarschijnlijk komt onze pony beter uit de verf wanneer de oefeningen zich sneller achter elkaar voordoen, heeft ie minder tijd om andere dingen te verzinnen haha. Erg benieuwd naar de uitslag!


Ik moet zeggen dat ik in het begin ook best veel hoge scores hoorde langskomen. Al denk ik dat dat er meer mee te maken had dat men al even niet gestart was en dus meer trainingsuren er op had zitten voor de proeven.

Ik denk dat als je nu kijkt naar wat er aan punten langskomt het over het algemeen wel een reëel beeld geeft :j.

Soms hebben dieren ook baat bij live wedstrijden om net dat beetje extra te geven/ lopen dat de proef nog wat flitsender of gedurfder maakt dan in eigen omgeving ;)

In ieder geval succes in het L2

Texas02

Berichten: 4602
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:19

Hmm, ik heb diezelfde wedstrijdspanning bij het online proefjes rijden als dat ik ook op wedstrijd heb.. Een paar meer op stal hebben dat ook.. Ik heb niet het idee dat het voor mij per se een voordeel is. Ook niet dat hij minder kijkerig is, want vorige keer vond hij toch ineens het oranje plastic kleed welke er al maanden ligt weer spannend.. Eerst had ik ook vooroordelen hoor, voordat ik het zelf geprobeerd had. Maar ik vind het voor mezelf haast fijner online, vooral vanwege het financiële gedeelte.. Kost toch altijd weer veel geld, trailer huren, benzine, hogere inschrijfkosten.. Nu is het alleen €7,50 voor een proefje en verder niet.. De benzine naar stal was ik toch sowieso al kwijt.. Maar ik vraag me nog wel steeds af of de jury het allemaal net zo goed ziet vanaf de video als in het echt? Zijn sommige dingen niet moeilijker te zien of valt dat mee?

Ballard_L

Berichten: 2493
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:25

Ja dat laatste inderdaad, het scheelt vooral veel geld (en tijd). Dus als straks reguliere wedstrijden weer mogelijk zijn, doe ik wel half om half. Maar echt op wedstrijd gaan is ook wel fijn vind ik, mijn paard geeft dan net een beetje extra :)

Naar die laatste vragen ben ik ook wel benieuwd, vooral omdat je in de lage klasses niet mag zoomen. Het lijkt mij dat je het niet heel goed kunt zien achterin? Is toch anders dan live

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:32

Live kun je ook niet inzoomen. Mijn ervaring is dat als het beeldmateriaal van goede kwaliteit is dat je ook achterin scherp beeld hebt.

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:42

Ik vind het ook prima te zien op video. Ik zet de videosteeds na 1 of 2 onderdelen op pauze om te schrijven.

Ik heb zelf gemerkt dat ik thuis een proef rijden echt niet makkelijker vind := Juist omdat het thuis is, verwacht ik veel meer van mezelf. Ik vind dat ik foutloos en zonder geloer moet kunnen rijden bijvoorbeeld, omdat veel negatieve omgevingsfactoren wegvallen. Bovendien kan ik exact zo voorbereiden als ik dat wil, bijvoorbeeld qua losrijtijd en moment op de dag. Daardoor leg ik de lat voor mezelf erg hoog, waar ik dan weer dikke stress van krijg... :7 Nu ik mijn laatste puntje binnen heb, ga ik ook niet meer online starten. Ik wacht wel tot we weer echt mogen.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:49

Het is idd prima te zien hoor, zeker als je m beeldvullend zet op de laptop.

We kunnen idd de video pauzeren en evt een stukje terugspoelen, vooral bij het voorstelrondje is dat nog wel eens nodig. Dan zijn de gegevens zo kort in beeld dat ik het niet allemaal goed kan lezen. Dan spoel ik even terug en pauzeer ik m op het juiste beeld.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:54

maralyn schreef:
Kan de jury tijdens het beoordelen op pauze drukken, dat de jury tijd krijgt om een beoordeling te schrijven?


Jazeker. Anders wordt het een moeilijk verhaal met beoordelen en schrijven.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:55

Als ik nu vanavond twee proeven rijd, kan ik dan 1 insturen en die ander volgende week ergens? Telt dat ook??

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:57

Het is in basis niet zoals het bedoeld is maar strikt genomen mag het wel. Als je vandaag of morgen een instuurt voor deze week en dan begin volgende week voor het event van die week kan dat voor je proef meer dan 7 dagen oud is.

Ballard_L

Berichten: 2493
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:11

Zidore schreef:
Als ik nu vanavond twee proeven rijd, kan ik dan 1 insturen en die ander volgende week ergens? Telt dat ook??


Ja heb ik gisteren ook gedaan. Gisteren er eentje ingestuurd en dan maandag weer. Hoef ik maar eens in de twee weken proefjes te rijden ipv elke week :)

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:19

Oké dan gaan we dat doen. Jammer dat het niet strikt genomen de bedoeling is, op wedstrijd zelf rijden we ook het liefste twee proeven, ik vind de verschillen altijd bijzonder om te zien + dat mijn merrie de tweede proef vaak “losser” is (en ik meer ontspannen :D ) dat is ook niet altijd zo of goed omdat dat soms weer té is, maar vind twee proeven per dag wel heel fijn...

Weet iemand hoe het zit als je een klasse hoger gaat, moet je dan later (als het weer mag) daar nog iets voor doen? Het werd mij niet duidelijk in de regels..

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:18

Ik had vanmorgen mijn punten van afgelopen maandag avond binnen! *\o/*
Ik had echt fijn gereden, punten waren er ook naar! 204,5 punten dus weer 2 dikke winstpunten rijker!

Zelfs 8en voor het binnenkomen, de vrije stap, uitgestrekte draf, rijvaardigheid en effect van de hulpen en geschiktheid van de aanspanning en een 8,5 voor het achterwaarts en voorwaarts verzamelde draf!

Ik heb nog nooit (met geen enkele pony, ik rij altijd met shetten) een 8 voor een uitgestrekte draf ging! En het achterwaarts is echt heel lang een dingetje geweest (en is het in het 2span nog steeds wel).
Oke, wel een 4,5 voor mijn wissel, die erg chaotisch ging omdat ze wissels helemaal geweldig vind. En overgangen van galop naar draf (zeker direct na de middengalop) kunnen soms netter, want Deedee vind remmen voor watjes :j .

Misschien toch de ZZ proef maar uit m'n hoofd gaan leren O:) .

Texas02

Berichten: 4602
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:34

Wow, gefeliciteerd Dennis!!

Wel fijn hoor, dat je het hier ook eens van de kant van de jury hoort! Is inderdaad wel zo, dat je in het echt ook niet kunt zoomen..

CahiraJM

Berichten: 9
Geregistreerd: 16-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 22:02

Ballard_L schreef:
Ik heb vandaag ook weer twee L1 proefjes opgenomen. Bij de eerste waaide het best wel hard, dus ik hoop dat de jury mijn naam kan verstaan....Proefjes konden nog beter, maar ben best tevreden :) nu snel insturen en afwachten


Tip! Wij filmen altijd een briefje met de info die genoemd moet worden. Dan zou je in principe geen gedoe moeten krijgen als iets niet goed te verstaan is.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 00:30

*D
Dennis schreef:
Ik had vanmorgen mijn punten van afgelopen maandag avond binnen! *\o/*
Ik had echt fijn gereden, punten waren er ook naar! 204,5 punten dus weer 2 dikke winstpunten rijker!

Zelfs 8en voor het binnenkomen, de vrije stap, uitgestrekte draf, rijvaardigheid en effect van de hulpen en geschiktheid van de aanspanning en een 8,5 voor het achterwaarts en voorwaarts verzamelde draf!

Ik heb nog nooit (met geen enkele pony, ik rij altijd met shetten) een 8 voor een uitgestrekte draf ging! En het achterwaarts is echt heel lang een dingetje geweest (en is het in het 2span nog steeds wel).
Oke, wel een 4,5 voor mijn wissel, die erg chaotisch ging omdat ze wissels helemaal geweldig vind. En overgangen van galop naar draf (zeker direct na de middengalop) kunnen soms netter, want Deedee vind remmen voor watjes :j .

Misschien toch de ZZ proef maar uit m'n hoofd gaan leren O:) .


Zou je is wat willen vertellen over dressuur menwedstrijden?
Zijn dat vergelijkbare oefeningen als minder het zadel?
Is 180 punten ook een winstpunt?

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 07:12

Gefeliciteerd allemaal met jullie winstpunten!

Ik wacht nog op punten van het proefje van afgelopen zondag. Hoop dat ik ze voor morgen krijg want dan wil ik een nieuwe op gaan nemen.

Ballard_L

Berichten: 2493
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 09:19

CahiraJM schreef:
Ballard_L schreef:
Ik heb vandaag ook weer twee L1 proefjes opgenomen. Bij de eerste waaide het best wel hard, dus ik hoop dat de jury mijn naam kan verstaan....Proefjes konden nog beter, maar ben best tevreden :) nu snel insturen en afwachten


Tip! Wij filmen altijd een briefje met de info die genoemd moet worden. Dan zou je in principe geen gedoe moeten krijgen als iets niet goed te verstaan is.


Slim! Ga ik gelijk bij het paspoort erin plakken :)

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 11:19

Hier mijn punten terug van zondag, toch nog 185 ook al ging het wat rommelig *\o/*
Commentaar kan ik me grotendeels in vinden, maar een beetje summier. Merk dat ik een afsluitende algemene opmerking met aanbevelingen ook wel erg op prijs stel, want dat mis ik hier een beetje. Maar maakt niet uit, we gaan gewoon rustig door! :)

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 11:23

Ik heb 10 L2 proeven gekregen, leuk! Ik denk eindelijk een keer goede filmpjes. Waaat :(
2 van de 3 al afgekeurd.
Aftekeningen niet getoond, te onscherp, niet ingezoomd op vreselijk enge sporen, neusriemcheck niet goed en overduidelijk te strak. Waarom???
Degene die wel goed was (ook neusriemcheck aan de zijkant) was vreselijk wiebelig gefilmd. Maar wel een leuke proef!!
Ik snap gewoon niet waarom het zo moeilijk is om dat lijstje goed af te werken.
Tegenwoordig zet ik er maar bij als het goed gedaan is: positief belonen.

Ben benieuwd wat de overige 7 proefjes gaan brengen.