Mede wedstrijdsecetariaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:19

Debbie schreef:
Ben ik nu heel blond dat ik dat protocol niet vind of moet ik daarvoor eerst inloggen in MijnKnhs? :o



Ik heb de word versie gevonden in mijnkhns, organisatie portaal, werkmap en in die werkmap staat het protocol.

Ik heb overigens ook al toestemming van de gemeente, echt supersnel. Nu nog de rest, ik ga de penningmeester vast waarschuwen voor de dingen die hij moet aanleveren. Wat een gedoe, om het makkelijker voor iedereen te maken zeggen ze er nog bij _-:(


Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:40

Ah super dankjewel! Vandaar dat ik hem niet kon vinden :)

Benieuwd of het '0 euro startgeld plan' werkt.. Dan verdiend de Knhs natuurlijk niks omdat de normale afdracht vervalt. Zal me niks verbazen dat ze toch ergens een minimum in het systeem hebben ingebouwd..

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:42

Aan de KNHS 0 Euro vragen en dan op wedstrijd met een tikkie laten betalen?

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:51

Op zich vind ik het ook wel net zo netjes als de KNHS ook wel wat krijgt: die gaan wel de resultaten verwerken en hebben het mogelijk gemaakt.

Dus voor mij is die 0 euro dan ook echt 0 euro als ik dat invul (want alleen eigen leden), of omdat als het online betalen evt. nog niet ingeregeld is.

*****************************************

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:45

Wat ze willen is gewoon bezopen, en als je bezopen bent dan crash je..

Het online betalen zoals ze willen is niet handig, 30 starts moest ik minder betalen dan 60.. Ik zie liever gewoon bv 0.50 cent kosten vast, dan de wisselende bedragen

PSvanLot

Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:21

ponyparadijs schreef:
Laten jullie je nu verplichten tot een contract met betrekking tot het on-line betalen?
Dit kan toch niet wettelijk zjn dat dit zomaar mag.


Ik lees net dat je een contract aangaat met een extern bedrijf niet met de KNHS zelf. Dat is toch heel raar of vind ik dat alleen?

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:37

Ja en ik las ook dat het om een jaarcontract gaat op Facebook, maar heb nog niets officieels daarvan gevonden.

Ik blijf dit stukje echt een onzin iets vinden vanuit de KNHS. Dan heb ik liever gewoon de afdracht voor het aantal "starts" op die dag maar dat je de betaling gewoon mag regelen.

Ik ben ook benieuwd hoe het met 0 euro inschrijfgeld zou gaan.. Je zou haast nog liever 0 euro vragen als statement dan een normaal bedrag, maar goed.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-20 19:19

JustLizz schreef:
Ja en ik las ook dat het om een jaarcontract gaat op Facebook, maar heb nog niets officieels daarvan gevonden.

Ik blijf dit stukje echt een onzin iets vinden vanuit de KNHS. Dan heb ik liever gewoon de afdracht voor het aantal "starts" op die dag maar dat je de betaling gewoon mag regelen.

Ik ben ook benieuwd hoe het met 0 euro inschrijfgeld zou gaan.. Je zou haast nog liever 0 euro vragen als statement dan een normaal bedrag, maar goed.

Ik begreep van iemand dat het direct opzegbaar is.
Daarnaast kan je normaliter zelf bepalen of ze vooraf betalen of op de dag zelf

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:39

Heeft iemand een linkje naar wat de kosten zijn voor dat online betalen? Ik kan het zo snel niet terugvinden.

Ik laat onze leden het lidmaatschap betalen met IDEAL,kost ons 29 cent per transactie. Echt belachelijk dat dit zoveel meer is.
Laatst bijgewerkt door manonutjuh op 26-05-20 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:40

manonutjuh schreef:
Heeft iemand een linkje naar wat de kosten zijn voor dat online betalen? Ik kan het zo snel niet terugvinden.


10% van het startgeld.

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 05:50


♥♥♥ ๑۩۞۩๑ Chakra Mansolein ๑۩۞۩๑ ♥♥♥ Onze zwarte fluwelen schoonheid is gefokt door stoeterij Mansolein

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-20 07:54

MarChak schreef:
Ik verbaas me erover dat knhs zomaar een kopie-id durft te vragen. Dat mogen ze niet verplichten:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-bedrijf

Dat is niet de KNHS maar het bedrijf.
Je gaat een contract aan met hun niet met de KNHS
Dat is nog het allervreemdste

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:06

Dan ga je dat contract aan met Ingenico, dat is een financiële instelling, die mogen/moeten id's kunnen checken.
Maar al die gegevens deel je dus beter niet per mail met knhs. Die hebben dat zelf niet nodig en mogen die gegevens niet zelf opslaan.

♥♥♥ ๑۩۞۩๑ Chakra Mansolein ๑۩۞۩๑ ♥♥♥ Onze zwarte fluwelen schoonheid is gefokt door stoeterij Mansolein

PSvanLot

Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:11

ponyparadijs schreef:
MarChak schreef:
Ik verbaas me erover dat knhs zomaar een kopie-id durft te vragen. Dat mogen ze niet verplichten:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-bedrijf

Dat is niet de KNHS maar het bedrijf.
Je gaat een contract aan met hun niet met de KNHS
Dat is nog het allervreemdste


Kreeg zojuist een mail van de KNHS dat ik geen contract aan ga met een bedrijf...
Zal hem hier straks plaatsen.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:33

Klinkt als koppelverkoop. Volgens mij mag dat helemaal niet.
Los van de copie van het ID....
Eigenlijk zou een jurist hier zich eens over moeten buigen.

