KNHS opleiding Aspirant Instructeur - feb 2019

Moderators: Coby, Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:51

Ik heb mij ook ingeschreven! Ik ben ingedeeld voor Zwolle, niet heel erg dichtbij. Kon nog kiezen voor de locatie Nieuwegein dus heb ze maar terug gemaild dat het veel handiger is als ze mij daar indelen. :o

Vind het ook nog erg vaag allemaal! Ze hebben mij eerst gemaild dat de opleiding begon in maart en nu halverwege februari en nog steeds geen vaste datum. -O-

Valoroso d'Eleganza, mijn Spaanse Droomhengst

[BKR] Even voorstellen...mijn knappe Spaanse valk!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:43

Ik kon er 11 februari helaas niet bij zijn ivm vakantie. KNHS zei duidelijk tegen mij over de mail dat de opleiding zou beginnen eind februari/begin maart maar toch gestart op 11 februari dus >;)

Aankomende woensdag begin ik in Nieuwegein, zaterdag de 23ste ben ik er wel bij bij de verkorte opleiding voor wat uitleg. Vind het echt super spannend. Woensdag moeten we al meteen springen en ik heb haast nog nooit gesprongen. Ben echt zenuwachtig dat er natuurlijk zoveel ervaren meiden met eigen paarden bij zitten en dan komt amy stuntpiloot eraan :=

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:55

Ik schop dit topic even omhoog. Ik ben benieuwd hoe het inmiddels gaat met de rest, de examens zijn geweest.

Ik moet zeggen, ik ben echt zeer ontevreden over de inhoud van de opleiding. Van de 16 zijn er 13 gezakt, ik ook helaas. -O- KNHS haalt zijn schouders op, meerdere cursisten bij mij hebben mails gestuurd met klachten over de opleiding maar er word niet op gereageerd en ze doen net alsof er niks aan de hand is. Schandalig _-:(

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:29

En straks lekker weer 13x 90,- herexamen. Hoppatee.
Maar een reden waarom je gezakt bent? En reageren op de klachten? Nope :n

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:17

De gehele opleiding is ons geleerd om een stijlsprong op te bouwen met de bovenste balk natuurlijk recht maar de onderste balk schuin. Tijdens het examen werd nog gauw gefluisterd dat de jury liever rechte hindernissen ziet. Niet iedereen had dat gehoord helaas -O-

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:42

LovingTweety schreef:
Escada schreef:
En straks lekker weer 13x 90,- herexamen. Hoppatee.
Maar een reden waarom je gezakt bent? En reageren op de klachten? Nope :n

Hier zelfde verhaal, van de 9 zijn er 5 gezakt, soms ook op meerdere punten. Ik zit 22 jaar in het zadel maar zou ‘meer rijervaring moeten opdoen’. Ik heb besloten te stoppen met de opleiding, vind het maar een commerciële zooi en heb de opleiding gelukkig niet persee nodig. Ik vind het leuk de echte kleintjes les te geven, maar heb gewoon een goede fulltime baan waarbij er meer binnen komt dan het werken met paarden.

Ik twijfel nog. Of ik doe het herexamen, of ik stop ook. Het kost mij weer 90 euro en ik geef al les. Het is maar een papiertje. Ik zou graag een andere opleiding dan gaan doen en die 90 euro in mijn zak houden. Moet ook een privéles gaan betalen om te oefenen een week voor het examen, nog meer kosten. Deze les word ook gegeven door de KNHS

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:53

Ik heb besloten om geen herexamen te doen. Door omstandigheden kan ik mijn eigen paard niet meer meenemen en de paarden die nog beschikbaar zijn om herexamen te doen zijn voor mij echt te heet :\
Maanden getraind met mijn eigen paard, springcursus erbij gedaan en alsnog gezakt. Zie het niet gebeuren dat ik wel zal slagen met een vreemd paard waar geen rem op zit. :n Er hebben zich meer afgemeld voor het herexamen, ik hoop echt dat de KNHS eens nadenkt over de opleidingen die nog moeten beginnen.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:32

Ik had vorige week een email gestuurd dat ik niet meedeed voor het herexamen en waar ik tegenaan loop. Weer geen reactie. Vind het zo ontzettend onbeschoft dat het wel gelezen word maar niet gereageerd. Steek je kop maar in het zand KNHS!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie