[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

haike

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:45

Dan snap ik dat je het lastiger uit handen wil geven Jorien, succes!

Merel, tot vanavond dan ;)

Jorienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:19

Thanks!

Veel plezier allebei vanavond, leuk zo’n toevallige ontmoeting

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:22

Zamba, grappig, ik ga dit weekend een nachtje Vrouwenpolder, zonder paard trouwens

Fijn dat het goed gegaan is Jorien! Wel echt foei om zo snel naar stal te gaan, maar met je uitleg snap ik het ook wel weer. En oké, ik ging onderweg van het ziekenhuis na mn knie operatie ook langs stal om even te knuffelen :') Maar toen wel verder braaf in de kantine gezeten terwijl mn ma m er nog even uithaalde. Longeren zonder praten lijkt me trouwens wel echt een uitdaging!

Veel plezier bij de jurycursus Haike, en jij dus succes met je cursus Merel! ;) Kleine wereld weer :D

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:59

Veel plezier en succes bij de jury cursus. Kriebelt bij mij ook wel ergens om jury te willen worden, maar heb het op het moment echt veel te druk.

Ik snap het wel hoor Jorien, ze kunnen mij ook nooit van mijn paard afhouden. :P

Vandaag de teddybeer kaalgeschoren. Ik was dat haar echt zó zat. Nou weer mooi strak in het pak. :)

Afbeelding
Afbeelding

Horonae• Z1
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Jorienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:07

Ohhhh heerlijk! Wat knappen ze daarvan op hè! Mooie appeltjes <3

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 06:57

Noukie schreef:
Zamba, grappig, ik ga dit weekend een nachtje Vrouwenpolder, zonder paard trouwens

Fijn dat het goed gegaan is Jorien! Wel echt foei om zo snel naar stal te gaan, maar met je uitleg snap ik het ook wel weer. En oké, ik ging onderweg van het ziekenhuis na mn knie operatie ook langs stal om even te knuffelen :') Maar toen wel verder braaf in de kantine gezeten terwijl mn ma m er nog even uithaalde. Longeren zonder praten lijkt me trouwens wel echt een uitdaging!

Veel plezier bij de jurycursus Haike, en jij dus succes met je cursus Merel! ;) Kleine wereld weer :D

Kijk je wat leuk! Veel plezier, het is prachtig daar!
Het is voor ons altijd wel ene kleine verhuizing...we komen van de andere kan van Nederland haha

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:15

Haike leuk dat voorrijden. Ik mag volgende week voorrijden en twee weken terug heb ik op de examens voor gereden. Altijd leuk om te doen.

Ik vind het jureren nog steeds tof om te doen! Tegenwoordig heb ik eigenlijk alleen maar Z en das soms wel jammer, B vind ik ook leuk.

Hier op zoek naar nog een paard erbij om te rijden. Kan fijn bij mij op stal.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

haike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:29

Noukie geniet van je nachtje weg!

Dreamguide, die ziet er goed uit zo, mooie appeltjes!

Nimber druk met voorrijden dan! Wat voor iets zoek je erbij?

Merel verder niet gezien of gesproken, gereden en toen zijn we gegaan.
Mijn voorrijden leek nergens op, maar dat is ook interessant voor de jury :+ Paardje dis even vakantie, en was er vanuit gegaan cursus niet door zou gaan, dus voorbereiding al slecht, toen liep gruwelijk uit (rijd normaal 20 los, nu zat ik erop en duurde het nog 25 min langer) en vond ze het natuurlijk weer doodeng al die mensen langs de kant. Gelukkig kunnen we dan tegenwoordig wel rondkomen zonder 180graden bochten, maar verder gewoon heel veel fouten en totaal achter m'n been.
Nu maar even vakantie en dan gaan we weer verder trainen, ben benieuwd hoe lang alles weer plat ligt.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:12

Noukie geniet van je nachtje weg. Vrouwenpolder is leuk! Beachclub Lekker is daar een aanrader!

Ziet er goed uit DG, lekker kaal weer!

Leuk dat je iets erbij zoekt Nimber, wat zoek je?