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:34

Ik heb het voorbeeld contract inmiddels ontvangen.
Het contract is tussen de KNHS en de vereniging.

Verder gebruiken de KNHS vervolgens een 3e partij (Ingenico) om een deel van dat contract voor ze uit te voeren. Dat is dus geen koppelverkoop. En heel legitiem.

Ingenico is een (grote) speler op de markt voor online betalingen (iedereen van ons zal online al wel eens iets besteld hebben, waarbij de betaling via Ingenico liep). En die zijn nu eenmaal wettelijk verplicht om van bedrijven/partijen waar ze geld naar toe storten, informatie te hebben als KvK en Id gegevens (ik weet even de naam van de wet niet zo, maar het is zeg maar de anti-witwas wet).

Dus ik ga het maar gewoon uitproberen.
Wie weet bevalt het wel, en wil ik niets anders meer hierna :D :+

<update>
ik heb nu het te ondertekenen contract binnen. Als ik dat naar de KNHS stuur, krijg ik daarna een link om onszelf bij Ingenico aan te melden. De uitwisseling van kopie ID loopt dus niet via de KNHS. Wat heel fijn/verstandig is (want zij hebben inderdaad niets aan het ID). Dus volgens mij prima geregeld zo.

*****************************************

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:21

Ik kom jullie ook even volgen als jullie het goed vinden! Wij hebben gisteren ook de wedstrijden die in op de kalender staan voor juni en juli omgezet naar meetmomenten. Om 10 uur heb ik de knhs nog gemaild over het online betalen en kreeg gewoon binnen 5 minuten antwoord.

Vanmorgen alles ingestuurd naar Ingenico, kijken of het gaat lopen. Voor juni / juli zul je er wel gebruik van moeten maken, maar voor onze cross, waar gemiddeld het inschrijfgeld 35,- ga ik echt geen 3,50 per combi afdragen! Dat regelen we dan mooi zelf.


thaampjee

Berichten: 572
Geregistreerd: 14-01-09
Woonplaats: Laag Zuthem

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:35

Er zijn verschillende mensen bezig om het contract alsnog te laten veranderen. Mede omdat dit niet besproken is in de ledenraad en in overleg met de regio’s. Volgende week komt er waarschijnlijk meer informatie over hoe en wat.

'Een glimlach is het mooist wat je kunt dragen.. '

Dag lieve Maus.. Y;(

Setteli

Berichten: 3164
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:08

Hoe gaan jullie het doen met inzetten van EHBO tijdens die meetmomenten? EHBO bij ons heeft aangegeven voorlopig nog geen inzet te mogen geven.

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:25

Setteli schreef:
Hoe gaan jullie het doen met inzetten van EHBO tijdens die meetmomenten? EHBO bij ons heeft aangegeven voorlopig nog geen inzet te mogen geven.


Bij ons ook. Het mag ook sinds vorig jaar ingevuld worden door bhv. Wij houden meestal een arts achter de hand die binnen 5 minuten op het terrein kan zijn als we bellen.

PSvanLot

Berichten: 10135
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:52

Setteli schreef:
Hoe gaan jullie het doen met inzetten van EHBO tijdens die meetmomenten? EHBO bij ons heeft aangegeven voorlopig nog geen inzet te mogen geven.


Ik ben zelf EHBO er.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:21

Ik heb zelf ook ehbo en bhv en zit nog een bhv'er in de Wedstrijdcommissie dus dat is wel makkelijk. 'Huren' jullie normaal gesproken externe ehbo in? Dat is best een kosten post of niet?

Setteli

Berichten: 3164
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:37

ja, wij betalen 25 euro per dagdeel voor 2 EHBO-ers, dus voor 2 dagen is dat 100 euro.
Valt op zich nog mee. Maar het mag dus ook een BHV-er zijn? Waar kan ik dat ergens vinden?

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:42

Wij huren helemaal geen EHBO meer in.
(meestal loopt er altijd wel iemand rond met EHBO en/of BHV).

Online betalen is geregeld. Heel flitsend van de KNHS en Ingenico.
Nu alleen nog door het poortje " regio goedkeuring" . Die gaat het langzaamst, maar komt hopelijk ook goed :)

*****************************************

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mede wedstrijdsecetariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:28

Ik vind het belachelijk, die 10%. De KNHS antwoordt zelf trouwens op de Facebookberichten dat je verplicht een financieel contract aangaat voor een jaar, maar dat dit gekoppeld is aan afname, dus als je geen inschrijvingen hebt, betaal je ook niets. Ik weet alleen niet of het los zou kunnen koppelen, zodat je wel inschrijvingen hebt, maar dan straks na de corona geen gebruik meer maakt van dit systeem. Tot september zit je er in ieder geval aan vast.

Als vereniging vind ik dit waardeloos, maar ook als ruiter ben ik niet tevreden. De KNHS incasseert leuk wel de startpassen, maar compenseert niets, terwijl ik als Z-ruiter in ieder geval drie maanden in het geheel niet heb kunnen starten. En dan wel via Facebook oproepen dat we elkaar erdoor moeten helpen, terwijl de KNHS feitelijk geen stap richting haar leden doet. Het was op z'n minst zo correct geweest als ze startpashouders bij verlenging van de startpas twee extra maanden zouden geven. Dan motiveer je mensen om te verlengen zodat je inkomsten blijft houden en je komt ze tegemoet. Mijn startpas loopt af in december, ik overweeg serieus om m op te zeggen.

Wij hebben trouwens altijd BHV'ers aanwezig. Het personeel van de stal en bar heeft BHV en ikzelf ook. Dus wij hoeven daar nooit iemand voor in te huren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers