[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Laura1982

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:44

Cindy mooie foto! Super dat ze meedenken met losrijden. Wanneer ga je over naar het Z1?

B + 13 L1+13 L2+11 M1+11 M2+11 Z1+2
https://link.marktplaats.nl/m1306885676 leuke stal in Zeist heeft plek.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:00

We zijn helaas gebonden aan deze wedstrijdlocatie momenteel omdat meneer de trailer niet meer opgaat... En hier hebben ze binnen alleen 20x40 en buiten 20x60.. Dus winterseizoen geen Z :( Maar zoals het ernaar uitziet gaan we zodra het outdoorseizoen begint over naar het Z1! Debuut wordt op 5 mei :)

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): M2+14/*Z1 | Zwartbruine parel Festival weer eens ITP

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:02

Ahh je hebt iets om naartoe te werken.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:47

haha, lekker toch Janine, dat het zo goed gaat, mag ook wel eens! Hoe ging je les?

Laura, fijn dat je bitten weer goed zijn! En vast veel plezier met les morgen :)

Alweer een mooie foto Cindy :) Jammer dat de punten niet overeen kwamen met je gevoel, maar fijn rijden is wel aller belangrijkst!

Hier ook alles zn gangetje. Hij blijft fijn, maar duurt soms wel even voor ie zich écht laat bewerken. Blijft een lastige met deze. Maar vandaag wel weer echt fijn gevoel in t draven en super meewerken daarin, dus was weer blij :) Morgen nieuwe ijzers halen op de kliniek en gelijk voor de zekerheid even APK'tje.

Ook wel benieuwd: voeren jullie nog wat bij aan supplementen? En zo ja, wat/waarom? :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:11

Prachtige foto Cindy! Jammer dat je gevoel en punten niet overeen kwamen! Lastig zo'n paard die de trailer niet op wil. Ik geloofde nooit dat het bestond, tot het mij ook overkwam :') Gelukkig hebben we het kunnen oplossen met wat hulp.

Noukie, mijn les is niet doorgegaan... Ik werk halve dagen en de andere helft zit ik ziek op de bank met koorts en pijn :') Zo'n volgens-mij-stel-ik-me-aan-griepje, heel vervelend :+ Maar beter nu dan volgende week in mijn vakantie!

Laura, de neus... ik weet het niet... We weten niet hoe hij zich heeft gestoten... Het kan goed zijn dat het botvlies hard is geraakt (lag open tot op het bot) en dan kan er botgroei ontstaan. Volgens mij gaat het wel mooi dicht (huid sluit mooi op het deel wat gehecht is gebleven), maarja, dat bovenste stukje is wat raar door het openbarsten van de hechting.

Supplementen... Nah... redplex zijn we heel erg aan het afbouwen, klein beetje om de dag. Maar hij blijft zo lekker gaan dat ik denk dat het niet meer nodig is straks. Verder krijgt hij eigenlijk niets, ja euh... bietenpulp geweekt. Maar dat is meer maagvulling dan supplement natuurlijk!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:25

Die van mij krijgt een schepje gelatinaat.
Hij komt wat minder stijvig uit de stal, zeker na een dag stilstaan.

Mijn Black Beauty: Z1+1

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 07:37

Supplementen uhm ik geef afther work van superhorse en magna racing. Voor de verzuring en voor net dat beetje meer power tijdens het zwaardere werk, bv les of wedstrijd. Hij doet het hier erg goed op.

Jammer dat de les niet door ging Janine. Fijn dat neusje goed herstelt.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:50

Ik geef, Vitamine E, Magnesium, Elektrolyten en Monnikspeper.
A omdat ze na een flinke blessure in haar hals (door ex-staleigenaar zijn toedoen) vaak na het zwaarder trainen last heeft van spier verzuring en daar zowel de magnesium als de vitamine goed voor werken en haar ook daadwerkelijk helpen.
B omdat ze gewoon heel erg zweet, zelfs nu ze geschoren is. Maar dat heeft ze altijd, ook als je licht train.
en C voor haar hormonen een beetje op orde te houden, normaal was ze zelfs in de winter hengstig en niet bepaald fijn, niet vervelend maar het was net of ze dan een ballon had ingeslikt :') En deze winter is ze pas 1 keer hengstig geweest.. Het lijkt dus wel echt te helpen!

