KNHS opleiding Aspirant Instructeur - feb 2019

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

myk_en_shant

Re: KNHS opleiding Aspirant Instructeur - feb 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:24

Escada het jammer dat je zo ver weg woont. Anders had ik je graag geholpen met het lesgeven.
Ben instructrice van beroep en ben een erkend stagebedrijf.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 22:50

Hoi!
Ik moet binnenkort ook examen doen, iemand nog tips? Heb al gelezen over de opbouw van de hindernis en de veiligheidslepels, maar zijn er nog meer punten waar ze ''extra'' op letten?

http://www.lisetbakker.nl Voor dressuurinstructie op maat
Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) <3
[size=9]B +15 ~ L1 +11 ~ L2 +14 ~ M1 +24 ~ M2 +11 ~ Z1 +15 ~ Z2 +19 ~ ZZ-Licht +12 ~ ZZ-Zwaar +14 ~ Young Riders +15 ~ PSG

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 23:17

josje4 schreef:
Hoi!
Ik moet binnenkort ook examen doen, iemand nog tips? Heb al gelezen over de opbouw van de hindernis en de veiligheidslepels, maar zijn er nog meer punten waar ze ''extra'' op letten?

Neem geen ruiters met koudbloeden mee.

Zorg voor een duidelijk overdragende stem.

Zodra je merkt bij het springgedeelte dat de combinaties niet goed over de hindernissen komen, ga dan kijken of je dmv afstand veranderen of hoogte verandering wel verbeterd.

Stel vragen aan je combinaties als je merkt wanneer je instructies niet duidelijk genoeg zijn.

Welmoed21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 23:20

Vertel erg uitgebreid hoe en waarom! En laat je niet leiden door de opdracht die je krijgt, blijf je eigen plan volgen

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 23:41

Loop niet teveel door de bak maar probeer zoveel mogelijk in 1 omgeving te blijven.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 23:47

Bedankt voor de snelle en goede reacties, hier heb ik wat aan :)

http://www.lisetbakker.nl Voor dressuurinstructie op maat
Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) <3
[size=9]B +15 ~ L1 +11 ~ L2 +14 ~ M1 +24 ~ M2 +11 ~ Z1 +15 ~ Z2 +19 ~ ZZ-Licht +12 ~ ZZ-Zwaar +14 ~ Young Riders +15 ~ PSG

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 00:12

myk_en_shant schreef:
josje4 schreef:
Hoi!

Zodra je merkt bij het springgedeelte dat de combinaties niet goed over de hindernissen komen, ga dan kijken of je dmv afstand veranderen of hoogte verandering wel verbeterd.

Stel vragen aan je combinaties als je merkt wanneer je instructies niet duidelijk genoeg zijn.

Oh asjeblieft zeg... Laten we die discussie hier buiten houden. Als je kunt lesgeven, slaag je ook met een koudbloed in de les.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:23

[/quote]

Stel vragen aan je combinaties als je merkt wanneer je instructies niet duidelijk genoeg zijn.[/quote]
Oh asjeblieft zeg... Laten we die discussie hier buiten houden. Als je kunt lesgeven, slaag je ook met een koudbloed in de les.[/quote]

Jij hebt er niet gereden, ik 2 keer wel op mijn haflinger. Voor wie ik reed, is de eerste keer voor een ontzettend banketstaaf reden gezakt en de tweede keer, had ik en mijn vriendin het gevoel dat wij beoordeeld werden ipv de cursist. Dus ja ik benoem dit wel. En je kunt het afdoen als fabeltje, maar voor mij is het een feit.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:53

Ik heb besloten om geen herexamen te doen. Door omstandigheden kan ik mijn eigen paard niet meer meenemen en de paarden die nog beschikbaar zijn om herexamen te doen zijn voor mij echt te heet :\
Maanden getraind met mijn eigen paard, springcursus erbij gedaan en alsnog gezakt. Zie het niet gebeuren dat ik wel zal slagen met een vreemd paard waar geen rem op zit. :n Er hebben zich meer afgemeld voor het herexamen, ik hoop echt dat de KNHS eens nadenkt over de opleidingen die nog moeten beginnen.

What doesn't kill you makes you stronger

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 19:04

Zonde Escada! Kwam er eind van het jaar niet nog een her moment?

Instructie gericht op DRAVERS
Fb: Dravend Succes

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 03:05

Je behaalde examens zijn nog 1,5 jaar geldig. Je kan dus (afhankelijk van je examen datum) tot december volgend jaar herkansen. Ergens hoop ik ook dat ik volgend jaar wel de behoefte voel te herkansen, maar ik gok dat ik er ook klaar mee ben.