Ik was diegene met de oranje/cognac jas (mocht je daar zijn opgevallen) Haike. Spanning was inderdaad duidelijk, maar wel echt een fijn paard heb je! Potentie genoeg in ieder geval!! We liepen inderdaad gruwelijk uit, hebben de laatste combi's echt afgeraffeld.

Fabulous Faline Dressuur B+16 L1+27 L2+11 M1+32 M2+27 Z1+11!! Springen BB, SGW B+7
Dressuur jurylid B/L

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 06:38

MerelV schreef:
Noukie geniet van je nachtje weg. Vrouwenpolder is leuk! Beachclub Lekker is daar een aanrader!

Ik was diegene met de oranje/cognac jas (mocht je daar zijn opgevallen) Haike. Spanning was inderdaad duidelijk, maar wel echt een fijn paard heb je! Potentie genoeg in ieder geval!! We liepen inderdaad gruwelijk uit, hebben de laatste combi's echt afgeraffeld.

@merel alle restaurants e.d. Ijn zich ivm de nieuwe corona maatregelen......

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 06:47

Ja helaas idd, maar dat geeft niet. Grappig dat zoveel mensen dat dorpje kennen :D ik kwam er vroeger echt elk jaar in de zomer. Nu een tijd niet geweest, maar kan coronaproof een nachtje aanhaken bij m’n pa en kijk daar wel weer naar uit!

En als ik het zo lees zijn jury cursussen net echte wedstrijden qua uitloop :P opzich wel fijn dat je de spanning in een andere baan hebt kunnen oefenen Haike. En Merel, leuk dat je er zo fanatiek mee bezig bent! Ik vind het qua tijden best knap naast werk en paard dat mensen dat nog kunnen inpassen. En waardeer dus dat ze dat doen :D

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:14

Zamba schreef:
MerelV schreef:

@merel alle restaurants e.d. Ijn zich ivm de nieuwe corona maatregelen......

Oh ja, dom van mij. Zit nog niet in mijn systeem

Fabulous Faline Dressuur B+16 L1+27 L2+11 M1+32 M2+27 Z1+11!! Springen BB, SGW B+7
Dressuur jurylid B/L

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:23

Merel van wie hebben jullie de cursus?

Haike, maakt op zich niet uit. Iets om uit te brengen of voor de verkoop. Alleen geen zadelmak maak beesten meer of echte galbakken.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:32

Snap ik Merel, zo lang is het ook nog niet. Ik dacht ook hoor: lekker eind strand wandelen en ergens koffie drinken. Ohnee, geen koffie drinken dus. Iig niet op het strand ergens.

Kim, leuk een paard erbij! Succes met je zoektocht, wie weet vind je een tweede wonder als Ice! ;)

Ik heb even jullie nuchtere en objectieve mening nodig. Gister van de chirurg ook gehoord dat hij in de huidige situatie sterk afraad om mn lies te opereren (lees, stel hij groeit nog oid, dan wordt de risico afweging anders, maar het is nu geen risico voor mijn gezondheid buiten de pijnklachten en bewegingsbeperking om). Risico van schade bij opereren is te groot, gezien de plek waar het zit.
Dan kom ik op mn zadel, wel of niet een ander. Ik heb een fijn en goed (Erreplus) zadel, ligt goed op mijn paard (al is hij wel zo ontwikkeld dat een ander model boom nóg beter zou passen, maar dat is dan van een 8 een 9 maken zeg maar) en hij doet het er goed onder. Maar, door mijn klachten kan ik er niet meer mooi op zitten, telkens net geen balans waardoor onrustig onderbeen, beetje achterover hangen, etc. Aan de andere kant, echt pijn heb ik met rijden dan weer niet op dit zadel.
Ene moment denk ik: ga zoeken naar het perfecte zadel voor beiden, gun jezelf dat met deze conclusie en als ik beter zit, is dat sowieso voor paard ook fijner. Andere moment denk ik: je weet nu waardoor het komt, zadel is niks mis mee, accepteer dat het zo is en laat het erbij.
Nog los van dat er gelukkig maar 3000 merken zijn en ik soms door de bomen het bos niet meer zie, maar dat is stap 2.
Wat zouden jullie doen denk je?

Jorienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:36

Noukie,

Ik heb een spier en zenuwziekte en vind een goed passend zadel voor mijzelf echf heel belangrijk. Hij zit oke, maar je geeft aan wel last te hebben. Kies voor jezelf in deze, en ga voor een zadel welke een 10 voor jullie allebei is. Nu heb je misschien nog niet super veel last, maar dat kan wel komen natuurlijk. Custom was daarin voor mij de uitvinding: ik heb nu een passend zadel voor zijn moeilijke rug en voor mijzelf. Een flinke investering, maar die betaald zich wel uit. Als jij last krijgt van je balans en dergelijke zijn dat toch nadelige dingen.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:45

Nimber, wij hebben de cursus van Paulien van Nispen-Knols. Heel leuk!

Noukie, lastig zeg. Ik heb geen lichamelijke klachten, maar merk dat ik in mijn huidige (nieuwe) zadel veel makkelijker zit. Ik zou het dus zeker de moeite waard vinden om op zoek te gaan naar iets waar jij beter in kunt zitten.

Dressuur jurylid B/L

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:46

Ik ga hierin ook mee met de rest. Intussen zo'n zadel geschiedenis achter de rug. En ik denk dat dit in 15 jaar tijd het enige zadel is waar ik ECHT in kan zitten. Gewoon doodstil, uitgestrekte draf kost geen moeite of wat. En direct is mijn paard ook veel fijner gaan lopen.

Het is wel een wisselwerking die je samen hebt. Als jij niet lekker meer kan zitten, vroeg of laat ga je dit aan je paard merken, dus kies voor de ideale oplossing in deze.

En stiekem denk ik dat je erreplus dan toch niet meer top ligt. Soortgelijk verhaal heb ik laatst met precies dezelfde maat en type zadel mogen ervaren. Wat ze zadelmaker ook zegt :o
No offence overigens hé! Gewoon zo bizar veel onkunde al tegen gekomen onder de zadelmakers... :=

Geniet van je uitje!

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 17:50

Thanks dames, dat helpt me wel toch die stap te gaan zetten :)
Ik heb verder gezien de ontwikkeling van m'n paard en de staat van z'n lijf geen reden om te twijfelen aan m'n huidige zadel. Dat maakt het ook voor mij een soort lastig, voelt toch 'verwend' ofzo, en zoveel geld weer voor iets wat niet per se noodzakelijk is.. In mijn hoofd dan he, want jullie hebben gewoon gelijk, goed zitten is wél noodzakelijk en zeker als er medisch nog wat speelt extra belangrijk.
Dank, ik ga over twee weken mn afspraak met de zadelmaker gebruiken om andere zadels te testen!

macloud_76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:36

Ben druk bezig om mee voor te bereiden om van de m2 naar de z te gaan. Ik zie hele bruikbare tips! En herken veel waar ik tegen aan loop.......de buiging en oprichting...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:42

Gisteren douwe toch al geschoren. Ik twijfel alleen welke deken ik op moet doen 200 of 400 gr. Wat hebben jullie erop liggen nu?

B + 13 L1+13 L2+11 M1+11 M2+11 Z1+2
10-09-2019 06:52 uur Dex geboren.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:44

Ik heb 100 gram opgedaan deze week, mijne is dan niet geschoren, wel dun vachtje. Dus ik zou naar 200 gram neigen voor jou

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:47

Ik heb geschoren en ligt nu 150 gram op. :)

Horonae• Z1
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:52

Heeft nu 200 op heb de dikke deken toch maar voor de zekerheid in de auto gelegd. Dank dames!

B + 13 L1+13 L2+11 M1+11 M2+11 Z1+2
10-09-2019 06:52 uur Dex geboren.

Jorienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:06

Ik heb een 0g op ongeschoren maar hij heeft het snel warm. dalijk na hef scheren gaat er 200 op.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:31

Hier de recuptex met 200 gram op koude/natte dagen.
Warm zonnetje alleen de recuptex eventueel met 0grams erover.

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...