Golden Magic (voorheen. Coehoorn's Pinksterblom / Princess Of Paradiso); Muchacho; Alcapone MB; Elmo ~ RIP
Lincom's Celebration; Caretino x Corofino ~ Z1 + 12 ~ Z2 + 4! PR 226,5

Karri 'f' Lee; Fleetwood Mac CL x Caretino ~ geb. 14-03-2015

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:20

Zo nat geregend tot op de boxs maar wel fijn gelest. We kunnen weer even vooruit.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:15

Ik voer Muscle build en Devil’s Relief.

Fijn dat je les goed ging Laura! Lekker als je weer even vooruit kan.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:35

Lekker Laura!

Verschilt zo te lezen wel wat we geven aan extra's:) (logisch ook, elk paard is anders)
Ik vroeg t omdat die van mij net wat voller zou mogen in lijf en bespiering (ondanks dat hij van nature wel mooi rond oogt) Vanmiddag even met de DA besproken en voorlopig eerst wat extra voer met meer eiwit en olie. Kijken wat dat doet voor m.
Verder krijgt hij magnesium en voor zn maag GNF van TRM (wat een wonderspul is dat so far)
APK ook weer gehad, even weekje wandelen en dan kunnen we weer vol gaan voor t zomer seizoen!

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:13

@ Noukie; Wij voeren niks aan supplementen. Hij heeft wel een periode op NAF M Power gestaan, maar momenteel krijgt hij niks en moet zeggen dat hij het prima doet zo :) Hoewel ik hem qua bespiering wel wat voller zou willen hebben, maar dat is bij hem nog nooit echt snel gegaan.

@ Janine wat balen zeg dat je ziek was vorige week en je les daardoor niet door kon gaan! Nu inmiddels wel weer wat beter? En jeetje.. die neus... Het is ook wat he, met die paarden...

@ Laura fijn dat je les zo goed ging!

Nou hier ook weer een updatetje... Afgelopen zaterdag is de zadelmaker langs geweest met een bus vol zadels... En natuurlijk; ik heb weer een lastig paard.. :') Hij heeft dus een zeer korte rug waardoor hij echt een zadel nodig heeft met korte kussens.. Dus het beste zou zijn als we 16,5 inch kussens hebben en 17 inch zitmaat. Maar dat is helaas hasat niet te krijgen bij de standaard zadels... Wat betekent dat ik al snel richting een op maat gemaakt zadel zit, wat mega veel boven mijn budget uit gaat komen |( Dus mocht iemand een goed zadelmerk of zadelmaker weten die zadels op maat maakt voor de korte rug en die ook nog redelijk betaalbaar is.... Hoor ik het heel graag ;(

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): M2+14/*Z1 | Zwartbruine parel Festival weer eens ITP

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:54

Jeetje Cindy wat rot dat je niets passends kon vinden.
Wat is je budget. Ik weet wel een goede zadelmaker maar zijn zadels zijn rond de 2000 euro.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:56

Nou helaaaaas gaat het eerder slechter dan beter met mij... :\ Jezus wat kan een mens zich poedersuiker voelen.
Vrijdag voelde ik me heel wat, gelukkig... want mijn telefoon had het die nacht begeven. Dus met een vriendin naar de stad, nieuwe telefoon gehaald. Niet echt snel buiten adem, wel wat warmpjes... Maar dat vond ik vrij normaal gezien ik net ziek was geweest.
Zaterdag zat ik weer zielig op de bank en kwamen ze mijn huis bestormen (bijkeuken werd aangesloten op water en verwarming), dus was het één grote chaos...
Zaterdagavond voelde ik me ook weer heel wat, dus ging ik even vitamine P snuiven... Even gepoetst, neus ziet er wel aardig uit, het was een beetje open gebarsten. Paar traantjes omdat ik me zo schuldig voelde :+

Gistermorgen was het weer rampzalig, nog even vrienden op bezoek gehad. Voornamelijk omdat ik hem had gevraagd om een aantal dingen voor mijn bijkeuken te maken. Voelde me daarna nog wel een stuk slechter helaas.

Dus vanochtend meteen huisarts gebeld, nageteld... al 11 dagen af en aan koorts... Kon meteen om half 9 terecht. Huisarts constateerde oorontsteking, waar ik zelf ook al aan dacht. Aangezien ik afgelopen woensdag 's ochtends na het ontbijt ben gevallen. Nouja, tel maar op... Slecht eten door geen trek, ontbijten, meteen door naar de badkamer, al mobiel lezend de trap op, bochtje maken en dan sodemieter je om als je geen evenwicht hebt/duizelig bent. En dinsdag had ik al wat steken in mijn oor gevoeld.
Ik heb het twijfelachtige geluk om vaak gaatjes in mijn trommelvlies te hebben, waardoor de ontsteking niet zo heel pijnlijk is. Mijn hartslag was ook behoorlijk hoog en ik was gisteren enorm benauwd maar nu gelukkig niet meer zo.
Maar goed, het kan nog steeds een griepje zijn, ik heb in ieder geval antibiotica gekregen omdat een oorontsteking vrijwel altijd bacterieel is. Meteen opgehaald, en nu zit ik weer lekker op de bank.

Heel wat anders dan klussen, waar deze week vakantie eigenlijk voor bestemd was...

Wat ik vooral vreemd vind Cindy, pas JIJ ook in een 17 inch? Weinig volwassenen die daar in passen... Misschien qua billen wel, maar qua lengte bovenbeen ook?
En kijkt je zadelmaker wel naar wat jouw paard prettig vindt? Toevallig laatst gesprek over gehad met mijn bowentherapeut, dit keer ging ik voor mezelf heen :P Maar we hadden het over zadels. Dat ik als ik rugpijn heb het liefst even ging rijden omdat het dan over ging. "Dan heb je in ieder geval een prima zadel voor jouw lijf."
Nu heb ik een Fryso Legacy, oud model (de nieuweren zijn niet zo fantastisch vond zij en ik hoor daar veel meer mensen over), met mijn lengte best wel bijzonder dat dat oke zit. Maar goed, het is een 18,5" en die is best lang voor mijn paard heb ik het idee. Maar zij zegt ook daarover: "Als hij blijft verbeteren, zie ik niet in waarom je een ander zadel zou moeten hebben." Theorie is een mooi ding, maar niet altijd de praktijk...

Als ik de loterij nog eens win, dan ga ik natuurlijk wel voor iets nieuws... En dan zou ik waarschijnlijk uitkomen bij Schutte. En dat is niet eens zo extreem prijzig geloof ik.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:39

Lees wel mee hoor maar paardlief heeft wondjes aan de zijkant van zijn mond dus die is even out of order. Paar weken al dus die kan ju geen bit in.

Maar cindy, een wow kan dat wel bij. Jij komt wel uit met 17 inch bij wow. Volgens mij zag ik er laatst een te koop met 16 inch kussens eronder.

Sella ook volgens mij. Ook daar stond er laatst een te koop op fb dacht ik. Alleen 17 inch valt bij Sella niet groot. Dus of je daarmee uitkomt weet ik niet.

Ik kruip weer even terug onder mijn steen. Hoop dat het snel genezen is en ik weer een keer wat kan met hem. :Y)

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:52

Ik heb een sella echt hele fijne zadels die goed op korte ruggen kunnen.ali is zeer kundig.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:05

Jeetje, beterschap Janine!

En wat balen dat je nog steeds niks gevonden hebt Cindy! Zadels kunnen soms zó lastig zijn!
Is een platter model 17inch wellicht nog een optie? Mijne heeft bijv 17inch, maar kan met de KN Symphonie 17,7 inch nog wel overweg omdat die plat is, waardoor ik zelf mijn plek kan kiezen en wat meer voorin zit automatisch. Dan komt er weinig druk op het te lange gedeelte zeg maar. Is niet ideaal, daarom heb ik alsnog een andere 17inch, maar misschien tussenoplossing? Alhoewel je dit vast al (bewust of onbewust) getest hebt, gezien de bus vol zadels die langs geweest is.. :D
Ik heb dus zelf wel een 17inch en zit daar met mn 1.80 lekker in.
Hoorde laatst een stalgenoot zeggen dat Tekna relatief kort is? Maar daar weet ik zelf verder niks van..

Mellamoshan, beterschap met de mondhoeken! Ook al zo lastig iets.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:42

Ik heb ook een 17 incl Wow met weinig wrong en wat plattere zit, gaat goed met mijn lengte en behoorlijk lange benen, maar het kan zeker.
Ik heb wel een nieuwe besteld met nu toch een zitmaat groter omdat het gewoon kan op mijn huidige paard.

Beterschap Janine!

Dit is mijn huidige wow

Afbeelding

Je kunt trouwens ook bij Wow een grotere zit en kleinere kussens nemen inderdaad!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:55

Lekker off-topic: Ik blijf jouw herfstkleuren shoot zo gaaf vinden!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:01

Nouvel het lijkt alsof je niet veel ruimte in je 17 inch over hebt. Aardig opgesloten van voor naar achter als je begrijpt wat ik bedoel. Hele gave foto!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:43

Nouvel, jouw wow, heb je daar toevallig een paar jaar geleden (denk 3) deze zweetbladen bij gekocht? Via marion gok ik?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:34

Noukie Thanx! :D

Het is ook net aan, maar voor mijn vorige paard kon ik niet groter en deze kon ik 2e hands kopen en door de plattere zit en kleine wrong kon het wel.
Ik rijd nu al jaren probleemloos met dit zadel, echt een heerlijk zadel, maar ik wil voor mezelf nu toch ietsje meer wrong en ietsje meer ruimte en op mijn huidige paard kan dat, dus ik ga nu voor een maatje groter...
Ben echt heel benieuwd, wel spannend hoor!

Ik heb dit zadel zo compleet gekocht via Arie de Boer, ik denk een jaar of 8/9 geleden.
Een van de eerste gebruikte Wows toen.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:18

Ik heb ook een sellaen zit echt heerlijk idd! En veel aan te passen nog. Vind er erg goed over nagedacht tov gebruikelijke zadels.

Nouvel, ah, had precies zo'n zadel en had er bij aankoop dubbele zweetbladen bij. De zweetbladen die jij op jouw wow hebt, had ik toen verkocht. Zoveel van dit model en kleur zijn er ook niet echt dus had gekunt dat ze naar jou gegaan zijn. Maar niet dus :Y)
Vond dat oveigens qua boom de fijnste wow. Stom dat ik die ooit weg heb gedaan.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:54

Wat balen Janine! Hopelijk gaat het nu wel weer de betere kant op? Beterschap iig!

En die zadels zijn echt dramatisch :') Een 17 inch pas ik over het algemeen gewoon prima in, maar is wel afhankelijk van wat voor wrongen erop zitten. Ben 1.73 en heb niet mega lang bovenbenen, maar afgelopen zaterdag een zadel geprobeerd met vrij lange blokken op het zweetblad, en dat werkt bij mij schijnbaar niet..

Qua budget... rond de 2000 a 2500... En dan ben ik al flink gestegen :') Ben nu aan het kijken om een afspraak te maken met een dealer van Schutte, Ninon komt helaas niet in mijn regio. Lijken me erg fijne zadels en goed aan te passen op ruiter en paard.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:02

Nou met zo'n budget moet je toch wat redelijks kunnen vinden lijkt me?
Sella lijkt me trouwens ook heel fijn!

Helaas gaat het hier nog niet heel fantastisch. :n Weinig pijn, koorts is volgens mij ook wel helemaal weg... Maar ik kan maar weinig doen. Megasnel duizelig, of eigenlijk licht in het hoofd. Ik heb heel dapper mijn beddengoed in de was geflikkerd net, hopelijk kan mams helpen met bed opmaken.
Ik kan echt eten wat ik wil, maar die duizeligheid blijft helaas... Dus waarschijnlijk echt een kwestie van uitzieken :(